İnceleme Btwin Riverside 500

Kayıt
18 Temmuz 2019
Mesaj
60
Tepki
98
Şehir
MUĞLA
İsim
YUNUS EMRE ÖLMEZ
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Arkadaşlar iyi günler. Yaklaşık bir yıldır bende olan ve 7000 km’nin üzerinde yol yaptığım BTWİN Riverside 500 bisikletim hakkında detaylı bilgi paylaşmak, bundan sonra alacak olan arkadaşların kafalarında bir fikir oluşturmak istiyorum. Bisikletin şu anki fiyatı 1900 TL. Ben bir sene önce 1300 TL’ye satın almıştım. Aslında alırken çok da favori bir modelim değildi, fakat o dönem iade ettiğimiz bir üründen gelen hediye çeki benim bisiklet aradığım bir döneme denk gelince BTWİN’e odaklandım ve sonuç olarak bu bisikleti tercih ettim.
Öncelikle bisikletin en tereddüt edilen yeri olan vites sisteminden bahsedeyim. Aynakolda 36 dişli bir çark, arkada 11-36’lık bir ruble var. Vites sisteminin tamamı Dechatlon iştiraki olan Mikroshift. Vites geçişleri güzel. Ben düzenli temizleme-yağlama işlemini yaparım; henüz vites geçişinde takılma, geçmeme, pedalın kısa süreli boşa düşmesi gibi bir sorun yaşamadım. Toplam 9 vitesli bu sistem sanılanın aksine gayet yeterli. 1. Vitese geçtiğinizde 36 dişli aynakol ve rublenin 36 dişli çarkına geçiyorsunuz. 36/36’dan vites oranınız “1” oluyor. Bu demek oluyor ki: 28-38-48 aynakol ve 14-28’lik rublesi olan 21 vitesli bir bisikletin 1. Vites oranıyla Riverside 500’ün 1. Vites oranı aynı. Kullanıma gelirsek. Ben bir yıldır bu bisikletle işe gidip geliyorum. Evimle işim arası 18 km. Ekstra tur yapmazsam günlük 36 km yapıyorum ve strava verilerine göre bu 36 km içinde 570 metre yükselti kazanıyorum (Stravadan takip edebilirsiniz). Yani güzen tırmanıyorum :D Asfalt üzerinde sizi üzecek bir yokuş olacağını sanmam, fakat kendinizi dağa vurur, anormal yokuşlar aşmaya çalışırsanız ne yaşarsınız bilmem. Bu arada aynakolu 2’li ya da 3’lü yapmanız için de kablo geçişleri hazır. Ben geçirdiğim bir kaza sonucu aynakolu yamulttum. Hazır değişmişken de 24-34-42 dişli 3’lü sistem taktırdım. 2000 km’dir bu şekilde kullanıyorum. Şu anda bu aynakol ve bu rubleyle Everest’e tırmanırım.
Bisiklet alüminyum kadro. Ayrıca kadro geometrisi çok güzel. Açılı boğaz yok ama 2 adet spacer var. Bunlarla yükseklik ayarı yapabilirsiniz. Elcikler güzel, vidalı, fakat kayma yapıyor. Ne kadar sıksam da net çözüme ulaşamadım. Sele iş görür ama öyle açıklamalardaki performansı beklemeyin. Sentetik tüm seleler gibi bir süre sonra işlevsiz kalıyor. Benim sürekli bisiklet üzerinde olmama rağmen 100 km’den sonra acı dayanılmaz bir hal alabiliyor mesela. Buna rağmen çok da kötü düşünmeyin. Bakın 7000 km’yi geçmişim ama hala aynı seleyi kullanıyorum :D
Frenler Tektro’nun mekanik disk fren sistemi. Frenlemesi iyi. İlk aldığımda beklentimi karşılamamıştı, fakat şimdi alıştım. Normal mi bilmiyorum ama fren ayarı 1500 km’den sonra kaçıyor. 2000 km’den sonra fren kolları boşa çalışıyor desem yeridir. Yani 1000 km’de bir ayarlamak ya da ayarlatmakta fayda var.
Jantlar 28 telli, no name. Akıcılığı iş görür. Jant ölçüsüne sitede 622-21c diyor, ama bana gelen bisiklet 622-19c. Bu benim işime gelir. Lastikleri 700x28’e kadar küçültebiliyorum. Bisikletin üzerinden gelen lastikler bisikletin en falso parçaları bence. Ne patlak koruma teknolojisi, ne şeridi, ne katmanı hiçbir şey yok. 3500 km dayanabildim ama bu arada 3-4 iç lastik yamanmaktan perişan oldu. Sonra lastikleri emekliye ayırdım. Şu anda Rubena – Mitas 700x35 5mm korumalı lastiklerini kullanıyorum. Onlardan da memnunum.
Amortisörün sertlik ayarı yapılabiliyor, fakat kilitlenemiyor. Benim gibi asfalt kullanıcıları için amortisör zaten gereksiz ama opsiyonel olmadığı için mecburen alıyoruz. Amortisörü en sert konuma getirince oturduğunuz yerden istediğiniz yokuşta istediğiniz kandasa çıkabilirsiniz. Yaylanmıyor. Ama ayağa kalkınca ne kadar sert olursa olsun bisiklet yaylanıyor ve gücünüzü bir miktar emiyor. Bisiklete polisport Georgia çamurluk ve alüminyum bagaj taktım. Hem çok yakıştı hem çok işlevsel oldu. Arkaya çocuk koltuğunu takıp kızımla geziyorum. Arkada aksesuarlar için yeterince delik var yani.
Ben yokuşu bayırı bol bir memlekette yaşıyorum. Uzun tular uzun tırmanışlar yapıyorum. Ellerde uyuşma, boyun bel ağrısı olmuyor. Kadro kesimini çok güzel buluyorum. Dekatlonun servis hizmeti pek para etmez ama garanti kapsamı geniş. Oradaki arkadaşlar müşteriyi üzmüyor. Sonuç olarak ben bu bisikleti tekrar alır mıydm? Evet, alırdım. Özellikle aynakolu değiştirdikten sonra viter aralığı çok geniş bir bisiklet oldu. Şu haliyle bisikleti yükleyerek istediğiniz mesafeyi alabilirsiniz. Dözviz kurlarından dolayı bisikletin şu anki fiyatı çok uygun değil, ama öyle depoda küflenip dökülen bir bisiklet değil.
Bol pedallar dilerim.
(link)

204607
 
Scudo

yankiaslan

Üye
Kayıt
2 Haziran 2017
Mesaj
38
Tepki
54
Yaş
36
Şehir
Aydın
İsim
Yankı Aslan
Bisiklet
Bianchi
Sonradan yapılan eklemelerle çok güzel bir görünüme kavuşmuş. İleride düz maşa takılarak bisiklet hafifletilebilir.
 
Kayıt
18 Temmuz 2019
Mesaj
60
Tepki
98
Şehir
MUĞLA
İsim
YUNUS EMRE ÖLMEZ
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Konfor açısından seleyi, performans açısından maşayı değiştirmek niyetindeyim ben de. Ama birkaç bin hattan belki birkaç on bin km daha idare etmesi gerekebilir. Görüşünüz için teşekkür ederim :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Türko

Tuncay_D

Üye
Kayıt
9 Mart 2020
Mesaj
27
Tepki
87
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Tuncay D
Başlangıç
2002—03
Bisiklet
Diğer
Merhaba, aynı bisikletten 2. El olarak aldım, hala kullanıyor musunuz, memnun musunuz?

Aldığım gün aldığım yerden evime kadar 4-5 km kullandım, ufak tefek lastik vites ayarı gibi problemleri var, yalnız bunda Bana garip gelen bir şey var, vites en küçükteyken bile ( yani, arkada en büyük dişllilerden) vitesi büyütmek istediğimde tek tıkla direkt en küçük dişliye geçiyor, örnek olarak, 2. Vitesteyken sırasıyla 3-4-5 şeklinde değişmiyor mu, 2 den direkt 9 A atlıyor, bu bisiklet böyle mi, yoksa vitesi sorunlu mu?
@mavi_bisiklet ayrıca, bu bisikletin performansını arttırabilir miyiz, neler yapmak gerekir bunun için.
 

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.635
Tepki
20.346
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@Tuncay_D vites ayarlarınızı yaptırdığınız zaman hiç bir sorununuz kalmaz sanırım. Vites yükseltirken üçer beşer vites atması normal bir durum değildir. Ya da ben öyle bir vites kullanmadım.
 

Tuncay_D

Üye
Kayıt
9 Mart 2020
Mesaj
27
Tepki
87
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Tuncay D
Başlangıç
2002—03
Bisiklet
Diğer
@Cemal Ç. Bana da garip geldi 😀 decathlon un bu bisikletin satış sayfasında, avantajlar paragrafında der ki ; KULLANIM KOLAYLIĞI
Tek hareketle kolayca 9 vitesi değiştirin.
Zincir baklalı tekerlek.

Burayı ben yanlış anladım sanırım :)
 

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.635
Tepki
20.346
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@Cemal Ç. Bana da garip geldi 😀 decathlon un bu bisikletin satış sayfasında, avantajlar paragrafında der ki ; KULLANIM KOLAYLIĞI
Tek hareketle kolayca 9 vitesi değiştirin.
Zincir baklalı tekerlek.

Burayı ben yanlış anladım sanırım :)
Bu kısım 9 vites ve ön aktarıcı olmadığından denmiş olabilir 😊.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncay_D

Tuncay_D

Üye
Kayıt
9 Mart 2020
Mesaj
27
Tepki
87
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Tuncay D
Başlangıç
2002—03
Bisiklet
Diğer
S. A. Arkadaşlar, bu bisiklete sahibim, ikinci el olarak aldım ve yakın zamanda satıp 1200 TL civarı da üzerine koyup yine ikinci el yarış bisikleti almayı düşünüyordum, fakat bu virüs salgını sebebi ile ekonomik olarak bu zora girdi.
Riverside 500 ün aynakolu 36 diş tek yaprak ve performans olarak biraz yetersiz kalıyor sanki, aynakolu misal 52-36 iki yaprak olarak yaptırsam performans olarak fark eder mi? Bana maliyeti ucuzundan ne olur tahminen, pek bilgim yok ama sanırım aynakol+ön aktarıcı ve vites kolu yeterli oluyor, başka masrafı da olur mu? Cevaplarsanız sevinirim, iyi günler..
 

Cemal Ç.

Sadece sürüyorum. 😒 𐱅𐰇𐰼𐰰- 🚵‍♂️🚴‍♂️
Kayıt
28 Nisan 2016
Mesaj
4.635
Tepki
20.346
Yaş
38
Şehir
Türkiye Türkü
İsim
Cemal ÇELİK
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
S. A. Arkadaşlar, bu bisiklete sahibim, ikinci el olarak aldım ve yakın zamanda satıp 1200 TL civarı da üzerine koyup yine ikinci el yarış bisikleti almayı düşünüyordum, fakat bu virüs salgını sebebi ile ekonomik olarak bu zora girdi.
Riverside 500 ün aynakolu 36 diş tek yaprak ve performans olarak biraz yetersiz kalıyor sanki, aynakolu misal 52-36 iki yaprak olarak yaptırsam performans olarak fark eder mi? Bana maliyeti ucuzundan ne olur tahminen, pek bilgim yok ama sanırım aynakol+ön aktarıcı ve vites kolu yeterli oluyor, başka masrafı da olur mu? Cevaplarsanız sevinirim, iyi günler..
Yanılmıyorsam böyle bir yükseltme için zinciri de değiştirmeniz lazım. Ya da biraz daha uzatmanız.
 

Türko

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.001
Tepki
3.143
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mavi_bisiklet Bisiklet hakkında tecrübelerinizi anlatırken kullandığınız dilden anlaşılıyor ki malının kıymetini bilen birisiniz. Bisiklet hakkında çok önyargıya kapılmadan zamanla çoğu özelliğine alıştığınızı ve sizi mutlu eden bir bisiklet olduğu anlaşılıyor. Kazasız bol pedallamalar.
 

fatsiv

Üye
Kayıt
2 Mayıs 2017
Mesaj
1
Tepki
0
Şehir
BURSA
İsim
Fatih
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
Diğer
S. A. Arkadaşlar, bu bisiklete sahibim, ikinci el olarak aldım ve yakın zamanda satıp 1200 TL civarı da üzerine koyup yine ikinci el yarış bisikleti almayı düşünüyordum, fakat bu virüs salgını sebebi ile ekonomik olarak bu zora girdi.
Riverside 500 ün aynakolu 36 diş tek yaprak ve performans olarak biraz yetersiz kalıyor sanki, aynakolu misal 52-36 iki yaprak olarak yaptırsam performans olarak fark eder mi? Bana maliyeti ucuzundan ne olur tahminen, pek bilgim yok ama sanırım aynakol+ön aktarıcı ve vites kolu yeterli oluyor, başka masrafı da olur mu? Cevaplarsanız sevinirim, iyi günler..
merhabalar bende Bursa da yaşıyorum ve siteye yeni üye oldum. Henüz bir bisikletim yok. Araştırma aşamasındayım. Riverside 500 yokuşlu olan şehrimiz için yetersiz bir hibrit bisiklet midir ?
 

Tuncay_D

Üye
Kayıt
9 Mart 2020
Mesaj
27
Tepki
87
Yaş
45
Şehir
Bursa
İsim
Tuncay D
Başlangıç
2002—03
Bisiklet
Diğer
merhabalar bende Bursa da yaşıyorum ve siteye yeni üye oldum. Henüz bir bisikletim yok. Araştırma aşamasındayım. Riverside 500 yokuşlu olan şehrimiz için yetersiz bir hibrit bisiklet midir ?
Merhaba, Çok dik yokuşlar sıkıntılı olabilir, tabii bu birazda kondisyona bağlı, ben düşük vites olarak bir sıkıntı görmüyorum, fakat yüksek viteste özellikle düz yolda 36 dişli biraz yetersiz gibi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Kayıt
11 Eylül 2018
Mesaj
10
Tepki
8
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uygun
Merhaba, bisikletim uzun süredir yazlıkta idi bugün kargo ile getirttim ve fren takımların berbat bir hale geldiğini gördüm Riverside 500 için önerebileceğiniz fren takımları nelerdir ?
 
Kayıt
18 Temmuz 2019
Mesaj
60
Tepki
98
Şehir
MUĞLA
İsim
YUNUS EMRE ÖLMEZ
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
S. A. Arkadaşlar, bu bisiklete sahibim, ikinci el olarak aldım ve yakın zamanda satıp 1200 TL civarı da üzerine koyup yine ikinci el yarış bisikleti almayı düşünüyordum, fakat bu virüs salgını sebebi ile ekonomik olarak bu zora girdi.
Riverside 500 ün aynakolu 36 diş tek yaprak ve performans olarak biraz yetersiz kalıyor sanki, aynakolu misal 52-36 iki yaprak olarak yaptırsam performans olarak fark eder mi? Bana maliyeti ucuzundan ne olur tahminen, pek bilgim yok ama sanırım aynakol+ön aktarıcı ve vites kolu yeterli oluyor, başka masrafı da olur mu? Cevaplarsanız sevinirim, iyi günler..
52-36 dediğiniz yol bisikletlerinde kullanılan aynakol oranı. Bunun için orta göbek uygun olur mu emin değilim. Fakak shimanonun mtb ve treking bisikletlerinde kullandığı 28-38-48, 22-32-42 ve ya 24-34-42 gibi tourney, alivia acera aynakol setleri var. Bunlar uyumlu. Ayrıca bu aybakolları tercih ederseniz son viteste hızınız artarken, birinci vitesiniz de yumuşar. Yokuşta bayırda rahat edersiniz.
Çok pahalı bir sete yönelmezseniz, kolu attırıcısı kablosu teli derken yine 500 tlyi bulur. Çünkü ön vitesi olmadığı için ön attırıcın, vites gösteren, telin kısacası hiçbişeyin yok. Yani hepsini alman lazım 😀
Merhaba, aynı bisikletten 2. El olarak aldım, hala kullanıyor musunuz, memnun musunuz?

Aldığım gün aldığım yerden evime kadar 4-5 km kullandım, ufak tefek lastik vites ayarı gibi problemleri var, yalnız bunda Bana garip gelen bir şey var, vites en küçükteyken bile ( yani, arkada en büyük dişllilerden) vitesi büyütmek istediğimde tek tıkla direkt en küçük dişliye geçiyor, örnek olarak, 2. Vitesteyken sırasıyla 3-4-5 şeklinde değişmiyor mu, 2 den direkt 9 A atlıyor, bu bisiklet böyle mi, yoksa vitesi sorunlu mu?
@mavi_bisiklet ayrıca, bu bisikletin performansını arttırabilir miyiz, neler yapmak gerekir bunun için.
Bisikleti hala kullanıyorum bu arada. 13000 km civarı yol yaptım. Performans artırımı için diğer bisikletler için yapılan tavsiyelerin aynısı verebilirim. Lastikleri inceltebilirsiniz. Yüksek basınç alan lastiklerin sürtünme kuvveti düşük olacağı için performansınızı arttırır. Ben şu anda schwalbe maraton 700x28 kullanıyorum. Jantın kabul ettiği en ince lastik ölçüsü bu. 100 psi hava basınca bisiklette hatrı sayılır bir yükseliş oldu. Amortisör lü maşa performans kaybettirir. Ucuz yollu bir düz maşa bile daha rijit bir sürüş sağlar. Maşa borusu düz, temin edilmesi kolay bir ürün. Kilit pedal kullanabilirsin. Ben xlc nin yarı otomatik pedalını kullanıyorum. Bir tarafı kilitli, diğer tarafı platform. Daha az enerji kullanarak yol alıyorsun. Ayrıca ayakta pedallarken hunharca güç üretebiliyorsun. Göbekler değişebilir ama harcadığın paraya değer mi emin değilim.
Merhaba, bisikletim uzun süredir yazlıkta idi bugün kargo ile getirttim ve fren takımların berbat bir hale geldiğini gördüm Riverside 500 için önerebileceğiniz fren takımları nelerdir ?
Fren balatalarına kolay kolay bişey olmaz. Balata spreyiyle temizleyip bir ayar yaptırsanız sorun çözülür gibi geliyor. Tabi berbat hale geldi derken neyi kastettiğinizi de tam olarak bilmek lazım
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Daytona

efsahaneee

Üye
Kayıt
28 Eylül 2018
Mesaj
4
Tepki
12
Şehir
İSTANBUL
İsim
Oğuzhan K.
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba hâla kullanıyor musunuz ? Memnun musunuz ? Ben de bu bisikletten almak istiyorum da yardımcı olur musunuz.
 

Clal

O da olur.
Kayıt
19 Nisan 2019
Mesaj
320
Tepki
825
Yaş
41
Şehir
Ankara
İsim
Celal
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
liş oldu. Amortisör lü maşa performans kaybettirir. Ucuz yollu bir düz maşa bile daha rijit bir sürüş sağlar. Maşa borusu düz, temin edilmesi kolay bir ürün. Kilit pedal kullanabilirsin. B
1 Sene kadar kullandığım bir bisikletti, bence uzun sürüşler için tek kötü yanı aynakol un biraz daha küçük olmayışı.
 

ilker K.

Aktif Üye
Kayıt
12 Ekim 2010
Mesaj
110
Tepki
150
Şehir
Eskişehir
İsim
ilker
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben bu bisikleti yaklaşık bir hafta önce Eskişehir Decathlon'dan aldım. İlk dikkatimi çeken ön amortisördeki v fren çıkıntılarını kaldırmışlar. Dış lastikler çok kötü olduğu için cst platinum protector 700*35 ile değiştirdim. Sele de çok kötü zamanla onu da değiştirmeyi düşünüyorum. Frenlere aldıktan sonra ayar yapmak zorunda kaldım. Şuan için frenleri iyi durumda. Yoksa hidrolik fren seti almayı düşünüyordum. Elcikleri kaliteliydi ama yine de barendli elcik aldım. En sevdiğim yanı ön aktarıcının olmaması. Zincirin çapraz gelmesi, ayarlamaya rağmen ön aktarıcıya sürten zincir gibi durumlar yaşamadan tek taraflı vites ile rahatça sürülüyor. Vites ayarı da bu nedenle kolay. Vites sayısı bana fazlasıyla yeterli geldi. Almayı düşünüp sorusu olan varsa sorabilir.


20200827_184512~2-01.jpeg20200827_184435-01.jpeg
 

Myali

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Temmuz 2018
Mesaj
908
Tepki
1.554
Şehir
Amasya,Samsun
İsim
Sef
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@ilker KISA yakışıklı evlat güle güle kullanın ben de bir ara düşünüyordum fakat vites sayısı bana uygun gelmemişti.Değişmiş olduğunuz-değiştireceğiniz malzemelerin yerine ne marka düşündüğünüzü merak ettim .
 
  • Beğen
Tepkiler: ilker K.

Hhakan

Üye
Kayıt
13 Eylül 2020
Mesaj
8
Tepki
0
Yaş
27
Şehir
Bursa
İsim
Hakan
Başlangıç
2019—20
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba,
Uzun süredir sporu bırakmış biri olarak bisiklet ile başlamak iş stresimi ve sigara bağımlılığından kurtulmak istiyorum piyasada bisiklet yok bildiğiniz gibi BTWİN ST520 almayı düşünüyorum başlangıç için üzermi lastikler de küçültmeye gittiğim zaman problem olurmu bisiklet hakkında görüşleriniz neler onun da stoğu bitmek üzere yardımlarınızı bekliyorum kafam çok karıştı araştırmaktan.