Bu da benim 70'lik

Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
131
Şehir
İstanbul
Herkese merhaba,

Fotoğraflarda bulunan yavru benim uzun süredir depoda tuttuğum babamdan kalma bisiklettir. Bu işlerden 2 yıl öncesine kadar anlamıyordum ve bir cahillik yapıp işi bilmeyen birine gri renge boyattım. Az çok yürür hale getirdim fakat içime pek sinmemişti.

Şimdi bu aleti tur bisikleti olarak restore etmek istiyorum. Hali hazırda Sedona 345 var bende tur olarak fakat buna da tekrar hayat vermek istiyorum.

İlk olarak kadroyu komple zımparalayıp fırın boya yaptırmak istiyorum. Patlıcan renginde yaptırıcam. Bu işlemin maliyeti aşağı yukarı nedir? Bilenler varsa,aydınlatırsa memnun olurum.

Sonraki adımlarda yeni bir maşa ve gidon düşünüyorum çünkü maşadaki yamulma sıkıntı verici düzeyde. Belki gidonu ağırlıktan kazanmak amaçlı karbon alabilirim. Vites ve fren sistemi olarak ortalama sistemler kullanıcam. Vites kollarının yeri değişmeli çünkü kadro üzerinde kollu şekilde bulunmakta. Daha hafif aynakollar kullanıcam. Lastikler için ise cyclocross tarzı lastik modelleri bakacağım.

Sonuç olarak masraf çok ama zaman da bol :) yavaş yavaş toparlayacağım.

Sizin de önerileriniz varsa duymak isterim.

Teşekkürler...
 

Dosyalar

Scudo

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.181
Tepki
777
Şehir
izmir
Boya işinde zımpara ile yormayın kendinzi 20 tl ye boya sökücü solüsyonlar var. Kendiniz uğraşmayacaksınız kadroyu fırın boya yapan bir boyacıya 50-60 liraya yapılabilir diye düşünüyorum daha önce hiç fırın yaptırmadım. Maşa değiştirmeden de düzeltilebilir ama kafam rahat olsun derseniz değiştirebilirsiniz. Birde dinamo gereksiz. Hem ağırlık yapar hem kullanımda fazladan yük bindirir. Jantlarınız ı da alü. Yapabilirsiniz görsel açıdan ve ağırlık açısından da avantaj olur.
 
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
131
Şehir
İstanbul
Evet dinamodan bahsetmemişim o sökülecek zaten :) Jantları hafif ama yüke dayanıklı bir model seçmeye çalışacağım.
 

sercankaptan

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2014
Mesaj
108
Tepki
93
Şehir
istanbul
İsim
Sercan B.
Bisiklet
Salcano
Şöyle bir bisiklet arıyorum ama bulamadim kendim en bastan yapsam :) size kolay gelsin darisi başıma
 
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
131
Şehir
İstanbul
Teşekkür ederim :) Bazen facebook sayfalarında denk geliyor 2. el bu tip bisikletler oralardan bulabilirsiniz :)
 

Evliya

Daimi Üye
Kayıt
6 Ocak 2015
Mesaj
301
Tepki
75
Şehir
Mersin
İsim
Tarık
Bence tur bisikletinde dinamo önemli.Hatta bence tur bisikletini tur bisikleti yapan özelliklerden birisi
 
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
131
Şehir
İstanbul
Hub dinamoyu kastediyorsunuz sanırım. Yoksa şuan üzerinde bulunan ile emin ol sürmek istemessin :) Performansı inanılmaz düşürüyor bu tarz dinamolar.
 

Evliya

Daimi Üye
Kayıt
6 Ocak 2015
Mesaj
301
Tepki
75
Şehir
Mersin
İsim
Tarık
Yok gayet ışık veren klasik dinamolardan bahsediyorum ama sizinkinin performansını bilmeden yorum yaptım özür dilerem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sezerşan Ünal

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.148
Tepki
4.170
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Selam,
öncelikle biraz eleştirel bir yorumda bulunacağım için bunu baştan belirterek bundan fayda sağlamanı da temenni ederekten düşüncelerimi aktarmak istiyorum.
Bisikletin en azından senin için manevi değerinin olduğunu varsayarak üzerinde konuşmak gerekirse, ki normal koşullarda böyle bir bisiklet adına pek tavsiyede bulunmak istemem;
ilk olarak kadro set'in orjinalinde 700c jant standartından ziyade 27" jant ölçüsünde olduğunu bilmeni isterim. Aksi durumda bunu gözardı edecek olursan fren kaliperlerinin jant yuzeyine uyumsuzluğundan yakınabilirsin ki, baştan bunu belirtmekte yarar var. Sonra, yeni bir maşa yerine mevcut orjinal maşayı olabildiğince düzelterek kullanman ve mümkün olduğunca vites değiştiricilerden, krank'a kadar dönemine yakın parçalar ile kombine etmen olacaktır ki yine zamanında "cahillik" yaptım gibicesinden bir pişmanlık yaşamayasın. Aksi durumda bu tarz bir değişim şık olmaktan ziyade gelişi güzel güncel parçalar ile toplamaktan öteye gitmeyecektir. Hatta şöyle başlığınla ilişkilendirerek bir örnek vermek gerekirse, "70'lik bir beyefendiye 18'lik bir gencin ayakkabılarını" giydirmeye benzeyecektir. O yüzden mümkün olduğunca döneminden uzaklaşmadan toparlayabildiğin kadar toparla ve öylece bırak. Vites için ise kadro da down-tube shifters ya da aynı shifters'ı stem shifters şeklinde kullanman yeterli olacaktır.
 

Şevket Akça

Daimi Üye
Kayıt
4 Temmuz 2014
Mesaj
379
Tepki
213
Şehir
İstanbul ve Çanakkale
Bisiklet
Kron
bende de aynı durum var. babamın bisikletini toplamaya çalışıyorum. şimdilik ancak temizledim :/ boya, jant seti, lastik yürümesi için gereken eksikleri. tabii durması için de fren tellerinin yenilenmesi :) forumda çok güzel konular var yararlanabileceğimiz. okul başladığı için ancak kendi bisikletimi getirebildim. istanbul'da yenilenmeyi bekleyen beldesan.

jantları elden de çıkartmayı düşünürsen eğer bir görüşelim :D
 
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
77
Tepki
131
Şehir
İstanbul
@Dogukanaksu Yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Mümkün olduğunca güncel parçalar kullanarak bir Fuji Touring havası yakalamayı amaçlıyorum kendimce :komik: Birkaç günlük turlarım için kullanacağımdan sık tamir/bakım gerektirmeyen parçaların sağlam olmasında yarar var. Jant konusuna gelecek olursak. Ben bu yavrunun 28" olduğunu sanıyordum. Tekrar bir ölçeyim. Teşekkür ederim tekrardan yorumlarınız için.

@Şevket Akça Jantları değerlendirdikten sonra buradan geri dönüş yaparım :)
 

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.894
Tepki
4.748
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
@Dogukanaksu çok güzel özetlemiş. bende aynı fikirdeyim. Zaten mevcutta kullandığınız bir bisiklet var. Diğerini mümkün olduğunca orijinal halinde tutmanızda fayda var. Değişmesi lüzumlu parçalarıda yine orijinalleriyle değişim yaparsanız daha güzel olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sezerşan Ünal
Yukarı Alt