B'twin Riverside 100

Taze Fasulye

Aktif Üye
Kayıt
3 Mart 2018
Mesaj
104
Tepki
331
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Sümeyye T.
Bisiklet
b'Twin
Merhaba

Bu başlık altında, dün itibariyle 1 yıldır sahibi olduğum bisikletim, B'TWIN Riverside 100'den bahsetmek istiyorum. Forumda bahsedilen, incelenen bisikletlere kıyasla burada bu bisiklet bahse değer mi bilmiyorum; fakat bu başlığı, en azından bu 1 yılda, ben bu bisikletle neler yaşadım, bunu paylaşmak için açtığımı söylemek istiyorum.

Öncelikle, kısaca bisiklet geçmişimden bahsedeyim. Neredeyse bir çoğumuz gibi ben de çocuk yaşlarda bisiklet kullanmaya başladım. Bisiklete beni yönlendiren de kullanmayı öğreten de babam oldu. 3 - 4 yaşlarındayken de bana ait bir bisikletim vardı; ilkokul, ortaokul ve lisedeyken de. O zamanlar bana uygun bisiklet seçimini babam yapıyor, bisikletin türüne babam karar veriyor ve alıp geliyordu. Bana sadece bisikleti kullanmak, eğlenmek kalıyordu. Üniversiteye kadar da bu böyle devam etti. Üniversiteye kadar, hatta şu zamana kadar da bisiklet hakkında neredeyse hiç bir teknik bilgiye sahip değildim. Bisiklet kullanırken çok eğleniyordum o kadar. Gelgelelim, üniversitede en son sahip olduğum bisikletle artık erkek kardeşim daha çok ilgileniyordu ve bir gün bisikleti aradığımda da bisiklet yoktu. Bir şekilde artık bir bisikletim yoktu, geçtiğimiz yıla kadar da olmadı. Bu sürede bisiklet kullanmaya, bisiklet kiralayıp ya da arkadaşlarımın bisikletlerini ödünç alıp devam ettim ve işte o zaman yavaş yavaş bisiklet hakkında teknik bilgi edinmeye başladım. Bir arkadaşımdan kullanmak için ödünç aldığım, Giant marka bir dağ bisikletinin, nasıl olduysa kadro kulağını kırmıştım ve kadro kulağının ne olduğunu öğrenmiştim mesela. :D Komik değil şuan düşününce; ama bu olaydan sonra bir daha kimsenin bisikletini kullanmadım. Kiralamak ya da ödünç almak nereye kadar, artık bir bisiklet almalıyım diyordum; ama alamıyordum. Bir gün, sadece 3 kilometrelik bir yol ulaşım problemi oldu ve beni harekete geçirdi. Yaşam şartları ne yazık ki hala bisiklet almama elverişli olmadığından, bir bisiklet aşığı olan amcam destek oldu ve geçtiğimiz yıl bana bir bisiklet aldı. B'twin Riverside 100.

Evet, B'twin. Bir çoğumuzun sevdiği, bir çoğumuzun da sevmediği marka. Başta da söylediğim gibi, burada bahse değer mi bilmiyorum; ama affınıza sığınarak bahsetmek istiyorum.


(link)

190228

Teknik Bilgiler
Kadro:
Çelik miks geometri, hem kadınlar hem erkekler için rahattır. Alçaltılmış kadro, bisiklete binmenizi kolaylaştırır.
Maşa:
Çelik sert maşa (1"1/8 pivot)
Vites sistemi:
Göstergeli 6 vites, B'TWIN MICROSHIFT çevirmeli vites kolu.
SHIMANO TZ20 6 vitesli serbest jant.
KMC Z33 zincir, hızlı takıp çıkartılabilir.
Arka vites aktarıcı: SUNRACE RDM2T SD
Aynakol yaprağı: 38 diş
Ruble dişlileri: 14 / 28
Zincir atma önleyici halka
Fren:
Plastik fren kolları. Önde ve arkada çelik fren bacakları.
Gidon - Gidon boğazı:
Yarı kaldırılmış gidon (620 mm)
70 mm uzunlukta ayarlanabilir gidon boğazı
1"1/8 furç yatağı
Gidon ve gidon boğazı daha güvenli ve rahat olması için tek parçaya kaynaklıdır.
Sele - Sele borusu:
B'TWIN SPORT 100 köpük ergonomik sele (ERGOFIT SYSTEM)
Daha fazla güvenlik için araba kaynaklanmış çelik sele borusu
Kelepçe çapı: 32 mm ve sele borusu çapı: 28,6 mm
Jantlar:
28" (21- 622) çapında tek katlı alüminyum jantlar
Çelik göbek (tam eksen)
15 mm anahtar ile çıkartılabilir eksen
Lastikler:
DURO "CORDOBA" çok işlevli yol ve patika lastikleri
Boyutlar: 700 x 1,75 (47- 622)
Aynakol - Pedal:
B'TWIN MTB 100 monoblok çok işlevli pedallar
170 mm çelik krank kolu
38 dişli çelik aynakol yaprağı
Plastik zincir koruyucu
Ağırlık:
M boy: 14,1 kg, L boy: 14,3 kg.

Bu bisikleti incelemeye gerek var mı? Fakat forumdaki bisiklet incelemelerini gördüğümde, keşke bu bisiklette incelense dediğim, olmuştur, yalan değil. Belki bu başlık okunursa, hakkında yorumlar yapılır kim bilir... :D Ben bu bisiklet hakkında ne yorum yapabilirim bir bakalım; Riverside 100 hibrit olarak tanımlanmış bir bisiklet, yanılmıyorsam eğer bu bisiklete şehir - tur bisikleti diyebiliriz. Rahat bir bisiklet. Şehirde asfalt yol koşullarında ve hafif arazi koşullarında rahatlıkla kullanılabiliyor. Jantlar 28" (21 - 622) çapında, şuan üzerinde olan lastikler Michelin Protek 700 x 35C, dişsiz. Bu bisikletin yola sürtünme direncini düşürüyor. 80 - 90 kadansla, 38/14 oranlarıyla 32.7 km/saat görebiliyorum. Kadronun arka tarafında bagaj yuvaları var, yine Decathlon'dan satın aldığım portbagaj ve çantalarla tura çıkabiliyorum. Kısacası, şehir içerisinde ulaşım, tur ve eğlence amaçlı kullanım için temel bir bisiklet.

26.02.2018 tarihinde satış fiyatı 499,99 Türk Lirası'ydı. Şuan satış fiyatı 999,99 Türk Lirası. :suspus: Bisiklet seçimini ne yazık ki bilinçsizce sadece en uygun fiyat gözeterek yaptığımı söyleyebilirim; fakat en azından kadro seçimini bilinçli bir şekilde yaptım. Bisikleti alırken kullanım amacımın, şehir içi ulaşım aracı olarak kullanmak olacağını düşünüyordum; ama kullanacağım güzergahları hiç dikkate almamıştım. Kesinlikle yokuşları ön planda tutmalıydım. Sonrasında kullanım amacı konusundaki düşüncem de kullanım şeklim de değişti, bisikletimde ne yazık ki benimle gelmek zorunda kaldı o başka. :D Bunun dışında bir de apartmanda 3 kat taşıyacağımı da göz önünde bulundurabilirdim, 14 kg az değil. :kötü:

Bisikleti kullanmaya başladığım ilk haftalarda ki bu haftanın 7 günü şeklindeydi; fren, vites ayarı vb. için Decathlon'u çokca ziyaret ettiğimi söylemeliyim. Bu süreçte herşeyi öğrendim elbette. Microshift çevirmeli vites kolundan hoşlanmadığımı kabul etmeliyim. Neyse... 1 - 2 ay; işe bisikletle gitmek ve iş sonrası şehir içinde turlamak, bisiklet hakkında daha fazla bilgi sahibi olmakla geçti. Ufak tefek teknik sorunlar dışında bir de trafikte bisiklet kullanmakla ilgili sorunlar vardı. Hatta bisikleti aldıktan 15 - 20 gün sonra bir motosiklet çarptı neyse ki her iki tarafa da bir şey olmadı. 2 ay sonra da şehir içi minimum 15 - 20 km olan turlar, ilçeler arası 70 - 100 km turlar olmaya başladı. Fren, vites ayarı derken, e artık lastik patlağı da kaçınılmazdı. Yaklaşık 6 ay boyunca lastik patlağıyla mücadele ettim. Bir süre lastik patlamasını kayıt altına aldım, not ediyordum yani. Sonra o kadar çok oldu ki kaydını tutamadım. 6 ay sonra dış lastikleri değiştirdim, jant akordu yaptırdım. 6 aydır da lastik patlamıyor, çok şükür. Kayıtlara bakılırsa lastik patlaması çoğunlukla kullanıcı hatası; dış lastiği kontrol etmeden iç lastiğe yama yapmak ya da yama yapamamak yine; dış lastiği kontrol etmeden yeni bir iç lastik takmak gibi. Onları da öğrendim sonunda. Bunların dışında, zaten başından beri bisikletin jant akorduna ihtiyacı vardı. Kısacası, bisikletin şekillenmesi yaklaşık 6 ay sürdü. Daha sonra fren, vites ayarı gerektirmeden; lastik patlamadan çok keyifli turlara çıktım, üstelik amatörce.

Bisikletlerinize isim veriyor musunuz bilmiyorum; ama benim bisikletimin bir ismi var. Daha çok kadrosunun rengi (çok güzel bir siyah) bu isme yönlendirmiş olsa da bu yazıyı yazarken düşündüm de ismini aldığı karaktere de benzemiyor değil. Siyah İnci...
Anna Sewell tarafından yazılan bir roman. Romanda Siyah İnci; iyi kalpli sahipleri tarafından güzel bir ortamda büyütülen ve iyi bir eğitim verilen, çok akıllı ve iyi huylu, güzel bir at. Ancak bir gün başkasına satılıyor ve kiralık at olarak, ata binmeyi hiç bilmeyen antrenmansız insanlara katlanmak; fayton ve yük atı olarak çok ağır yükler çekmek zorunda kalıyor. Ama her seferinde karşısına hayvanları seven iyi kalpli insanlar da çıkıyor. Okumadıysanız, okumanızı tavsiye ederim. Romanın orjinal adı; Black Beauty, ben bisikletime kısaca ''BB'' diyorum.

Her neyse, çok uzattım.
Türü ne olursa olsun, bisiklet özgürlüktür!

Sevgiler. :)


190332

190333
 
Son düzenleme:
Scudo

Berat Öztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Temmuz 2012
Mesaj
649
Tepki
244
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Harika,duygu yüklü bir inceleme.Bisikletlerimizin markasının modelinin bir öneminin olmadığının bir kanıtı daha forumda ki bu yazı olacak sanırım.
İyi sürüşler dilerim :)
 

slckats

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mart 2018
Mesaj
744
Tepki
1.140
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Selçuk Atış
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Cyclocross
Yazınızı çok zevkle okudum. Gerçek manada ne istediğini bilen, onu edinen ve onunla mutlu olan yapınıza hayran kaldığımı söylemeliyim. Siyah incinizle kazasız, belasız ve keyifli sürüşler diliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taze Fasulye

Bisikletliyaşam

bisikletliyaşam
Kayıt
11 Eylül 2014
Mesaj
303
Tepki
378
Şehir
ADANA
Bisiklet
b'Twin
Riverside 100 ün aslında istediği bu. Bisiklet sporuna başlanmasını sağlamak.500 liraya almışsınız ki çok iyi fiyat.2 adet zırhlı lastik fiyatı diyebilirim. Yokuş için 7li vitese geçip 14-34 ruble kullanabilirsin.
 

Taze Fasulye

Aktif Üye
Kayıt
3 Mart 2018
Mesaj
104
Tepki
331
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Sümeyye T.
Bisiklet
b'Twin
@Arıcan Teşekkürler. :)
@Bisikletliyaşam Evet, bisiklet sporuna başlangıç için iyi bir bisiklet, size katılıyorum.
Yokuşlar için vites sisteminde iyileştirme yapacağım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. :)
 

galen

Üye
Kayıt
10 Ağustos 2018
Mesaj
78
Tepki
61
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Ziya Kanyılmaz
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Güzel yazmışsınız elinize sağlık zevkle okudum. Bende 1 2 aydan beri kullanıyorum aynı bisikleti 6 vites yetersiz gibi geliyor ama sürüşü çok rahat.
Yaptığınız yükseltmeleri paylaşır mısınız burdan?
 

Taze Fasulye

Aktif Üye
Kayıt
3 Mart 2018
Mesaj
104
Tepki
331
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Sümeyye T.
Bisiklet
b'Twin
@galen Çok teşekkür ederim. Vites sisteminde iyileştirme yapmayı düşünüyorum, araştırmaya başladım. Yaptıktan sonra memnuniyetle paylaşırım. :hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: galen

galen

Üye
Kayıt
10 Ağustos 2018
Mesaj
78
Tepki
61
Yaş
26
Şehir
İstanbul
İsim
Ziya Kanyılmaz
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Taze Fasulye
Teşekkürler. İyi sürüşler ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taze Fasulye
Kayıt
25 Temmuz 2018
Mesaj
2.132
Tepki
5.345
Şehir
Kayseri
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yüreğine sağlık kardeşim. Bisikletin güzel ama inşallah ilerde daha güzel bisikletler de kullanırsın. Yazı çok güzel olmuş inceleme makalesi demek içindeki edebiyata haksızlık olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taze Fasulye

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Taze Fasulye
Boşverin yükseltmeyi, sürmeye odaklanın. O işlerin sonu yok. Ne yaparsanız yapın tatmin etmeyecek yeni bisiklet almak isteyeceksiniz. Onun yerine bisikletten zevk almaya odaklanın, zamanı gelince bisikleti değiştirirsiniz, daha da ucuza gelir.
Bu dediğim çok pahalı olmayan tüm bisikletler için geçerli.
 

Berat01

Daimi Üye
Kayıt
14 Mart 2018
Mesaj
281
Tepki
206
Şehir
Antalya
İsim
Berat
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
Iki tekerlek olsun ayağınızı yerden kessin yeter ?? marka ve türü önemli değil zamanla bir dağ şehir yarış bisikletine geçiş yaparak ilginize göre ilerlersiniz
 

Taze Fasulye

Aktif Üye
Kayıt
3 Mart 2018
Mesaj
104
Tepki
331
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Sümeyye T.
Bisiklet
b'Twin
@BF Okuru

Bir bisikletçi, grup set için kabaca 300 - 500 TL gibi bir fiyat verdi, bu ikinci el de olabilir, dedi. Grup sete ek olarak, değişim ihtiyacı olabilecek diğer parçalarla beraber bu fiyat neredeyse 900 TL oldu. :kötü:
Yeni bir bisiklet almayı düşünüyorum; fakat yakın zamanda alabileceğimi sanmıyorum. Bu nedenle; halihazırda bisikletten keyif almama rağmen; en azından, o zamana kadar, yokuşlar belki daha keyifli hale getirilebilir, diye düşünüyorum. Yukarıda bahsettiğim fiyatlara değil, mümkünse...
Haklısınız, kesinlikle katılıyorum. Bu konunun gerçekten sonu yok. :D


@Berat01

Evet, kesinlikle öyle. :)
 
Son düzenleme:

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Taze Fasulye
Yokuşların keyifli hale gelmesi ancak yokuş aşağı giderek mümkün olabiliyor malesef :)

Bu bisikleti gerçekten yokuşa uygun hale getirmek için ya üçlü aynakol takmanız gerekir, (ona da vites attırıcı ve sol vites kolu da almanız lazım. Bisikleti ağırlaştırır, ayrıca sorun yaşama olasılığını artırır.) yada arka dişli rublesini bulabilirseniz 14-34 gibi bir rubleyle değiştirmeniz lazım. (Ama onda da arka attırıcıya uymayabilir. Yapsanız bile sorun çıkarma uğraştırma riski yüksek. Arka attırıcının sonundaki SD short derailleur gibi bir şeyin kısaltmasıysa zaten yapamazsınız, onu da değiştirmek gerekir. İkinci el bir bisiklet almak daha mantıklı olur.)

Bence bisikletiniz zaten sade ve güzel. Bu tip bisikletleri tasarlarken fiyat performans olabilecek en optimum donanımı seçiyorlar. 38-28 güzel bir yokuş oranı olmasa da pek çok yarış bisikletinde bile 39-28 yada 34-25 gibi oranlar var. Hiç bir şey olmadı dinlenerek çıkarsınız yokuşları. Ama sürekli yokuş çıkıyorum diyorsanız zaten gidip üçlü aynakollu ucuz bir mtb alın daha sağlıklı olur.

Bir tek şu olabilir belki, denk getirirseniz jantları ucuz yollu bir çiftkat jant seti ile değiştirebilirsiniz. Lastik patlamalarını ve akort sıkıntılarını azaltır.

Siyah inci kitabını okumuştum küçükken, bisiklete uygun bir ad olmuş hakikaten. Bir yarış atı değildi ama sağlam karakterli bir attı diye hatırlıyorum, iyi davranılmayı hakediyordu.
 

Berat01

Daimi Üye
Kayıt
14 Mart 2018
Mesaj
281
Tepki
206
Şehir
Antalya
İsim
Berat
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
@Taze Fasulye grup set pahalı söylemiş onun yerine ikinci el çok iyi bisikletler var elinizdeki bisiklet aldığınız gibi kalabilir fahiş fiyatlar ?
 

Berat Öztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Temmuz 2012
Mesaj
649
Tepki
244
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Taze Fasulye
Bence bu bisiklete mekanik herhangi bir yükseltme yapmaya gerek yok o bu hali ile güzel :)
Onun yerine ikinci bir bisiklet düşünebilirsin,çünkü buna yaptığın o masrafa muhtemelen değmeyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Acemibisikltci

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Berat Öztürk
Benim mesajın daha kısa, güzel ve öz ifade edilmiş hali bu oluyor sanıyorum