@veynah
Ben Ktm ile Ramzey i örnek verirken...
üretim amaçları dahilinde AR-GE yapan KTM ile, MOTO-X görüntüsü verilmiş commuter(şehiriçi motoru) karşılaştırması örneği verdim...
İkisininde fiyat kalite oranları yaklaşık bu karşılaştırmada...
Örneğin KTM in araştırma ekibinde Dünya'nın sayılı motocross cuları vardır...
Onların direktifleri doğrultusunda şasiler motorlar gelişir...ve özenle üretilir...
Tıpkı Cannondale' de olduğu gibi...
O nasıl oluyor derseniz...Aaron Chase gibi bir Street ustası adına üretilen Cannondale Chase; Tamamen Aaron abimizin Street ve Dj e uygun açıları çözmesi ile elde üretilir...
Yada Kona Cowan...John Cowan' ın imza modelidir...Onun araştırmaları ve DJ için en uygun kadro öngörüsüyle üretilir...
Bunların hepsini geçtim...
Herhangi bir Street-DJ-Four cross kadrosunda Aerodynamic önemli değildir...
Aerodynamic, üretilen nesnenin rüzgara karşı koyma direncidir...Yol bisikletlerinde önemlidir...Çünkü amaç en az sürtünme ve hızdır...
Dj ve street'te kısacası Bütün extreme kadrolarda 'açılar' önemlidir...
Chainstay aralığının kısa olması..........kadro boyunun kısa fakat buna karşılık üst borunun uzun olması önemlidir...
üstelik yaklaşık olarak çoğu bisiklet birkaç tane alü alaşım kullanıyor...6061 t6 yada 7005 gibi...
Mossodada çok farklı bir alaşım olmayacaktır...
Ama en önemlisi kadrolarının sağlamlıından şüphe etmeyen Cannondale Chase de ek yerlerinde destek kullanmamıştır...Çünkü açıları öyleayarlanmıştırki binen yük kadroyu kırmak için bir tehdit içermez...
işteo yüzden ar-ge ve işçilik önemlidir...
Ve azıcık araştırıp devamlı geliştiğini düşündüğüm kısıtlı bilgime dayanarak...
Gönül rahatlığıyla Ramzey-KTM yakıştırmasını yapabilirim...
İyi günler...