@yusufixx
Yok aslinda takilmis degilim
Pazarlama ve reklam sektorunun geneline takintiliyim ama elbette etkisinde kalip gereksizce aldigim kullandigim urunler oluyor hepimiz gibi. Kapitalizmin ve tuketim toplumunun kacinilmaz sonuclarini hayatimiza aliyoruz her nasilsa
Brooks kullanmadim. Ve soyledim yukarida da:
"Vintage, goreceli olarak agir, bakım isteyen ama iyi bakilirsa uzun omurlu ve su gecirmez, kullanicilarinin anlatimina gore konforlu..."
Gercekten uzun yillar dayanikli ve turcular icin ideal bir urun olabilir. Ilk tasarimindan bu yana cok sekil degistirmese de ergonomik ve konforlu bir urunde olabilir. Sonucta hammaddelerinden deri insanoglunun binlerce yildir kullandigi, organik ve yasayan (kullanim suresince sekillenmeye devam eden) bir urundur.
Basta Ingiliz olsa da, su an imalat yeri Ingiltere olsa da firma yonetimi ve pazarlama stratejileri artik Ingiliz degil.
Brooks selenin bu kadar populerlesmesi veya bilinir-taninir-kullanilir olarak globallesmesi, ciddi bir yangin sonrasi uzun yillar duraganlasmasindan sonra, Amerikan menseili bir sirkete gecmesiyle baslamistir. Bu sirket, mesela bir Japon Sirketi de olabilirdi ve ayni sonuc cikabilirdi ayri
Zaten artik koklu firmalar, global markalar, cok uluslu ve karmasik bir sahiplenme-yapilanma organizasyonu halindeler. Sirket evlilikleri veya el degistirmeleri ile kimin artik ne oldugu karmasiklasti
Bu bazi markalari hic duyulmamisken hakettigi yerlere getirdi, bazi markalari da aslinda pek aman aman seyler degilken, el ustunde tutulan ulasilmaz veya "mutlaka benimde olmali" dedirten urunlere donusturdu.
Brooks'a dair ilk yorumumda soylediklerim zaten sahsi fikrimdi belirttim. Halende bu sekilde dusunuyorum. Yani iyi hatta cok iyi olabilir ama abartildigi kadar degildir ve emsali deri urunler baska markalarda da bulunabilir...
Olurda ileride haftalarca surecek bir tura cikar popomun nazikligi incinir, hasbel kader Brooks edinip cenneti gorursem 180 derece donerek tam tersi konusuyor olabilirim belli mi olur
Her ne kadar burada hepimiz konussak "iyidir/kotudur" tartissak degismeyen sonuc:
Bir urunden veya markadan, kim ne kadar memnun, tatmin olmus, verimli, vazgecilmez ve rahat hissediyorsa o urun o kisi icin degerini bulmustur