Scudo Sports

Cannondale F9 kadrosuna modifiye

Kayıt
27 Haziran 2011
Mesaj
68
Tepki
20
Şehir
Fethiye
Bisiklet
Specialized
arkadaşlar cannondale f9'um var yavaş yavaş yükseltmeyi planlıyorum ilk aldıgımda alivio 27 vites yaptım ve yakın zamandada deore hidrolik fren seti taktım sizce bu kadroya masraf değer mi ileride hafifletmek için parça değişimi de düşünüyorum vites sistemi, maşa, jant seti ve gidon, gidon boğazı, sele borusu bunları değiştirmeyi planlıyorum sizce değer mi ??

almayı düşündüğüm vites sistemi :

arka arttırıcı XT

ön arttırıcı XT veya SLX

Zincir XT

Aynakol SLX

ruble XT

Vites kollarınıda XT veya SLX

Jant seti ise SHIMANO WH-M565 almayı planlıyorum

maşayı ise magura modellerini araştırıyorum

daha gidon, boğaz sele borusuna bakamadım

başka önerisi olan varsa yazabilir mi ?
 
Scudo
saolun bende öyle düşünüyorum bu arada bo kadroya bu masrafı yaptıktan sonra 10.5 agırlıgına ulaşabilir miyim
 
vites sistemleri aşağı yukarı büyük gram farklı yok(takmayı düşündüklerin) ama bence asıl hafifliği sele, sele borusu gidon ve gidon boğazından yakalayabilirsin.f 9 un kadro ağırlığını bilmiyorum ama 10.5 gibi muazzam rakamı bir önceki cümlemdeki bisiklet parçaları ile kazanabilirsin ve sana maliyet getireceğini düşünüyorum.Lastiklere de dikkat etmen gerekiyor malum ağır veletler.
 
modifiye ile o ağırlığa inmeye çalışırken harcayacağınız para, o ağırlığa sahip yeni bir bisikletten daha fazla olma ihtimali yüksek. belli bir noktadan sonra her 1 kg hafiflemenin maliyeti 1000 TL ye yaklaşır denir. forumda hafiflik modifikasyonları ile ilgili bir yazı hatırlıyorum. örneğin anlamlı bir ağırlık farkı yaratacak karbon gidon, gidon bağozı ve sele borusu almak istediğinizde, bunların maliyetinin bisikletinizin sıfır fiyatı ile denk olduğunu göreceksiniz. zira bir xt set de, yine bisikletinizin sıfır fiyatına denk olabilir. tabi bunlar parçaların sıfır fiyatıdır. ikince el toplarsanız, maliyet epey düşer ama onu da bulmak takip etmek vs. zaman alan bir süreç oluyor. tüm bunlarla uğraşmaktansa, fazla vucut ağırlıklarından kurtulmak ve kondisyon/performasın artırmaya çalışmak bence daha makul. yarışlara katılacak bir bisiklet yaratma peşinde değilseniz tabi. kolaylıklar,
 
şuan 4000-5000 lira verip karbon alıcak durumum yok f9un kadro agırlıgının 1250 oldugunu söylediler Small boy kadro için geçerli olmak şartıyla ve sele,gidon, gidon boğazı, sele borusu da aklımda ama üzerindeki vites sistemini değiştireceğimde en az 500-700 gr atıyorum ve sele,gidon,gidon boğazı ve sele borusundan da 200-400 gr atabilirsem üstüne hafif lastik ve iç lastikte aldım mı beni tatmin edecek seviyeye gelir bu arada amacım hafif olması değil hem parça değiştirip donanımı yükseltip sağlamlaştırmak hemde bu bisikletimle yarışmayı istiyorum
 
sram x9 modelinin agırlıgı xt ile eş değer mi yoksa xt ile xo mu eş değer bu arada bu kadromla yarışmayı istiyorum
 
bu kadro için bence yükseltmeye değmez çünkü çünkü cannondale bu seriyi giriş seviyesine de hitap edebilmek için çıkardı ve bu seri bildiğim kadarıyla el yapımı değil fabrika çıkışı sadece maka faktörü var eğer eski tip f100 veya m400 serileri olmuş olsalae bunlarda zaten handmade in usa el yapımı ibaresi var ve yükseltme yapıldığında bunun karşılığı bir kadro olmuş olur ama sizin seri zaten ismi dışında özelliği olmayan bir cannondale serisi toplam donanımıyla beraber değri zaten 1000 tl falan yani kadro değeri çok düşük bu da kaliteye yansır bence bahsettiğiniz donanımları önce kadroyu yükselterek ekleyin cannondale çok iyi bir marka fakat üzerinde eski cad veya caad ileri aliminyum disayn teknolojisi manasına gelen kadroları tercih etmenizi tavsiye ederim bulabilirseniz dikkat edin sizin kadro tip inde cad ibareleri yok bildiğim kadarıyla çünkü açılımı olan ileri aliminyum teknolojisi bu kadrolara uygulanmamış=(cad cannondale aliminium dizayn caad=cannondale advance aliminium designe) bu açılımlar size bir fikir verecektir
 
bu ağırlığa ulaşmayı bence zorlamayın bile ulaşsanız bile bu kadro o donanımı hak etmez ve yüzü astarını geçer zaten 12 kg altı hafiflikte iyi birölçüdür yada hiç uğraşmayın hazır elinde olan arkadaşların bisikletlerini alın derim sez.ar@windowslive.com bende eski tip m400 cannondale kadro mu crosmax sl jant sid maia trigon tümleşik karbon gidon sram xo aktarıcılar ve xtr kollarla yükselttim çok süper oldu ama bu kadro efsane ve değerli bi kadro eklerseniz fotoları örnek olarak inceleyebilirsiniz
 
@sezai arabacıoğlu

kadronun üzerinde caad4 ve co2 gibi yazılar bulunuyor karbon karışımı diye biliyorum
 
bütün samimiyetimle söylüyorum bisikleti hafifletmeden önce kendi kilonu gözden geçir ;) bisiklete koyacağın havalı bir maşa ile yaklaşık 1 kg hafifleme hissediyorsun asıl önemli olan nokta maşanın çalışması magura güzel maşalar üretiyor maalesef türkiyede pek yaygın deil bu yüzden bütceni gözden geçirip epicon axon recon a da bir göz at derim sorun olması halinde servisi daha rahat daha yaygın, eğer fren performansını kullanmayacağın ani ve uzun inişlerde yol almıyorsan frenlerinde seni uzun süre rahat ettirir. vites sistemini değiştirmen fazla bir ağırlık getirisi kazandırmaz ama hızlı vites geçişleri oldukça keyif vericidir. ön aktarıcı fazla etkilemiyor ama arka aktarıcı ile viteslerin xt olması tabriri caizse tabanca oluyor.jant setinide hazır alacağıma slx göbekli 117 çemberli birşey örerdim gidon gidon boğazı seleye en son yönelirdim. (bütçe düşükten örnek olarak örnek verdim ;) umarım gönlüne göre birşeyler toplarsın. ama fiyat performansı her zman göz önünde tut ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ziya Yılmaz
magura getirebileceğini söyleyen tanıdıgım var ve satış sonrasında yardımcı olacagınıda düşünüyorum arka kesin xt düşünüyorum :) bu arada şu jant örme işiyle ilgili biraz yardımcı olabilir misiniz :))
 
öncelikle ne kadar bütçen var bunu gözden geçirmen gerek bütcende en iyi fiyat performans yakalayacağın jant mavic 117 hem fiyat olarak uygun hem sağlam hemde hafif, göbek olarak önce slx e sonra xt ye bak shimano parça olarak türkiyede daha yaygın ve daha rahat bulunabilir. jant ların ve göbeklerin 32 delikli olmasına dikkat et örmeyide ucuz bütçeli olsun dersen paslanmaz taiwan tellerle ördür görselliği renkli tel başları kullanarak arttırabilirsin bütçen dha müsait ise dt teller ile usta iyi örebilirse sağlam ve fiyat performansı mükkemel bir jant seti toplaaybilirsin. fabrika örüm jantlar tel koptumu veya jant ciddi darbe aldımı sorunlar genellikle çözülemiyor çünkü yedek parça bulunamıyor. kendi ördürdüğün jant ile en kötü ihtimal parça değiştirip sorunu aşabilirsin..
 
Geri