Arkadaşlar dostumuz ''bütçemin elverdiği rakam bu'' diyor, siz 2000-3000tl lerden bahsediyorsunuz. Yorumları okudum, içi bu kadar hevesle dolmuş bir insana böyle şeyler söylemek ne kadar doğrudur? Tamam gerçeklikten bahsediyorsunuz önemli faktörler var. Lakin sonuç olarak arkadaşın bütçesi belli ve yapmak istediği şey de ortada. Baltalayıcı yorumlar yerine tecrübenizin doğru kısmını kullanarak tavsiyeler verirseniz daha yapıcı olursunuz genç arkadaşların bu işe başlamaları konusunda. Ayrıca buyrun size gerçekçi* bir tecrübemi anlatayım. Bundan 2 sene evvel mayıs ayında salcano ng600 bisikletimle sabah 7'de İstanbul'dan yola çıkıp, akşam 5 civarı Edirne'ye vardım. O gece arkadaşımda kalıp, ertesi gün öğlene doğru tekrar yola çıkıp İstanbula varmam yaklaşık 9-10 saat sürmüştür gavur ölüsü bisikletimle. Toplamda katettiğim mesafe yaklaşık 580kmydi. Yoruldum mu, evet çünkü haftanın bir kaç günü sahili turlamak dışında kondisyonum yoktu. Yolda yaşadığım tek sorun ise gidiş yolunda arka attırıcının telinin gevşemesi sonucunda vitesin kendi kendine atmasıydı onu da sıkmamla birlikte sorun ortadan kalktı. Tam tersi çok şanssız da olabilirdim belki lastiklerim patlardı, maşam, kadrom kırılabilirdi, cantım yamulurdu belki... Tabi önlem olarak alet takımı, iç lastik, yama, zincir vs. almıştım yanıma. Bundan sonrası da zaten dikkat ve şanstan ibaret. Bunları neden anlatıyorum, çünkü edinilen tecrübenin en önemli kısmı yaşanarak geçirilendir. İstediğimiz kadar ''bu yanlış, şu şöyle olmalı'' diye buralarda yazsak da, yapmamış olan biri yaşayarak edinecektir bu tecrübeyi. O yüzden kararını vermiş birinin o kararı nasıl en iyi şekilde uygulayabileceği konusunda akıl yürütmemiz gerek. Bu benim naçizane fikrim. Kimsenin fikrini yermek yada kimseye ithamda bulunmak için söylemedim bunları.
Ve Uğur kardeşim, sana söylemek istediğim bir kaç önemli şey var. Bu konudaki tutkunu tebrik ediyorum öncelikle

Aldığın bisikletin de kadrosu o fiyat aralığındaki en dayanıklı kadro olsun mümkünse de bisikletin toplam ağırlığı 13-14 kiloyu geçmesin. Benim eski salcano yaklaşık 16 kg ağırlığındaydı üzerindeki yükle beraber çekmek durumunda olduğum ağırlık 20 kiloydu yaklaşık ve bu ağırlık uzun zamanlı sürüşlerde gerçekten de insanı haddinden fazla yorabiliyor. Ben de, önümüzdeki bir iki hafta içinde Sedona 721, Whistle Miwok 1163 ya da Salcano Insomnia 243 Sram modellerinden birini alacağım. Alır almaz da senin planladığın tarzda uzun bir yola çıkmayı düşünüyorum hazırlıklarımı tam olarak bitirdikten sonra tabi

Bütçen el veriyorsa kendine yol lastiği edinmeyi unutma. Tabiki herşeyden önce kask. Uzun yollar şehir içinden çok daha tehlikeli kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde istenmeyen bir durum başına gelir ve yolda kalırsan haberleşme imkanın olmayabilir. Bunun dışında ufak bir alet çantası ve en az bir çift yedek iç lastik al. Sırt çantası çok opsiyoneldir ağır olmaması kaydıyla. İki suluk bulundurmanı ve fırsatın oldukça doldurmanı tavsiye ediyorum. Bisikletini mümkün olduğunca yolun nispeten daha düzgün kısımlarında sürmeye çalış. Çok yorulacaksın bazen bu da bir gerçek

Ve kişisel bir önerim de, ne olursa olsun mutlu ol tur sırasında. Hiç bir aksilik, engel sinirleriniz bozmasın ve canını sıkmasın. Unutma hayatta en yakın dostlarımız, sevgilimiz, ailemiz nadir de olsa bize aksilik çıkarabilir. Bisikletinin de hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğunu unutmaman gerek. Her koşulda onu sever dikkatli kullanır ve kıymet verirsen, zaten seni pişman etmeyecektir emin ol. Gerisi de kader kısmet deyip çıkalım işin içinden. Tura çıktığında fotoğraf çekip foruma koymayı unutma ve de. Kim bilir belki karşılaşırız Anadolu'nun bir yerinde. Sana şimdiden bol mutlu bol pedallı günler dilerim
