Scudo Sports

Bugün ilk kazamı yaptım.

ali bal

Aktif Üye
Kayıt
29 Nisan 2012
Mesaj
106
Tepki
66
Şehir
istanbul
Bugün ilk kaza mı yaptım. İnanın nasıl becerdim bende bilmiyorum. 12 yıl ara verdikten sonra 1.5 yıldır bisiklet kullanıyorum. 20 gündür de yol bisikleti kullanıyorum. Gidonun üstünden tutuyordum. Kırmızı ışık yanınca fren yapmak için sağ elimi gidonun alt kısmına aldım. Fren yaptım. Frenin yeterli olmayacağını anladım. Sol elimi de gidonun alt kısmına alıp ön freni de sıkacaktım ki bu esnada bir çukura girdim. Aslında kazaya sebep olabilecek bir çukur değildi. Ama hem sağ freni sıkıyor olmamdan dolayı hemde sarsıntı esnasında sol elimi aşağıya alma çabam. Dengemi bozdu ve ben yere yapıştım. Yuvarlanayım da sürüklenmeyelim. Dedim. Bu esnada sırtımın üzerine geldim. Döndüm ve sırtım da ki çanta sayesinde hiç bir yara almadan kazayı atlattım. 20 km de hızım vardı. Yok yok iyi oldu iyice kendime güvenim gelmişti. Yara almadan yapılmış bir kaza iyi bir ders oldu bana. Belki daha büyük bir kazanın olmasını engelleyecek bu kaza. Çünkü tedbirsiz davranır olmuştum. Zaten yol bisikletine de henüz tam olarak alışmış değilim ama hiç öyle kullanmıyordum. Sanki 40 yıllık yol bisikletçisi gibi gidonu yukarıdan tutmalar sağ fren sıkılı iken sol eli değiştirmeler. Hak ettim ben hak ettim.
 
Scudo
Geçmiş olsun,

Neyse ki ciddi bir yaralanma olmamış.
 
Geçmiş olsun
Biliyorsunuz en doğru fren ön ve arkanın birlikte kullanıldığı frendir. Güvenli ve kısa mesafede durmak için bu şart. Hatta motosiklet için de aynı durum geçerli.
 
@MehmetAli07
Ön freni sıkınca takla atılma ihtimali yok mu?
 
Geçmiş olsun. Kaza yaptığında insan kaza yapmamayı öğrenir. Ders aldığınız her kaza dediğiniz gibi faydalıdır.
@Umut Y.

Böyle bir şehir efsanesi var. Dengesiz kullanımda her zaman takla atılabilir ama ön freni sıkarken bisiklet üstündeki pozisyonunda sorun olmayan biri bu durumu yaşamaz. Sadece dik yokuş aşağı durumlarında azami dikkat gerek çünkü arka fren yetmez, ön fren de tehlikelidir. Ama dik olmayan inişlerde, düz yollarda falan bu öyle kolayca olmaz. Sadece biraz dikkat. Vücut fren anında alçak durursa ve ağırlık arkaya verilirse bu sorun çözülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: verisakeet
Geçmiş olsun Ali Bey :(

Benzer kazaları yol bisikletine yeni başlayan pek çok kişi yapmıştır. İnternette bununla ilgili makaleler de var aslında


http://farm8.staticflickr.com/7083/7383345970_c77cc71c48.jpg
bu, sizin kaza yaparken tutmuş olduğunuz pozisyon sanırım

3 veya 4 farklı tutuştan bahsedebiliriz yol bisikletinde.

ilki hız veya yokuş inme pozisyonu:
http://farm6.staticflickr.com/5459/7383345318_9db6b19611.jpg
frene de imkan tanıyan bir pozisyon bu
http://farm8.staticflickr.com/7231/7383345066_65a2296f7f.jpg

ikincisini ben tırmanış pozisyonu olarak kullanıyorum, veya dinlenme pozisyonu. sizin kaza yaptığınız pozisyon yani:
http://farm8.staticflickr.com/7083/7383345970_c77cc71c48.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7083/7383346216_cd8e1cb94a.jpg

üçüncü bir pozisyon olarak, neredeyse bir öncekiyle aynı, biraz daha geniş tutuş. yine bir tırmanma veya dinleniş pozisyonu olabilir bu da
http://farm8.staticflickr.com/7104/7383344624_2ca90db3b3.jpg

dördüncü pozisyon ise güveli sürüş pozisyonu, üstten tutuluyor ve fren de kolayca yapılıyor. sürüşün %90'ını bu şekilde yapıyorum ben mesela
http://farm8.staticflickr.com/7221/7383345752_6bc66e1086.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7236/7383345516_42606a5698.jpg
http://farm9.staticflickr.com/8166/7383346678_ba51262e8a.jpg

uzun süre aynı pozisyonda sürmek kan dolaşımını güçleştirdiği için ara ara değiştiriyorum 1-2 dakikalığa sürüş pozisyonumu. ama dediğim gibi, %90 sürdüğüm pozisyon 4 numara.
ve şehir içinde, yani önünüze her an bir yaya veya aracın gelebileceği bir yerde bu pozisyon hem bisiklet kontrolü açısından hem de konfor açısından en iyi..

örnek olarak bir video da verebilirim. burası bostancı sahil :) grubu da tanırsınız muhtemelen


neredeyse herkes aynı pozisyonda sürüyor :)

aynı pozisyon yarışlar için de geçerli aslında.. anca bir atak durumunda veya iniş durumunda pozisyon değişir


eğer vaktiniz varsa, sadece bir tek yarışı baştan sonra izleyin :) iyi bir fikir verir size tutuşlar için. tırmanış olsun, düz yol olsun atak yapmak olsun
 
Herkese teşekkür ederim. Serkan bey tavsiyeleriniz için gerçekten teşekkür ederim. Yol bisikleti gruplarının turlarını biraz seyretmiştim. Ancak hiç bu gözle bakmamıştım hangi sürüş güvenli neye ne kadar imkan sağlar. Şimdi bir de bu bakış açısıyla seyredeceğim. Hem bir yarışı hemde bir kaç bisiklet grubunu.
 
Teşekkür ederim Beyhan bey. Aşti nin önünden geçmiştim Ankamall istikametine gidiyordum. Sanırım Bahçelievler kavşağı idi. Kavşağa girmeden düştüm. İki küçük kız geldi. 14-15 yaşlarında iyi misiniz dediler. İyiyim falan dedim. Biraz bekleyin belki bir şeyiniz vardır yardım edelim dediler. Yazık çocuklarda üzüldü halime.
 
hayır takla atmazsınız. zaten dikkat ederseniz ön ve arka birlikte yapılan fren en iyi frendir dedim. bu duruş mesafesini de kısaltır.
fren yaparken 4 parmak birden kullanıyorsanız hata yapıyorsunuz demektir. fren manetleri (fren levyesi) 2-3 parmakla fren yapabilecek hassasiyette olmalıdır. fren yaparken kazık diye tabir edilen sertlikte değil, aşamalı güç uygulanan doğru tabirle manetlere basınç yapılarak uygulanan fren doğru frendir. zaten bisiklet kolay durdurulabilen bir araç.
ben motosiklet eğitimi de aldım ve 200 km hızla giderken 90 küsür nm torklu 250 kiloluk motosikleti de bu şekilde durduruyorum. özellikle hızınız yüksekse mutlaka ön ve arkayı birlikte kullanmalısınız. :in:
@Umut Y.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
@Umut Y.
dikkat ederseniz en doğru fren ön ve arkanın birlikte kullanıldığı frendir diye söyledim. sadece ön değil. merak etmeyin bu şekilde takla atmazsınız. en güvenli fren şekli budur. aynı zamanda durma mesafesini de kısaltır. ben 250 kiloluk motosikletimi bile 200 km hızla giderken bu şekilde durduruyorum. :D
 
Geçmiş olsun Ali Bal bey. İyi olduğunuza sevindim.
Başınıza gelene kaza değil de acı tecrübe diyelim. Rabbim başka acılar yaşatmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali bal
Geçmiş olsun..Daha dikkatli olmakta yarar var :)
 
@Tahir Keskin

Teşekkür ederim Tahir bey haklısınız. İsmail Bey' in ebay dan sipariş ettiği kadanslı km saatinin son durumu ne oldu biliyor musunuz. O konuda siz de yazmışsınız gördüm de. Ben de aynı saati düşünüyorum. Birlikte karar verelim. Araştırmalarımızı tamamlayınca bilgi alış verişinde bulunalım da.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Türkiye'ye girdiğini ama eline henüz ulaşmadığını söylemişti İsmail bey. İyi haberler bekliyoruz kendisinden.
Yalnız ürünün satışı 9 saat içerisinde bitecemiş. Eğer satıcı yeniden ilan açmazsa ürüne ulaşamayabiliriz. :)
 
Ben mesajınızı yeni gördüm. Şu an süre doldu yani.
 
@Salih Kü

O dediğiniz yokuşları her gün iniyorum ve artık alıştım diyebilirim. Benim bisiklet hidrolik fren ve XC kadro , bence en iyi pozisyon ; göbeğin altı yani tem bel hizasındaki yeri selenin arkasına dayamak ve tabiri caiz ise seleye yatmak diyebiliriz. (dikkatli olun arkadan görenler gülebilir :D ) Bu pozisyonu aldıktan sonra iki freni de saniyede 1-2 kez bas çek halinde kullanmak en rahat yokuş aşağı iniş bence...
 
Geri