ayrıca dediğim gibi 2008 yılında hala geçerli olan çok güzel bir yorum yapmış Mustafa İçdağ Abimiz
Eğer "ultimate perfonmance" dan bahsediyorsak tartışmasız TUBULAR. Bunu bütün antranörler, takım mekanikleride söylecektir.
Neden?
1) Jantaki şişmiş halleri çok daha dairesel kesittedir yani "roundness".
Bu durum virajlarda çok yüksek süratlere güvenlice varabilmenizi sağlar, yani yol tutuşu üstündür.
2) Lastik janta yapıştırıldığı için ( çok belalı bir iştir kullanan bilir) merkezkaç etkisi lastikte daha az etki yapar, yani lastik jantta daha sabit ve oturaklıdır.
bu yine yüksek sürat inişler ve virajlarda avantajlıdır.
3) Clincher lastiklere nazaran daha hafifdirler, en önemlisi tubular jantlar clinher
jantlara göre jant başına en az 80gr. daha hafiftir ve daha rijittir.
Şimdi size Top yarış malzemelerinden bir örnek vereyim( lütfen weight weenies
arkadaşlarım kalkıp bak daha hafifi var diye çıkmasın, ben yarış standartlarından bahsediyorum, biblotek süsü başka birşey)
Araya RC 540 clincher jant 415gr. Bu janttan daha hafif yarış kanıtlamış bir alu. jant yok. Hala top yarışlarda mekaniklerin tercihlerinden biridir.
Araya Gold Tubular jant 335gr. Bu jantta Keirin yarışlarından tour de France'a kadar kullanılan Top Aluminium janttır. Bu ağırlıktan altı yarışlarda kullanılmaz.
Bu aşağıdaki lastiklerde yarış- kanıtlanmış lastiklerdir.
Veloflex Clincher lastik 190gr. 8bar. 22mm.
Veloflex Tubular lastik 140gr. 9bar. 22.mm.
Gördüğünüz gibi tubular lastik/jant kombinasyonu 130gr. tek tekerlekte avantajlı olduğu gibi en rijit ve yol tutuşu en üstündür.
4) Top tubular lastikler 100$ dan açılır nedenmi? Çünkü 300tpi (thread per inch) ipek ve natural rubber örgüdür. İpek bilinen en güçlü malzemelerden biri,
kevlardan bile daha sağlam ve esnek. Natural rubber ise yolu en iyi tutan ve form alan malzemelerden hala. Dezavantajı ise çabuk erir yani 2000-3000 km. yi zor çıkarır.
Ayrıca iyi bir tubular lastiğe 9bar. a kadar hava basabilirsiniz, buda daha ağır yarışçıların ( daha çok sprinters) lastiği ezmeden sürüşü demektirki bu özellikle
sprintlerde çok önemlidir. Tüm pro Keirin pist yarışlarında tartışmasız tubular
kullanılır, bunu amacı hafiflik değil tubular' ın yol tutuş kalitesidir.
Eğer benim clincher lastiğim 9bar kaldırır deyipte yola çıkarsanız er yada geç
lastik altınızda en ufak bir darbede parçalanır.
5) Tubular lastiklerde jantı vurmanız çok zor, lastik kesiti buna clincherde olduğu gibi izin vermez.
Bütün bunların dışında şimdi biz "Tubular" lastik mi kullanalım? Ben şahsen o lastikleri bırakalı 15 sene oldu, ne ona yetecek param var ne de kazanacak yarış