bisiklette vites sayısı

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında emre çıtak tarafından paylaşıldı.

  1. emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bisiklette vites, 21 vitesle 24 arasında ne fark vardır özellikleri ne dir ?
    vites sayısı çok olursa ne faydası var... teşekkürler....
     
  2. #2
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    cevaplayan yokmu...
     
  3. Ahmet Kapusuz

    Ahmet Kapusuz Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Vites sayısının çok olması elbet bir avantaj sağlar. Çünkü sonuçta farklı yol şartları için farklı alternatiflerin olmuş oluyor. Ama 21 ile 24 arasında çok çok büyük bir farklılık olduğunu düşünmüyorum. Belki en küçük dişlideki diş sayısının azalması sayesinde biraz daha hız kazanma imkanın olabilir. Ya da en büyük vites dişlisinin diş sayısının büyük olması sayesinde yokuşlarda biraz daha rahatlayabilirsin.

    Ayrıca bildiğim kadarıyla 21 ve 24 vites için kullanılan 7'li ve 8'li rublelerdeki dişliler arası uzaklık aynı olduğu için 7'li sistemde kullandığımız zincir, aynakol ve arka aktarıcıyı 8'li sistemde de kullanabiliyoruz.
     
  4. #4
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    çok teşekkürler, ama uzman tv diye bir siteden izledigime göre daha hızlı gidilmiyormuş yokuşu iyi çıkarmıyormuş yani normal,miş fark varmıdır yokmudur... sayğılar...
     
  5. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    909
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkdaşın da dediği gibi kombinasyon artıyor.

    Dişlilerdeki önemli bir konu da: Diş sayıları, ön ve arkadaki en küçük ve büyük diş sayılarının birbirine oranları.
    Yani önde en büyük dişlisi 46, arkada da en küçük dişli 11 dişe sahipse,
    46 / 11 = 4.2 gibi bir son dişli oranı çıkar. Bu da yüksek hıza müsait bir orandır.

    Ama tersi önde 42, arkada da 14 dişli olsaydı, 3 gibi bir orana sahip olacaktı ki; bu yüksek hızlı sürüş yapmaya müsait olmayan bir oran.

    Ayrıca önde en küçük dişli ne kadar az sayıda ve arkada da en büyük dişli ne kadar çok diş sayısına sahipse, çok dik yokuşlarda daha rahat pedal çevirmeye olanak sağlar.
     
  6. #6
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    21 vitesten 24 vites iyimidir? daha iyi yokuş çıkarmı daha hızlı gidebilirmi
    21 den 24 arasında ne kadar fark vardır?
     
  7. #7
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    cevaplayan.....
     
  8. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    909
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yok mu anlayan???
     
  9. Okan Bozkurt

    Okan Bozkurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    203
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İstanbul/Çekmeköy
    Seviye:
    8 li ruble kullandığımızda daha fazla vites alternatifimiz oluyor yani rublede hem hızlı gidebilmek için diş sayısı az olan dişli ve yokuşlarda dahga rahat çıkabilmemiz için diş sayısı daha fazla olan dişliler oluyor, bu dediklerim 7 li rublede de olabilir ama o zaman da bazı dişli kombinasyonlarından vazgeçmiş oluyoruz mesela bir yokuşu düşük bir viteste değil de orta viteslerden birinde kullanmak istiyorsak bazen bu seçenekler elimizin altında olamayabiliyor. Eğer imkanınız varsa 24 vites kullanın derim.
     
  10. #10
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    21 vitesten, 24 vites daha iyi yani .. yokuşu daha iyi çıkarır, daha hızlı gider.
    öylemi, evetmi hayırmı?
     
  11. #11
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    uzman tv diye bir siteden izledigime göre daha hızlı gidilmiyormuş yokuşu iyi çıkarmıyormuş yani normal miş. doğrumu yanlışmı
     
  12. #12
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bir sorum daha olacak resimde ki vites kolunun 8 lisi varm[​IMG]
    ı
     
  13. #13
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
     
  14. #14
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bu kolların fiyatları kaç paradır?

    teşekkürler...
     
  15. zeratul

    zeratul Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Ankara - Niğde
    Seviye:
    Öncelikli olarak biraz sakin olur ve arka arkaya bu kadar mesaj atmak yerine düzenlersen sevinirim.

    gelelim uzman tv dediğin yerde izlediğin videoya. eğer 7 li ruble ile 8 li rublenin en büyük ve en küçük çarklarındaki dişli sayıları aynı ise (misal en küçük çarktaki dişli sayısı ikisindede 11 ise) o zaman aralarındaki tek fark ara vitestir. Fakat rublelerin çoğunda çarklardaki dişli sayısı değişiyor ve daha hızlı gitmene ya da daha kolay yokuş çıkmana yardımcı oluyor.

    gelelim vites koluna. 8 kademelisi var;

    http://www.ukbikestore.co.uk/product/96/shimano_slrs43p8/shimano-revoshift-set-front--rear-set.html

    adresinden görebilirsin 19,90 Euro fiyat koymuşlar ama Türkiye de satan varmı bilmiyorum.
     
    emre çıtak bunu beğendi.
  16. #16
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    foruma nasıl internet linki ekliyoruz
     
  17. #17
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    o siteyi gösteriyim sana video yu izle
     
  18. #18
    emre çıtak

    emre çıtak Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    teşekkürler
     
  19. Okan Bozkurt

    Okan Bozkurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    203
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İstanbul/Çekmeköy
    Seviye:
    Hem evet hem Hayır:)

    7 rublede de daha rahat yokuş çıkılabilecek modeller mevcut 12-32 diş sayısı olan rubleler buna örnek olabilir, daha hızlı gitmeye katkı sağlayan rubleler için de 11-28 dişli sayısına sahip rubleler örnek gösterilebilir.

    8 veya 9' lu sistemi de yukarıda yazdığım rublelerin karışımı gibi düşün.:in:
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  20. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.349
    Beğeniler:
    1.575
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    7li sistemden 8 liye adım attım evımın yokusunu 7lı lıstem ıle anca megarance ruble ıle cıkabılıyodum.Şimdi 32-11 8li rublem var hem daha kadanslı hemde daha az yorularak yokusu oturarak tamamlıyorum.....8li kol + Aktarıcı ve ruble hemen hemen 60 70 80 tl cıvarı tutar ama onemlı olan arka gobek kasetmı vıdalımı ? Buyuk ıhtımal vıdalı sıstemdırkı 8 li ruble ona uyum saglamaz.Size saydıklarıma ek olarakda bır adet arka kaset gobek almanız gerekıyor..100 TL gıbı bır masraf ıle 8 li sistemin keyfini yasayabılırsınız...Yada 300 tl verıp full shımano acera set gıydırebılırsınız bısıkletınıze :) secım sızın ıyı forumlar ;D
     

İlginizi Çekebilir

upload_2017-2-6_14-58-32.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...
GR_VillaOliveGrove_074-630x420.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....
Website_Drafting_Image_10m_2048x2048.png
Merhaba forumdaşlar :) Aslında başlığı "Drag nedir? Yenir mi?" yapmayı düşündüm ama bu bir Drag'a giriş konusu değil, Drag'ın ne olduğunu zaten bilenler için beyin yakan bilgiler içeren bir makale...