çok dik yokuşlardan nasıl inilir?

talha yavuz

Daimi Üye
Kayıt
21 Şubat 2010
Mesaj
307
Tepki
94
Şehir
Eskişehir
arkadaşlar özellikle mtb yaparken çok dik yokuşlarla karşılaşıyoruz,takla atmak içten değil,ne tavsiye edersiniz inerken?
 
  • Beğen
Tepkiler: CiHaN AyDıN
Scudo

bicylerace

Daimi Üye
Kayıt
14 Mart 2008
Mesaj
313
Tepki
188
Şehir
eskişehir
Ağırlık merkezinizin arkada olması gerekir, seleden arka tarafa doğru pozisyon alınır.Ön teker kilitlenmemesi için ön frene bastı-basmadı çok hafif basılır,zemin kayıyorsa arka fren zaten kilitlenecektir, pek de problem olmaz.Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: talha yavuz

SRT

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.203
Tepki
1.504
Şehir
İzmir
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Diğer
Bu linke bakın;

(link)

Ayrıca aşağıdakileri de okuyun;


İniş sırasında bisikletiniz ileri gitme eğiliminde olduğundan, sizi de beraberinde hareket etmeye yöneltir. Bu noktada, bir yandan ilerlemenizi devam ettirmek, bir yandan da bisikletin sizi fırlatma eğilimine karşı koyup direniş göstermek durumunda kalırsınız.

Ağırlık Arkada, Hareketi Öne Yöneltin – İniş sırasında, vücut ağırlığınızı mümkün olduğunca selenin arkasına doğru kaydırmaya çalışın. Bu şekilde bisikletinizin ön tekerleği sabitliğini kaybedip sağa sola hareket etmeye başlarsa, ağırlığınızı çok geriye vermişsiniz demektir. Bu durum, ön süspansiyonu olan bisikletlerde daha net ortaya çıkar. Bu tarz bisikletler, amortisörün sertlik ayarı sırasında dahaçok deneme yapmanızı gerektirir.
Alçalın – Vücudunuzu mümkün olduğunca bisiklete yakın tutmaya çalışın. Süspansiyon sistemleri arazideki sarsıntıların büyük bir kısmını emerler; fakat sahip olduğunuz en büyük darbe emiciler, kollarınız ve bacaklarınızdır. Dirseklerinizi 90 dereceden biraz fazla bir açıyla kırın ve gidonu çok sert bir şekilde kavramaktan kaçının. Manevra kabiliyetinizi artıracak en önemli etken, kaslarınızı gevşek tutmaktır. gidonu gereğinden fazla sert tutup tutmadığınızı nasıl anlayabilirsiniz? Gidona parmaklarınızla vurmaya çalışın. Eğer zorlanıyorsanız, çok sıkı tutuyorsunuz demektir.
Süspansiyonunuz olsa dahi, bacaklarınızın gevşemesine ve darbelere hazırlıklı olmasına izin verin. Ağırlığınızı arkaya verin, seleyi bacaklarınızın arasına sıkıştırın, dizlerinizi kırın ve bacaklarınızı gevşek bırakın.
Platform Durumuna Geçin— Ayaklarınızı saat 3 ve 9 pozisyonunda tutun . Bu duruşa platform adı verilir ve ayaklarınızın alacağı en iyi pozisyondur. Bu pozisyondayken bisikletin merkezine geçmiş ve kendinizi dengelemiş olursunuz. Bu durumdayken herhangi bir aksiyon göstermeniz gerektiğinde, ağırlığınızı öne-arkaya veya sağa-sola vermeniz yeterli olacaktır.
Akıcı Bir İniş İçin—Bisiklet üzerinde dengenizi sabitleme çalışmaları bisikletinizi düzgün biçimde aşağı sürmede tek işe yarar unsur değildir. Seçtiğiniz rota ve fren kontrolü de akıcı bir iniş için önemli rol oynar.
Rotanızı Seçin— Yeni başlayan bir bisikletçinin yaptığı en büyük hatalardan biri de, yol üzerinde tehlike yaratabilecek noktalara odaklanıp, gitmesi gereken doğrultudan uzaklaşmasıdır. Kendinize bir rota seçin ve bu rotaya sadık kalın. Gözlerinizi belirlediğiniz doğrultudan ayırmayın. Olası tehlikelere hazırlıklı olmak için gideceğiniz yolu gözden geçirin. Başınızın kabaca yola paralel olmasına özen göstererek ileriye bakın. Olabilecek tehlikeleri önceden bilmek, manevralarınızı ayarlayıp, dengenizi sabitleyebilmeniz açısından büyük önem taşır.

Frenler
İyi bir fren tekniği, düzenli bir iniş yapmanıza yardımcı olur. Eğimli bir yolda, en büyük destekçiniz, arka frenler olacaktır. Ön frenlerin durdurma kuvvetinin daha fazla olduğu doğrudur ama kuvvetli olduklarından, gidonun üstünden fırlayıp düşmenize sebep olabilirler. Arka frenleri kullanmanız, hızınızı kesmekle kalmaz, aynı zamanda ön frenlerinizin itme kuvvetini de azaltır. Yolun oldukça dik olduğu ve kontrolü sağlamak için her iki frenin de gücüne ihtiyacınızın bulunduğu durumlar dışında, ön fren sadece dengeleyici ve yardımcı kuvvet konumunda olmalıdır.

Püf Noktaları:
Ağırlığınızı arkaya verin.
Dirseklerinizi kırın ve vücudunuzu alçaltın.
Her iki freninizi de kullanın ama arka freninizi daha fazla sıkın. Bu sayede ön freni bıraktığınızda daha fazla momentum sağlayabilirsiniz.

Alıntıdır.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bence yavaş ve konrollü iniş şart..Önceden kestirme ve fren kpnrollerini iyi ayarlamak gerekir.Bildiğim ve uyguladıklarım yani..
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Bol pantalon ya da üst forma olmaması avantaj olacaktır çünkü kendini arkaya verdiğinde seleye takılıp dengeyi bozabiliyor. Ön frene de çok az basmak diye bir şey yok. Gerekiyorsa, zemin de müsaitse basılır, yeter ki o sırada ağırlık iyice arkaya verilmiş olsun. İniş çok .ok dikse, popo arka tekere değdi değecek pozisyona alınır, iniş tamamlanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: talha yavuz
Kayıt
27 Şubat 2009
Mesaj
68
Tepki
36
Şehir
Bursa
Hocam yardır gitsin havasına girilir bir kere yoksa yemeyebiliyor.Ondan sonra da ağırlık pedallara verilecek şekilde ayağa kalkılır.Gidonu sadece dengeyi sağlamak için bir bayanın elini tutar gibi tutun.(edebiyat parçaladım akşam akşam).Anlattığım şekilde inilir.En azından ben öyle yapıyorum.
 

endneedless

Aktif Üye
Kayıt
27 Ocak 2008
Mesaj
154
Tepki
31
Şehir
İZMİR
Bisiklet
Carraro
@Onur Kula

ön fren kullanılmaz benim bildiğim hızı sabitlemek için kullanılır
 

iskender şerit

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Şubat 2010
Mesaj
1.018
Tepki
463
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Bianchi
Koltuk En alçak seviyede olacak. Baş Gidona yakın, Bacak ve dizler kadroya yakın vaziyette. Ön fren için; Kontrollü bir şekilde kullanılmalı.
 
Kayıt
16 Mart 2010
Mesaj
9
Tepki
3
Şehir
İzmir / Yeşilyurt
Arkadaşlar
ağırlığımızı arkaya doğru vermemiz gerektiğini bende duydum. Peki biraz saçma olucak ama merak ettim , kilitlenenebilir ayakkabılarla'mı yapılmalı bu ağırlığı arkaya doğru verme , ben kilitsiz spor ayakkabıyla biniyorum ve pedallarımın böyle bi özelliği yok mtb kullanıyorum fakat öyle asfalt yokuşlardan iniyorumki yer yağ gibi olmuş şimdi ağırlığımı arkaya doğru verdiğimde bileklerimin alacağı şekli merak ettim dezavantaj olurmu benim açımdan??? şimdiden teşekkürler. ( yukarıda diğer yazılanların hepsini uyguluyorum )
 

tolgayalcin

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Temmuz 2009
Mesaj
849
Tepki
1.433
Şehir
İstanbul/Beşiktaş
@CiHaN AyDıN

spd kullanmak arazide avantajlıdır fakat olmaması dünyanın sonu değil. bakın freeride ya da downhillcilere. adamlar düz pedal kullanıyorlar ve seleleri neredeyse yok ve inişlerde gayette arka lastiğin üstünde oturucaklar nerdeyse. ayak bileklerinizin aldığı şekil farklı olmaz. yani ya da öyle bişi yapmaya çalışmayın. spd olması sadece ayağın kaymamasını sağlar bilek pozisyonunu değiştirmez.

bu arada inişlerde ön fren az kullanılır ya da kullanılmaz gibi cümleler var. ön ve arka fren dengeli bir şekilde kullanılmalı, kendi dengenizi ve kendi frenleme tekniğinizi tecrube ederek kendiniz oturtabilirsiniz. teorik olarak öğrenmek çok zor. ama ön ve arka fren dengeli bir şekilde kullanılmalı . tek handikap ön tekeri kitlememek.

saygılar.
 
Kayıt
16 Mart 2010
Mesaj
9
Tepki
3
Şehir
İzmir / Yeşilyurt
Teşekkürler.
ama o kadar yazıda asıl yazmak istediğim şeyi yazmamışım onuda siz tamamlamışsınız zaten ayağım kayarmı dicektim bileğimin aldığı pozisyonu o yüzden sordum ama yazmamışım neyse anlamışsınız zaten :in: :in:
 
  • Beğen
Tepkiler: tolgayalcin

Ercx

Aktif Üye
Kayıt
30 Kasım 2008
Mesaj
108
Tepki
37
Şehir
Karşıyaka
wellgo'nun vidalı pedalları var, onlardan kullanırsan kaymaz. ben skateboard ayakkabısı kullanıyorum tabanı kauçuk olanlardan. önerebileceğim adidas norton, evolution modelleri ya da vans'in ayakkabıları olabilir. tekniğe gelince; frenleri dengeli kullanmak ve dozajı iyi ayarlamak gerek. onun dışında diğer yapmanız gereken, selenin arkasına geçmeniz. inişe başladınız ve yemedi, durmanız gerekiyorsa eğimi azaltmak için bir yön seçip o yöne doğru inmeye başlayın.

zaten selede olmadığınız için inmeniz kolay olur. bunların hepsi tecrübeyle oturacak şeyler. forumda okumakla olmaz yalnızca, vurun kendinizi dağlara pratik yapın
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Asıl merak ettiğim şeylerden birisi de merdivenden bisikletle nasıl inebiliriz :) Özellikle trial ve bmw kullanan arkadaşlar yapıyorlar merak içinde cevap beklıyorum.. :)
 

zafersidal

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2007
Mesaj
947
Tepki
640
Şehir
istanbul
Bisiklet
Scott
arka teker kitlensede sorun olmaz yazanlar var inilen yere bağlı olarak bu tehlikeli bir hal alabilir geniş ve ince kum veya toprak bir inişte arka tekeri kilitleyip ineken bisiklet yan dönebilir çünkü toprak tekerin altına girip yuvarlanmaya başlıyınca onu hiçbirşey durduramaz ve teker sadece öne doğru dönerken bu toprak parçaları bisikleti hertarafa doğru çekebilirki genelde bisikletin arkası yanlamaya başlar.

her yiğidin yoğurt yiğişi farklıdır. önemli olan inişte kendinizi nasıl rahat hisstetiğnizdir, tamam kendimizi arkaya doğru vercez ama hangi freni kullanacğınıza ayağınızı nasıl tutacağınıza hangi hızla girip hangi hızla çıkacağınıza sizden başka kimse karar veremez. zaten o anda çoğu aklınıza gelmez, kaskınızı takın ve hafif inişlerde antremana başlayın.

yinede soracak olursanız ben arka freni nerdeyse hiç kullanmam sadece ön frenle inerim:rolleyes: eğime görede vücudu ayarlayınca sorun olmuyor :in:
 

zafersidal

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2007
Mesaj
947
Tepki
640
Şehir
istanbul
Bisiklet
Scott
@Ceyhun.oguz

normal inişten tek farkı biraz daha sarsıntılı olması onun dışında bi fark yok. hem toprak zeminde olduğu gibi lastiğin kaymasıda söz konusu değil. gidonu sağlam tutmak lazım ama :in:
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
Arkadaşlar, "diye biliyorum", "duymuştum"... Bırakalım bu tip söylemleri.

Dik inişlerden rahat inmenin tek bir yolu var "çalışmak".

İlk başta zor gelebilir. Önce cesaret lazım, sonra bir bileni izlemek. Dik inişleri rahat inmek isteyenler, mümkünse bir dağ bisikleti yarışına gidin ve elitler yarışırken parkurun en dik yerinde izleyin. Nasıl inildiğini görmek ilk adımdır.

Belli süre daha az eğimli, sağlam zeminli yerlerde denersiniz. Gittikçe şiddeti artar.

İyi bir amortisör, kilitli tip yada DH tipi geniş pedal, zemine uygun lastikler , indirilmiş sele yapabilmenizi kolaylaştırır.

Ama belli bir tecrübeye eriştikten sonra, sele normal yerindeyken, kabak lastikle hatta kilitli pedal üzerinde şıpıdık terlikle bile inersiniz. Tamamı çok çalışmaya bağlı.
 

trial_kutas

Daimi Üye
Kayıt
28 Ocak 2009
Mesaj
213
Tepki
94
Şehir
istanbul
çok basit bir yöntem daha var
sadece arka freni tekerlek kaymayacak şekilde kullanarak kendini iyice geri vermek :D
 

Ahmet Bolgi

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ağustos 2009
Mesaj
645
Tepki
776
Şehir
Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
birkaç kez tecrübeli arkadaşlarla iniş yeapın. onların deneyimlerinden faydalanın .