Sorun sadece bisiklet yolu veya bisikletli ulasim degil.
@Kudret Kurtcebe nin belirttigi gibi cografi kosullarda onemli.
Ayrica insanlarimizin, saglik, spor, beslenme ve diger aliskanliklari...
Maalesef istatistik yapilsa (belki yapilmistir) saglikli yasam ve spor konusunda facia gibi bir sonuc cikacaktir.
Istanbul'a senede 1-2 hafta ancak ugrarim ve gordugum insanlar tuvalete bile arabayla gitme derdinde. 3 duraklik mesafeyi arabasiyla gidip park yeri bulmak icin 20 dakika dolanip 2 durak mesafede park yerinden gidecegi noktaya yuruyenler gordum
Korkunc bir zaman ve maddi israf. Yaktigin yakita mi acirsin, kirlettigin havaya mi, yarattigin gereksiz trafige mi?
Bu ve benzeri ornekler artabilir.
Kisacasi belediye ve ulke politikamiz sadece bisiklet degil, spor ve saglikli yasam, kentsel donusum konusunda bir facia. Halk olarak bizlerde ayni durumdayiz. Bisiklete donecek olursak; 80 milyonluk ulkede "en buyuk bisiklet forum-platformu" denen yerde bile uye sayisi 53.500 kisi ve kaldi ki bunun buyuk kismi aktif degil.
Hizmeti beklemek guzel ama halkimizinda daha bilincli olmasi bu konuda yonlendirilmesi, kendisini gelistirmesi, cevre icin empati yapmayacaksa en azindan kendi sagligi icin tercih ve yasam aliskanliklarini degistirmesi gerek.
Bisiklete binmesin kabul! Dusundum de bisiklet yolunda yurumesine de raziyim gecis doneminde. Ancak arabasini park etmesin, mangal yapmasin, cocuguna seksek oynatmasin bisiklet yolunda. Yurusun ulasmak icin, kosuya ciksin vesaire. Zamanla bilinclenecek, bu tip eylemler arttikca ihtiyac dogrultusunda belediyeler mecbur kalip yaya ve bisiklet yollarina, parklara agirlik vermek zorunda kalacaktir...