Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

cyclcross kadrolar

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
472
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
**AboutCyclocross Frames
Cyclocross frames are similar in appearance to a road frame, but they have more clearance for mud to pass between the tyre and frame and avoid clogging. Other features are cantilever bosses for Canti's or V-brakes, along with a higher bottom bracket for clearance when riding over obstacles, more upright angles designed for faster handling at lower speeds and the cables usually run along the top tube so they do not get in the way when you have to carry the bike. Cross frames can be built up into commuters or winter hack bikes as they have ample room for mudguards, their upright riding position and fast handling suits city traffic, when compared to a road race bike, they should also be fine for winter club runs.
**şu sayfadan alındı.

(link)

kabaca şehir bisikletlerine benzer oldukları çamurda rahat kullanım için çatallarının daha geniş olduğu, V fren takılabildiği, orta göbeğin yol bisikletlerine göre zeminden daha yüksek olması nedeni ie yükseltili bozuk zeminlerde de kullanılabildiği, bisikletin omuzda rahat taşınabilmesi için kabloların üst boru altından geçirilmediği, trafikte-şehir içinde de rahatça kullanılabileceği, . yol bisikletlerine göre daha dik (rahat ) pozisyonda sürüşe imkan verdiğini anlayabildim.
şu cümle " ile "more upright angles designed for faster handling at lower speeds" düşük hızlarda , çabuk menevra için daha dik açılı dizayn edilmiş kadrolar " olduğu şeklinde buradaki "dik açı" sanıyorum heat set açısı ? ya da sele borusu açısı ? kast ediliyor. bu cümle ya da yazının geneli ile ilgili yorumlarınınzı bekliyorum. Türkiyedeki internet sitelerinde cyclocross kadro satışına rastlayamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan sancaktar
Scudo
TR'de cyclocross kadrolarının satılmamasının en büyük sebebi, cyclocross yarışlarının yapılmaması.

Bu işi yapacak,benim bildiğim en iyi kadro SEDONA 321.
Bisikleti aldıktan sonra, çamur lastikleri, uygun kollar ve gidon ile oldukça güzel kullanılır diye düşünüyorum.

Hatta, fırsatım (yani param) olursa, 321'e öyle bir proje düşünüyorum :)
 
Ben aslında flat gidon ve 3 lü aynakolla toplamak istiyorum. Genelde rampalı yollarda tatil günlerinde uzun turlar yapıyorum. scott cx bisikletlerin kadroları güzel ama gidon ve vites donanımları bana göre değil
 
@jef

Markayla ilgili sıkıntı olmazsa eğer, Sedona 321 tur için oldukça iyi bence.

Fakat cyclocross'a uygun kadroların bir sorunu var, V-fren kullanıyor ve arka teker şehir bisikletlerinden daha yakın sele borusunun olduğu kirişe. Bu nedenle bagaj için vida deliklerini koyamıyorlar, frene engel oluyor.

Sele borusu kelepçesine uydurmanız, veya başka bir icat yapmanız gerekiyor bagaj takmanız için.


Şuan 2 bisikletim var kullandığım, SCOTT S40 ve SEDONA 321.
Yazın, bagajsız turlarda S40, bagajlı turlarda ise 321 kullanmayı düşünüyorum çünkü yol bisikletlerinin dişli oranları dolu bisikletle yokuş çıkmak için hiç de uygun değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal
@Gökhan Toros

yokuş çıkarken vites oranı benim için de gerçekten önemli , bagaj kullanmıyorum günlük tur yapabiliyorum.
Ağırlıkta yokuş yukarı önem taşıyor tabii. Kendimi ödüllendirmek istediğimden 1000-2000 eu ya kadar çıkacağım. 2.5 senedir sigara içmiyorum ve kendi kendime (kendi çapımda) epey yoğun bisiklet bindim.
 
@temu90

Şuan 321'im var zaten, o yüzden üzerinde oynamalar yapabilirim anca. Gidon ve fren kolları için yeniden aynı bisikleti almak olmaz :D :D


Siz ne karar verdiniz bisiklet olarak?
 
scott cx team , conandale caadx şu an düşündüklerim.
 
@Mansur KHASSANOV

cyclocross kadrolarda disk fren uyumlu modeller de bulunuyor. her markanın var diyemiyorum.
 
@jef
Bu sene bir kural değişikliği oldu ve UCI disk frene Cyclocross yarışlarında izin vermeye başlıyor. Dolayısı ile 2011 modellerde daha fazla diskli cyclocrossa rastlayacağız.
 
Geri