Bisikletten düşerken (uçarken) yapmanız ve yapmamanız gerekenler

En son ne zaman "uçtunuz?"

  • Bugün!!!

    Katılım: 5 1,6%
  • Bu hafta!!

    Katılım: 26 8,1%
  • Bu ay!

    Katılım: 85 26,5%
  • Geçen yıl, özledim :(

    Katılım: 111 34,6%
  • Ben düşmem, siz düşün :)

    Katılım: 95 29,6%

  • Toplam katılım
    321

Serkan Mıstınoğlu

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Başlık
270
Mesaj
6.177
Tepki
32.323
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Merhabalar, yine güzel mi güzel bir Bike Radar konusu yakaladım ve bunu hemen foruma kazandırmaya karar verdim :)
Konu, çok eğlenceli ve hepimize hitap ediyor. Ben, konuyu okurken ve konunun fotoğraflarını incelerken adeta her fotoğrafta kendimi gördüm! :D Hemen her pozisyonda uçmuş biri olarak!

En son ne zaman düştünüz? Bilmiyorum ama, ben tam olarak 2 hafta önce düştüm :D Klasik bir mazgal düşüşüydü, ileri dönük 1 tam salto attım :D Hazır aklıma gelmişken bir de anket açalım. Bakalım en son ne zaman kaza yaptık. Biliyorsunuz kaza, bu işin fıtratında var arkadaşlar. Önemli olan düştükten sonra tekrar ayağa kalkmak (Rocky: Bike Edition :D) diyoruz ve bu ibretlik makaleye başlıyoruz!
Şaka bir yana, düşme şekliniz bile, yerden ne şekilde kalkacağınızı çok etkiler arkadaşlar... Kırık bir bilekle mi? Yoksa sıyrık bir omuzla mı... Siz siz olun, dikkatli "düşün" arkadaşlar. İşte, düşerken yapmanız ve yapmamanız gerekenler.

bike_crash-1468595091943-1jedfc1vp3hut-700-80.jpg


En yaygın düşme şekilleri için ip uçları

1-) Gidonun Üzerinden "Uçmak"


1-1468594337439-1vrvekqftvdaq-960-540.jpg

Ön tekerinizin bir mazgala sıkışması, veya aniden yolunuza çıkan bir köpeğe çarpmanız sonucu yapmak zorunda kalacağınız bir salto çeşididir arkadaşlar. Türkiye versiyonu; kaput üzerinden uçmaktır. Yani özetle, bisikletiniz herhangi bir sebeple, bir yere takılır kalır, fakat siz hareket halinde olmaya devam edersiniz ve havadasınızdır :D Ön freni tamamen sıkıp takla atmak olarak da bilinir.

(Havadayken) Ne yapılmalı?
Kaskatı kesilmeyin, nasıl düşeceğinizi ve nereye doğru gittiğinizi düşünmeye çalışın. Kollarınızı açarak düşmeye hazırlanın ve yere çarpma hızınızı azaltmaya çalışın. Çenenizi, göğsünüze doğru dayayıp başınızı öne eğin, kaskın sizi daha fazla korumasına yardım edin ve kaskın yüzünüzü koruyamadığını unutmayın. Bir kolunuzla yere ilk teması yaparken diğer kolunuzu yüzünüze de kapatabilirsiniz. (Eğer taşlık,çakıllık,çalılık bir yere düşüyorsanız ve yuvarlanacaksanız özellikle)
Yere ilk teması sağlayan kolunuzla, kendinizi yuvarlamaya çalışın. Kolunuzla asla kendinizi durdurmaya çalışmayın, bileğinizi kırabilirsiniz. Kendinizi omzunuzun üzerinden yuvarlamayı hedefleyin. İlk temas o anki durumun elverişine göre el(avuç içi) veya dirsek, ardından omuz olmalı. Omuzlarınızı güzelce büzün. Kafanızı öne eğik tutmaya devam edin.
Henüz bitmedi. Eğer şanslıysanız, SPD pedalınız ayağınızdan çıkmıştır. Çıkmamışsa, üzerinize doğru uçmakta olan bir bisiklet var demektir... :eek:


2-) Dışa Doğru "Uçmak"

2-1468594337435-nttngl699cik-960-540.jpg


Genellikle arka tekerin kayması sonucu, (virajı alamama, viraj esnasında fren yaparak tamamen arka tekeri kilitleme, veya ıslak bir zeminde arka tekerin kayması, patinaj yapması) ortaya çıkan artistik bir harekettir. Toparlamaya çalışırken dengenizi kaybeder ve yana doğru uçarsınız... Şanslıysanız devrilirsiniz :)

Ne Yapılmalı?
Bu tip uçuşu SPD pedal ile pek yapamazsınız. İlk uçuştakine benzer olarak, henüz havadayken gerekli hazırlıkları yapın. (Kolları yana açıp hazırlama ve yüzümüzü koruma). Bu seferki asıl amacımız bisikleti kendimizden uzak tutmak olacak. (SPD pedalınız varsa ve hala ayağınızdaysa pedalı ayağınızdan ayırmaya çalışın) Ve gidondan kurtulun. (Gidene dur demeyin, bırakın gitsin :D)
Yumuşak bir iniş yapmaya çalışın ve ciddi sakatlanmanızı sebep olacak bir zemine inmemeye çalışın. (Özellikle merdivene düşmek, en son isteyeceğiniz şey olsun... ) Kaldırım kenarına ve duvara dikkat edin, uzak durmaya çalışın (Havadayken nasıl yapacaksanız artık! Kanat çırpın arkadaşlar :D ahah)
Yana doğru düştüğünüz için, muhtemelen dengenizi kaybetmiş olacaksınız ve yapabileceğiniz çok da fazla bir şey olmayacak, çenenizi göğsünüze doğru çekerek koruyun, bir elinizle mutlaka yere ilk temasınızı yapın, aynı ilk düşüşteki gibi. Ve yuvarlanırken/yere çarparken kemiklerinizi değil eklemlerinizi kullanın. Özellikle dirsek ve omuz. Bunu yumuşak yapmaya çalışın. Yani yere kontrollü çarpın. (Tecrübeyle mümkün :))


3-) İçe Doğru "Uçmak"

3-1468594337431-m30jxc42k218-960-540.jpg


Viraja olması gerekenden hızlı girmeniz akabinde, ön tekerin veya arka tekerin, hatta ikisinin birden kaymaya başlamasıyla, yana doğru devrilerek kalça-baldır kısmınızla asfaltın tozunu alacağınız harekettir.

(Asfalt Sizi Zımparalarken) Ne yapılmalı?
İlk hedefiniz tabiki bir an önce durmak olsun. (Kaymayı engellemeye çalışmak) Örneğin saatte 90 km/h hızla asfaltı zımparalarken asfaltta her saniye 2.5 santimetre kalınlığında deri bırakıryormuşsunuz. (Gerçekten çok etkileyiciymiş :okyrm:)
Bunun doğru olup olmadığını yazar da bilmiyormuş, fakat üzerinizdeki bisiklet formasının, bu konuda size pek yardımcı olmayacağından eminmiş. Ben de eminim. Yani formaya güvenmeyin.
Eğer yapabiliyorsanız elinizi gidondan çekin, çünkü birazdan gidon yere değecek ve eliniz gidonun altında kalarak yeri zımparalamaya başlayacak. Elinizi gidondan çektiğinizde, yere omzunuzun ve dirseğinizin üzerinde düşeceksiniz, fakat bu sizin kontrolünüzde olacağı için daha az hasar alacaksınız. Bisiklet ve siz asfalt ile kavuştuğunda, ilk iş olarak belden yukarı olan kısmınızı, bisiklet ile birlikte sürüklenmekte olduğunuz yere bakacak şekilde konumlandırın. Eğer çık hızlı gidiyorsanız, kendinizi ayaklarınızla durdurmaya çalışın. Eğer yeterince tecrübeliyseniz, bunu avuç içlerinizle de yapabilirsiniz, eldiven varsa tabi. "Eldiven ne ki yaaa?" diyenlere gelsin bu da. :cool:


4-) SPD'yi Unutup Devrilme

1260442400631-53b3fvc497a2-1468594337430-170idxc1zvy8a-960-540.jpg


Bu, SPD'ye yeni geçenlerin favori düşüşüdür. Fakat, unutkan ve dalgın olduğumuz sürece hepimizin başına gelebilir. Özetle, tamamen durduğumuzda ayaklarımızın hala SPD pedalda kilitli olma durumudur, yüzümüzde birazdan ne kadar komik düşeceğimizin verdiği gülümsemeyle sağa veya sola devrilme durumudur. (Sağa veya sola, tamamen zevk meselesi, fakat ben şiddetle sağa doğru düşmenizi öneriyorum!! Çünkü soldan her zaman araçlar geçer arkadaşlar. Her zaman kaldırıma doğru devrilin. Hatta bunu alışkanlık haline getirmek için, yere basan ayağınız her zaman sağ ayak olsun. Onu kilitleyip-çıkarmaya alışın. Hep sağa doğru dayanın. Düşecekseniz de, zamanla bu alışkanlığı kazandığınız için sağa doğru düşersiniz :harika:)
Yavaş düşmeler, tehlikesiz gibi görünse de, öncekiler gibi kendinizi yuvarlamaya pek imkan tanımadığı için, o an "hızsız" olduğunuz için tehlike yaratabilir. Ve kendi vücut ağırlığınızın tamamıyla yere dik olarak düştüğünüz için, özellikle kiloluysanız, tehlikelidir. Bütün darbeyi dirseğiniz ve kalçanız alır. (Kafanızı yerden uzak tutarsanız çarpmaz, tabi kaldırıma doğru düşmüyorsanız! Hele kasksız ve tam kaldırıma doğru düşüyorsanız gerçekten başınız belada demektir.)

(Kaldırıma Kafa Atmak Üzereyken) Ne yapmalı?
Son ana kadar, vücudunuzun üst kısmını yerden uzak tutmaya çalışın. Bisikleti, düşmekte olduğunuz yöne doğru itin (yukarıdaki çizimdeki gibi). Yere ilk değen pedal ve gidon olsun. Ve yere omzunuzun üzerinden yana doğru yuvarlanmaya çalışın. Omzunuzu yere tam dik olarak çarpmayın, biraz vücudunuza kavis vererek kontrollü bir düşüş yapın, kıvrılın, düşüş açısını azaltın.


Link:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.

:okyrm::okyrm::okyrm:

Bu arada yazının orjinalinde "dişlerinizi kırmadna nasıl düşersiniz" gibi bir başlık kullanılmış. Düşerken çenemizi göğsümüze doğru çekip başımızı öne eğmemize vurgu yapılmasının sebeplerinden biri de, bunu engellemek :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bonus:
Hiç birimiz geleceği göremeyiz :) 10 saniye sonrasını bile! Mesela ben, hemen hemen 2 saniye sonrasını görebiliyorum, çoğumuz gibi. Ben bir caddede giderken, sokaktan aniden önüme fırlayan taksi...
Mesafe: 20 metre,
Hızım: 40km/h yani 11 metre/saniye...
Tam olarak 1.8 saniye sonra taksinin kaputunda olacağım. Ama nasıl? Kaputun üzerinden mi uçsam? Bisikleti yana yatırıp lastikten sekmek için dua mı etsem? Pedala abanıp arka jantıma takmasını mı seçsem? Yoksa ön frene asılıp öne takla atıp asfaltta mı sürüklensem?
Hmmm... Menü harika :D Kaldırıma çıkmak da bir çözüm tabi... Veya panikle sol şeride geçip, karşı yönden gelen minibüsle kafa kafaya çarpışmak? wow! :D Aradığım lezzet sanırım bu! :hihi:

Çözüm: Hiçbiri arkadaşlar...
Eğer yandan ara sokak bağlantıları olan bir yolda, 40 km/h hızla gidiyorsanız, zaten bu kaza riskini göze almışsınız demektir... Evet, her gün 40 km/h ile geçtiğiniz o yolda, bu güne dek hiç kaza yapmamışsanız, şanslısınız demektir! Ama bir gün bu seçeneklerden birini 1.8 saniye içinde seçmeniz gerekebilir. Ve o gün geldiğinde gerçekten hızlı dua etmelisiniz. :srnsml:

Veya,

Antrenmanınız için kaza riskinin gerçekten az olduğu bir güzergah bulmalı, bu güzergaha kadar "ısınma temposunda" gitmelisiniz... Antrenman güzergahınızdaki turunuzu tamamladıktan sonra, eve dönüş yolunuzda, yine "soğuma temposunda" gitmelsiniz. Yani aklınız ve gözünüz yolda olmalı. Yavaş gitmelisiniz. Örneğin yukarıdaki senaryoda, ara sokaktan taksi önünüze çıktığında hızınız 25 km/h olsa, 1.8 saniye yerine 3 saniyeniz olacaktır. İşte aradaki bu 1.2 saniye, sizin için daha az sıyrık, daha az sayıda kırık, daha az kan, göz yaşı ve tabiki daha az $$$hasar$$$ (bisiklet) demek.

Antrenman yapmayanlar için de, zaten hızlı gitmek için bir sebep yok sanırım? Haksız mıyım? Her zaman dikkatli olsunlar :)

Uzun lafın kısası, nerede yavaş, nerede hızlı gideceğinizi iyi ayarlayın. Ve eğer bir gün 1.8 saniye içinde karar vermeniz gerekirse, artık nasıl düşmeniz gerektiği konusunda en azından fikriniz var! Sıra bunu tecrübe etmekte :ssrtcbya:
Dikkatli sürüşler!

***Hatırlatma***
Gözünüzü bir an bile yoldan ayırmayın, nereye gittiğinizi görün ve her olasılığı düşünün, her sokaktan araba çıkabilir, park halindeki her aracın kapısı aniden açılabilir, arabaların arasından her an bir çocuk fırlayabilir, karşı yönden gelen araç her an sizin önünüzden dönebilir!

Gözünüz yeterince korkmadı mı?
Her an zinciriniz kopabilir ve pedalınız boşa düşebilir, aynakol göbeğiniz yerinden çıkabilir, aktarıcı kulağınız kırılıp arka aktarıcınız jant tellerine sıkışabilir, veya jant tellerinizden biri aniden kopabilir!
Bunların her biri, her an başınıza gelebilir ve kendinizi bir anda asfaltta bulabilirsiniz :(

Ek:
Video çok güzel :D
 
Son düzenleme:

ElcaSeJawS

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2015
Başlık
12
Mesaj
707
Tepki
637
Yaş
32
Şehir
istanbul
İsim
fatih
Bisiklet
Cannondale
Abo adam hem kapıyı acıyor bır anda adam carpıyor kapıya hemde dayak yıyor Allah korusun boyle bısı basımıza gelmesın ya bana ya orda kı kısıye bısı olur bu nasıl zıhnıyet.
 
Tepkiler: RedFoX

Sadettin Z.

Girişim Savaşçısı
Kayıt
5 Haziran 2014
Başlık
30
Mesaj
1.457
Tepki
6.885
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
İstanbul gibi biryerde yaşayan herkese lazım süper bir paylaşım olmuş. Emeğe saygı, rep, terazi falan. :D

Yerçekimi ile aramız şimdilik iyi sayılır, bu vakte kadar sadece bir defa uçuşa geçtim. Pendik - Bostancı arasında bir arkadaşı görmek için bisiklet yolunda orta hızda ilerlerken yanındaki arkadaşı ile önüne bile bakmadan muhabbet eden bir zevzek sti kolları göğsüme sokmaya çalıştı. Yol tarafında olduğum için kaçacak yerim de yoktu, sonuçta araba yolunda yatarken buldum kendimi.

Video'da da görülen durum genellikle bisiklet sürücülerinin hatalı olduğu şeklinde. Çekim yeri Rusya olduğu için gündüz vakti kafaları mı güzel bilemiyorum, ama yola bodoslama çıkmanın farklı bir izahatını bulamadım.

Favorim ise 3. kaza. Taraflardan birinin hatun kişi olması halinde baya romantik sayılabilecek bir çarpışma olmuş. :)
 

sherlock

Üye
Kayıt
26 Temmuz 2015
Başlık
8
Mesaj
76
Tepki
67
Yaş
23
Şehir
İstanbul
İsim
İbrahim Kalkan
Bisiklet
Giant
Düşme süreci başladıktan sonra hatırlanması imkansız olan tavsiyelerdir :)
Bisikleti iki ayağınız gibi kullanmaya başladıktan sonra dış etmenler olmadıkça düşmeniz zor bir ihtimal zaten.

Kuzenim düşeceğini hissettikten sonra bisikleti altından bırakıp yere düşmüyor. Tabi o durumda bisiklet harap oluyor :/
 

hashus1099

Deprem Dede
Kayıt
13 Haziran 2011
Başlık
19
Mesaj
857
Tepki
2.304
Şehir
istanbul/beşiktaş
İsim
hashus1099
Bisiklet
Canyon
faydalı konu olmuş, teşekkür ederiz. :D
3 kez spd takılıyken unuttuğum için düştüm, neyse ki 2'si şehir dışında, 1'i de parktaydı. komikli düşme oluyor o biraz, hatırladıkça gülüyorum. :D
 

Kudret Kurtcebe

Siteden ayrıldı
Kayıt
10 Ocak 2009
Başlık
482
Mesaj
36.125
Tepki
49.120
https://www.bisikletforum.com/dosyalar/1-1468594337439-1vrvekqftvdaq-960-540-jpg.79766/

bu şekilde uçmadık ,bu uçuşun sonu kötü biter ,kilitli pedal alışma sürecinde 3 kez sola düştüm ama hata bende idi çünki sola kuvvet verilmez ,soldan çok süratli çıkarmak lazım kilitli pedalı,durduk, sonra çıkarma, olmadı tabi,yavaş düştüm ,ama yeni yolda 1 yıl 1 ayda düşme olmadı.
 

bulut

Üye
Kayıt
2 Haziran 2015
Başlık
1
Mesaj
70
Tepki
38
Yaş
31
Şehir
izmir
İsim
hakkı b.
Bisiklet
Carraro
çoğunda bisikletliler hatalı bitanesinde kırmızıda geçen araba çarptı birinde de adam hem suçlu hem güçlü çıktı. ben 1 senedir izmirde kullanıyorum hiç düşmedim en son çocukken düşüyordum dikkatli olunca sıkıntı yok bodoslama yola dalarsan sürekli çarpılır düşersin
 
Kayıt
5 Mayıs 2016
Başlık
2
Mesaj
43
Tepki
153
Yaş
38
Şehir
izmir
İsim
Can Göksay
Bisiklet
Scott
En son 1 numaralı düşüşü gerçekleştirdim.. Patika inisi yaparken bir anda süpermen gibi ağacın köküne kafa üstü uçtum. Yıldızları gördüm,kaskım kırıldı, iki hafta boynum ağrıdı:)
 

Metela

Üye
Kayıt
30 Nisan 2016
Başlık
5
Mesaj
83
Tepki
70
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
Öncelikler bilgiler ve paylaşım için çok teşekkürler, kesinlikle harika bir paylaşım ancak o düşme pozisyonları için ya önceden çok sıyrık, kırık, çıkık yaşayıp deneyim kazanmak lazım ya da düşme antremanı yapacak bir imkanınız olmalı yoksa ne zaman olacağı belli olmayan birşey için, istediğimiz kadar kitap okusak bedenimizin alacağı şekli bir anda düşünemez ya da fiziksel olarak hazırlayamayız.

Bu konuda minderlere atalayacak bir imkanımız yoksa bence videoda da gördüğümüz üzere yapacağımız tek şey önümüze sağımıza solumuza bakmak, gereksiz yere hızlı gitmemek, kaldırımlarda haddimizi aşmamak, kask takmak, mümkünse diğer türlü korumalardan takmak gibi şeyler yapmalıyız, geçen gün ben de ışıklardan geçerken bir an dalgınlık yaptım neredeyse bir taksi bana çarpacaktı ki tamamen ben hatalıydım, sonuçta bu hata benim yaşamımı tehliye sokacaktı, taksicinin aracaına zarar gelmesi dışında birşey olmayacaktı. Videoda da gördüğünüz üzere bisikletlilerin çoğu hatalı en azından haklı yerde bile olsalar, önlerine sağlarına sollarına bakmaları lazım, elimizde olmayan sebeplerde bile sonuçta can bizim, mesela kapı açılması örneğinde en azından arabaların içinde bir hareket var mı bakılmalı, ışıklardan yaya geçitlerinden geçerken mutlaka dalgın bir şöfre denk gelirim diye önlem alınmalı, mesela ben motordan alışkanlık mutlaka bisikletimde ayna bulundururum, sonuçta yollarda gidiyoruz, ayna bulundurmayıp yana bakayım dediğinizde bu sefer önde olan olaylayları anlık kaybediyorsunuz. yani önlem bize kalıyor sonuçta bu işlerde en çok zararlı bisikletçi çıkar.

Netice de motor kullanan biri olarak nasıl hız yapar, dikkatsiz sürersem ya da ekipmansız yola çıkarsam başıma ne geleceğini biliyorsam aynı şey bisiklet için de geçerli, çünkü bu iki araç türünde kaporta biziz, dikkatiniz daim keyfiniz bol olsun deyim:)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
50
Anlatılanlar gerçekten ibretlik tespitler. 2000km'dir sadece mazgala girdim ve arka tekeri zedeledim. Spd yüzünden henüz serbest düşüş yaşamadım :) Kazanın çok yakın olması ve adrenalin bu sporun cilvesi. Her an bir kapıyla bütünleşme korkusu insanın dikkat seviyesini de artırıyor. Genelde şu halde bisiklet kullanıyorum.
images.jpg
 
Tepkiler: Murat Tomakin
Kayıt
2 Nisan 2010
Başlık
10
Mesaj
58
Tepki
72
Şehir
Krakow
Bilgiler güzel ama, bunları uygulamak bence çok zor, çünkü o düşüşler saniyelik hatta daha kısa süreli düşmeler, o esnada nekadar sağlıklı düşünüp, yok kafanı göğsüne yaklaştır, yok kollarını aç, bunları yazması kolay sadece, pratikte uygulamak çok zor, binlerce kez düşersin pratik kazanırsın o ayrı tabi, baba biraz saçma geldi
 

Abdullah07

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2015
Başlık
3
Mesaj
283
Tepki
378
Şehir
Antalya-Isparta
İsim
Abdullah
Bisiklet
b'Twin
Ortaokul ve lisede 19 Mayıs gösterilerinde kasa-minder hareketleri yapardık. O zaman nasıl düşmemiz gerektiğini öğrenmiştik ama o zamanlar göbek bağımsızlığını ilan etmemişti daha.:D
 

Tolga Çelebi

Culebrist
Kayıt
2 Haziran 2013
Başlık
56
Mesaj
2.926
Tepki
4.428
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Eğer bir komanda okusaydım bunları uygulamak daha kolay olurdu da düşerken bunlar nasıl aklımıza gelir ki ? Ben yüzümü korumaya gayret ediyorum,birde dizleri. Vücud pek sorun değil :)

Yalnız şu husus çok önemli ; SPD pedalı çıkarırken ilk başta sağ pedalı çıkarmak,ağırlığı sağa vererek durmak çok önemli.Ben maalesef sola alışmışım,sağı denediğim anda düşecekmişim gibi oluyor.:kötü:
 

ctnky

Üye
Kayıt
23 Mayıs 2015
Başlık
3
Mesaj
79
Tepki
61
Şehir
Ankara
İsim
Cihan Çetinkaya
Bisiklet
Carraro
bunların çoğu rusyada oluyor sanırım, o kapıyı açıp bi de çarpan bisikletçiyi döven eleman kesin rus zaten.
 

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Başlık
27
Mesaj
921
Tepki
812
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
Yillardir gormedigi bi arkadasi bisiklet ustunde gorunce mal gibi on frene abananlar icinde ayri bi baslik olusturulmali

Bu durumlarda ucarken arkadasla goz goze geldiginizden ucusunda ayri bi tadi oluyo
 

arda22

Aktif Üye
Kayıt
5 Haziran 2008
Başlık
12
Mesaj
158
Tepki
82
Şehir
edirne
o an burda yazanları mı düşünücem demeyin zaten o anda beyin daha hızlı çalışır

köy yolunda araç sıkıştırması yüzünden yanımdaki arkadaşlar gidonlarımız çarpıştı. birkaç yıl önceki cumhurbaşkanlığı marmaris etabında 1. ve 2. nin birlikte düşerken kıç üstüne yönlendirip yarışa hemen devam etmelerini hatırlayıp kendimi onlar gibi sola (arkadaş sağdaydı) tarafa attım ve hiçbir şey olmadı
 

kaskreis

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2016
Başlık
8
Mesaj
699
Tepki
502
Şehir
Kütahya
İsim
Ulaş
Bisiklet
Kron
3. yü 1 ay önce yaşadım :) diz ve kalçam :D

neyseki güzel düştüm başımı durduktan sonra hafif sürttüm
 
Yukarı Alt