İnceleme Cube Attain Gtc 2018 Pro Karbon 105

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar yaklaşık 25 gün önce almış olduğum ve 500 kusür kilometre yol gittiğim bisikletimin incelemesini ve kullanım deneyimini sizlere anlatmak istedim.
Öncelikle anlatımda örnek olarak @BerkEvren beyin anlatımından alıntı yaptığımı belirtmek isterim ve kendisine buradan teşekkür ederim.
Bisikletin özelliklerini (link) linkinden görebilirsiniz. Tabii ki anlatırken bende yazacağım, daha detaylı bakmak isteyenler arkadaşlar için bulunsun dedim.

2014 yılında Trek 3900 dağ bisikleti ile başladım bu spora, amacım yeni yerler keşfetmek, bulunduğum yeri tanıyabilmek ve spor yapmaktı. Aradan geçen 3 yılın ardından bisikletforum ve profesyonel yarışlar sayesinde yol bisikleti sevdası düştü içime. Yeni bisiklet almak için diğerini satmam gerekiyordu ve çok severek kullandığım dağ bisikletimi elimden çıkardım ama yenisini almaya bir türlü fırsat bulamadım, aradan 1 yıl geçti ve bisiklet arayışına girdim. Sağolsunlar forumdan yardım istediğim herkes cevap verdi, tekrardan teşekkür ederim.

Yaklaşık 2 ay sıfır bisiklet aradım ama ne istediğim boyda ne de istediğim özellikte bisiklet alabiliyordum. 2. El de almak istemiyordum derken bulunduğum yerde görseldeki bisikletin ilanını gördüm, sahibi ile görüştüm, gidip gördüm gerçekten temiz ve iyi bakılmıştı. 3 saat bisikletin başında bekledim, düşündüm ve aldım. Aldığımda ki his ilk bisikletim sıfır olmasına rağmen hazzı aynıydı. Eve dönerken çok mutluydum tarifi yok gerçekten.

Bu bisikletin aldığım ilk hali. Benim boyum 1.65, bisikletin kadro boyu ise 50cm ama xs'da diyebiliriz çünkü cube'ün kadroları 50 cm'den başlıyor. Cube Attain Gtc pro Karbon kadro ve full karbon maşa ile geliyor bisikletin pedalsız ağırlığı 8.3 kg. Aldığımda üstünde shimano r540 light action spd vardı. Pedalların ağırlığı 330 gr.
DSC_0043.JPG

Daha sonra suluk kafesi, suluk, km saati, ön ve arka olmak üzere iki ışık ekledim.
DSC_0133.JPG

500 kilometre sonra bakım yaptırmak istedim. Bakımın yanında amacım bisikletin gerçekten ne durumda olduğunu öğrenmekti. Bakım sonrası zincir değişimi dışında bir problem olmadığı, bisikletin temiz ve sağlam olduğunu söylediler. Bisikleti öyle temiz görünce sıfır gibi geldi bana, bu bile mutlu olmama yetti. Ayrıca inceleme için temiz olmasını istiyordum. :)Çok konuştum şimdi inceleme zamanı.:hhhhhh:

Öncelikle karbon kadro konfor, performans ve düşük ağırlık vaadi üzerine tasarlanmış. Son kullanıcıya uzun süreli konfor vaat ediyor. Örneğin arka çatal aero flex teknolojiye sahip ve görevi yoldan gelen sarsıntıları olabildiğince azaltmak. Cube bizlere karbon teknolojisiyle ilgili web sitesinde yeterince ve daha detaylı bilgiler veriyor oradan bakabilirsiniz.

Bisikletin özellikleri ise şöyle;

Bisiklet arkada 105 RD-5800GS önde FD-R7000-F aktarıcıya sahip. Ayrıca ön aktarıcı bisikletin tek değişeniymiş.
DSC_0127.JPG
105 CS-5800, 11-32T ruble
50*34 ön dişli gruba sahip bisikletin aynakol uzunluğu kadro boyuna göre değişiyor.
DSC_0135.JPG

Vites / fren kolları 105 ST-5800 2*11
DSC_0134.JPG

Frenler 105 BR-5800
DSC_0137.JPG

Mavic Aksium RS jant seti ve continental grand sport race 700x25 lastiklere sahip. Hubtan gelen ses gerçekten çok hoş :huhuu:. Yol bisikletlerinin seslerine hep hasta olmuşumdur. :hhhhhh:

Sıra tecrübe kısmına geldi.

Eski bisikletimde boynuz vardı ve bisikleti sürerken oradan tutardım, o şekilde biraz eğilir giderdim. Şimdi ise bisiklet bunu size kendi sunuyor. 2 turumda hoodların alt kısmına tutmadan eğildiğim olmuştu alışkanlık sanırım.

Kendimi denemek için katıldığım bir performans turunda geride kaldım, yetişemeyince yolu değiştirdim. 80 km'lik kendi performans turumda belimin alt kısmında ağrı ve bileklerimde uyuşma oldu. Bisikletten inince geçti tabii. 50-60 km'de Bel ağrısı ve uyuşma azaldı ama yine de ben buradayım diyorlar. Bunun için en kısa sürede bikefit yaptırmak istiyorum sebebi daha iyi bir sürüş hissiyatı yakalamak.

Konfor için konuşacak olursam yaklaşık 1 hafta taytsız kullandım seleye alışma süreci dışında gayet rahat hissettirdi. Selenin de başarılı olduğunu söylemek isterim. Taytla beraber kullanınca bisikletin konforu arttı gerçekten. Genellikle yol bisikletinin rahat olmayacağını duyarız ama ben dağ bisikleti konforuna yakın hissettim. Bunun nedeni genelde yollar çok bozuk değildi ve bozuk olanlarda ayağa kalkıyorum. Sizi yormuyor gerçekten. (Kişisel bir yorumdur)
Kadronun esnediğini hissettiğim anlar oldu ve lastik mi indi diye şüphelendiğim oldu. Gidon sargı bezi beni tatmin etti açıkçası ve gidonun farklı tutuş pozisyonu yolda faydalı oluyor. Eğer gidon sargı bezini yenileyecek olursam aynısını almak isterim.

Performans kısmında 1 yıldır bisiklet kullanmamış biri olarak, bisiklet hadi bas pedala gidelim diyor. Pedala yüklendiğiniz anda enerjinizin karşılığını alabiliyorsunuz ve de hızınızı rahatça koruyabiliyorsunuz. Hızınızı aldıysanız küçük eğimli yerleri çıkması çok kolay oluyor.
Ancak geçtiğimiz hafta bir tırmanışta bu vites daha düşmüyor mu diye düşündüm kendi kendime. :kötü::kötü:Yol bisikleti sadece düz yolda değil tırmanırken bile sürmesi zevkli oluyor.

Bisiklete alışma sürecinde fren ve viteste zorluk yaşadım. Fren alışılıyor da vitese biraz daha geç alıştım ben.
Vites geçişleri çok hoş hele tek dokunuşla olması farklı bir hava katıyor insana. HD fren kullanmış biri olarak 105 frenleri başarılı buldum ben. (Kuru zemin)
Söylendiği gibi yol bisikleti kullanırken etrafımızı iyi kolaçan etmek gerekiyor öyle paldır küldür olmuyor. :hhhhhh:

Yol bisikleti sürmek gerçekten çok zevkliymiş ve kısa mesafe gidesi gelmiyor insanın. Yol bisikleti farklı bir maceraymış.

Not: Şehir içinde bisiklet sürecekseniz HD fren ve Amortisörden vazgeçebilirsiniz diye düşünüyorum artık ben.
Not: Mobil cihazlardan inceleme yapmanızı tavsiye etmem. Yorucu gerçekten.
 
Son düzenleme:
Scudo

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.156
Tepki
23.462
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın. Cube lerde kadro ölçü değerleri farklı Cube alacak arkadaşlara rehber olması açısından boyunuzu ve kaç kadro cube sahibi olduğunuzu yazar mısınız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

Yeşil Mavi

Doğa ve İki Teker Aşığı
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
113
Tepki
141
Yaş
31
Şehir
Antalya
İsim
Hakan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisikletiniz çok güzel. Tekeriniz hep düz bassın, güzel günlerde kullanırsınız umarım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@ysnakblt @Yeşil Mavi Mesajlarınız için teşekkür ederim. Umarım herkes istediği bisiklete sahip olabilir.
 

Ahmet TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2017
Mesaj
785
Tepki
1.199
Şehir
mersin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Cube sahibi biri olarak sizin adınıza çok sevindim. Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Evet arkadaşlar sürekli strava'yı açmayı unutan biri olarak konu için bugün başarılı bir şekilde strava kaydı oluşturdum. Ayrıca km saatinin de görsellerini ekleyeceğim. Giant continuum sync ant+ ve Bluetooth özelliği var ama Sony xz premium'da ant yok ben şok tabii.:acpsnr: (çünkü bir çok sony modeli ant+ desteğine sahip.) Bluetooth bağlantısını yapamıyorum nedense. Çok uğraşmadım ama yapmak istiyorum :).

İlk olarak gidiş.
(link)
Ve km cihazın fotoğraflarını strava kaydını durdurduktan 250 m sonra çektim. ( tahmini)
Dst= distance= mesafe
DSC_0139.JPG
Ortalama hız ve geçen süre
DSC_0141.JPG
Maksimum hız
DSC_0142.JPG
Ve yakılan kalori. Km saatine cinsiyet ve ağırlığımızı giriyoruz ona göre hesaplıyor muhtemelen.
DSC_0140.JPG

Giderken kadans takip ediyordum monitörde 115-123 arasında oldu tabii bunlar yola göre değişti. Yüksek kadansın yol bisikletinde daha kararlı olduğunu gördüm. Ve yüksek kadans dahi kasları yakabiliyormuş. Dönüşte daha aşağı kadansları gördüm ama olabildiğince yüksek tutmaya çalıştım.

Sırada dönüş var
(link)
Burada bir şeyi belirtmek isterim km sayacını sıfırlamayı unuttum. Ve aylaklık edip gezdiğim yerlerde ortalama düşmüştür ve mesafe artmıştır.
DSC_0150.JPG
DSC_0151.JPG
Dönüşte gerçekten zorlayıcı bir rüzgar vardı. Çaprazdan esen rüzgar hem hızlanmaya hemde bisikleti kontrol etmeye engeldi. Yandan geçen araçlar ve dar yolda gerçekten korktuğumu hissettim. Mtb'de bunu yaşamamıştım.

Gidişin çoğunluğunda hoodların alt kısmından tuttum. Dönüşte çok fırsatım olmadı maalesef. Giderken daha rahattım ama dönüşte zor oldu ayağa da çok kalkamadım.
Ağrı açısından belimde bir problem olmadı ama kollarım da ve ellerimde ağrı vardı.
 

Serpe

Üye
Kayıt
23 Eylül 2019
Mesaj
29
Tepki
30
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Serkan bey
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar bisikleti hami kardeşimize satan benim hastalığımdan dolayı 3 ay gibi bir süre sürdüm akıcılığı iyi yol tutuşu yüksek ve ergonomisi insanı fazla yormuyor ve çevikliği iyi ama zayıf yanlarında var cube markasının genelinde gidonları sağlam olmuyor ama sadece yol bisikletlerindemi bilmiyorum farkettim birde rüzgara karşı çok başarılı değil yani alt seviye aero kadrolar bile rüzgara karşı daha etkili aero kadroda kullanmıştım eskiden böyle bir fark var yani taş gibi denmez bu bisiklet markasını pek tercih etmemelerini gidon açısından ve rüzgar kesme açısından tercih etmem arkadaşlar yani giant pınarello gibi markalar yol bisikletinde daha mantıklı bir seçim olur alt seviyede olsa kısa boylular için bizim gibi tercihimiz fazla olmuyor nedense iyi günler
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Mesaj
8.156
Tepki
23.462
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Orbea
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Rüzgar kesme olayı tamamen geometri ile alakalı bir durum bisiklet ile ilgili değil bu makina ile çok yorulmadan uzun km ler gideceksiniz tadı o şekilde çıkar. Adı üzerinde endurance (Dayanıklılık), aero (aero) :) :)
 

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Serpe Yorumun için teşekkürler abi. Gidon için aklımda bisiklete biraz daha agresiflik katması için ileride aero gidon düşünüyorum. (Rüzgar olayı arka planda kalıyor benim için ) Rüzgar içinse diyebileceğim, zaten küçüğüz bir de kilo olarak hafifleyince her türlü etkileyecektir. ? Rüzgardan minimum etkilenmek için farklı yöntemler kullanmak gerekebilir örnek olarak giyim vb.
 

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Selamlar, bisikletle 3000 km'ye yaklaşmak üzereyim. Daha önce eklemek istiyordum ama anca fırsat bulabildim. :)

Bisikletin fotoğraflarını diğer sayfalarda paylaştığım olmuştu yine de buraya ekliyorum.

DSC_0025.JPG

Bisiklette değiştirdiğim ilk şeyler dış lastik oldu. Continental Grand Sport Race 25'ten Michelin Power All Season 25 lastiklere geçiş yaptım. Ağırlık olarak ikisi de aynı. Daha sonra ise fren pedlerinde değişiklik yaptım. Ped olarak swisstop taktım ve eskiye nazaran ciddi anlamda fark hissediliyor. İşe de bu bisiklet ile gidip geldiğim için (link) linkte ki çamurlukları kullanıyorum.

DSC_0027.JPG

DSC_0030.JPG
Gidon boğazını kısaltmıştım resimde ki gibi ama daha sonra eskisini geri taktım. Sebeplerinden biri bisiklette çok dik durduğumu söylemeleriydi, özellikle gidonun ortasından tutunca neredeyse mtb'deki gibi dik bir pozisyon oluyordu. Kendi gidonu geniş ve rahatsız ettiği için daha dar olan Pro Vibe modeline geçiş yaptım. Gidon değişikliğinde kendi bandı gidona yapıştığı için değiştirilmesi gerekti. Pro suport control team olan gidon bandını kullandım.

Gidon eskisine nazaran biraz daha geniş(yuvarlak) yapılı ve düz. İyi anlaşıyoruz kendisiyle. Gidon bandı ilk başlarda tuhaf hissetirse de şuan gayet memnunum. Yaklaşık 2 ay gibi bir süredir bu şekilde kullanıyorum bisikleti.
Çamurluk toplu sürüşlerde ya da turlarda dikkat çekiyor gerçekten. Şaşırıyorlar, neden diye soruyorlar,uzaktan bisikleti kesiyorlar falan.:) İşe gidip geldiğimi söyleyince herkes anlıyor durumu.

Şimdilik başka bir değişiklik yapmak istemiyorum. Bisikletin konforu ile ilgili söylediğim şeyler hala geçerli gayet memnunum. Cube dediği gibi performans ve konforu yakalamış bu kadro ile. Özellikle selesinden yana çok şanslıyım.(Sele silikonlu bu arada.) Kondisyon kazandıkça sürmesi daha keyifli hale geldi bisikleti.

Kış mevsimine girdiğimiz şu dönemde bisikleti renk olarak sevsem de, yağmurlu ya da ıslak yerlerden dolayı oluşan kirlenmeden acayip uyuz olmaya başladım. En ufak tozlanma dahi kendini gösteriyor kadroda. Tabii çamurluğunda burada etkisi var. Arka jant, arka çatal,ruble,zincir ve ön vites kısmı tamamen kirleniyor. Bir başlıkta bir abimiz bisikletiniz temiz olsun demişti çevredekilerin bakış açısı için, iyi demişti ama cidden her gün silmek uğraştırıyor ya. Mat siyahtan soğudum resmen. Bisikletimden memnunum ama ilerleyen dönemde ya boyatırım ya da bisiklet alacağım zaman siyahtan uzak durarım.

@trainspotting35 Çetin beyin bir konu da yol bisikleti için ışığı ters takın demesi görsel açıdan iyi oldu. ilk zamanlar düşünmemiştim açıkçası. Buradan teşekkürümü iletiyorum kendisine.:) Görsellikte önemli.

Not: Büyük fotoğraflar için kusura bakmayın.
 

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.409
Tepki
9.589
Yaş
42
Şehir
Bursa
İsim
José
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hami sanki selen biraz alçak gibi geldi bana. Hem bisikletin hemde profil fotoğrafına bakarak bu kanıya vardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mad Buddha O fotoğraftan birazcık daha yukarıda şuanda ama ayaklarım yere değmeyecek neredeyse. :)
 

Serpe

Üye
Kayıt
23 Eylül 2019
Mesaj
29
Tepki
30
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Serkan bey
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gidonu değiştirmen mantıklı satmadan önce söylemiştim tek zayıf yanı gidonunun olduğunu şimdi rahatça agresif sürüş yapılabilir taş gibi oldu bisiklet cube markasının yol bisikletlerinin gidonları genel olarak iyi olmuyor zaten cube alacaklarında bilgisi olsun
 

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@trainspotting35 Haklısınız. Şuan da bu şekilde, fırsat olursa tekrar fotoğraf çekinirim yandan. :)
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.102
Tepki
6.067
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
Merhaba arkadaşlar bisikleti hami kardeşimize satan benim hastalığımdan dolayı 3 ay gibi bir süre sürdüm akıcılığı iyi yol tutuşu yüksek ve ergonomisi insanı fazla yormuyor ve çevikliği iyi ama zayıf yanlarında var cube markasının genelinde gidonları sağlam olmuyor ama sadece yol bisikletlerindemi bilmiyorum farkettim birde rüzgara karşı çok başarılı değil yani alt seviye aero kadrolar bile rüzgara karşı daha etkili aero kadroda kullanmıştım eskiden böyle bir fark var yani taş gibi denmez bu bisiklet markasını pek tercih etmemelerini gidon açısından ve rüzgar kesme açısından tercih etmem arkadaşlar yani giant pınarello gibi markalar yol bisikletinde daha mantıklı bir seçim olur alt seviyede olsa kısa boylular için bizim gibi tercihimiz fazla olmuyor nedense iyi günler
@Hami Bulut öncelikle hayırlısı olsun. rüzgarda başarısız demek biraz yüzeysel olmuş. şuanki sürüş pozisyonunda rüzgara karşı çok hızlı gitmenin çok imkanı yok (giden gider tabi de geometri buna uygun değil) sele ile gidon neredeyse aynı seviyede. bu konforlu bir sürüş vaat eder ama çok aerodinamik bir pozisyon değildir. peki ne yapmalı ? gördüğüm kadarı ile hami zaten spacerları sonuna kadar düşürmüş. seleyi de daha yukarıya alamıyorum diyor. demek ki en fazla aero olabileceği pozisyon bu kadar.

bu arada bu kadrı aero olarak mı geçiyor? top tube çok açılı geliyor.
 

srdrmrs

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
2.102
Tepki
6.067
Yaş
37
Şehir
istanbul
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Canyon
@trainspotting35 o zaman rüzgara karşı çok bir başarı beklememek lazım. gerçi bunu anlamak için saatte 40km hızla sürmek gerekiyor. aero bisiklet ile endurance bisikelet arasında 120-180 saniye arasında bir fark oluyor.