CARBON Test-1: %100 Türk Üretimi Karbon Aparat

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
Arka vites aktarıcı kapağı için tasarlanmış/üretimi yapılmış karbon aparat.
Üretim, emek, işçilik, polisaj vs... işleminden sonra ortaya çıkan sonuç budur...

Ek bilgi:
1. Karbon üretimine iş gücü ve bu kadar masraf yapmaya değer mi?
a. Yapılan masraflar, harcanan emekler... uğraşmaya değmez...
b. Amaç sadece planladığınız işi başarmak ise değer. Yaptığınız üretim olumlu sonuç verdiğinde, yüzünüzde oluşan tebessüm... Ama çok kısa sürüyor... :)

2. Daha önce bisiklet forumda belirtiğim karbon aynakol dişlisi tasarım/üretim 2.test istenilen sonuça ulaşmamıştır. Eğer imkan dahilinde olursa önümüzdeki bahara 3.versiyon test çalışmasına başlarız ve başarılı olursak resimleri ve sonuçları buradan yayınlarız. Selamlar

http://img338.imageshack.us/img338/5499/rearbs.jpg

http://img253.imageshack.us/img253/1681/rearda.jpg
 
Scudo

cnyn rdr

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Kasım 2009
Mesaj
587
Tepki
381
Şehir
x
Bisiklet
Diğer
elinize sağlık böyle çalışmalar bir nevi ar-ge dir ve belki bir şeylerin başlangıcına sebep olur böyle şeyler . . .
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
895
Tepki
1.448
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Tebrikler, calismalarinizin devamini dileriz..
Karbon aynakol dislisi icin de aklima gelen, eger beklentileriniz yuksek ise basarili sonuc alamadiginizdir. Halihazirda satista olan karbon disli tasarimlar da,(gerek aynakol dislisi gerekse vites makarasi) omur/kullanim olarak degerlendirildiginde oldukca basarisizlar.
Tabi sizin prototipin mevcutlara nazaran ne olcude performansli oldugunu bilemeyiz...
 

pala

Aktif Üye
Kayıt
25 Şubat 2009
Mesaj
147
Tepki
362
Şehir
Istanbul - Ankara
Selam Yılmaz bey,
Bu arge çalışmalarına şapka çıkarıyorum.
Eminim Hakan gardaşım Monocoque karbon kadro yaparsa hiç şaşırmam.
Kendisine selamlarımı iltifatlarımı iletin lütfen.

Hocam aparatın agırlıgı kaç gramdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
ilgi gösteren bütün arkadaşlara teşekkürler...

@Bora

Biz istiyoruz ki, yapınca tam olsun...
Karbon vites makaraları üretimi bitti sayılır, ceramic rulmanları bekliyoruz.
Test işlemleri yapılmadı, olumlu sonuç alırsak, buradan yayınlarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan TESKİ

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
@PALA


Aparatın ağırlığını bir türlü digi terazide ölçemiyoruz.
Elimizden bırakınca havada/boşlukta kalıyor, yere inmiyor... galiba ağırlığı yok :D
Newton* üstada selamlar...

Sağlam Testi: karbon aparatı 2 gün boyunca 5 litrelik ağırlıkda beklettik (oğlumun fikri)

http://img829.imageshack.us/img829/8607/5lttest.jpg

*Link: hakkında bilgi...
 

Cahit Türk

Daimi Üye
Kayıt
10 Ekim 2010
Mesaj
248
Tepki
131
Şehir
İZMİR
Bisiklet
Salcano
çalışmalarınızı tebrik ediyorum. şevkiniz kırılmadan devam etmenizi temenni ediyorum. Bütün bisiklet parçalarının ithal olmasını içime sindiremiyorum.
 

Emre TAŞCAN

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Haziran 2007
Mesaj
523
Tepki
410
Yaş
39
Şehir
Istanbul (Anadolu)
Bisiklet
Cervélo
Böylesine başarılı çalışmaların ülkemizde de yapılıyor olması gerçekten çok gurur verici. Sizi tebrik etmek istiyorum. İnşallah devamı gelir. :in:
Ek olarak; karbon vites bacaklarındaki en büyük handikap, dikine değil de yanal olan dayanıklılıkları ve esneme paylarıdır. Eğer esneme fazla ise vites geçişlerinde sıkıntı yaratacaktır. Bir de bu açıdan test gerçekleştirirseniz, parçanın gerçek verimliliği hakkında daha net sonuçlar elde edilecektir.
 

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
@Technetium

Teşekkürler...

Aparat yol bisikleti üzerinde 2 antremanda test edildi: 120km x 2
Şakır şakır çalışıyor, dik rampalarda dahi vites geçişlerinde bir problem yok.
Bazen şöyle bir sorun olabiliyor, duruma göre 2'li vites geçişde örneğin: 8'den 6'cı vitese çift kademe atladığınızda ve acele güç yüklemesi yaparsanız arada sekme oluşabiliyor.

ek bilgi:
Arka aktarıcıda yanal etki sadece vites geçişlerinde oluşmaktadır, sürüş hareketi anında zincirin dönüş direnci ile bütün güç dikey doğrultuda oluşur.
 

Salih Manavoğlu

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2005
Mesaj
396
Tepki
494
Şehir
Gemlik-BURSA
Bisiklet
Cannondale
Karbon parcalar insanda ( en azından bende oyle oluyor :) ) merak uyandıran bir üretim süreci sahip oluyorlar. bu nedenle yüzde yüz Türk mali, el emeği, göz nuru parcalarınız icin sizi tekrar tekrar tebrik etmek istiyorum. Farklı çalışmalarınızı ve tabii sonuçlarını da ayrıca bekliyor olacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
@Salih Manavoğlu

Teşekkürler...

Kafa yorduğumuz bir çok farklı çalışma var.
Zamanı geldiğinde, gösterimi uygun olan üretim/tasarımları sizlerle paylaşırız. Günümüzde sıradışı fikirler değerli bir maden, bisiklet forumu takip eden Taiwan'lılar var, hemen üretime geçerler :)

Örneğin, alü/carbona uygun carbon alien tasarımı (Design:HKN)
http://img253.imageshack.us/img253/3269/aliencarbon.jpg
 

Recep TOPAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2010
Mesaj
1.049
Tepki
1.007
Şehir
Samsun
gurur verici bir tablo.çalışmalarınızın devamını inşallah bizlerle paylaşırsınız.bu alyan anahtarı için olan düşüncenizde ayrıca süper.bisiklet kullanıcıları için zorunlu taşınan parçalardandır.daha hafif oluşuda satışında ayrıca avantaj sağlayabilir.ama kuvvet uyguladığınızda acaba ne kadar sağlam olabilir merak ettim doğrusu:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
@Recep TOPAL

Yukarıda belirtilen karbon alyan anahtar (allen key) proje amaçlı düşünüldü. Hafiflikden ziyade, bizim için 2 kriter söz konusu: narin alü vidanın deforma/sıyırma yapmasını önlemeye çalışmak ve belli bir basınç, kuvvetin üzerine çıkmayı bir nebze olsa önüne geçmek.

Proje ürünleri satış amaçlı değil, şimdilik Prototip Üretim aşamasındayız.

Tasarım Analiz: Karbon ürünlerin dayanım gücünü digital ortamda her zaman test etmeye çalışıyoruz. Fakat digital ortamdaki analiz ile gerçek üretim analizi tamamen farklı olabiliyor.

Örneğin: burada tasarlanan 3.26 gram alyan ürüne, vidayı açarken/sıkarken 10Nm üzerinde basınç/kuvvet uygulandığınız zaman grafikde kırmız renk risk bölgesi, kırmızı bölgede hasar oluşabilir.

Karbon alyan anahtarın basınç/kuvvet analizi: (Design:HKN)
http://img696.imageshack.us/img696/3493/carbonanaliz.jpg
 

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
Karbon arka vites makara tasarım ve analiz:

Arka aktarıcı vites üst makara 12T, alt makara 15T olarak tasarlandı.
15T karbon makara alt limit 2.41 gram ve aşırı kuvvet analizinde riskli bölgeler.

http://img148.imageshack.us/img148/96/jockeyw.jpg

http://img205.imageshack.us/img205/5743/jockeywa.jpg
 
Kayıt
19 Aralık 2010
Mesaj
49
Tepki
50
Şehir
istanbul
elinize sağlık çok güzel olmuş bu yolda gelişmeler görmek çok güzel, bir sorum olacak karbon aparat pvc malzemenin üzerine kaplama şeklindemi yapıldı ,biraz yapımı hakkında bilgi verebilirmisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar
Kayıt
19 Ekim 2009
Mesaj
392
Tepki
207
Şehir
bandırma/ankara
elinize emeğinize beyninize sağlık bizim insanımızın birşeyler ürettiğini görmek çok güzel,insanlar resmen dalga geçiyorlar bizle bir kaç hafta önce ukala amerikan bi arkadaşımla konuşurken "siz bizden f-16 almaya devam edin biz sizin ekonominizi güçlü tutmaya devam edeceğiz" sözleri geldi aklıma,çok gurur duyuyorum sizin gibi insanlarla,bu arada ilk türk savaş uçağının üretimine başlanacağı proje aşamasında olduğu haberini duydum inanın en az bu haber kadar sevinmişimdir,bu tarz haberleri uğraşan insanları görünce lütfen yılmayın devam edin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yılmaz Uyar

Yılmaz Uyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
1.001
Tepki
774
Yaş
67
Şehir
Ankara
Güzel mesajlarınız için teşekkürler...
Bir kaç foto var, imageshack sorun çıkarmazsa, yüklemeye çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: onurcan tokuş
Yukarı Alt