Bu linke bakın;
(link)
Ayrıca aşağıdakileri de okuyun;
İniş sırasında bisikletiniz ileri gitme eğiliminde olduğundan, sizi de beraberinde hareket etmeye yöneltir. Bu noktada, bir yandan ilerlemenizi devam ettirmek, bir yandan da bisikletin sizi fırlatma eğilimine karşı koyup direniş göstermek durumunda kalırsınız.
Ağırlık Arkada, Hareketi Öne Yöneltin – İniş sırasında, vücut ağırlığınızı mümkün olduğunca selenin arkasına doğru kaydırmaya çalışın. Bu şekilde bisikletinizin ön tekerleği sabitliğini kaybedip sağa sola hareket etmeye başlarsa, ağırlığınızı çok geriye vermişsiniz demektir. Bu durum, ön süspansiyonu olan bisikletlerde daha net ortaya çıkar. Bu tarz bisikletler, amortisörün sertlik ayarı sırasında dahaçok deneme yapmanızı gerektirir.
Alçalın – Vücudunuzu mümkün olduğunca bisiklete yakın tutmaya çalışın. Süspansiyon sistemleri arazideki sarsıntıların büyük bir kısmını emerler; fakat sahip olduğunuz en büyük darbe emiciler, kollarınız ve bacaklarınızdır. Dirseklerinizi 90 dereceden biraz fazla bir açıyla kırın ve gidonu çok sert bir şekilde kavramaktan kaçının. Manevra kabiliyetinizi artıracak en önemli etken, kaslarınızı gevşek tutmaktır. gidonu gereğinden fazla sert tutup tutmadığınızı nasıl anlayabilirsiniz? Gidona parmaklarınızla vurmaya çalışın. Eğer zorlanıyorsanız, çok sıkı tutuyorsunuz demektir.
Süspansiyonunuz olsa dahi, bacaklarınızın gevşemesine ve darbelere hazırlıklı olmasına izin verin. Ağırlığınızı arkaya verin, seleyi bacaklarınızın arasına sıkıştırın, dizlerinizi kırın ve bacaklarınızı gevşek bırakın.
Platform Durumuna Geçin— Ayaklarınızı saat 3 ve 9 pozisyonunda tutun . Bu duruşa platform adı verilir ve ayaklarınızın alacağı en iyi pozisyondur. Bu pozisyondayken bisikletin merkezine geçmiş ve kendinizi dengelemiş olursunuz. Bu durumdayken herhangi bir aksiyon göstermeniz gerektiğinde, ağırlığınızı öne-arkaya veya sağa-sola vermeniz yeterli olacaktır.
Akıcı Bir İniş İçin—Bisiklet üzerinde dengenizi sabitleme çalışmaları bisikletinizi düzgün biçimde aşağı sürmede tek işe yarar unsur değildir. Seçtiğiniz rota ve fren kontrolü de akıcı bir iniş için önemli rol oynar.
Rotanızı Seçin— Yeni başlayan bir bisikletçinin yaptığı en büyük hatalardan biri de, yol üzerinde tehlike yaratabilecek noktalara odaklanıp, gitmesi gereken doğrultudan uzaklaşmasıdır. Kendinize bir rota seçin ve bu rotaya sadık kalın. Gözlerinizi belirlediğiniz doğrultudan ayırmayın. Olası tehlikelere hazırlıklı olmak için gideceğiniz yolu gözden geçirin. Başınızın kabaca yola paralel olmasına özen göstererek ileriye bakın. Olabilecek tehlikeleri önceden bilmek, manevralarınızı ayarlayıp, dengenizi sabitleyebilmeniz açısından büyük önem taşır.
Frenler
İyi bir fren tekniği, düzenli bir iniş yapmanıza yardımcı olur. Eğimli bir yolda, en büyük destekçiniz, arka frenler olacaktır. Ön frenlerin durdurma kuvvetinin daha fazla olduğu doğrudur ama kuvvetli olduklarından, gidonun üstünden fırlayıp düşmenize sebep olabilirler. Arka frenleri kullanmanız, hızınızı kesmekle kalmaz, aynı zamanda ön frenlerinizin itme kuvvetini de azaltır. Yolun oldukça dik olduğu ve kontrolü sağlamak için her iki frenin de gücüne ihtiyacınızın bulunduğu durumlar dışında, ön fren sadece dengeleyici ve yardımcı kuvvet konumunda olmalıdır.
Püf Noktaları:
Ağırlığınızı arkaya verin.
Dirseklerinizi kırın ve vücudunuzu alçaltın.
Her iki freninizi de kullanın ama arka freninizi daha fazla sıkın. Bu sayede ön freni bıraktığınızda daha fazla momentum sağlayabilirsiniz.
Alıntıdır.