Bisiklette Göbekten Vites Teknolojisi

Talha Ateş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
652
Tepki
612
Yaş
52
Şehir
Isparta
Bisiklet
Bianchi
Bilindiği üzere bisiklet vites sistemlerinde teknolojik çalışmalar hız kesmiyor. En güzel çalışmalardan biri ise göbekten vites sistemi. Eğer arkada iki teker olsa arabalar gibi bir diferansiyel yeterliydi...
 
Scudo

Talha Ateş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
652
Tepki
612
Yaş
52
Şehir
Isparta
Bisiklet
Bianchi
Arkadaşlar Türkçe aradım ama hep yabancı maalesef.
 

Talha Ateş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2011
Mesaj
652
Tepki
612
Yaş
52
Şehir
Isparta
Bisiklet
Bianchi
@BRSZNR

Fiyatları oldukça pahalı. Sanırım bizim makina ve tasarım mühendisi gençler bu konuya bir el atar ve yerli marka üretilirse 3900 euro yerine 390 Liraya alabiliriz.:)
 

dr_mrh

Daimi Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
255
Tepki
132
Şehir
kayseri
Bisiklet
Carraro
Tek rohloff yok shimano.
Sram SACHS da var
Gerci sram SACHS I aldı

Shimano nun nexus serisi var
Alfine serisi rohloff a yakın performansı olarak fiyatları da 350 500 dolar falan
Bu işe giriş yapayım derseniz 125 tl ye 3 vtes

400 500 tl ye 7 vites var
Bu sistemin avantajı bakım gerekmemesi
Yıllık yağını değiş 5 10 yıl sonra contadeğiş yeter

Sıkıntısı ise bir vitesle diğeri arasında çok fark var
Ön ve arka zincir tek bir hiza olacak
Bozulursa anlayan kişi neredeyse yok
Ben kayseri de bir kişi buldum o da işim çok dedi yapmadı salladı
Parça sıkıntı
 

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.384
Tepki
889
Yaş
44
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
20141228_141701.jpg Valla arkadaşlar emin olmamakla bir bu vites sistemi. Kocaeli KOBİS bisikletlerinde mevcut sanırım. Bende bildiğimden değil videoyu yeni izledim. Bisikletlerin vites sistemi ilginçime gitmişti birtürlü çözememiştim. Aşağıdaki fotoğraf en yakın şekilde çekilmiş olanı vites grubuna
Fakat bunlar 3 vites gözüküyor ama nasıl 3 vites anlamadım. 3 te bisikleti kaldırmak imkansız. Hatta bugün aldım bi tane 3 kalmış sanırım tel patlaktı. Pedallara abandım durdum. Arkamdan biri acı yok rocky diye bağıyor gibydi:)

İzmitte ikamet edip bu işte usta olanlar daha iyi bilgi verecektir. Umarım
 

Keya

Üye
Kayıt
16 Temmuz 2015
Mesaj
42
Tepki
5
Şehir
Ankara
İsim
Kemal y
Bisiklet
b'Twin
Arabalardaki F1 şanzımanla aynı neredeyse. Ayna koluda 2-3 yapraklı yapsak olur mu:D
 

Fireblade

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2017
Mesaj
269
Tepki
260
Şehir
Malatya
Bisiklet
Cube
Sturmey Archer diye bir markanın göbekten vitesini kullandım fakat 1. vites çok ağır. 3 viteste hareket etmiyor. Rampalarda kondüsyon olsa bile bayılıyor. 14 vites Rohlofflar var fakat fiyatları korkutucu. Shimano'nun Nexus serisi bunlara göre hem daha ucuz hem de daha fazla vitesi var. Kalite farkı var fakat hepsine 6 ayda bir yağ verirseniz ve temizlerseniz bozulmuyor. Bazı uzun tur bisikletçileri bundan kullanıyor ve 100.000 km gördüğünü söylüyorlar.
 

leeroy

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2006
Mesaj
116
Tepki
286
Yaş
58
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit
Başlangıç
1971—72
Bisiklet
Marin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ön göbeğe 18 vites pinion,arkaya da 14 vites rohloff uygulanmış Schindelhauer marka bisiklet. 252 farklı vites seçeneği sunuyor.
İlginç bir mühendislik çalışması.

 

Upper Architect

Daimi Üye
Kayıt
19 Ekim 2017
Mesaj
353
Tepki
425
Şehir
İstanbul
İsim
Numan
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Sturmey Archer diye bir markanın göbekten vitesini kullandım fakat 1. vites çok ağır. 3 viteste hareket etmiyor. Rampalarda kondüsyon olsa bile bayılıyor. 14 vites Rohlofflar var fakat fiyatları korkutucu. Shimano'nun Nexus serisi bunlara göre hem daha ucuz hem de daha fazla vitesi var. Kalite farkı var fakat hepsine 6 ayda bir yağ verirseniz ve temizlerseniz bozulmuyor. Bazı uzun tur bisikletçileri bundan kullanıyor ve 100.000 km gördüğünü söylüyorlar.
Şehir kullanımı için ekstrem yokuş çıkmıyorsanız Nexus 8 hayli hayli yetiyor.
Ön göbeğe 18 vites pinion,arkaya da 14 vites rohloff uygulanmış Schindelhauer marka bisiklet. 252 farklı vites seçeneği sunuyor.
İlginç bir mühendislik çalışması.

'İnsan fantastik bir canlıdır." sözünü doğrulamak için yapılmış güzel bir çalışma olmuş.
Tek rohloff yok shimano.
Sram SACHS da var
Gerci sram SACHS I aldı

Shimano nun nexus serisi var
Alfine serisi rohloff a yakın performansı olarak fiyatları da 350 500 dolar falan
Bu işe giriş yapayım derseniz 125 tl ye 3 vtes

400 500 tl ye 7 vites var
Bu sistemin avantajı bakım gerekmemesi
Yıllık yağını değiş 5 10 yıl sonra contadeğiş yeter

Sıkıntısı ise bir vitesle diğeri arasında çok fark var
Ön ve arka zincir tek bir hiza olacak
Bozulursa anlayan kişi neredeyse yok
Ben kayseri de bir kişi buldum o da işim çok dedi yapmadı salladı
Parça sıkıntı
Ön arka aynı hiza olayı, zincirin ömrünü uzatan bir artı.
Vites aralıkları ise modelden modele değişiyor. Direk vitesler arası çok fark var demek doğru değil. Kendimdeki nexus8 in 4-5-6 ve 6-7-8 üçlüleri arasında geçiş yaparken farkı az olduğunu hissettiriyor. 8e geçerken biraz daha fazla tabi.
Nexus 3te aralık dediğiniz gibi geniş mesela. Nexus 7 de ise dar ve neredeyse her viteste Aralık eşit.(Bu nexus7nin nexus8i yenebildiği fiyat haricindeki tek noktadır.)
Yedek parça noktasında Konya özceylanda neredeyse her parça var.
 
  • Beğen
Tepkiler: leeroy

leeroy

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2006
Mesaj
116
Tepki
286
Yaş
58
Şehir
İstanbul
İsim
Ümit
Başlangıç
1971—72
Bisiklet
Marin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Şehir kullanımı için ekstrem yokuş çıkmıyorsanız Nexus 8 hayli hayli yetiyor.

'İnsan fantastik bir canlıdır." sözünü doğrulamak için yapılmış güzel bir çalışma olmuş.

Ön arka aynı hiza olayı, zincirin ömrünü uzatan bir artı.
Vites aralıkları ise modelden modele değişiyor. Direk vitesler arası çok fark var demek doğru değil. Kendimdeki nexus8 in 4-5-6 ve 6-7-8 üçlüleri arasında geçiş yaparken farkı az olduğunu hissettiriyor. 8e geçerken biraz daha fazla tabi.
Nexus 3te aralık dediğiniz gibi geniş mesela. Nexus 7 de ise dar ve neredeyse her viteste Aralık eşit.(Bu nexus7nin nexus8i yenebildiği fiyat haricindeki tek noktadır.)
Yedek parça noktasında Konya özceylanda neredeyse her parça var.
Schindelhauer zaten genellikle zincir yerine kayış kullanıyor.
Adamların nelere kafa patlattığı,bisiklet gibi basit bir araçta ne gibi yenilikler peşinde koştuğu konusu gerçekten hayret verici.
Benim gibi sadece yokuşsuz düz yolda gezinti amaçlı "yaşlı" bisiklet kullanıcıları için Nexus 8+ kayış aktarma biçilmiş kaftan.
Sizlerin zaman içinde konu hakkında yazdıklarınızı dinleyip böyle bir bisiklet edindiğim için son derece memnunum.
Bu vesileyle size bir kez daha teşekkür ediyorum.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Upper Architect
Yukarı Alt