Scudo Sports

Bu Hidrolik Beni Oldurecek!!!

Mehmet Emin

Aktif Üye
Kayıt
5 Mayıs 2011
Mesaj
194
Tepki
149
Şehir
Ankara Abidinpaşa
XT hidrolik fren kullaniyorum. Arka frenim 2 aydir berbat, malumunuz kamyon gacirtisi ve kadroda muthis bir titresim. Oyle ki arkayi siktigimda seledeki titresim vucuduma sinir bozucu bir sekilde yansiyor. Simdi size detayli olarak neler denedigimi anlatacagim, umarim sonunda bu ses/titresimden kurtulurum.

-2011 xt hidrolik fren seti kullaniyorum
-rotorlarimdan birisi shimano rt 53 160 mm, shimanonun en ucuzu
-oteki rotorum shimano xtr 2011 160 mm
-balatalar xt

Sorun ilk basladiginda arkada xtr rotor takiliydi. Rotordan suphelenip xtrimi one, digerini arkaya taktirdim. Sonucta onde yine ses yok, arka yine berbat. Anladim ki sorun her iki rotorumda da degil, ikisi de ondeyken sessizler. Ardindan balatalarimi ve diskimi defalarca yag temizleyici sprey veya asetonla temizledim, zimparaladim. Sonuc yok. Ardindan arka balatayi tamamen cikarttirip diski yine alkolle temizledikten sonra sifir xtr balata taktirdim. Sonuc yine yok. Guzelim xt balatami da bosa atmis bulundum. En son olarak da arka kaliperi, adaptoru tamamen kadrodan sokup tertemiz yaptim, kadroya takilan kismini da temizledim. Sonra iyice sikarak ve kaliperi fren kolu sikiliyken monte ettim. Yine sonuc yok. Kafayi yemek uzereyim, ankarada sagolsun xt setimi sifir olarak aldigim bisikletcime soyledim ve sesin normal oldugunu soyledi israrla. Ben bunlara ne deyim, beni aptal yerine koyuyorlar resmen. Forum sevdalilari lutfen yardim. :(
 
Scudo
@biri

Daha acik yazarsaniz memnun olurum. Yalniz akord ile ilgiliyse bana herkes akord ile diskin alakasiz oldugunu soyledi.
 
İlk Aldıgım Bisikletim vardı Salcanı Astro 212 HD ondada bu sorun mevcuttu ve Bir türlü Düzelmediği İçin Geri Verdim Bisikleti.. Ege Bölge Servisine Gittiği Halde Çözememişlerdi.. Umarım seninki Hallolur
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Benzer bi durum arkadaşımın başına geldi, fren bir türlü ayar olmuyor, sürekli rotor sürtüyor ve frene basınca bisiklet titreyerek duruyordu. Herşeyi denedikten sonra, benim jantımı arkadaşın jantıyla değiştirdikten sonra hiçbir sorun kalmadı. Bu denemeden sonra arkadaşın göbeğini değiştirdik ve sorundan sonsuza kadar kurtuldu.
 
Merhaba ayni sorundan bende kafayi yiyordum. Basinizdan ne gectiyse aynisi benim basimdan gecti. Yeni balata kolanya aseton balata spreyi. Sinirimi almak icinde aldim frenleri soktum pistonlarina kadar. Ohh :) rahatladim ne titresim var ne de ses :) on frenle gidiyoruz artik ne yapalim.
Ancak jant degistirme aklima gelmisti ama bir turlu uygulayamamistim. Belki bu sekilde cozulebilirsi. Ve dikkat etmistim benim pistonlarin bir tanesi diske once temas ediyordu. Yani sistemde hava olabilir onu bosaltmakta sorunu coZebilir ;)
 
sesin kaynağı titreşimdir, belli ki fren yapınca titreyen bir yer var. adaptörde ya da kaliperde bir mikroçatlak olabilir, bu da üzerine yük gelince titreşim yapmasına sebep olur. rotoru hiç sökmeden sadece bu ikisinin yerine sıfır parçalar takıp deneyin.

sorununuz bu şekilde çözülüyorsa, o deneme amaçlı kullandığınız adaptörü satın alın ve kaliperi shimano'ya iade edin. üretim hatası olduğundan geri alıp yenisini vermek zorundalar. kendi başınıza çözemezseniz de bisikletinizin üretici firmasıyla temasa geçin, onlar halleder.

parçaları değiştirmek de işe yaramazsa; adaptörle kaliperin arasına titreşimi emmesi için ince birer lastik conta ayarlayın. işinizi görecek ölçülerde contaları bir muslukçudan temin edebilirsiniz, gerekirse yakın ölçülerdeki birer contayı biraz kesip biçip tam yerine oturmasını sağlayabilirsiniz.

bu şekilde ses bir miktar azalır, ancak tamamen kaybolmaz. yine de titreşimin kadroya geçmesini engellemiş olursunuz, bu da sizi bir nebze olsun rahatlatır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Hocam salcanonun ayricalikli servisine denk gelmissiniz, diyecek birsey yok. Benim makina trek, o sebeple kadrodan korkum yok. Yalniz jant - gobek ikilisi hakkinda suphelerim artmaya basladi. Allah akil fikir versin benim bisikletcime, zira shimano mt 15 jant setimi sozde sifir olarak 2 ay kadar once taktilar, kutudan falan da cikmadi biraz suphelendim. Akordlarim da hemen bozuldu, kimbilir gobek de belki bozuk. Yuh olsun boyle ticaret anlayisina, o paralari nasil yiyorlar hayret? Zaten bu durmda gobekten baska bir yerde sorun olmasi mumkun gorunmuyor, denemelerden sabit. Neticeyi kisa surede payalsacagim.
 
sorun rotorlarınızda olabilir,rotorların çelik kısmıyla alüminyum kısmının birleştiği noktadaki perçinlerde gevşeme olabiliyor,bir arkadaşımızın 1 kaç günlük slx rotorlarında bu gevşemeye şahit oldum,aldığı yere götürüp perçinleri ezerek tekrar sıkılığını sağlamıştı.

bu boşluğu şölye fark ettik,fren sıkılıyken tekerlek çok azda olsa ileri geri hareket ediyordu, bu hareketin sebebinin balataların yatağındaki boşluktan olduğunu düşünürken rotorun çelik ve alüminyum kısmının ayrı hareket ettiğini gördük.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Cevaplariniz geldikce mutlulugum ve sinirim kat ve kat artiyor. Sizin yardimlariniz beni gercekten mutlu kiliyor, tesekkurler. Ama bisikletcime de daha fazla kiziyorum. Cunku bu dediklerinizin hicbirini benim 700 tlye hidrolik set ve 250 tlye jant seti aldigim bisikletcim bir kere bile demedi. Inanabiliyor musunuz aldigim daha bircok seyle adamlardan yaklasik 1200 tllik alisveris yapiyorum ve satis sonrasinda hala guleryuzlu ama ilgilenmeyen gecistirici bir tavir takiniyorlar. Bu 1200 ylnin icinde sadece kask, fren ve jant oldugunu dusununce yuh olsun diyorum tekrardan.
 
Sırf bu sıkıntılarla uğraşmak istemediğim için v fren kullanıyorum. Xt fren kolları ve baradine pabuçlarla güçlü, sorunsuz ve masrafsız
 
Selam.
Doğru söze diyecek yok üstat. V fren...... Değiştirmedim değiştirmiyeceğimde. Zira hidrolik fren test sonuçları ortada.. En iyisi XTR,Avid,Formula,Magura v.s. olsun alacakları daha 10 yıl var. Nedenlerini isteyenlere ayrıntısı ile anlatırım.
1890 lı yıllardan beri Canti ve V frenle duruyoruz. Yararsız demiyorum disk frenler için ama önlerinde en az 10 yıl var biryere gelmesi için...

Şimdi sizin sorununuz yukarıda bir arkadaş açıkca bahsetmiş.Titreşim..
Neden olur bu titreşim? Birinci ve en kuvvetli olasılık Boşluk.(Göbek gibi) İkinciside çatlak.(Büyük ihtimalle kaliper.)

En kısa zamanda parçaları kontrol ettirin ve değiştirsinler..

Gene size bağlı ama; hepsini iyade edin, V frene dönün..Downhill kullanıcısı iseniz disk olabilir ama Amerikada hala downhill v frenciler var unutmayın...

Umarım canınız sıkılmamıştır ama bunlar gerçek bugün için malesef.

Saygılar.Sevgiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
eğer rotor göbeğe paralel ve gevşeklik yoksa,sorun kaliper ayarlarınızın bozuk olmasından olabilir
 
Bisikletimde en basta zaten v fren vardi. Arazide, yagmurlu havalarda bana yasattiklarini yasayan bilir. Ben 4 mevsim bisiklet kullaniyorum, v frenlerle bu mumkun degil. Bugun eskimis olan arka rotoru da degistirip xtr rotor aldim. Hala degisme yok. Cabalamaya devame decegim, bahsedilen catlak tarzi birsey veya gobek icin arastirma yapacagim. Sonunda insaallah duzelir. Hatta duzelsin sabit konu olmasi talebiyle disk frenlerdeki butun ariza sebeplerini vs yazacagim, sonrakilere kolaylik olsun diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU
Mehmet bey jant markası ve modelini yazabilirmisiniz. Göbekler kapalı rulman mı yoksa tane bilye mi? Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
@Mehmet Emin

slm mehmet bu konu hakkında tam bi bilgim yok ancak mt15 jant seti bendede var 3 aydır falan akord bile bozulmadı ki ben sert kullanırım ve bu arada son süürat otobüs duragına girdim en ufak bi problem cıkmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Pardon Mehmet bey dikkatimden kaçmış MT 15 kullanıyorsunuz.
Tane bilye yapılı ama çok yeni bir hata olamaz.Eğer bilye eksik değilse. Akort bozukluğundanda bahsediyorsunuz. Şu seti en kısa zamanda iyade edip değiştirin lütfen neticede garantili.Göbeği açarsanız itiraz ederler.
Birde başınızı ağrıtmadıysam, acaba kaliper leri taşıdınızmı hiç? Ön kaliperi bir arkaya alıp deneyin eğer zamanınız olursa.. Zor biliyorum ama başka yol kalmadı.Sorun aynı olursa jantları ivedilikle iyade edin...
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Simdi soyle bir durum var. Magaza hidrolik arka frenin ses yapmasinin cok normal oldugunu soyluyor, dun yine gittim ve bana anormal gelen sesin normal oldugunu soylediler. Hatta magaza gorevlisi de bindi bisiklete, ses / titresimi o da hissetti veyine de normal dedi. Hatta yeni bir xtr rotor aldim, daha 3 gun once aldigim xtr metal balatayla taktik. Ilk 200-300 metre pek birsey yok derken yine basladi ses, alissin diye uzun uzun surdum kesilmedi. Ondeki temiz, ses yapmayan xt balatayi arkadaki yeni rotora taktim hala ses var. Ama esas sorun su, bu dehset sesin normal oldugunu gozumun icine baka baka soyleyen bu insanlara hatali olan parcanin jant seti veya kaliper artik hangisindeyse oldugunu nasil anlatacagim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU
@Mehmet Emin


Zamanında topladığım Trek'de :) Avid Juicy 5 fren seti kullanıyordum ve aynı ses bende de oluyordu. Arka freni sıktığımda zangır zangır titrer ve kamyon gibi ses çıkartırdı frenim. Ayrıca sürtmesini hiçbir zaman engelleyemedim. Az da olsa rotor sürter teker salınım yapmazdı. Göbeğinizde boşluk olsa dahi bu sesi çıkartması bence biraz zor çünkü boşluk olsa direk sürtmeye başlar ve sürttüğünü 100 metre sonra anlarsınız. Bence buradaki sorun büyük ihtimalle arka fren sisteminizde hava var. Frenleri verdiğim arkadaş "Abi senin frenin içinden yağ çok az çıktı" dediğini hatırlıyorum ve aynı frenleri tekrar arkadaşın bisikletinde kullandığımda gayet tatmin edici sonuç aldığımı söyleyeyim. Jant, göbek vs. diğer parçaları değiştirmeden, masraf yapmadan evvel bliding yani tekrar sisteme yağ basma işlemini yapmanızı öneririm. Büyük ihtimalle sorun çözülecektir ;)
 
Geri