Bisikletten soğuyorum.

uğur yılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Nisan 2009
Mesaj
1.214
Tepki
315
Şehir
sakarya
Arkadaşlar bisiklet parçaları neden bu kadar pahalı? Bir kadro kulağı 30-40 tl!! 5 para etmiyecek aliminyum parçası yani. Bir arka arttıcı 100tl civarı. Bir aynakol 200-300 tl. Bakıyorum çevreme hondanın motorları var, koca motor sonuçta, motoru var, hidrolik freni, göstergeleri vs her bişey var. Fiyata gelince donanımlı bir bisikletle aynı para. Resmen soyuluyoruz gibime geliyor.
Aktarıcılara bakıyorum shimano xt 150tl xtr 250tl. 250tlye 200 gram metal parçası. Maliyetleri arasında taş çatlasa 5tl fark vardır.
 
Scudo

Emre Yıldız

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2009
Mesaj
1.324
Tepki
502
Şehir
Denizli-Isparta
Bisiklet
Giant
Gerçektende söylediklerinizde haklısınız sanki sanayide araba toplanıor
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur yılmaz

Cycleone

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
890
Tepki
552
Şehir
İstanbul-Erenköy
Fiyatlar konusunda haklısın banada çok pahalı geliyor.Özellikle giyim.Ancak bunlara rağmen kısıtlı öğrenci bütçemle bisikletten vazgeçmiyorum.Bisiklet aşkı bu olumsuzluklara direnmemi sağlıyor.

Yarın başlayacak olan 8 günlük Türkiye Turunu izle,bisiklete tekrar ısınacağından eminim.
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur yılmaz

Barış Kılınç

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
729
Tepki
1.154
Şehir
İstanbul
Bu dediğin şeyler "Yamaha motorları 20 bin lira, 2 tekerli alete 20 bin lira verilir mi gider Hyundai Accent alırım, en azından 4 teker" gibi bir mantık hatası.

Kaldı ki, bisiklet sürmeniz için xt ekipman, süper cool ter atan tshirtler zorunlu değil. Ortalama bir bisiklet alın, çıkın, sürün.

Hindistan gibi devasa bisiklet sanayimiz ya da Avrupa gibi kaliteli yerel üreticilerimiz olmadığı için Türkiye'de iyi bisiklet ile kötü bisiklet arasında uçurum oluşuyor, doğrudur.
 

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
arz-talep işidir bunlar...hiçbir mal değerinden üzerinde bir fiyata satılamaz...döner dolaşır ederi olan fiyata oturur...xt-xtr yada benzeri komponentlerde bu farklı değildir...birileri bu fiyatları ödüyorki bu fiyata satılıyor..
sonuçta 10 eurada arka arttırıcı var..ama siz hem en kalitesi olsun hemde çok ucuz olsun derseniz o maddenin kanununa aykırıdır..yukarıda yazdıklarım her türlü ticari mal içinde geçerlidir sadece bisiklet için değil
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Evet görüşlerine tamamen katılıyorum..Bisiklet artık zengin sporu olmuş,paran varsa bazı şeylere sahip olabiliosun hayatında birçok şeyden vazgeçerek bilmiyorum bunun sonu nereye kadar gider ancak bazılarının bisiklet sektörü üzerinden büyük rantlar kazandıgı kesin ve net olarak anlaşılmaktadır..
 

Celasin Telli

Daimi Üye
Kayıt
13 Temmuz 2009
Mesaj
249
Tepki
244
Şehir
istanbul-anadolu
Bisiklet
Cannondale
Bu fiyatlar için kimse malzeme, kalite demesin. Materyal nedir anlayabiliyoruz. Burada tekel gibi olmuş firmaların marka farkı var. Tıpkı Lacoste gibi. Bir t-shirt hangi kumaşla 250 TL eder? Maliyeti max. 10 TL dir.(Türkiye'de fason ürettiriyor maliyetini ordan biliyorum) ama 250 TL'ye satabiliyor. Bisiklet içinde aynı şey geçerli. Fiyatlar yüksek ama malesef yapacak birşey yok.
 

uğur yılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Nisan 2009
Mesaj
1.214
Tepki
315
Şehir
sakarya
@Barış Kılınç
Aynı şey motorlar için de geçerlidir ama bu fark bisikletlerde çok daha fazla.
Ben xt li xtr li bir bisiklet kullanmıyorum, deore sistemim var. Ama gönül ister ki uygun fiyatlara xt xtr li bisikletlere binelim.
Bisikletten kolay kolay soğuyacak birisi değilim. 3 gündür kadro kulağım olmadığı için süremiyorum ve nasıl özledim anlatamam:) Ama bu tamamen pazarlama taktiği ile oluşan uçuk fiyat farkları nedeniyle canım sıkılıyor. 250 tlye metal parçası:eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Sizin dediğiniz olay F1 aradası alamıyorum diye araba almamak yada Moto GP motoru almamak için motorsiklet kullanmak istememekle aynı şey.
1000 Liraya motorsiklet var ama 500 000 dolarlık motorsikletlerde var.Üretim aşamaları fiyatları belirler bir de sektörel tabii ki.Sektörel olaylar fiyatlarda çok uçukluk yaratmasa da bazı gümrük kota uygulamaları içinde olan mallar( örnek tekstil ürünleri ithali) fiyatlar uçabiliyor.
Siz gidip sektörü az olan ar-ge çalışmaları yoğun yapılmış bir parçayı ucuza almak isterseniz kusura bakmayın kimse babasının hayrına yapmaz üretim yapmak sandığınızdan zordur.Fiyatları beğenmeyip eğer ucuz üretim yapabilirim diyorsanız buyrun desteklerden yararlanıp üretime geçin.Dünya ekonomisinin acımasızlığıyla karşılaşın.Firmaların fiyatları yüksek tutmaları keyfi değildir.Bir firma kaliteli ürünü ucuza üretmeye çalışır.Fiyat ne kadar inerse o kadar çok kullanıcıya ulaşır çok satış yapmış olur mantıklı düşünelim.Ucuz bisiklet parçaları da var.
Yazdığım yazılar kişiye karşı değildir soruna cevaptır.

Bir de eklemem gerekiyor.Dünya'da motorlu araçlara olan talep kadar bisikletçiliğe talep yoktur.Bir şeyi çok üretirseniz fiyatı iner.Giderler parça başına daha düşük olur.Bisikletçilikte deli gibi talep olsun ucuz ucuza ürün alırsınız ama kalite sandığınız gibi yüksek olmaz üreticiler rekabet için maliyetlerden kısmaya çalışırlar.
Motorlu araçlarda sandığınız kadar kaliteli araçlar değildir.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
XTR ın malzemesi 7075 T6 Bu T6 aslında 3 hanelidir.Malzemenin geliştirilmesine göre T6 değişir.T600'den T699'a kadar kodları vardır.7075 T6 2 aydan 8 aya kadar çözeltide bekletilir yeterli sertliğe ulaşana kadar.Sonra geliştirme işlemleri vardır.Malzemenin üretimi çok çok uzunken bir de üretimdeki XTR aynakolun mazleme üretimi haricinde toplam üretim bandındaki çıkış süresi 4 saattir.Bir otomobilin çıkış süresi 8 saattir.Bir aynakolla bir arabayı karşılaştırın bir araba üretimi süresinde ancak shimano 2 XTR aynakol üretebiliyor.CBN(yapay elmas uçlarla,yüksek devir ve ilerleme hızlarıyla çok gelişmiş cnc tezgaharıyla,malzemeleri işlediği halde)
Ferrari armalı bisikletleri Colnago'dan üretemesini istemesi sizce nedir?Kendi üretememiyor mu küçücük kadro.Valf başlarının shimano'ya üretirmesi nedir peki?Boing yeni uçak modelinin kanat profili üretimini japonya'da yaptı.Japonya'da hangi firmayı seçti dersiniz?Çıkan işçiliğin kusursuz olduğunu açıkladı sonra.Araştırın biraz küçücük dediğimiz parçalar 15-20 yılın ar-gesini taşıyor.

Kadro kulağı olayında haklısınız yerli sektörün Türkiye'de her işte olduğu gibi insanları kandırma olayları var.Bazı malzemelerin fiyatları uçuk ve insanlar kandırılıyor.Türkiye'de daha belli şeylerin aşılması lazım hala.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Parçaların değeri ağırlığı ile değerlendirilemez ki. Üretim esnasındaki hassasiyet. Üretim türü ve çeşiti üzerinde harcanan mühendislik ve iş gücü ile belirlenir. Bir arka vites elemanı tasarımı için nekadar uğraşıyorlar belkide bir gram kazanmak için günlerce tasarım üzerinde oynuyorlar stres gerilme yorgunluk analizleri yapıyorlar. 200-300lira aynakollar demişsiniz istemyorsanız 30liraya da bulursunuz aynakol :D
 

Barış TOPÇU

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Nisan 2007
Mesaj
523
Tepki
323
Şehir
ANKARA
pahalı olan ürünler bir çok testten geçmiş oluyor ve kusursuz olmayı amaçlanmış ürünler oluyor buda zaten zamanla bize dönüyor..tabi kuşkusuzki genede fazla bir kar var özellikle bizim ülkede herşey normalden pahalı oluyor sadece vergiye atmamak gerek bu suçu distürübütör firmalarda fiyatı yüksek tutuyor
 

Levent Kırça

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
729
Tepki
338
Şehir
Bursa
Bisiklet
Salcano
olayı sadece malzemeye yormayalım... her parçanın üstünde birde muhendislik çalışmaları var sonuçta. o kadar ar-ge yapılıyor. bunuda yansıtıyorlar tabi.

arabayla kıyaslamışsınız.. bu bütün herşey için geçerli bir donanım ne kadar küçülürse o kadar pahalı olur :)
 

uğur yılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Nisan 2009
Mesaj
1.214
Tepki
315
Şehir
sakarya
Dediklerinizde haklısınız, elbette arge çalışması yoğun olan, üretimi zor olan ürünlerin fiyatı yüksek olacak. Buna bir itirazım yok. Çözeltide de bekletseler, banttan 10 saatte de çıkarsalar o ürünün kar marjı çok yüksek. Xt aktarıcı da bir çok aşamadan, testten geçiyordur, neden arada o kadar fark var?
Ürünün fiyatını elbette ağırlığına bağlamamak gerekir, ama sonuçta kullanılan madde belli, ürün belli. 200gr xtr aktarıcı 300tl:eek: 300tl ne demek ya.
Ben 300tl'lik aynakol kullanmıyorum, 30tl ye aynakol olduğunu da biliyorum. Ama aradaki fark bu kadar fazla olmasın diyorum. Fiyat/maliyet oranı bu kadar yüksek olmasın diyorum. Xtr aynakol 650tl:eek:
Bakıyorumda bazı arkadaşlar memnun sanki fiyatlardan. Savunan arkadaşlar var. Shimanonun şu an sağlam birkaç rakibi olsa, tekel olmasa aynı xtr parçaları belki de yarı fiyata alıyor olurduk.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Elebet fiyatlar fahiş haklısın ama çekilebileceği minimum level de bellidir. Senin dediğin 650 liralık aynakolun fahiş fiyat uygulaması olmasa sana ulaşana kadar ellitane el değiştirmese fiyatı belkide 300tl belkide daha az olacaktır. Ama belli yerden de aşağı inemez fiyat.

Ayrıca bisiklet pazarı günlük hayatta kullandığımız diğer ürünlerden daha az talebe sahip. Mesela bir dişmacunu içinde çok önemli tasarım ve test çalışmaları yapılıyor belkide bi aynakoldan çok daha fazla. ama bu üründen milyonlarca satılıyor. XTR aynakoldan çok daha az satılıyor. Burada da kalem başına düşen ar-ge maliyeti artıyor.

Yinede böylesine hassasiyet gerektiren mekanik parçalarda üretim tasarım çok zordur aklınızdan çıkartmayın. :) Bir aynakolun alaşımındaki metallerin hassas yüzdesinden tutun kalıpların cinsine kalıplama cinsine ve kalitesine sonra ürünü işleme kalitesine (milimetrenin yüzde birlerine kadar düşük) kadar çok fazla faktör giriyor işin içine.

Bisiklet piyasasında XTR aynakol ne ise araba piyasasında Ferrari Şanzımanı da o olsa gerek. Yine fiyatı pahalı olacaktır elbet. :)
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
@uğur yılmaz

Çok haklısın kardeş . Birde bisiklet satıcılarının almazsan alma tarzı tavırları beni daha da çileden çıkarıyor. Sanki muhtacız .Harcadığım paranın haddi hesabı yok ama hala bir sürü eksik var. Bende bırakmak istiyorum bu sporu ama vücut alışmış bir kere, bisiklete binmedim mi bacaklarım ağrıyor.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bu satıcıların almazsan alma tavrı benide çileden çıkartıyor. Hiçbirşey bunu haklı çıkartamaz... Ben 6 yıldır profesyönel maketçilik 2 yıldır da Radyo Kontrollü modellerle ilgileniyorum. Tüm hobi satıcılarında bu kronik durumu gördüm. Karşıdaki insan hevesli görününce cart diye kazığı geçirmek nekadar doğru? O insanı hobiden soğutmak nekadar doğru bunların düşünülmesi gerek...