Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklette ağırlık Sorunu

Kayıt
20 Ocak 2011
Mesaj
7
Tepki
1
Şehir
İstanbul
Bir süredir izlediğim kadarı ile neredeyse herkes bisikletinin daha hafif olmasına çalışıyor veya istiyor.

Ben bisiklet almak üzere olan biri olarak bu nktada ciddi bir karmaşa yaşıyorum. Zira pek çok kişi bana full suspansiyon bisiklet öneriyor. Bu bisiklerlerden örnek olarak scott spark 30 modeli 11,30 kg ve 5000TL civarı.

Sadece ön süspansiyona sahip Scott Scale 20 ise 9,50 kg ve aynı fiyat ciddi bir kg farkı var.

Suspansiyon bu kg farkının karşılığını veren bir sistemidirki bu kadar kullanan görüyorum. Yada benim gibi artık veteran olanlar konfora daha çokmu değer veriyor.
 
Scudo
Ben bildiğime göre bisiklet ne kadar hafifse o kadar pahalı olur. Spark 30la scalenin fiyatlarının aynı olmasının nedeni ekipman aynı olması veya farklı olması olabilir
 
acizane fikrim full süspansiyona cokta gerek yok baksanıza hem daha agır hemde daha pahalı ayrıca şeklenden hoş durmuyor heleki arada yoldada kullancaksanız zaten cok gerekli degil yok tamamen cok bozuk arazi şartları içinse işe yarar tabiki ama bence gereksiz:)
 
Önce bisikleti nerelerde kullanacağınıza karar verip seçiminizi ona göre yapmanızı tavsiye ederim.
Arka suspansiyona sahip bir bisikletin hem ağırlığı artacak hem de fiyatı. Bunun yanında yolda pedal çevirirken arka süspansiyonda çalışacağından pedallara uygulayacağınız gücün bir kısmını yaylanma nedeniyle yutacaktır. Bu bisikletler arazide iniş sporu yapanlar tarafından kullanılır yani hoplamaya, zıplamaya uygundur.
Eğer dağ bayır gezerim patikayada girerim diyorsanız ön amortisörlü bir dağ bisikleti işinizi görür. Eğer ben asfalttan pek çıkmam, ileride tura çıkmayıda düşünüyorum diyorsanız amortisörsüz bir bisiklet alın. Bu bisikletler yolda daha performanslı ve akıcıdırlar. Aynı zamanda daha hafiftirler.
Bu kriterleri göz önüne alarak seçiminizi yapın. Yarışmıyorsanız, bisikletinizi çok zor şartlar altında kullanmıyorsanız hafif fakat pahalı üst seviye donanımların hiç birine ihtiyacınız yok. Önce bütçenizi zorlamayacak bir bisiklet alın ama mutlaka alın gerisi sonradan nasılsa gelir.
 
@Orhan Kılıç
Arkadaşın karşılaştırma için yazdığı spark 30 atlayıp zıplama ve iniş için üretilmiş bir bisiklet değildir.Karşılaştırma yaptığı scale 20 gibi XC bisikletidir.
Arazide kullanırken daha fazla konfor istiyorsanız spark ı alın.Ayrıca arka amortisörü istendiğinde kilitlenebiliyo.İhtiyacınız olmayan yerlerde kapatırsını< amortisörü.
 
Secan bey,
İyice araştırdım dediğiniz gibi bu amartisör kolaylıkla kilitleniyormuş . Arazi yarışlarında kullananlar çok memnun gördüğüm kadarı ile hatalarıda kapatıyor denilmekte. Ben geç yaşta başladığımdan bana daha uygun olacak sonuçta çok teknik bir bisikletçi olmayacağım . Bütün yarışlara girerim muhtemelen işin güzelliği bu.

Ben eski milli kürekçiyim yarışmak arzusunu koşu ve bisiklete taşımak istiyorum.
Scott spark 30 veya 35 alacağım sanırım.
 
@Tunç Sönmezoğlu

Süspansiyonun kilitlenebilir olmasının performans ve verim açısından olumlu etkisi olsa da fazla ağırlıktan dolayı tek süspansiyonludaki kadar verim alamazsınız. Eğer çok sık arazi sürüşü yapmayı düşünmüyorsanız ve amacınız daha çok tur yapmaksa çift süspansiyonlu bisiklet almayın derim. Hem aynı kalitedeki tek süspansiyonlu bisikletlere göre daha pahalı hem daha ağır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
Şimdi benim anlamadığım bir nokta var arazi sürüsü yapmayacaksak MTB almak anlamsız olmuyormu. Sanırım yol bisikleti olarak çok kullananlar var MTB leri. Ben ormanlarda dağlarda byırlarda yapılan yarışlara girmek için almak istiyorum antrenmanların büyük kısmını salonda yapan biriyim.
BU bahsettiğim yarışlar arazi olarak kabul edilmiyormu yoksa..
 
@Tunç Sönmezoğlu

Genelde tur yaparım ama arada bir de araziye çıkarım diyenlerin dağ bisikleti alması doğal. Çünkü tur bisikleti ile araziye çıkmak pek mantıklı değil (Bazı hibrid modeller hariç). Bunun için dağ bisikleti kullananlar 2. bir teker seti alarak (yol bisikleti tekerine benzeyen) bisikletlerini düz yolda performans kaybı yaşamadan kullanıyorlar. Sizin için problem şu: Gerçekten çift amortisörlü bir bisiklete ihtiyacınız var mı? Daha çok salonda antreman yapacaksanız bence yok. Genellikle kilitli duracak bir parça için fazladan para vermiş olacaksınız. Tabi 10 kilo altındaki çift amörtisörlü bir bisiklet size arazide ciddi bir konfor sağlar ama aynı paraya daha hafif ve donanımları daha üst hardtail bir bisiklet alabilirsiniz.
 
En iyisi sanırım 2000 tl lik bir bisiklet alıp işin tadına varmak. Hakettikçe modeli yükseltmek olacak sanırım. Direk gidip spark 30'a 7000 tl verip duvarımda süs olarak kalsın istemem sanırım.

Yorumda bulunan herkese teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
bencede düşünceniz çok dogru başlangıç olarak fiyatı abartmamak lazım...
 
@Tunç Sönmezoğlu

En iyisini yaparsınız. Başlangıç için 2000 lira gayet uygun. Hatta biraz daha inebilirsiniz. Bu fiyata işinizi başlangıç için fazlasıyla görecek hardtail model alabilirsiniz. Satın almadan önce tur bisikletlerini de denemenizi öneririm.(Trek FX serisi gibi) Her ne kadar genel eğilim dağ bisikleti almak olsa da tur bisikletinin tadı farklıdır. Düz yolda akar gider.
 
Geri