Bisiklette vites seçimi

Kayıt
16 Ağustos 2011
Mesaj
15
Tepki
2
Şehir
Adana
merhabalar. forumdaki iletişim, dayanışma, saygı, sevgi çok hoşuma gitti. böyle güzel bir ortam yarattığınız için sizi kutlarım.

* bir bisikletin kaç vites olduğu önemli midir?
* 18,21,24,27 hangisi neden tercih edilmelidir?
* 27 vites olan bir bisiklet 18'e göre daha mı fazla hız yapar?

arabalar hakkında bilgisi olmayan bir insana anlatır gibi açıklarsanız sevinirim. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. tüm çevre dostlarına selamlar.
 
Scudo

turist

Daimi Üye
Kayıt
1 Haziran 2011
Mesaj
214
Tepki
203
Şehir
İstanbul
Özdeş yani aynı model ve marka bi bisikleti 1000 kullanıcıya dağıtıp bu kişileri yarıştıralım, birinci ve sonuncu arasındaki 'bu aralık' saklı tutulmak kaydı ile daha onlarca değişken parametreden söz ediyorsunuz. Organik performansı es geçersek, gerisi palanga ve dişli. Az da sürtünme ve vantilasyon katsayısı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Çağlayan

kıvanç özkarayel

Daimi Üye
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
303
Tepki
150
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
bisiklette ne kadar fazla vites varsa o kadar iyidir. düşük vitesli bir bisiklette (atıyorum çünkü arka dişlilerin sayısını bilmiyorum) 15'den 20'aktardınız aradaki fark fazla olduğu için sizi yoracaktır. ama yüksek vitesli bir bisiklette (yine atıyom) 15'den sonra 17 vardır. onsan sonra 20 vardır.

anlatabildiysem ne mutlu bana
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Çağlayan

Muammer D.

Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
68
Tepki
44
Şehir
İstanbul
@Alkan Koç

Alkan bey,
Vites sayısı arttıkça sürtünmenin nasıl azaldığını anlatabilir misiniz? Bir de hangi sürtünmenin azaldığını anlayamadım.
Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç

Taner Erinmez

Aktif Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
178
Tepki
124
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Sedona
Dostum ben 24 vites kullanıyorum, daha önceden 18 vites bir bisikletim vardı.. Benim anladığım fark şu, vitesi cok daha düşürebiliyorsun, yani 18 vitesle yokus çıkarken 1-2 le cıkıyorsan bunda 3 le cıkabılıyorsun, veya 4 le. Buda sana çok fazla dik yokuşta 18 vitese gore daha kolay hareket kabılıyetı verıyor.Yani arazi performansı artıyor. Düz yoldaki hızda çok fazla fark görmedim, 21 vitesli bir bisiklet size rahatça yetişebilir 27 vitesinizde olsa.Benim yorumum bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal Çağlayan
Kayıt
16 Ağustos 2011
Mesaj
15
Tepki
2
Şehir
Adana
cevaplar için teşekkürler. 21 vitesin 18'e göre - 27 vitesin de 24'e göre daha kolay bozulabildiğini söylemişlerdi. "arka dişlinin katsayısında olursa daha iyi olur" demişlerdi. yani 6,12,18,24... doğruluk payı nedir acaba?
 

ProfessionaL

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2011
Mesaj
2.193
Tepki
700
Yaş
32
Şehir
İstanbul
İsim
Hasan Kılınç
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
fark şurada. arka dişlilerde ki diş sayısına göre hızın yüksek olup olmama durumu var.

yani dişliler (ruble) ile alakalı.
bunda 18 Viteslilerde genelde 14 (en küçük) - 28 (en büyük) dişlilere sahip ruble,
21 viteslilerde 12 (en küçük) - 28 ya da 32 (en büyük) dişlilere sahip ruble
24 ve 27 viteslilerde 11 (en küçük) - 28 ya da 32 ya da 34 (en büyük) dişlilere sahip ruble vardır.

yani bunda da en küçük dişli ne kadar az dişe sahip olursa bir pedal da daha çok mesafe katedilir. en büyük dişlide ne kadar yüksekse tırmanışlarda da o kadar çok rahat edilir.

Benim bildiğim bu..
 

KIVANC YILMAZTURK

Daimi Üye
Kayıt
7 Nisan 2011
Mesaj
353
Tepki
183
Şehir
Lüleburgaz
sana kısa bir özet geçeyim eğer hız istiyorsan

arka dişlinin en ufağı 11 oluyor zaten genelde 7 vitesli dişli olsa bile artık aynakollunu 48 alırsın MTB kullancaksan devir yapmak için..

Kısaca arka dişli en ufak ön dişli en büyük oranına göre vites sistemi işine yarar devir ne kadar yüksek olursa sen de ne kadar kuvetli olursan o deviri bitiremezsin zaten kolay kolay ve bu da senin hızlı gitmene neden olur yani 18 vites alsan bile aynakolun diyelim 52'li diğer 30 vites bisiklet var aynakolu 44 her türlü 18 vites daha atak daha devirli olur umarım acıklayabilmişimdir...
 

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kemal Çağlayan

Sırasıyla yanıtlayalım.
1)Bisikletin kaç vites olduğu önemlidir ancak bu 30 vitesli bir bisikleti, 18 vitesli bir bisikletten üstün kılmaz.
2)18-30 vites aralığında seçimi etkileyen faktörler
a-Aynakol dişlileri :(Uzatmadan en büyük ayna dişlilerini örnekleyelim)
MTB lerde 42-44
Şehir-tur 44-48
yol-yarış 50-56
Ruble (Sıralı arka dişliler) 11,ayna 53 (klasik yarış bisikleti kombinasyonu) olduğunda ayna kol'un bir turuna karşılık,arka tekerlek 4.8 tur döner.Sırasıyla bu kombinasyonlar sayısal olarak birbirine yaklaştıkça,pedala basma kuvveti azalır.Bu da zorlu yokuşlarda oldukça işinizi kolaylaştırır.
Son sorunuz :Hayır,anlattığım gibi düşünün.Benim elimde en büyüğü 53,en küçüğü 11 dişli kombinasyonu olan 12 vitesli bir bisiklet olsun.Sizde ise en büyüğü 48,en küçüğü 14 kombinasyonlu bir bisiklet.
Ben pedalı bir kez çevirdiğimde arka tekerleğim 4.8 kez dönerken
sizin tekerleğiniz 3.4 kere dönecektir.Dolayısıyla vites sayısından çok kombinasyon önemlidir.Hızlı da gidebilen bir bisikletim olsun istiyorsanız 28 '' jantlı ve ayna büyük dişlisi 48+ ,rublede ise en küçüğü 11 olan bir bisiklet seçiniz.Bu sistemleri revize etmek,değiştirmek,arttırıp eksiltmek mümkündür.
 

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
461
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
@Muammer D.

cok özür dilerim mesajınızı bugun gördüm vites sayısı arttıkca daha ince zincir kullanılır zincir dişlilere daha az temas eddiği için daha rahat cevirirsiniz anlatmak istediğim buydu
 

Muammer D.

Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
68
Tepki
44
Şehir
İstanbul
@Alkan Koç

Dişliler arasındaki mesafe azaldığı için daha ince zincir kullanılıyor olmasının zincirle dişli arasındaki sürtünme yüzeyini azaltacağını sanmıyorum. Yine de cevabınız için teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
205
Şehir
İstanbul
@Alkan Koç

Sürtünme olması gereken birşey, tekerleği döndürmenizi sağlayan şey sürtünme bu durumda bir enerji kaybına yol açmaz. Vites sayısının sürtünme ile zaten hiçbir ilgisi yok.

Vitesli bisikletlerde yüzde 7-8 gibi bir yola transfer edilen enerjide kayıp vardır. Fixed gear bisikletlerde bu yüzde 3-4 kadardır... (Zincir hattının düzlüğünden ve gergi, arka aktarıcı gibi sistemlerin olmayışından dolayı)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alkan Koç

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
461
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
ben o şekil biliyordum yorumlarınız için teşekkürler
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
peki yol bisikletlerinde, özellikle genç kategoride yarışanlarda, ne diye adamların rublelerinden eksiltme yapıyorlar? etik değil mi bu şekidle size daha yarar sağlayacak kombinasyonlarda bisiklet sürmek?
 

SametAksuoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Nisan 2005
Mesaj
595
Tepki
457
Şehir
istanbul
zincirin ömrünün uzun ömürlü olması, vites sistemlerinin mevcut ayarlarının bozulmadan sorunsuzca çalışabilmesi, tüm vites kompenentlerinin ömürlerinin uzun olması için, zinciri mümkün olduğunca doğrusal şekilde tutumak, ön aynakol fazla dişli sayısındayken ruble tarafında yüksek dişli sayılarına çıkmamak, yani zincirin çapraz durmasını engellemek gerekir.

buradan hareket edersek, şimdi 9 lu hatta 10 lu rublelerden bahsediyoruz. bu durumda aynakolunda 4 lü 5li olması gerekmez mi? şuanda yaygın olmamakla birlikte, eskiden 4'lü aynakollu bisikletler çokca görülüyordu.
 
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
76
Tepki
25
Şehir
MERSİN
çapraz tutmak zincire zarar verdiği kadar dişlilere de zarar verir ömrünü kısaltır
 

Alkan Koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2011
Mesaj
699
Tepki
461
Şehir
ankara-çankaya
Bisiklet
Trek
@MertDokur

bugun dogrusunu kesin ögrendim ben yanlış anlamışım arkadaşımın dediğini sadece 10 lu sistemlerde kullanılan yönlü zincir teknolojisi sayesinde daha rahat cevirebiliyormuşuz önceki verdigim yanlış bilgi için özür dilerim.....