Scudo Sports

Bu da benim 70'lik

Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
127
Şehir
İstanbul
Herkese merhaba,

Fotoğraflarda bulunan yavru benim uzun süredir depoda tuttuğum babamdan kalma bisiklettir. Bu işlerden 2 yıl öncesine kadar anlamıyordum ve bir cahillik yapıp işi bilmeyen birine gri renge boyattım. Az çok yürür hale getirdim fakat içime pek sinmemişti.

Şimdi bu aleti tur bisikleti olarak restore etmek istiyorum. Hali hazırda Sedona 345 var bende tur olarak fakat buna da tekrar hayat vermek istiyorum.

İlk olarak kadroyu komple zımparalayıp fırın boya yaptırmak istiyorum. Patlıcan renginde yaptırıcam. Bu işlemin maliyeti aşağı yukarı nedir? Bilenler varsa,aydınlatırsa memnun olurum.

Sonraki adımlarda yeni bir maşa ve gidon düşünüyorum çünkü maşadaki yamulma sıkıntı verici düzeyde. Belki gidonu ağırlıktan kazanmak amaçlı karbon alabilirim. Vites ve fren sistemi olarak ortalama sistemler kullanıcam. Vites kollarının yeri değişmeli çünkü kadro üzerinde kollu şekilde bulunmakta. Daha hafif aynakollar kullanıcam. Lastikler için ise cyclocross tarzı lastik modelleri bakacağım.

Sonuç olarak masraf çok ama zaman da bol :) yavaş yavaş toparlayacağım.

Sizin de önerileriniz varsa duymak isterim.

Teşekkürler...
 

Dosyalar

  • 2015_0219_181920_001.JPG
    2015_0219_181920_001.JPG
    106,8 KB · Okunma: 191
  • 2015_0219_181930_002.JPG
    2015_0219_181930_002.JPG
    87,7 KB · Okunma: 166
  • 2015_0219_181936_003.JPG
    2015_0219_181936_003.JPG
    97,6 KB · Okunma: 160
  • 2015_0219_181948_004.JPG
    2015_0219_181948_004.JPG
    90,2 KB · Okunma: 149
Scudo
Boya işinde zımpara ile yormayın kendinzi 20 tl ye boya sökücü solüsyonlar var. Kendiniz uğraşmayacaksınız kadroyu fırın boya yapan bir boyacıya 50-60 liraya yapılabilir diye düşünüyorum daha önce hiç fırın yaptırmadım. Maşa değiştirmeden de düzeltilebilir ama kafam rahat olsun derseniz değiştirebilirsiniz. Birde dinamo gereksiz. Hem ağırlık yapar hem kullanımda fazladan yük bindirir. Jantlarınız ı da alü. Yapabilirsiniz görsel açıdan ve ağırlık açısından da avantaj olur.
 
Evet dinamodan bahsetmemişim o sökülecek zaten :) Jantları hafif ama yüke dayanıklı bir model seçmeye çalışacağım.
 
Şöyle bir bisiklet arıyorum ama bulamadim kendim en bastan yapsam :) size kolay gelsin darisi başıma
 
Teşekkür ederim :) Bazen facebook sayfalarında denk geliyor 2. el bu tip bisikletler oralardan bulabilirsiniz :)
 
Bence tur bisikletinde dinamo önemli.Hatta bence tur bisikletini tur bisikleti yapan özelliklerden birisi
 
Hub dinamoyu kastediyorsunuz sanırım. Yoksa şuan üzerinde bulunan ile emin ol sürmek istemessin :) Performansı inanılmaz düşürüyor bu tarz dinamolar.
 
Yok gayet ışık veren klasik dinamolardan bahsediyorum ama sizinkinin performansını bilmeden yorum yaptım özür dilerem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sezerşan Ünal
Selam,
öncelikle biraz eleştirel bir yorumda bulunacağım için bunu baştan belirterek bundan fayda sağlamanı da temenni ederekten düşüncelerimi aktarmak istiyorum.
Bisikletin en azından senin için manevi değerinin olduğunu varsayarak üzerinde konuşmak gerekirse, ki normal koşullarda böyle bir bisiklet adına pek tavsiyede bulunmak istemem;
ilk olarak kadro set'in orjinalinde 700c jant standartından ziyade 27" jant ölçüsünde olduğunu bilmeni isterim. Aksi durumda bunu gözardı edecek olursan fren kaliperlerinin jant yuzeyine uyumsuzluğundan yakınabilirsin ki, baştan bunu belirtmekte yarar var. Sonra, yeni bir maşa yerine mevcut orjinal maşayı olabildiğince düzelterek kullanman ve mümkün olduğunca vites değiştiricilerden, krank'a kadar dönemine yakın parçalar ile kombine etmen olacaktır ki yine zamanında "cahillik" yaptım gibicesinden bir pişmanlık yaşamayasın. Aksi durumda bu tarz bir değişim şık olmaktan ziyade gelişi güzel güncel parçalar ile toplamaktan öteye gitmeyecektir. Hatta şöyle başlığınla ilişkilendirerek bir örnek vermek gerekirse, "70'lik bir beyefendiye 18'lik bir gencin ayakkabılarını" giydirmeye benzeyecektir. O yüzden mümkün olduğunca döneminden uzaklaşmadan toparlayabildiğin kadar toparla ve öylece bırak. Vites için ise kadro da down-tube shifters ya da aynı shifters'ı stem shifters şeklinde kullanman yeterli olacaktır.
 
bende de aynı durum var. babamın bisikletini toplamaya çalışıyorum. şimdilik ancak temizledim :/ boya, jant seti, lastik yürümesi için gereken eksikleri. tabii durması için de fren tellerinin yenilenmesi :) forumda çok güzel konular var yararlanabileceğimiz. okul başladığı için ancak kendi bisikletimi getirebildim. istanbul'da yenilenmeyi bekleyen beldesan.

jantları elden de çıkartmayı düşünürsen eğer bir görüşelim :D
 
@Dogukanaksu Yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Mümkün olduğunca güncel parçalar kullanarak bir Fuji Touring havası yakalamayı amaçlıyorum kendimce :komik: Birkaç günlük turlarım için kullanacağımdan sık tamir/bakım gerektirmeyen parçaların sağlam olmasında yarar var. Jant konusuna gelecek olursak. Ben bu yavrunun 28" olduğunu sanıyordum. Tekrar bir ölçeyim. Teşekkür ederim tekrardan yorumlarınız için.

@Şevket Akça Jantları değerlendirdikten sonra buradan geri dönüş yaparım :)
 
@Dogukanaksu çok güzel özetlemiş. bende aynı fikirdeyim. Zaten mevcutta kullandığınız bir bisiklet var. Diğerini mümkün olduğunca orijinal halinde tutmanızda fayda var. Değişmesi lüzumlu parçalarıda yine orijinalleriyle değişim yaparsanız daha güzel olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sezerşan Ünal
@Sezerşan Ünal ben bisikletin kadro boyunu merak ettim. Çok büyük geldi. 60 cm. filan mı?
 
Geri