Canyon Downhill alınmaya değer mi?

Engin ATAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Haziran 2010
Başlık
52
Mesaj
708
Tepki
383
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
Herkese merhabalar;

Daha önceden ağırlıklı yol bisikleti kullanmış birisi olaraktan , son zamanlarda DH oldukça fazla ilgimi çekmeye başladı hatta araştırmalarımın sonucunda bir model buldum fakat teknik anlamda bilgim yok denenecek kadar az olduğu için foruma danışmaya karar verdim.

Malum sitede 2. el temiz bir Canyon buldum fakat alıp almama konusunda tereddütte kaldığım için sizlere danışmak istiyorum. Buyrunuz fotoğraflara ve teknik özelliklere ;









Ayrıca bütçem en fazla 5.000 TL , yol bisikletine alışmış biri olaraktan sizce tekrar yol bisikletine devam mı edeyim yoksa tercihimi değiştirip farklı bir model de denemeli miyim ? 5.000 TL'ye çok güzel karbon yol bisikletleri buldum. Kalan para ile giyim ve go pro almayı düşünüyorum. max 5.000 TL'ye kadar önerileriniz var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.230
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Engin ATAL Merhabalar bu bir downhill değil öncelikle Canyon Nerve AL, yani Allmountain / Enduro.
Ayrıca gördüğüm kadarıyla eski bir modeli. Maşa, şok, frenler ve kadrodan bunu çok rahat anlayabiliyorum.

Verilen bilgiler tamamen yanlış.

Malum Sitede 29" Jant denilmiş bu alet "26" jant, 2015 demiş ancak bilgi yanlış. TARTIŞMASIZ "2013" Model, 2x11 Denilmiş 2x10, XT denilmiş SLX,

Bir de kadro boyu XL 22" yani. Boyunuz 2 metre ve üzeriyse kullanıma uygun olabilir.
İnternette bol bol kırık Nerve görebilirsiniz, bu konuda da sabıkalı cihazlar.

Ayrıca 6000 TL denilmiş. Bu kadar eski ve düşük seviye donanımlı bir makine için korkunç yüksek bir fiyat bu cihazın bu donanımlarla edeceği 4000 TL o da maksimum. Çünkü makine 26", Donanım çok eski ve düşük seviye.

Açtığım son konuya bakarsanız biraz sabır ve araştırmayla neredeyse tüm parçaları sıfır, faturalı ve garantili bir "CUSTOM" bir enduro topladım hanıma ve Toplam maliyet 7000 TL oldu. Biraz daha normal parçalarla toplansa 6000/6500e bitebilirdi.

Hatta malum sitede 412259474 nolu ilanda 2015 Model Commencal Meta AM 1x11 full XT M8000 grupsetli, full Kashima, 27.5" jant, dropper sele borusu gibi bir çok güncel ve sıfır ayarında parça ile biraz pazarlıkla 7250 gibi bir fiyata alınabiliyor. Acizane tavsiyem kask, goggle, dizlik, dirseklik ve kevlarlı eldivenlerinizi aldıktan sonra kalan bütçenizi söylerseniz size cihaz önermeye çalışalım forum olarak. Anladığım kadarıyla arazi de sizi koruyacak donanımlarınız yok henüz.
 

Engin ATAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Haziran 2010
Başlık
52
Mesaj
708
Tepki
383
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #3
@Halilibrahim vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ediyorum. DH ve Enduro kavramlarına çok uzağım , başlangıç yapmayı düşünüyorum. Fakat işin maddi boyutu beni biraz korkutmaya başladı. Kararımı tekrar yol bisikletine devam etmek yönünde değiştirdim . Sıfırdan tekrar bir başlangıç yapacağım için bisiklet dışında diğer ihtiyacım olan bütün ekipmanları tekrardan satın alacağım. Giyime 2 milyar civarı bütçe ayırsam bana yeter diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.230
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
@Engin ATAL yol da benim hiç anlamadığım bir segment :)

Ancak Full süspansiyon bisikletler hakkında okumak isterseniz acizane şöyle bir yazım var.

Yol bisikleti kısmını bilmiyorum ama arazide bisiklet sürmenin bazı maliyetleri oluyor tabi :)
 

Dolk

Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Başlık
0
Mesaj
48
Tepki
40
Yaş
20
Şehir
İstanbul/SARIYER
İsim
Umut K.
Bisiklet
Mosso
@Halilibrahim
Çok güzel bir yazı. Hiç fikri olmayan birisi bile bu yazıyla bir anda olaya yüzeysel bir hakimlik kazanıyor. Ben bile okuduktan sonra "hee bu yüzden geometri önemliymiş" dedim. Peki bir şey soracağım bende bir Fat var hatta markasını söyleyeyim ki daha net olsun Mosso BIGFOOT 26". Buna 125 mm air maşa alacağım. Sadece ön tarafta 125 mm süspansiyon olacak. Bu şekilde drop (o kadar abartı bir yükseklik olmayacak) ya da buna benzer şeyler yapabilir miyim? Kadroya zarar gelebilir mi? Bir de bu bisikletin tekerin maksimum hava basıncı 30 PSI. Bunun gibi şeyler yapmak için ön ve arka tekerin kaç PSI basınç olması gerekir? Yani örnek vermek gerekirse sizin Enduro için atıyorum maksimum basıncın %40 oranı olması gerekirse mesela buna bakarak benim tekerin basıncı da 12-15 arası olabilir mi? Böyle bir ölçeklendirme yapmak sakıncalı değilse fikir verebilir misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim

Halilibrahim

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
30
Mesaj
1.520
Tepki
3.230
Yaş
34
Şehir
ANKARA
İsim
Halil ibrahim
Bisiklet
Specialized
Hocam merhaba o aletlerin bir çok videosu dolanıyor internette ama fatbike'şar hakkında hiç bilgim yok, ne yapar ne yapamaz ne desem yaşan olur :) Bilen biri çıkarsa beraberce öğreniriz.
 

Dolk

Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Başlık
0
Mesaj
48
Tepki
40
Yaş
20
Şehir
İstanbul/SARIYER
İsim
Umut K.
Bisiklet
Mosso
Bu videodan sonra Fat almaya karar verdim. Ve buradaki arkadaş ne önde ne arkada amortisör var lambır lambır atlıyor. Tamam bunun kadrosu daha sağlamdır ama bu da bir yere kadar yani. Kadrodan önce jantlar zarar görür ama buradaki Fat'e hiç bir şey olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve BF Okuru

MakRo

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2015
Başlık
4
Mesaj
1.037
Tepki
3.019
Yaş
27
Şehir
Denizli / Manisa (iş)
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Dolk fat bike benimde kafamdan çıkmayan bir tür atlayıp zıplamaktan çok, genelde arazi yollu veya dağ bayır tura çekenlerin gazına alıcam o olacak. Herkes ağır olur konsunda fakat benim bisiklet 16kg ondna pek farkı yok sadece geniş taban lastik pedal basarken biraz daha yoracak o var.
hep bu adamlar yüzünden
 

Dosyalar

Dolk

Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Başlık
0
Mesaj
48
Tepki
40
Yaş
20
Şehir
İstanbul/SARIYER
İsim
Umut K.
Bisiklet
Mosso
Tekerin kalın olması aerodinamiği olmayışından ağırlaştırıyor. Yoksa yere olan sürtünme fazla etkilemiyor seni.
 
Yukarı Alt