Scudo Sports

Çok Heyecanlıyım :)

@Samet Koç

Bir yanlışınız olmasın. Hasan Söylemez'in kullandığı bisiklet Geotech diye biliyorum.
 
Scudo
@Uğur KARATAŞ

:) cem bey tabi ki ben de biliyorum 1000 tl ve 3000 tl lik bisiklet ile yaptığın tur arasındaki farkı , ama 1000 tl lik bisikletle zor olacağı için hayalini kurduğum turdan vaz mı geçiyim ?

@Derya Keçeci

derya bey haklısınız evet ben bu konuyu turu yapabilip yapamacağımı sormak için açmadım, bir tur hayal ettim ve bisiklet almaya karar verdim ve 1000 tl civarı bisiklet tavsiyeleriniz için bu konuyu açtım, bu yüzden sadece bisiklet şeçimi ile ilgili yorum yaparsanız çok sevinirim , ifadem yanlış anlaşılmış olabilir saygı duyuyorum ama ben yine de arkasındayım, yapabileceğime inanıyorum. tabi ki bazı konularda haklısınız her şey istediğim gibi gitmeyebilir nasip kısmet, bakalım her şeyin hayırlısı ;) tecrübeleriniz gerçekten çok değerli benim için teşekkür ederim :)

bisiklet tavsiyelerinde bulunan arkadaşlar, tavsiyeleriniz için teşekkür ediyorum hepsini inceliyorum ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: OĞUZ.UZ
Azmettikten sonra olur inşallah. Kendinizi iyi motive edin. Sağlam antreman lazım. Bisiklet olarak 2013 sedona 321 via olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur KARATAŞ
@Ömer Şimşek

Evet doğru biliyorsunuz geotech life modeli. Seri dışı tourney donanım 21 vites kilitsiz maşa liste fiyatı 699 tl peşin fiyatı 630 tl
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Ş.
@FurkanÖzer

Daytona 436 larda hd fren var lakin üretimi durdu bulmak zor artık.
 
Arkadaşlar dostumuz ''bütçemin elverdiği rakam bu'' diyor, siz 2000-3000tl lerden bahsediyorsunuz. Yorumları okudum, içi bu kadar hevesle dolmuş bir insana böyle şeyler söylemek ne kadar doğrudur? Tamam gerçeklikten bahsediyorsunuz önemli faktörler var. Lakin sonuç olarak arkadaşın bütçesi belli ve yapmak istediği şey de ortada. Baltalayıcı yorumlar yerine tecrübenizin doğru kısmını kullanarak tavsiyeler verirseniz daha yapıcı olursunuz genç arkadaşların bu işe başlamaları konusunda. Ayrıca buyrun size gerçekçi* bir tecrübemi anlatayım. Bundan 2 sene evvel mayıs ayında salcano ng600 bisikletimle sabah 7'de İstanbul'dan yola çıkıp, akşam 5 civarı Edirne'ye vardım. O gece arkadaşımda kalıp, ertesi gün öğlene doğru tekrar yola çıkıp İstanbula varmam yaklaşık 9-10 saat sürmüştür gavur ölüsü bisikletimle. Toplamda katettiğim mesafe yaklaşık 580kmydi. Yoruldum mu, evet çünkü haftanın bir kaç günü sahili turlamak dışında kondisyonum yoktu. Yolda yaşadığım tek sorun ise gidiş yolunda arka attırıcının telinin gevşemesi sonucunda vitesin kendi kendine atmasıydı onu da sıkmamla birlikte sorun ortadan kalktı. Tam tersi çok şanssız da olabilirdim belki lastiklerim patlardı, maşam, kadrom kırılabilirdi, cantım yamulurdu belki... Tabi önlem olarak alet takımı, iç lastik, yama, zincir vs. almıştım yanıma. Bundan sonrası da zaten dikkat ve şanstan ibaret. Bunları neden anlatıyorum, çünkü edinilen tecrübenin en önemli kısmı yaşanarak geçirilendir. İstediğimiz kadar ''bu yanlış, şu şöyle olmalı'' diye buralarda yazsak da, yapmamış olan biri yaşayarak edinecektir bu tecrübeyi. O yüzden kararını vermiş birinin o kararı nasıl en iyi şekilde uygulayabileceği konusunda akıl yürütmemiz gerek. Bu benim naçizane fikrim. Kimsenin fikrini yermek yada kimseye ithamda bulunmak için söylemedim bunları.
Ve Uğur kardeşim, sana söylemek istediğim bir kaç önemli şey var. Bu konudaki tutkunu tebrik ediyorum öncelikle:) Aldığın bisikletin de kadrosu o fiyat aralığındaki en dayanıklı kadro olsun mümkünse de bisikletin toplam ağırlığı 13-14 kiloyu geçmesin. Benim eski salcano yaklaşık 16 kg ağırlığındaydı üzerindeki yükle beraber çekmek durumunda olduğum ağırlık 20 kiloydu yaklaşık ve bu ağırlık uzun zamanlı sürüşlerde gerçekten de insanı haddinden fazla yorabiliyor. Ben de, önümüzdeki bir iki hafta içinde Sedona 721, Whistle Miwok 1163 ya da Salcano Insomnia 243 Sram modellerinden birini alacağım. Alır almaz da senin planladığın tarzda uzun bir yola çıkmayı düşünüyorum hazırlıklarımı tam olarak bitirdikten sonra tabi:) Bütçen el veriyorsa kendine yol lastiği edinmeyi unutma. Tabiki herşeyden önce kask. Uzun yollar şehir içinden çok daha tehlikeli kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde istenmeyen bir durum başına gelir ve yolda kalırsan haberleşme imkanın olmayabilir. Bunun dışında ufak bir alet çantası ve en az bir çift yedek iç lastik al. Sırt çantası çok opsiyoneldir ağır olmaması kaydıyla. İki suluk bulundurmanı ve fırsatın oldukça doldurmanı tavsiye ediyorum. Bisikletini mümkün olduğunca yolun nispeten daha düzgün kısımlarında sürmeye çalış. Çok yorulacaksın bazen bu da bir gerçek:) Ve kişisel bir önerim de, ne olursa olsun mutlu ol tur sırasında. Hiç bir aksilik, engel sinirleriniz bozmasın ve canını sıkmasın. Unutma hayatta en yakın dostlarımız, sevgilimiz, ailemiz nadir de olsa bize aksilik çıkarabilir. Bisikletinin de hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğunu unutmaman gerek. Her koşulda onu sever dikkatli kullanır ve kıymet verirsen, zaten seni pişman etmeyecektir emin ol. Gerisi de kader kısmet deyip çıkalım işin içinden. Tura çıktığında fotoğraf çekip foruma koymayı unutma ve de. Kim bilir belki karşılaşırız Anadolu'nun bir yerinde. Sana şimdiden bol mutlu bol pedallı günler dilerim:)
 
Gelen tavsiyelerin hepsini okumadım fakat, 1600km'lik tur düşünen birine dağ bisikleti önerenler var bu forumda hala. Umarım arkadaş bunun yanlış olduğunu görecek kadar araştırma yapmıştır.

Hocam senin alman gereken bisiklet tur bisikleti. Yeni 321 yapacağın tur için çok uygun olur, fakat 700$ fiyatı var. Nakitte vs. %20 indirim yaptırabilirsen eğer fiyat tam 1000 liraya geliyor. Bence bu bisikleti düşün. Sakın ama sakın dağ bisikleti almak gibi bir hata yapma, yapacağın tur çileye döner...
 
@Gökhan Toros

Bu sene sedona 321 iki çeşit olarak çıktı. Biri 321 via 700 dolar, diğeri 321 (bildiğimiz 321) 535 dolar. 321 yada 311 yerinde tercihler olur. Bir diğer seçenekte merida crossway 20-v fiyat olarakta 550 dolar. Hem dağa hem uzun yola gidiyor kendim kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur KARATAŞ
Arkadaşlar konu içerisinde gereksiz bir tartışma başlamış bahse konu mesajlar silinmiştir.

Bir arkadaşımız Forum kurallarından "Türkçeye gösterilmesi gereken itinaya" aykırı mesaj yazarken diğer arkadaşımız da "bir kural hatası gördüğünüz zaman kendiniz müdahale etmeyin mesaj altındaki hatalı mesaj bildirim butonunu kullanın" kuralına aykırı davrandığından bu durum ortaya çıkmıştır.

Lütfen daha dikkatli olalım.......
 
Ulaş bey tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim :) konuda tüm yazılanları hepsini not alıp araştırıyorum, okuyorum :) bisiklet ve diğer tavsiyeler için herkese teşekkürler ;)
gürkan abi'nin yazılarının birinde hidrolik frenler hakkında şu yazıyor:
Tur bisikletlerinde disk fren tercih edilmemeli. Disk fren yüksek hızlarda ani duruşlar yapan bir sistemdir. Aynı performansı üst düzey V fren yani klasik fren sistemlerinde almakta mümkün. Benim düşüncem; yarışlara katılmıyorsanız disk fren almak gösterişten başka bir şey değil. Ayrıca bisikletle uzun turlar yapıyorsanız disk frenle yaşanacak sıkıntılar canınızı sıkar. Hidrolik borusu yağ kaçırabilir, hava yapabilir, balatalar ve hidrolik yağı bitebilir ve bunları gezdiğin coğrafyada yedek parçasını bulamama ihtimalin de yüksek. Disk frenden istemediğin sürtme sesi gelebilir ve daha birçok neden var. Fakat klasik bir V fren kullanıyorsan en ücra kasabalarda bile basit bir fren bulup takıp yola devam edebilirsin.
Tur bisikletinin beni sınırlandıracağını düşünüyorum. Tur planım için söylemiyorum fakat sadece afsalt yollarda bisiklet kullanmak istemem. Bir tur bisikletini arazide kullanmak belki riskli olabilir ama dağ bisikletiyle arazide daha rahat olacağımı düşünüyorum ve ayrıca o dağ bisikletiyle tur da yapabilirim. Üstelik Turda girdiğim bir yolda beklemediğim durumlarla karşılaşabilirim.
Gürkan abi aynı yazısında bir de şundan söz ediyor:
28 jant tur bisikletleri ile ancak asfalt yollarda tur yaparsınız. Araziye girdiğinizde jant telleri uzun olduğundan ve aşırı yükten dolayı tek tek kırılmaya başlar. Türkiye - Japonya yolculuğumda Tacikistan'da karşılaştığım Polonyalı bisikletli gezginler 28 jant bisiklet kullanıyorlardı. Asfaltın olmadığı bir ülkede o yüklerle 28 jant bisiklet kullanmaktan defalarca jant teli kırdıklarını dile getirdiler. Dağ bisikletine Shwalbe Marathon marka lastikler taktığınızda hem asfaltta hem de arazide çok rahat bir şekilde gidebilirsiniz, tellerin boyu kısaldığından direnci de artacaktır. Gene düz maşalı yani amortisör olmayan tur bisikletleri de asfalt içindir. Araziye girdiğinizde eğer düz bir maşa kullanıyorsanız yoldaki tüm girinti çıkıntılarda yük kollarınıza ve eklem bölgelerinize binecektir. 1000 kilometre arazide yüklü bir bisikletle seyahat ederseniz ve ön tarafta amortisör yoksa akşamları çadırda eklem yerlerindeki ağrılardan dolayı uyuyamazsınız. Kendi yolculuklarımda en zor şartlarda seyahat etmeyi seven biri olduğumdan 28 jant klasik tur bisikletleri benim tur anlayışıma uymamaktadır.
Ben de 26" jant bisiklet düşünüyorum. Şu an için Sedona 731 ve 741 modelleri listeme girdi diğerlerini de inceliyorum, önümde yaklaşık 1 ay var, araştırmalarıma devam ediyorum ve sizin tavsiyelerinizi de tekrar tekrar okuyorum ;) tekrar teşekkürler :)
 
İnsanın bunca güzelliği bırakıp kısa sürede olsa ayrılması acı gelir, ne deyim ALLAH hayırlı teskereler versin:)
 
ALLAH kazasız belasız kullanmayı nasip etsin
 
Emeğine sağlık video için.
 
videonuza bayıldım! elinize sağlık çok güzel hazırlamıssınız :alkis: :alkis:
 
Geri