Çin Malı Karbon Kadro?

0zan

Aktif Üye
Kayıt
23 Nisan 2015
Başlık
2
Mesaj
149
Tepki
395
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Dahon
Merhaba,

Bu tip kadroları getirip kullanan veya görgüye dayalı bilgisi olan var mıdır?

karbon kadroların toray 800 - 1100 veya 1k - 3k değerleri var, 1000 ve 1 k daha mı iyidir?

Misal şunlara bakınıyorum, ilk kadro sözde Tayvan malı,

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Şu da en çok sipariş edilen karbon yol kadrosu,

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


jant seti şöyle olabilir,

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Yukarıdaki tipte bir kadro ve iyi bir grup setle bir şeyler ortaya çıkar mı, ya da çok mu çakma olur?

Her halükarda bisikleti kendim toplamak istiyorum. Hazır bisiklet alıp da jant setini ya da başka bir donanımını sonradan değiştirmek bana mantıklı gelmiyor.

Ne amaçla kullanacağım sorunsalı önemli değil. Gücümü yola verimli aktaran hafif bir bisiklet olması yeterlidir.
 

Gixxer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Temmuz 2012
Başlık
23
Mesaj
445
Tepki
514
Şehir
İstanbul
İsim
Yiğit Tabas
Bisiklet
Focus
Takip ettiğim triatlerden bir tanesi açin malı aero kadro bisiklet toplamıştı. Geçen ay cervelo'ya geçmiş, eski kadrosunu çöp olarak tanıtıyordu
 

0zan

Aktif Üye
Kayıt
23 Nisan 2015
Başlık
2
Mesaj
149
Tepki
395
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Dahon
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #4
@avkebele bakmıştım konuyu açmadan önce araştırma yaptım.

Çakma kadroları savunduğumdan değil de karşılaştırmanın bağımsız bir yerde tarafsız bir bilirkişi tarafından yapıldığını nereden biliyoruz? bu testi kim finanse etmiştir? Yazıya hızlıca baktım sertifika ya da bağımsız bir laboratuvar ismi göremedim. Ayrıca; çakma kadro üreticisi firmadan bir yetkili de test sırasında hazır edilmiş midir?

Yukarıda açıklamaya çalıştığım nedenlerle de sadece kullanıcı yorumu arıyorum.

@Gixxer sıkıntılı bir durum, direkt farkı net bir şekilde anlaşılabiliyor o vakit
 
Tepkiler: MakRo

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.177
Tepki
32.322
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Gücümü yola verimli aktaran hafif bir bisiklet olması yeterlidir.
Firmalar, yazması 5 saniye süren bu küçücük cümleciği (daha iyi) gerçekleştirebilmek için birbiriyle yarışıyor. Her yıl yeni model üstüne yeni model, tasarım üstüne tasarım çıkarıyor. 4 watt kazanç, 7 watt kazanç gibi, bize göre ufak, fakat yarış kazandıran kazançları söylüyorlar tanıtım videolarında...

Bisikletin pedalına bastığımızda, gücümüzün tamamını tekerleğe malesef aktaramıyoruz. Bu oranın %90 mı yoksa %95 mi, veya buna yakın mı olduğunu ben de bilmiyorum. Fakat uyguladığımız bu gücün, daha ayakkabıdan, pedaldan başlayarak, tekerleğe hatta asfalta varana kadar onlarca noktada kaybolduğunu biliyorum. İşte bu onlarca nokta bir araya gelince o bisikletin verimini oluşturuyor. Eskiden her şey daha basitmiş, ama son yıllardaki teknoloji gerçekten uçuk. Pedallarda bile seramik bilyeler kullanılmaya başlandı... Ayakkabıların altı artık "karbon taban", esnemesin, gücümüz boşa gitmesin diye... Pedalın kendisi karbon, aynakol karbon, hatta bazı aynakolun dişlileri karbon (bkz rotor q-ring carbon), orta milin bilyeleri seramik, (güç zincire geçip arka sisteme ulaştı) arka aktarıcı diskleri seramik (bkz ceramic speed pulley wheels), güç rubleye ulaştı, ruble daha hafif olması için titanyum... Güç janta ulaştı, jant göbeği seramik, jant telleri sapim denen hafif, üstelik sağlam bir materyalden oluşuyor üstelik geleneksek "O" şekilde değil, aero (l) şeklinde...
Bitmedi, gücü nihayet tekere (janta) ulaştırdık. İşin içine jantın hava direncini en iyi şekilde yarma kabiliyeti girecek, yanal rüzgarı en az şekilde yemesi girecek, hızını rüzgara karşı koruyabilmesi girecek, eğer söz konusu bir tırmanış etabıysa, hafifliği girecek için içine, eğer sprint soz konusuysa jantın (bombproof) patlayıcı, hızlı tepki verme özelliği girecek. Daha lastikten bahsetmedik, lastiğin yuvarlanma direnci, içindeki hava basıncının ideal olup olmaması, içindeki zırh katmanının lastiği hantallaştırıp hantallaştırmaması, lastik yüzeyindeki prüz veya kanalların varlığı, lastiğin genişliği (bkz 23mm,25mm,28mm)

Tüm bunlarda, yukarıda yazdıklarımda, hiç kadrodan bahsetmedim, dikkatinizi çekmiştir :) Ayaktaki SPD ayakkabıdan başlayıp, pedaldan devam ettim.
Peki bisiklet bunun neresinde?

Pedala yüksek güç uyguladığınız esnada, kadronuz pedala basılan yönden diğer tarafa doğru esnemek ister.. Bu esnemeye harcanın güç, sizin gücünüzdür ve esneme gücü olarak kaybolur gider. Amaç, esnemeyen kadro. Yani gücünüzün boşa gitmemesi, tamamının pedala verilmesi. Bu ilk esneme noktası.
İkinci büyük esneme noktası arka çataldır. Sprint attığınızı, ayağa kalktığınızı düşünün, bisikleti de sağa sola yatırırsınız. Bu esnada da arka çatal, arka lastiğin yere yaptığı basınç yüzünden esnemek ister.

Demem o ki, firmalar kadrolarını bir yandan daha hızlı, daha aero yapmaya çalışırken diğer yandan da iki büyük esneme noktası için çalışıp uğraşıyor.

Fake kadro ile performans yapılamaz. Yapabilen görmedim, fakat deneyen gördüm. 2 arkadaşım var, ikisi de no name karbon kadro denediler, verim alamadılar... Aslında bilindik isimler ikisi de :) Biri forumda yok, diğeri çok nadir giriyor artık.

Anlayacağınız, "Gücünüzü yola verimli aktaran hafif bir bisiklet" söylenildiği kadar kolay (ucuz) değil. Hani insanlar soruyor ya, o kadar para verilir mi diye. Anlayamıyorlar bu paraların nereye gittiğini :) Hepsini yukarıda yazdım tek tek. Seramik göbek almaya kalksanız 250$ yapıyor...

Bunlar uçuk örnekler tabiki, ama şunu bilin ki no-name bir kadro alıp, üzerine tiagra set taktığınızda "hızlı" bir bisikletiniz olmaz. Ne kadar ekmek, o kadar köfte :snzdglsn:
 

0zan

Aktif Üye
Kayıt
23 Nisan 2015
Başlık
2
Mesaj
149
Tepki
395
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Ozan
Bisiklet
Dahon
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
@Serkan Mıstınoğlu fake kadro ile orijinalinin sadece dış görünüş olarak benzediğini, kadro geometrisinin veya hafifliğinin de tek belirleyici unsur olmadığını anladım,

hızlı kullanımda fark vardır, ancak normal kullanımda da sürüşe etki eder mi? diye kendimi telkin ederken şehir içi öylesine sürüş yapılacaksa neden hafif-karbon-hızlı bir bisiklet tasarlamaya çalışıyorum da dedim,

Ayrıca çok da ucuza gelmiyor, kadro ve jant seti vergiler dahil 4.000 TL ye yaklaşıyor, istediğim grupset de 3.000 TL civarı, diğer parçalar ile birlikte toplam maliyet 7.000 TL yi geçiyor.

Direkt şu da alınabilir, hem boyuma da uygun

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


De kendim toplayıp kendim tasarlamak istediğim için böyle bir işe kalkışıyorum, elbette cipollini'nin orjinalinin 1/10 fiyatında olması da istemem ama yan cebimesi :)
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.177
Tepki
32.322
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
@0zan kendiniz zaten ayırmışsınız sapla samanı :) Aynen dediğiniz gibi.

Fakat şu var, eğer ben şehir içi, öylesine kullanım bisikleti tasarlayacak olsam, ben de gider no-name kadro yapar, arka jantı tamamen disk takar, öne de five-spoke jant takarım :D of be

Onla sahilde tüm gün gezerim ha :asik:

61d576d65af6db8db077d6e5cbd171fb.jpg

Siz ne istediğinizi tam olarak netleştirin :)
 
Tepkiler: 0zan

Cesarisback

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2013
Başlık
1
Mesaj
434
Tepki
279
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
İyi günler karbon kadro bir bisiklet toplamayı düşünüyorum asağıdaki kadroyu almayı düşünüyorum almadan önce danışayım dedim ilk defa bisiklet toplayacağım. Aliexpresste görünüş/yorum/fiyat bakımından bu kadroyu uygun buldum öncelikle kadro ölçülerini tam anlayamadım Alur 700 veya ultra 900 ün kadrosundaki medium boya eşitmi bu kadronun 56 boyu (daha büyükse sorun olmaz) birde bu kadroyi alırken neleri belirtmemiz gerekiyor mesela orta göbek bsa olsun falanmi dememiz lazim veya zaten oylemi geliyor shimano 105 r7000 veya 5800 set almayı dusunuyorum herhangi bir uyumsuzluk çıkarmı ? Maşadaki fazla karbon boruyu istanbulda herhangi bilindik sağlam bir bisikletçiye kestirebilirmiyim keserken en ufak bir hata zarar verirmi maşaya. Birde jant seti olarak merlincycles ta lastik dahil vergisiyle 1250 Tl ye Mavic aksium elite jant seti var sizce ona bu para değermi başka bir şey önerirmisiniz ? Birde ilk toplama bisikletim olduğu için bazı şeyler gözümden kaçabilir genel olarak bilmem gereken bir bilgi varmı veya ayrıntı bir bilgi şimdiden cevaplayanlara teşekkür ediyorum.


Edit: Kadronun linkini koymayı unutmuşum
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
Firmalar, yazması 5 saniye süren bu küçücük cümleciği (daha iyi) gerçekleştirebilmek için birbiriyle yarışıyor. Her yıl yeni model üstüne yeni model, tasarım üstüne tasarım çıkarıyor. 4 watt kazanç, 7 watt kazanç gibi, bize göre ufak, fakat yarış kazandıran kazançları söylüyorlar tanıtım videolarında...

Bisikletin pedalına bastığımızda, gücümüzün tamamını tekerleğe malesef aktaramıyoruz. Bu oranın %90 mı yoksa %95 mi, veya buna yakın mı olduğunu ben de bilmiyorum. Fakat uyguladığımız bu gücün, daha ayakkabıdan, pedaldan başlayarak, tekerleğe hatta asfalta varana kadar onlarca noktada kaybolduğunu biliyorum. İşte bu onlarca nokta bir araya gelince o bisikletin verimini oluşturuyor. Eskiden her şey daha basitmiş, ama son yıllardaki teknoloji gerçekten uçuk. Pedallarda bile seramik bilyeler kullanılmaya başlandı... Ayakkabıların altı artık "karbon taban", esnemesin, gücümüz boşa gitmesin diye... Pedalın kendisi karbon, aynakol karbon, hatta bazı aynakolun dişlileri karbon (bkz rotor q-ring carbon), orta milin bilyeleri seramik, (güç zincire geçip arka sisteme ulaştı) arka aktarıcı diskleri seramik (bkz ceramic speed pulley wheels), güç rubleye ulaştı, ruble daha hafif olması için titanyum... Güç janta ulaştı, jant göbeği seramik, jant telleri sapim denen hafif, üstelik sağlam bir materyalden oluşuyor üstelik geleneksek "O" şekilde değil, aero (l) şeklinde...
Bitmedi, gücü nihayet tekere (janta) ulaştırdık. İşin içine jantın hava direncini en iyi şekilde yarma kabiliyeti girecek, yanal rüzgarı en az şekilde yemesi girecek, hızını rüzgara karşı koruyabilmesi girecek, eğer söz konusu bir tırmanış etabıysa, hafifliği girecek için içine, eğer sprint soz konusuysa jantın (bombproof) patlayıcı, hızlı tepki verme özelliği girecek. Daha lastikten bahsetmedik, lastiğin yuvarlanma direnci, içindeki hava basıncının ideal olup olmaması, içindeki zırh katmanının lastiği hantallaştırıp hantallaştırmaması, lastik yüzeyindeki prüz veya kanalların varlığı, lastiğin genişliği (bkz 23mm,25mm,28mm)

Tüm bunlarda, yukarıda yazdıklarımda, hiç kadrodan bahsetmedim, dikkatinizi çekmiştir :) Ayaktaki SPD ayakkabıdan başlayıp, pedaldan devam ettim.
Peki bisiklet bunun neresinde?

Pedala yüksek güç uyguladığınız esnada, kadronuz pedala basılan yönden diğer tarafa doğru esnemek ister.. Bu esnemeye harcanın güç, sizin gücünüzdür ve esneme gücü olarak kaybolur gider. Amaç, esnemeyen kadro. Yani gücünüzün boşa gitmemesi, tamamının pedala verilmesi. Bu ilk esneme noktası.
İkinci büyük esneme noktası arka çataldır. Sprint attığınızı, ayağa kalktığınızı düşünün, bisikleti de sağa sola yatırırsınız. Bu esnada da arka çatal, arka lastiğin yere yaptığı basınç yüzünden esnemek ister.

Demem o ki, firmalar kadrolarını bir yandan daha hızlı, daha aero yapmaya çalışırken diğer yandan da iki büyük esneme noktası için çalışıp uğraşıyor.

Fake kadro ile performans yapılamaz. Yapabilen görmedim, fakat deneyen gördüm. 2 arkadaşım var, ikisi de no name karbon kadro denediler, verim alamadılar... Aslında bilindik isimler ikisi de :) Biri forumda yok, diğeri çok nadir giriyor artık.

Anlayacağınız, "Gücünüzü yola verimli aktaran hafif bir bisiklet" söylenildiği kadar kolay (ucuz) değil. Hani insanlar soruyor ya, o kadar para verilir mi diye. Anlayamıyorlar bu paraların nereye gittiğini :) Hepsini yukarıda yazdım tek tek. Seramik göbek almaya kalksanız 250$ yapıyor...

Bunlar uçuk örnekler tabiki, ama şunu bilin ki no-name bir kadro alıp, üzerine tiagra set taktığınızda "hızlı" bir bisikletiniz olmaz. Ne kadar ekmek, o kadar köfte :snzdglsn:
Hocam farkı anlamak için bisiklet değiştirirken yeni modelin çıtasını biraz yüksek tutmak gerekiyor sanırım. Atıyorum elimizde iyi bir kadro varsa kadroyu güncellerken yavaş yavaş seramik göbeklere falan geçerken aradaki birkaç watt farkı anlamak neredeyse imkansız.

Ama aynakoldan birkaç watt, göbekten birkaç watt, pedaldan birkaç watt, rubleden birkaç watt ve kadrodan birkaç watt derken 40-50 watt almak mümkün.

En iyisi birkaç ay giriş seviyesi bir bisikletle takılıp daha sonra iyi donanımlı bir bisiklete geçmek galiba, o zaman fark anlaşılır. Ama asıl sorun fiyat aralığı açıldıkça fiyat/performans oranının bir öncekine göre düşmesi. :rolleyes:
 

Mustafa Zeybek

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Aralık 2016
Başlık
12
Mesaj
2.575
Tepki
6.316
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Bisiklet
Whistle
@Serkan Mıstınoğlu yazınızın okullarda ders olarak okutulması lazım :D

Hocam farkı anlamak için bisiklet değiştirirken yeni modelin çıtasını biraz yüksek tutmak gerekiyor sanırım. Atıyorum elimizde iyi bir kadro varsa kadroyu güncellerken yavaş yavaş seramik göbeklere falan geçerken aradaki birkaç watt farkı anlamak neredeyse imkansız.

Ama aynakoldan birkaç watt, göbekten birkaç watt, pedaldan birkaç watt, rubleden birkaç watt ve kadrodan birkaç watt derken 40-50 watt almak mümkün.

En iyisi birkaç ay giriş seviyesi bir bisikletle takılıp daha sonra iyi donanımlı bir bisiklete geçmek galiba, o zaman fark anlaşılır. Ama asıl sorun fiyat aralığı açıldıkça fiyat/performans oranının bir öncekine göre düşmesi. :rolleyes:
Tourney aynakoldan slx' e geçince hissettiğim farkı anlatamam. Gerçekten muhteşem bir hissiyatı var. Tourney aynakol ile ne kadar ıkına ıkına bassam da bir yerde boşa basıyor gibi hissediyordum.(gücün çoğu boşa gidiyor) spd kullanınca güç kaybını fazlasıyla hissediyorsun. Slx ise ne verirsem yola aktarıyor gibi hissettiriyor(elbette dandik kadromdan başka bir kadro kullanmadığım için ben öyle sanıyorum) ayağa kalkıp bisikleti sağa sola yatırarak sürerken, lastiğin dişlerinin yeri ısırırken çıkardığı ritmik ses...

Fiyat performans eğrisini 2.el kovalayarak koruyorum. Aynakolun sıfır fiyatı 300 liradan fazla. (fc m 660 3x9) ben tüm vites sistemini set halinde 450 liraya aldım. Elimdeki seti de satınca hemen hemen aynakolun fiyatına set aldım denebilir. Diğer parçaların değişimiyle birlikte hissettiklerimi şu konuda anlattım O kadar paraya değer mi? (set karşılaştırması)

Konuya dönersek Serkan hocamın dediği gibi o kadar çok bileşen var ki... Zaten parça yükseltme hastalığı buradan geliyor bence. Bunun hissiyatı böyleyse şu nasıldır acaba diyerek, ilk yükseltmeyi yaptığın an zehirleniyorsun :D

Not: acera arka aktarıcı yeter seviyesinden, xtr karbon bacak arka aktarıcıya gelmiş bir arkadaş :bsmagryr::D
 

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Başlık
35
Mesaj
520
Tepki
952
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Cesarisback Standart olarak bütün fotolarda bsa olarak belirtmiş haricinde eğer shimano set dizecekseniz shimanoda aynakollar standart uzunlukta bi şekilde adaptörle çevirirsiniz. Medium kadro kullanıcısıysanız yani boyunuz 175-180 civarındaysa 54/m eğer daha uzunsanız 56/L kadro almanız daha doğru gibi duruyor. tablodaki TT1 ölçüsü asıl baz almanız gereken ölçü. Maşayı kestirebilirsiniz yani çapaklı kesmediği sürece tornacılardaki düz hızarla bile kesilir. Ben şahsen kendim kestim maşa ve sele borularımı:)

Setle ilgili sorun çıkmaz dikkat etmeniz gereken konu kelepçesiz ön aktarıcı almak. İlaveten kadro geldiğinde içinde saydam veya beyaz renkli kılavuz kabloları oluyor. O kabloları sökmemeniz. Aksi taktirde içten geçen kabloları takmak için bisikletçi veya kendiniz baya uğraşırsınız.

Tavsiyem böyle spesifik sele borusu olan bir kadro yerine oval hatlara sahip bir kadro tercih etmeniz. bu ürünlerde maalesef satıcılar yedek parçaları konusunda pek yardımcı olmuyor. Dolayısıyla ileride sele borusuna, kelepçesine bir zarar geldiğinde bunları bulmanız biraz sıkıntı olabilir.
 
Tepkiler: MakRo

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
47
@Serkan Mıstınoğlu yazınızın okullarda ders olarak okutulması lazım :D


Tourney aynakoldan slx' e geçince hissettiğim farkı anlatamam. Gerçekten muhteşem bir hissiyatı var. Tourney aynakol ile ne kadar ıkına ıkına bassam da bir yerde boşa basıyor gibi hissediyordum.(gücün çoğu boşa gidiyor) spd kullanınca güç kaybını fazlasıyla hissediyorsun. Slx ise ne verirsem yola aktarıyor gibi hissettiriyor(elbette dandik kadromdan başka bir kadro kullanmadığım için ben öyle sanıyorum) ayağa kalkıp bisikleti sağa sola yatırarak sürerken, lastiğin dişlerinin yeri ısırırken çıkardığı ritmik ses...

Fiyat performans eğrisini 2.el kovalayarak koruyorum. Aynakolun sıfır fiyatı 300 liradan fazla. (fc m 660 3x9) ben tüm vites sistemini set halinde 450 liraya aldım. Elimdeki seti de satınca hemen hemen aynakolun fiyatına set aldım denebilir. Diğer parçaların değişimiyle birlikte hissettiklerimi şu konuda anlattım O kadar paraya değer mi? (set karşılaştırması)

Konuya dönersek Serkan hocamın dediği gibi o kadar çok bileşen var ki... Zaten parça yükseltme hastalığı buradan geliyor bence. Bunun hissiyatı böyleyse şu nasıldır acaba diyerek, ilk yükseltmeyi yaptığın an zehirleniyorsun :D

Not: acera arka aktarıcı yeter seviyesinden, xtr karbon bacak arka aktarıcıya gelmiş bir arkadaş :bsmagryr::D
Yapmayın lütfen aklımı çeliyorsunuz. :D Bu arada benim en sevdiğim seri slx m670-m675 serisidir. Bendede tourney setli bir dağ bisikleti var, bazen düz yolda anlık 35-40 kilometre arası hızlara çıkıyorum. Özellikle pedala basınca bisikletimin tepki verme süresinin yavaş olması beni çıldırtıyor. Ne kadar söylensede ne kadar ekmek o kadar köfte hocam. Zaten shimano trail vb. yerlerde kullanmak için en az deore'yi öneriyor. Bende alivio yeter diyordum, halada diyorum. :)
 
Tepkiler: Mustafa Zeybek

Cesarisback

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2013
Başlık
1
Mesaj
434
Tepki
279
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Özhan Akgöğ Hocam aynakol konusunu tam anlayamadım şimdi shimano 105 5800 e direk uydurmak için göbeği farklı mı seçmemiz lazım yani bsa ya uymuyormu adaptörsüz shimano 105. Birde gidon boğazını aliminyum alsak karbon gidon ve maşaya uyuyormu bir sıkıntı olurmu.
Hocam birde sele borusu hoşuma gitti gerçekten sordum şimdi cevap bekliyorum yedek parça satiyorlarmı diye yani güya 2 sene garanti var ama sele borusu falan kirilirsa veya bulunamayacak bir parça adam 50 dolar falan önericek ama tabi o parayla hiç bir şey yapamayacağım.
Hocam birde kelepçesiz ön aktarici almalisiniz demişsiniz kelepçesiz aktarıcı hiç görmedim nasil oluyor bu opsiyonuda hiç görmedim 105 setinde onu biraz daha açabilir misiniz size zahmet.

@Özhan Akgöğ Hocam ayrıca sizi rahats8z ediyorum ama bir sorum daha olacak. Ön aktarıcıyı kelepçesiz alın dediniz fakat bunu nasıl seçeceğiz frenleri direct mount almamız lazımmış shimano 105 5810 frenleri alin dedi satici fakat ön aktarıcı ne olarak geçiyor o da mı direct mount olarak geçiyor. Birde frenleri ve ön aktarıcıyı mecbur ayrımı almamız lazım şimdi çünkü böyle çok daha fazla tutar fiyatı.
 

Özhan Akgöğ

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Temmuz 2010
Başlık
35
Mesaj
520
Tepki
952
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@Özhan Akgöğ Hocam aynakol konusunu tam anlayamadım şimdi shimano 105 5800 e direk uydurmak için göbeği farklı mı seçmemiz lazım yani bsa ya uymuyormu adaptörsüz shimano 105. Birde gidon boğazını aliminyum alsak karbon gidon ve maşaya uyuyormu bir sıkıntı olurmu.
Hocam birde sele borusu hoşuma gitti gerçekten sordum şimdi cevap bekliyorum yedek parça satiyorlarmı diye yani güya 2 sene garanti var ama sele borusu falan kirilirsa veya bulunamayacak bir parça adam 50 dolar falan önericek ama tabi o parayla hiç bir şey yapamayacağım.
Hocam birde kelepçesiz ön aktarici almalisiniz demişsiniz kelepçesiz aktarıcı hiç görmedim nasil oluyor bu opsiyonuda hiç görmedim 105 setinde onu biraz daha açabilir misiniz size zahmet.

@Özhan Akgöğ Hocam ayrıca sizi rahats8z ediyorum ama bir sorum daha olacak. Ön aktarıcıyı kelepçesiz alın dediniz fakat bunu nasıl seçeceğiz frenleri direct mount almamız lazımmış shimano 105 5810 frenleri alin dedi satici fakat ön aktarıcı ne olarak geçiyor o da mı direct mount olarak geçiyor. Birde frenleri ve ön aktarıcıyı mecbur ayrımı almamız lazım şimdi çünkü böyle çok daha fazla tutar fiyatı.
Göbek bsa ise standart shimano Hollowtech bbcupları direkt uyar zaten. Farklı bişey seçmene gerek yok. Diğer parçaları aluminyum kullanmanda sıkıntı olmaz.

Ön aktarıcı için aşağıdaki imaja bakabilirsiniz. İki türü var kelepçeli ve kelepçesiz olmaz üzere. Braze on (kelepçesiz) modellerdir. Sizi braze on ön aktarıcı almanız lazım. Direkt kadroda yeri olduğu için oraya takmanız gerekir. Ayrıca almanıza gerek yok seçeneklerde belirtilir.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Frenler için direct mount fren almanız lazım. Shimano 105'de böyle bir seçenek var.
 

MakRo

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2015
Başlık
3
Mesaj
880
Tepki
2.513
Yaş
26
Şehir
Denizli / Manisa (iş)
İsim
Alperen Atman
Bisiklet
Bianchi
@Cesarisback bisikleti toplayacak olursanız forumda konu açabilir misiniz? Her ne kadar olumsuz yaklaşan olacak olsa da bence açın sizinle aynı fikirde olup burada farklı gözüken bir çok kişi vardır :D
Düzenleme : Benim favori yabancı Çin karbon gravel kadrolu konularım.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
Tepkiler: Watts Per Kilo

CeCeKa

Minik
Kayıt
16 Haziran 2016
Başlık
0
Mesaj
165
Tepki
426
Yaş
29
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Can Kureş
Bisiklet
Scott
Dogma f10 kullanan bir arkadaşım var yılda 15.000 km yapıyor en ufak sorun yaşamadı.Bir sonra ki kadrosu da aliexpresten alacağını yeni model olacağını söyler hep.Sorunsuz bir şekilde kullanıyor biraz da şans sanırım.
 
Tepkiler: MakRo

Cesarisback

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2013
Başlık
1
Mesaj
434
Tepki
279
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@MakRo Hocam açmayı düşünüyorumda sizin topladığınız gravel kadroyu daha öncede çok gördüm ama anlamadım ne farkı var normal kadrodan kadronun arka boruları (adını unuttum şimdi) neden dalgalı şekilde ve ikisi birbirine antisimetrik bir şekilde dalgalı acaba.
 

MakRo

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2015
Başlık
3
Mesaj
880
Tepki
2.513
Yaş
26
Şehir
Denizli / Manisa (iş)
İsim
Alperen Atman
Bisiklet
Bianchi
@Cesarisback vallahi keşke o konulardan bir tanesindeki bisiklet bana ait olsa ben zamanla toplardım. Bir ara gelcek bir param vardı çok batık aliexpress'e lakin 61 kadro bulamadım hep 58'de bitiyor. Gravel kadroların geometrisi yol serilerine göre biraz daha farklı olmasıyla birlikte daha geniş lastik takabilme imkanı var ve disk fren uyumlu oluyor genelde. Dalgalı şeklini vallahi bilemeyeceğim ama genelde örnek aldıkları modellerden fark ediyor olabilir. Birde facebookta birisi ile tanışmıştım komple aliexpressten topladığı mtb satıyordu bxt marka.
 

Cesarisback

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Temmuz 2013
Başlık
1
Mesaj
434
Tepki
279
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
@MakRo Hocam 61 kadroyu geçin 58 i bile çok çok zor bulursunuz şuana kadar 56 nın uzerinde kadro görmedim onların çoğuda aslında 54-55 falan büyük yaziyorlar. Birde disk fren çakma kadroda sıkıntı oluşturabilir belki maşa okadar baskıyı sürekli kaldırabilicek mi.
 

CeCeKa

Minik
Kayıt
16 Haziran 2016
Başlık
0
Mesaj
165
Tepki
426
Yaş
29
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Can Kureş
Bisiklet
Scott
@MakRo 61 cm kadro bulursanız bana da bilgi verirseniz memnun olurum.;)
 
Tepkiler: MakRo
Yukarı Alt