B'twin Triban 500 ve Mosso Cavalier 700 için detaylı karşılaştırma

Sizin tercihiniz hangisi olurdu?


  • Toplam katılım
    292

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.186
Tepki
32.448
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Mosso ve B'twin markalarının benzer fiyatlardaki iki modeli için yine konuşmaya çalışacağız arkadaşlar :okyrm:
Elimizdekiler, her zaman olduğu gibi görseller ve web sitesi açıklamaları. Ciddi firmalar (sağlam yabancı firmalardan bahsediyorum) görsellerinde 54 veya 56 kadro kullanıyor , bizimkiler de aynısını yapıyorlar sanırım. Fakat tabiki bugün konuşacağımız iki bisikletin görselinin de kadro ölçüsünü bilmiyorum. Yani biri 54 biri 56 olabilir. İkisi de 54 olabilir, ikisi de 56 olabilir. Bilmiyoruz :acpsnr: Bu da konuştuklarımızın doğruluk payını düşürebilir. Çünkü beden, kadro geometrisini etkiler. Umarım görsellerdeki iki kadro da M bedendir diyelim ve bu hatırlatmayı da yaptıktan sonra hadi şimdi işimize gücümüze bakalım :D

Yarışmacılarımız:
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Teknik özellikler:

B'twin Triban 500 Mosso Cavalier 700 Karşılaştırma
KadroAluAlu-
MaşaKarbonAluB'twin Triban 500
Ön vitesMicroshiftShimano ClarisMosso Cavalier 700
Arka vitesMicroshiftShimano ClarisMosso Cavalier 700
AynakolProwheel 30/39/50Shimano Claris 34/50Mosso Cavalier 700
RubleSunrace 8'li 12/25 Shimano Sora 8'li 13/26Mosso Cavalier 700
Vites koluMicroshiftShimano ClarisMosso Cavalier 700
Fren kaliper B'twin SportShimano ClarisMosso Cavalier 700
Jant28 tel Alu32 tel AluB'twin Triban 500
LastikB'twin 700x25CNo-Name 700x25C-
SeleB'twin seleMosso sele-
Ağırlık10.5410.60-
Özellikle "Karşılaştırma" maddesi altındaki galiplerde her ne kadar tarafsız olmaya çalışsam da, bunlar benim şahsi kararlarım sonuçta. Belki sizin kazananınız daha farklı olabilir. Örneğin ben, Microshift vites sisteminin denginin Shimano'da Tourney A070 olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden Claris'i kazanan yazdım. Jantlar hemen hemen aynı olmasına rağmen, detaylarını da bilmememize rağmen tel sayısı az olanı kazanan olarak yazdım. Aynakolda da benzer şekilde Prowheel markasının yedek parçasının ve marka yaygınlığının çok az olduğunu düşünerek Claris aynakolu kazanan olarak yazdım.

Önemli bir ricam olacak, aranızdan Mosso Cavalier 700 claris kullanan biri lütfen rublenin 13/26 olduğunu doğrulasın. Bu bilgi internette yok ve ben HG50 rublelerinin büyük bir kısmının 13/26 olmasından yola çıkarak Mosso'nun da bu rubleyi kullandığını tahmin ettim çünkü.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Konuşmaya başlayalım :harika:

İlk bakışta Triban, benim karbon maşam var diyor. 3'lü aynakolum var, selem çok aşağı inmeye müsait, alın borum da çook yüksek, ben rahatım, rahat kere rahatım diyor :ssrtcbya:

Mosso ise geçtiğimiz günlerde incelediğimiz Bianchi SLR 400 kadrosunu andırıyor. Performans bisikleti olduğu üst borunun konumundan ve aynakolun ikili oluşundan bir bakışta kendini belli ediyor.

Detaylı kadro karşılaştırmasına geçelim bakalım bu iki kadro için neler söyleyebiliriz


Fork Offset / Trail
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Belirgin bir fark yok sanırım, aynı görünüyorlar o_O

Seat Stay Length (Arka çatal uzunluğu)
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Arka jant ile sele borusunu birbirine bağlayan, bisikletin konforunu belirlemede en büyük pay sahibi olan yerlerden biri, fakat Cavalier'inki biraz daha yukarıda bitmesine rağmen, uzunlukları neredeyse aynı görünüyor o_O
Bu işte bir gariplik var... B'twininki mantıken daha kısa olmalı, fakat neredeyse aynılar, çünkü B'twinki daha yatık görünüyor. Yani özetle Triban'ın seat stayi, seat tubeyi (selenin olduğu boru) ileri itiyor olmalı :eek:
Seat Stay uzunlukları aynı,sadece açısal bir farklılık var ve yorum yapmak için henüz erken. Hissediyorum, ileride bu açısal farklılık bir şeyleri değiştirecek :islik:
Bunu da geçtik.

Seat Tube (Sele Borusu)
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Mosso'da daha uzun bir sele borusundan bahsedebiliriz. Tıpkı Bianchi SLR 400'deki gibi, daha dik ve oldukça uzun bir Seat Staydan sonra zaten mecburen uzun bir Seat tube olmak zorunda. Fakat biraz önce şüphelendiğimiz gariplik burada da devam ediyor, çünkü B'twin'in sele borusu, arka janta gözle görülür bir şekilde daha uzak geçiyor. İnsanın hayırdır inşallah? Diyesi geliyor :krktm:
Bahsettiğim yer:
Adsız.png Adsız2.png

Mosso'da tekerlekle sele borusunun en yakın olduğu bölge sadece 1 parmak mesafesindeyken Triban'da bu mesafe 2 veya 3 parmak :naslyany:
Orada birşeyler olmuş, seat stayden şüphelendik, ama onun suçu değildi. Şimdi seat tubeden (sele borusu) de şüphelendik ama o da aynakola gitmekle mükellef. Onun da bir suçu yok :D Acaba bu farklılık nereden kaynaklanıyor? :islik:

Chain Stay! (Zincirin hemen altındaki boru)
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Arka jantı, aynakola bağlayan boru. Grupset, bu borunun etrafında çalışıyor o_O Ve B'twin'in chain stay'i net bir şekilde daha uzun. Sadace bakarak bile fark ediliyor! Ayrıca, her şeyi geçtim aynakolu açık bir şekilde ileri itiyor! Bakınız ispatı:
garip1.png garip2.png
Her iki bisiklette de aynakolun "büyüklüğü" eşit, çünkü en büyük dişli 50'li. Yani aynakol büyüklükleri birebir aynı. Fakat Mosso'da aynakol arka jantın fren yüzeyini bile kapatırken (işaretlediğim yerlere dikkat edin) B'twin'de bırakın fren yüzeyini, lastiği zar zor yakalamış. B'twin'in aynakolu net bir şekilde daha ileride... Bunu yapan, daha doğrusu yukarıda garibimize giden 4 şeyi de yapan nihayet ortaya çıktı: Chain Stay :cool:

Peki ne konuşabiliriz uzuun bir chain stay hakkında? Önce biraz kafaları karıştıralım:

çok garip.png

Siz ne görüyorsunuz bilmem ama, ben tam karşısından baktığım bir bisikletin arka tekerini görüyorum arkadaşlar :confused: Bunu günlük hayatta kolay kolay göremezsiniz, çünkü bisikletinizin önüne geçip baktığınızda bu pozisyonda mümkünü yok arka tekeri göremezsiniz :D Sporcunun pedal konumuna, şu an hangi ayağıyla bastığına da dikkat edin...
Bu resim şimdilik burada kalsın ve kafanızı kurcalasın :islik:

Kadro geometrisi hakkında en çok rivayetin olduğu, en çok tartışmanın döndüğü kilit yerlerden biridir arkadaşlar, Chain Stay. Firmalar bu bölgeyi özellikle sağlamlaştırır ve daha kalın bir duvar kullanırlar. Aslında kardeş gibi görünmelerine rağmen, Seat Stay (seleden rubleye inen boru) daha inceltilebilmesine rağmen, Chain Stay inceltilemez, çünkü daha hayati bir öneme sahip. Bunun en açık örneği ve ispatı Cervelo R3 kadroları:

1345469124625-59ls01cticpr-630-80.jpg

Canlı gören varsa, muhakkak "Bu nasıl kırılmıyor?" diye sorarsınız R3 kadrosu görünce :D Tam olarak parmak kalınlığındadır arka çatalın üst borusu. Fakat aynı şeyi Chain Stay'de yapamazlar :naslyany: Çünkü Chain Stay, pedala uyguladığınız kuvvetin dayanak noktasıdır... En önemli görevi Aynakol ile rubleyi aynı hizada (doğrusal) tutması ve esnememesidir! Sprint attığınızda kadrodaki en büyük baskı bu boruda oluşur çünkü. Yukarıdaki fotoğraftaki Lotto sporcusunun da problemi bu... 1500+ watt'a direnememiş bir seat stay :eek:
Sprintteki enerji kaybını en iyi engelleyebilecek yerden bahsediyoruz. Bunu daha iyi açıklayayım.
Elinizde iki adet boru var, yapıldığı malzemeler, kalınlıkları, et kalınlıkları aynı. Tek farkları biri daha uzun. İkisini aynı güç ile esnetmeye çalıştığınızda, hangisi daha çok esner? :naslyany: Uzun olan tabiki. İşte tam olarak bu yüzden, chain stay bisikletin en esnemez bölgesi olmalıdır. Bir performans makinasından bahsediyorsak, uzun bir chain stayı olamaz..

Cavendish'in sprint attığı Cervelo S5'e bakalım:

Cervelo_S5_15_Di2_1.jpg Aynakol'un arka janta ne kadar yaklaştığını kıyaslayabiliriz, çünkü görseldeki aynakol da 50'li

garip be.png

:eek: Mosso'dakinden daha çok içeri girmiş aynakol, gözle görülür şekilde net. Yani Mosso Cavalier'inkinden daha kısa bir Seat Stay'e sahip Cervelo S5 denen canavar :cool: Aynakol o kadar içeri girmiş ki, janttaki "HED" logosunun üzerinden geçiyor artık :ssrtcbya:
Gerçekten kısa, belkide mümkün olan en kısa, sınırları ve teknolojiyi zorlayan kısalıkta bir chain stayden bahsediyoruz arkadaşlar... Zaten Cavendish daha azına asla razı olmazdı :cool: :D

Yani bir sprint canavarı olacaksanız, dikkat etmeniz gereken en önemli şeyi artık biliyorsunuz! Performans için kısa olması gerektiğinden ve esnememesi gerektiğinden bahsettik. Biraz da farklı şeylerden bahsedelim. Chain stay'in uzun olması, mantıken bisikleti uzatacaktır, tekerlekler arası mesafeyi uzatacaktır. Bunu bir önceki karşılaştırmada detaylı yazmıştık. Altınızda bir limuzin olmasının iyi ve kötü yanlarını zaten biliyorsunuz :acpsnr:
Chain stay ile ilgili tartışılan çok fazla konu var, bunlardan bir tanesi de bisikleti "mecburi" uzattığı veya kısalttığı için, tekerlekler arası mesafenin artıp azalmasına doğrudan katkı sağladığı için, bisikletin manevra kabiliyetine direk olarak etki yaptığı. Yine hatırlarsınız, limuzinli başlıkta uzun bisikletlerin virajı otobüs gibi alacağından bahsetmiştik. Eğer bunun mantığını bir adım daha ileri götürürsek karşımıza çıkacak olan sonuç şu: Kısa bir chain stayde tekerlek arası mesafe azalacağı, ön jant daha geriye geleceği için, sürücünün ağırlığının daha büyük bir kısmı ön janta binmiş olacak ve bu da bisikletin manevra atikliğini, kıvraklığını arttıracak. Beynim alev almak üzere :D :islik:

Öte yandan "uzun chainstaycılar", uzun bir chainstay borusunun vites sistemini daha rahatlatacağını, uzunluk arttığı için örneğin zinciri çapraz kullanımda zincire binen yükün daha azalacağını söylüyorlar o_O Bence mantıken haklılar da :D

Yine "uzun chainstay" cıların bir başka argümanı, uzun bir chain stay ile ayağa kalktığınızda, (bu bir sprint veya yokuş olabilir) arka jantın asfaltta sekmesi, yani patinaj yapma durumunun daha azalacağı. Moment mantığına göre gayet mantıklı bir iddia bu. Kol uzadığı için kuvvet de artacak ve teker, daha çok asfalt üstünde kalacak, hatta buna daha iyi yol tutuşu bile diyebiliriz! Ayrıca bu argümanlarına şunu da ekliyorlar, hemen yukarıda bahsettiğimiz üzre, kısa chainstay ön tekeri sürücüye yaklaştıracağı ve toplam ağırlığın daha büyük bir kısmını alacağı için arka tekere binen yük azalacak, mantık olarak arka tekeri asfalta bastıran yük azaldığı için, arka tekerin patinaj yapma olasılığı artacaktır! :eek::eek::eek:

Bunlar yakında çatışmaya da girer! Nasıl argümanlar bunlar :D Çok iyiler!

Kısa chain stayın aslında bir pazarlama ürünü olduğunu, asıl olayın uzun chainstayda olduğunu ve büyük firmaların piyasaya sürdüğü kısa chain staylı bisikletleri ballandıra ballandıra tanıtıp anlatmalarının tamamen pazarlama stratejisi olduğu ve gerçeği yansıtmadığını söyleyenlerin sayısı az değil!
Yoksa Cavendish yıllarca kandırıldı mı!? :krktm::krktm::krktm:

Chain staylar ile ilgili genel kanının:
Uzun chain stay: Daha rahat ve stabil (düz) bir sürüş,
Kısa chain stay: Yarış tipi, daha iyi manevra ve hızlanma(sprint)
olduğunu söyleyebiliriz.

Fakat sizin de anladığınız üzre bu konuda bir kitap bile yazılabilir :D

Konudan çok uzaklaştık, bizim canavarlara dönecek olursak, B'twin'in daha rahat ve gezi sürüşü(birazdan yokuşta da rahat olduğundan bahsedeceğiz zaten. Dikkat edin hızlı demiyorum, rahat diyorum) için, Mosso'nun ise daha agresif, sprinter bir bisiklet olduğunu söyleyebiliriz.

Top Tube
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Üst boru diyebiliriz. Üzerine uzandığımız borudur. Daha uzun bir üst boru, daha çok uzanma anlamına gelir. Fakat bu iki bisiklette hemen hemen aynı uzunlukta iki üst boru görmemize rağmen (arada elbette fark var fakat bunu anlamak çok zor, hem seat tubeden, hem alın borusundan, hem alın borusu açısından, hem seat tube açısından haberdar olmamız gerekir mantıklı yorumlayabilmek için) B'twin'de alın borusunun yukarılara bir yerlere doğru gittiğini görüyoruz :naslyany:

Net bir şekilde uzaya gidiyor B'twin'in üst borusu... Çok aşağıdan gelip, çok yukarıya gidiyor. TT (zamana karşı) bisikletlerde gördüğümüz yere tamamen paralel üst boruların tam tersi bir durumdayız. O halde TT için kocaman bir eksi basıyoruz Triban 500'e :snzdglsn:

Fakat bu, uzaya giden üst boruyu çözmemiz gerek. Nereye gidiyor bu boru? Neyin peşinde :D Bir de şu açıdan bakalım:

ühü1.png
ühü3.png

Bu borunun kutsal bir amacı var o_O Seleyi çok alttan aldığı B'twin'de, gidonu çok yükseğe taşıyıp, alın borusunu yükseltirken, seleyi daha yukarıdan aldığı Mosso'da gidonu çok minik yükseltip alın borusunu kısa olmasına sebep oluyor.
Özetle, B'twinde dimdik bir duruş vaad ederken, Mosso'da daha aero bir pozisyon vaad ediyor bize bu iki farklı top tube ;)

Head Tube (Alın borusu)
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Beklediğimiz gibi, gerçekten haddinden uzun bir alın borusu var B'twin'de. Bu bize daha dik bir duruş (gerçekten kazık gibi bir duruştan bahsediyorum :D) dolayısıyla daha az öne uzanma ve eğilme, bununla birlikte gelen daha geniş bir göğüs boşluğu ve daha rahaaat havayla, daha çook havayla dolabilen ciğerler dememle birlikte, 3'lü aynakolu da hesaba katarasak (en küçük diş 30 :ssrtcbya:) gerçekten rahat kere rahat bir yokuş bisikletiyim ben diyor. Beni alın dolaşın, yokuştan korkmazsınız diyor. Yokuş özürlüsü bile olsanız, 26 olan rublemi 32 veya 34 ile değiştirip düz duvara bile tırmanın benimle diyor :acpsnr:
Triban 500'e bundan sonra spiderman diyoruz arkadaşlar :islik:

Mosso da daha agresif kadrosuyla, zaten her ölçüsü, kadroyu oluşturan her borusunda olduğu gibi alın borusunda da, bana yatın, daha az rüzgar yiyin, uçun gidin benle diyor. (13 rubleyle nasıl uçacaksak artık :acpsnr:)

En son bir genel bilgi olarak da, üst borusu (bkz. bir önceki madde: top tube) öne doğru yükselen bisikletlerde alın borusu da mecburi olarak yükseldiği için daha dik durursunuz. Benzer mantıkla üst borusu yere daha paralel, hatta tam paralel olan bisikletlerde (bazı track bisikletlerinde bu eğim abartılmıştır ve bu boru aşağı doğru iner! :eek:) ise daha çok eğilmek gerektiğinden, gidon daha aşağıda olduğundan bu bisikletler zamana karşı ve hız bisikletleri olmaya yatkındırlar.
915380e377f04dc939542bc18d886d61--bicycle-design-fixie.jpg
İnanılmaz bir şekilde aşağı inen üst boruya sahip bir track (pist) bisikleti

Wheel Base (İki teker arası uzunluk)
big_ee6eb38e-ed1a-4e15-a7a1-9c57fc66ccc2.jpg
CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg
Teker arası uzunluğu sırf resime bakarak anlamak çok zor olsa da, birkaç madde önce konuştuğumuz chain stay mesafesi tekerlek arası uzunluğa kaçınılmaz bir şekilde etki ettiğinden B'twin'in daha uzun bir bisiklet olduğuna eminiz arkadaşlar.
Daha kısa tekerlek arası mesafeye sahip bisikletlerin daha atik, daha çevik, daha kıvrak manevralara yatkın olduğunu, daha iyi viraj aldığını ve tam tersi için daha uzun tekerlek arası mesafeye sahip bisikletlerin daha konforlu, daha kolay direksiyon hakimiyetine sahip olduklarını ve gidonu dümdüz tutabilmenin ve dümdüz gidebilmenin bu tip bisikletlerde çok daha kolay olduğunu zaten geçen karşılaştırmamızda söylemiştik.



Son olarak ekleme mecburiyeti hissettiğim, bence önemli ama Mosso'ya göre önemsiz (!?) bir konu: yine yanlış montaj malesef :acpsnr:

CAVALİER-700-CLARİS-900x700.jpg

STI kolun şu anki konumunda pek problem görünmüyor fakat gidon montajında sorun var. Biraz daha aşağı bakmalı gidon. Uzantısı (çizdiğim yeşil çizgi) rublenin altında kalmamalı arkadaşlar. Hatta çoğu gidon için bu bile yetersiz kalıyor, daha da yukarı kaldırmak gerekiyor. Dediğim gibi olması gereken, uzantının yere paralel olması, yada en azından 1-2 derecelik açı ile aşağı gitmesi veya ruble ile aynı hizada olması. Gidonun uzantısı mavi ile taralı alanın içinde olmalı arkadaşlar.
Bu yanlış öyle bir yanlış ki, gidon boğazı vidalarını gevşetip gidonu komple aşağı büktüğünüzde bu kez STI kol aşağı bakıyor ve bu sefer o güvensiz oluyor :acpsnr: Yani gidon düzgün ayarlandıktan sonra STI kol'un gevşetilip yukarı bükülmesi gerekiyor, bu sebeple gidon bandını da ayarlamanız gerekiyor :agla: Dert kere dert yani...
Gidonun bu şekilde montajının doğurduğu problem; Aşağıdan tutulduğunda gidonu neredeyse ucundan tutmuş oluyorsunuz ve altta gidecek başka yeriniz kalmıyor. Gidonun elinizden kayıp gitme olasılığı var, eliniz terli ve gidon bandınız kaygan bir maddeden yapılmışsa... Ayrıca bu kısım size kısa geliyor ve bu yüzden bileğinizi olması gerekenden daha fala bükmek zorunda kalıyor da olabilirsiniz :tskler:

Kısacası bu montaj kesinlikle değiştirilmeli. Bu modele sahip olan arkadaşların dikkatine :harika:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uh :D Çok uzattım :acpsnr:

Sonuca gelirsek, karbon maşasıyla bize "acaba?" dedirten Triban 500 bizi haksız çıkarmadı, daha konforlu bir bisiklet. Karbon kelimesini duyar duymaz aklınız performansa gitmesin arkadaşlar :) Karbon maşa yoldan gelen titreşimleri Aluminyum maşadan çok daha iyi emer. Aluminyum maşa ile bozuk asfalttan "zangır zangır" geçersiniz, karbon maşadan ise böyle bir ses gelmez :ckskc:
Gayet rahat, 3'lü aynakola sahip, sizi neredeyse bir şehir bisikleti kadar dimdik tutan, dümdüz tutmakta zorlanmayacağınız bir gidona sahip bir bisikletten bahsediyoruz.
Eğer ilk kez bir yol bisikleti deneyecekseniz, fakat tereddütleriniz varsa, B'twin Triban 500 için, yol bisikletine alışabileceğiniz ideal bir bisiklet diyebiliriz rahatlıkla.

Claris setiyle ve daha agresif, daha aero geometrisiyle Mosso Cavalier de kadrosunun her detayında bunu bize zaten gösterdi. Düzde kaçan, sprintte uçan bir bisiklet olmaya aday. Şu 13'lü ruble de olmasaydı tam puan alabilecek bir bisikletti aslında :islik:
Aynakol, aktarıcı, vites ve frenleme performansının grupset (Claris) sebebiyle Triban 500'den daha iyi olacağını düşünüyorum Cavalier'de.
Eğer tam olarak bir yol bisikleti tadı almayı istiyor ve amatör de olsa birkaç yarışta kendinizi denemek istiyorsanız, Mosso Cavalier daha isabetli bir seçim olacaktır :cool: Size gerçek anlamda yol bisikleti hissini verecektir.

Anketi de unutmadan ekliyorum :harika:
B'twin kullanıcılarının Mosso'nunkinden kat kat fazla olması sebebiyle Triban'a olması gerekenden fazla oy geleceğini düşünüyorum arkadaşlar o_O Bu ayrıntıyı da atlamayın :islik:

Etiket kısmına da spiderman ekledim bu arada :snzdglsn:
 

mmakif

Aktif Üye
Kayıt
2 Haziran 2017
Başlık
0
Mesaj
123
Tepki
193
Yaş
21
Şehir
Sivas
İsim
Mehmet Akif
Bisiklet
Ümit
Abi nasıl bir anlatışdır bu süpersin Serkan abi devamini beklioruz uykuluyken bile yine okutturdun kendini olay , anlatışında anladığım kadarıyla :) uğraştığım bir alan olmadığı için anlattıklarin yalan da olsa ben inandım eline sağlık devamını çeek bir sonraki bölümü merakla beklioruz :harika:
 
Kayıt
20 Mayıs 2017
Başlık
0
Mesaj
8
Tepki
4
Yaş
16
Şehir
Isparta
İsim
Batuhan bülüç
Bisiklet
Mosso
Gercekten güzel inceleme olmuş ben şuan mosso cavalier claris 2017 kullanmaktayım. Kullanılan grupsetler aynı 2016 ile aynı benim bisikletimin rublesi 11-28 bu arada 2017 triban 500 ile 2017 mossoyu karşılaştırmanız daha doğru olurdu.
 

yalmaner

Üye
Kayıt
10 Ekim 2016
Başlık
1
Mesaj
32
Tepki
32
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
SEMİH
Elinize sağlık keşke youtubeda bir kanalınız olsa da bu bisikletlerin canlı canlı inceleseniz diye aklımdan geçirdim. Aynı arabaları inceleyen kanallar gibi, tabi o işte sponsorlar, bayiler var reklam için arabayı tahsis ediyorlar. Belki kim bilir bir gün bisiketlerde o konumda olur, herşey pasta ile alakalı
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
43
Hocam yazıyı çok beğendim, bir sonraki karşılaştırma için ne düşünüyorsunuz?
Bence btwin triban 100"ü incelemelisiniz :)
Girişin girişi denebilecek bir seviyede karşılaştırmanız henüz yok galiba, bence mükemmel olur.

Kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

AhmetM

Üye
Kayıt
19 Ağustos 2017
Başlık
0
Mesaj
10
Tepki
5
Yaş
27
Şehir
Bilecik
@BisikletKolikK Triban 100 incelemesi muhteşem olur. Ben de o bisikleti çok merak ediyorum. Estetik olarak çok hoşuma giden bir model ama yokuşlarda çok yorar diye almaya çekiniyorum :(
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
43
@AhmetM
Hocam bende 2 haftadır bu bisikleti almaya çalışıyorum ama bir türlü nasip olmadı. Araya kesinlikle birşeyler giriyor tam alacakken.
700X32 lastikleri var, elimde 3"lü aynakolda var. Üzerine 11X32 koyup ortaya karışık bişeyler yapmak istiyorum ama nafile. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Saru

Aktif Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Başlık
1
Mesaj
157
Tepki
311
Yaş
26
Şehir
Kayseri
Bisiklet
b'Twin
@Serkan Mıstınoğlu yazı güzel olmuş ama triban 500'de bildiğim kadarıyla kadrosunda ve maşasında bagaj ve çamurluk montaj yerleri var ancak Mosso'da var mı bilemiyorum, eğer yazıda var ve ben görmediysem affola.

Ben şimdi bunu neden yazdım niçin yazdım :p tur amaçlı kullanmak için alınacaksa seçim yapmada yardımcı olacağını düşünüyorum. :harika:
 

Ahmet TOPAL

İstikrar, başarı getirir...
Kayıt
15 Eylül 2017
Başlık
3
Mesaj
335
Tepki
360
Şehir
mersin
Bisiklet
Carraro
@Serkan Mıstınoğlu
Hocam kesinlikle bir yerde bu konular üzerine yazarlık yapmalısınız...
Sizden bir inceleme rica etsem ?
1500 tl bandında alınabilecek en iyi tur bisikleti(kilit maşalı) incelemesi yapabilir misiniz?
Benim gibi bisiklet dünyasına ilk defa girecek, ama verdiği parayı sonuna kadar hakedecek tur\şehir bisikleti seçemeyenler için büyük bir iyilik yapmış olursunuz...
Teşekürler...
 

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.186
Tepki
32.448
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #20
@poyraz_371 tesekkur ederim :)

Tur bisikleti incelemesini ancak üstün körü yapabilirim, o da bu kadar verimli olmaz çünkü hiç tura çıkmadım, tur bisikleti de kullanmadim.

En mantıklısı, belki bu konudaku yabancı bir kaynağı Türkçeleştirebilirim ilerleyen günlerde. Ama söz vermiyorum :)

Tekrar teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
Yukarı Alt