Scudo Sports

CycloCross ve Road

The UGUR

1317-P.8
Kayıt
24 Ocak 2015
Mesaj
2.258
Tepki
2.033
Şehir
Ankara
İsim
Ugur
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar merhaba.Uzun zamandır yol bisikleti bakıyorum ancak CycloCross bisiklet ile karşılaştım.Görüntü olarak da çok hoşuma gittiler özellikle CaadX 105 Disc.Şimdi sorum şu ben daha önce hiç yol bisikleti kullanmadım sürekli MTB kullandım.Psikopat gibi sürat yapmak istiyorum ben :D yani CycloCross bisiklet bir yol bisikletine çok yakın performans verir mi yolda? Bunu almayım 100 dolar farkla Caad 10 da alınabilir çünkü.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler :)
 
Scudo
Normal bir yol bisikleti daha uygun olur hız için.
 
Normal bir yol bisikleti ilede toprak yollardan geçilebiliyor tabi durumu abartmadıkça. Yol bisikleti hız için daha uygun
 
Anladım :) Pekiyi sizler ne yapardınız acaba? Caad 10'un disk olmaması canımı sıkıyor biraz.Diskli olanı 2100 dolar.Yol bisikletinde disk bana biraz tehlikeli geliyor ama nedense herkes daha güvenli olduğunu söylüyor.Fikirleriniz nedir? Disk olmasa bile alınır mı Caad 10?
 
yol bisikleti ve disk ikisi farklı kutuplar ben disksiz olanı alırdım disk boşuna ağırlık yapar yol bisikletinde
 
Yol bisikletinde fren çoğunlukla yavaşlamak içindir. Kaliper frenlerde bu işi yeterince iyi görüyor.
Caad10 tam size göre, disk fren olmaması hiç kafanızı karıştırmasın.
Bu arada hız için cyclocross'u hiç düşünmeyin, vites aralıkları yol bisikletine göre daha düşüktür ve ağırlığı yol bisikletine göre nispeten biraz daha fazladır.
 
@UptownRyder
Öncelikle sürat felakettir diyorum :)

Sürat yapma konusuna gelince de bu durum sizin kondüsyonunuza bağlıdır. 26'' mtb ile düz yolda 53 km hıza çıkan psikopat arkadaşım da var :) Gerçi onu satıp yol bisikletine geçmişti.

Cyclocross bisikletle de hız yapılabilir. Normalde UCI standartları gereği 46/36 aynakola sahip olmasına rağmen 50/34 aynakolla satılan modelleri mevcut. Ki yol bisikletlerinin aynakolları da 50/34'tür. (52 ve 53 dişli olan da mevcut) Frenleme konusunda da yol bisikletlerine göre bir tık öndedir.

Ağırlık konusuna gelince de; Cyclocross bisikletin kadrosu yapısı gereği biraz daha etlidir. Bu sebepten dolayı toplam ağırlığı 0,5 ilâ 1 kg civarı daha fazladır. Avantajı ise hem yol bisikleti gibi 700x23 lastik takılabileceği gibi arazide kullanmak istediğinizde 700x35 lastik (hatta biraz daha kalınını) takabiliyorsunuz. Bunu yol bisikletinde yapamazsınız. Maşa ve fren sistemi buna izin vermez.
 
Sorunuzu, 20 yıllık mtb, 1 yıllık cyclocross (caadx disc 105) ve 1 haftalık yol (focus cayo) kullanıcısı olarak cevaplayayım. Bisikleti genellikle işe gidip gelmek amacıyla kullanmaktayım önceleri hafta sonları günübirlik turlara katılsam da evlendikten sonra böyle bir şansım kalmadı. Geçen sere mtb min kadrosunun kırılması üzerine yeni bisiklet arayışına giriştim. Yurt dışı forumlarda yaptığım araştırmalar sonunda cyclocross bisiklet almaya karar verdim. ABD den cyclocross bisikletimi aldım. İşe gidip gelme amacıyla günlük 40 km yol yapacağım için 700x32 lastikleri 700x28 marathon plus ile değiştirdim. Yaz dönemi için mtb (26x44 marathon plus tour lastikler) ile 25-28 olan ortalamam (İzmir Karşıyaka sahil bulvarı ve Mustafa Kemal sahil bulvarı) cycylocross ile 30-32 km/saat yükseldi. Tabi bu hızlar sahil bulvarında yaptığım hızlar, trafik içinde de bir miktar gitmem gerektiği için eve vardığımda ortalama hız mtb için 23-25 cyclocross için 26-28 oluyordu. kış koşulları nedeniyle cyclocross bisikletime çamurluk takmak durumunda kalmam nedeniyle ağırlığı (aldığımda 10 kg idi) yaklaşık olarak orta sınıf bir mtb ye yaklaştı. Cyclocrosun avantajı her türlü hava durumunda kullanım için uygun olması, mtb kadar olmasada ufak tefek atlama zıplamalara izin vermesi ve pozisyon olarak yol bisiletleri kadar agresif olmaması sayılabilir. Yol bisikletine gelince; havanın yağışlı olması nedeniyle henüz 20-30 km sürebilmiş olmakla birlikte şimdiden bambaşka bir şey olduğunu belli etti. Hız konusunda yol cyclocross karşılaştırması yapamıyorum çünkü cyclocross bisikletim lastikler, çamurluklar ve sırt çantası ile kullanıldığı için orjinal durumdan daha ağır. Ancak şunu söyleyebilirim mtb den sonra cyclocrosta hissetiğim farkın daha fazlasını cyclocross sonrası yol bisikletinde hissettim.. Emektar mtbye de kadroya yapılan kaynak sonrası pazar arabası olmak düştü..
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Cavus
Bisikletten alacağınız performans tamamen size, kullanmak istediğiniz şekle ve duruma bağlı. Ne kadar hız yapabileceksiniz? Ne kadar fitsiniz? Aradaki farkı ne kadar anlayabileceksiniz? Bunları irdelemek lazım.
Disk konusuna gelince yeni yapılan yorumların neredeyse hepsinde önümüzdeki senelerde disklerin de şu anda MTB'lerde olduğu gibi neredeyse standart hale geleceği söyleniyor. Zira kullananlar yaptığı ağırlık dezavantaj yaratsa da avantajlarının çok daha fazla olduğunu söylüyorlar. Özellikle ıslak havalarda kaliper frenler yetersiz kalabiliyor. Disklerin en büyük avantajının ise dozajlamanın çok daha kolay yapılabilmesi olduğu söyleniyor.
Bununla birlikte Cyclocross bisikletlerin geometrileri yola göre daha değişik. Bu nedenle çok uzun sürüşlerde rahatsızlık verebiliyor. Ancak ekipman olarak baktığınızda aynakol dişlileri hariç aynı ekipmanı kullanıyor. Lastikleri de daha ince yol lastikleri ile değiştirince yola yakın bir şey çıkıyor ama tabi ki yol bisikleti ile aynı oluyor denemez. Öyle olsa zaten yol bisikletine geniş maşa takar bir lastik değişimiyle CX'a döndürürlerdi.
Ne amaçla kullanacağınızı da belirlemek gerekli. Mesela yol bisikletiyle de yavaş da olsa topraktan geçilebilir ama gidip de aydos ormanında binilmez. CX ile bunu yapabilirsiniz. CX teker aksamı da tahmin ediyorum yol bisikletlerine göre biraz daha dayanıklı oluyor.
Ben tavsiyem eğer diyorsanız ki ben alacağım bisikletimi sahile çıkıp Kadıköy'den Sabiha Gökçen'e kadar basıp geri geleceğim yol bisikleti alın, yok tek bir bisikletim olsun ve ben bunu her iş için kullanayım benim için "workhorse" olsun diyorsanız o zaman CX Türkiye şartları için daha uygundur onu alın. CX bisikletlere bagaj ve çamurluk da takılabildiğinden her yola gelme konusunda yol bisikletlerinden daha uygun oluyorlar. Özellikle işe gidip gelmek için bunlar önemli.

Ben yıllarca MTB kullandıktan sonra Cyclocross aldım 1 senedir kullanıyorum. Çamurluklarım ve bagajım var. Lastikleri de 35'lik dişli lastiklerden 28'lik yol lastiklerine çevirdim. Bu şekilde 2200km yol yaptım 8 ay içinde. Ama önümüzdeki aylarda bir de yol bisikleti alacağım. :)
 
@Çağrı Soylu

Senin küpte çamurluk için kadroda delik var mıydı? Yoktu da alternatif çözüm mü buldun?
Benim kadroda delik olmadığı için maşaya va kadro arka çatalına bağlanan çamurluk modelleri baktım ama onların da TR'ye gönderimi yok. TR'ye gönderenler de deli gibi kargo parası istiyor.
 
Ben de çok düşündüm yol mu cyclocross mı diye. Ve dün Erdoğan'lar bisikletten cube cross race disc bisikletimi aldım. Sağolsunlar hemen kargoya vermişler bugün 15 .00 gibi teslim aldım. Yarın montaj , Cumartesi hava izin verirse pedallama.
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    105,9 KB · Okunma: 73
Polonya'da hemen hemen bütün antrenmanlara cyclocross ile gelen bi arkadaşım vardı. 32mm lastiklerle, bayağı güzel geliyordu. Hatta hepimizden daha iyi antrenman yapmış oluyordu. Sonra yol bisikleti ile yarışıyordu.
Performans olarak geri kalmıyordu kısacası. Ha, yol bisikleti olsa daha rahat edecekti o kesin, ama bisiklet onu geride bırakmıyordu.

Disk fren konusu ise şöyle;
23-25mm yol lastikleri zaten çok ince. Yol frenleri bile lastiği kitleyebilecek güç uygulayabiliyor. Burada asıl fark, fren seviyesinde oluyor. Televizyonun ses seviyesi gibi düşünün.
Yol freninde 1-10 arasıyken seçenekler, disk fren ile 1-50 arası oluyor. Son ses hep aynı, ama arada daha çok seçenek var.
Böylece frenleri limitinde, daha rahat kullanabiliyorsunuz.
 
Ben de geçen hafta canyon inflite 8.0 cyclocross bisikletimi aldım. Ama kutusundan çıkarıp kurup pedallamak ta salıya kalacak. Bende kararsızdım hatta ilk endurance karbon-kadro sipariş vermiştim ama malesef canyon faturada yanlışlık yapınca iade etmek zorunda kaldık ve ikinci siparişi verirken kararı değiştirip bu aliminyun cyclocrossu aldım. Ağırlığı nispeten fazla 1.5kg kadar, al kadro+disk frenden ötürü, 29inç lastikler. Bakalım beni üzecek mi. Yorumlarımı kullandıktan sonra tekrar buraya da yazarım
 
@Roux

izlenimlerinizi ayrı bir başlıkta merakla bekliyorum. inflite 9 almayı düşünüyorum ben de
 
Gerçekten çok aydınlantıcı oldu bu konu benim için herkese çok çok teşekkür ediyorum :) Sanırım Caad 10 gerçekten de en iyisi olacak benim için.Yabancı forumlarda falan da okuduğum kadarıyla övülüyor baya bir ancak o paraya Felt'in karbon bisikletleri bulunabilir diyorlar sadece 105 yerine sora falan olan.105'i feda edip Karbon bir Felt almak sizce ne kadar mantıklı acaba?
 
Param yok ne yazık ki öğrencilik :D :D
 
Geri