Scudo Sports

Bisikletle bir otomobile çarparsak?

nolef

Üye
Kayıt
18 Ocak 2015
Mesaj
58
Tepki
39
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
ali
Bisiklet
b'Twin
Merhaba arkadaşlar, diyelimki;
a) sıkışık trafikte aralara girdik ve bi araca sürttuk aynasınıda kirdik?
b)emniyet şeridinde ilerlerken bi araç kapısını açtı ve araca çarptık?

a ve b bendinde kim hakli kim haksizdir hakliysak haklarimiz neler haksizsak yapmamız gerekenler nelerdir? Sigortamiz yok bişe yok pahalı bi aracın aynasını kirarsak ortalık karışır :)

"Bildigim kadariyla bisiklet otoyollara giremiyor.Otoyol haricinde sağ seritten ilerleyebiliyoruz ,iki bisiklet yanyana sürmek yasak ve trafik kurallarına uyarak kullanmaliyiz."
 
Scudo
Merhaba, kendi fikrimi söyleyeceğim sadece. İlk durumda, ayna kırılması konusunda bisikletli suçlu olur. İkinci durumda da bisikletli suçlu olur gibi geldi. Çünkü kanunda "Bisiklet Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder." Şeklinde bir madde var dolayısıyla emniyet şeridinde giderken bu kazayı yaparsanız muhtemelen yine bir miktar suçlu olursunuz diye düşünüyorum. Ancak araç da kapısını açtığı için bir miktar o da suçlu olabilir. Karışık bir durum.
Son olarak 2 bisiklet yan yana gidebilirsiniz. 2'Den fazla bisiklet yan yana gidemez diye biliyorum.
 
Peki haksız olduğumuz durumda masrafı cebimizdenmi karşılayacagiz? Günümüzde ortalama lüks bi aracın aynası 2-3000 Tl ki bi minimum masraf olur.Kaskosu yoksa karşı taraf mağdur kalır.Trafik sigortası tutanağına bisiklet yazamaz plakamiz yok sigortamiz yok :) Çoban köpeğiyle tutanak tutan adam geliyor aklıma :D Bizim ulkemizde bu işler nasıl işliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarper Tuncer
Trafikte araya girmek her türlü yasak olduğundan a durumunda biz haksızız malesef ama b hakkında fikrim yok
 
karayolları trafik kanunu ve yönetmeliğine göre her ikisinde de kusur bisiklettedir.
 
Birkeresinde kenarda, arabada park halinde, beklerken arabanın aynasına başka bi arabanın aynası çarptı. Araba aynası ters dönebilen bir şey, bir zorlanma durumunda, bu yüzden aynam kırılmadı sadece azcık ters döndü. Yani bir aynaya çarparsan kolay kolay kırmazsın kardeşim sadece özür dile devam et yoluna derim ben. Birde kapıya çarpma olayı olucak, o durumda haklı olan kim bilmem çünkü kurallar gereği araba yanından 1-1.5metre uzakta geçmen gerek zaten kapı çarpmasın diye. İki bisikletten fazlasının aynı şeritte yan yana gitmesi yasak. Bisiklet motorsuz bir taşıttır ve bisiklet yolu olmayan yerlerde de en sağ şerit bisikletindir. Bu trafik kuralıdır kardeşim aklından çıkarma, pratik bir cevap olur laf edene. İyi sürüşler ve daima dikkat et kenarda ışıkları açık araçlar bide trafikte, kırmızı ışıkta bekleyen arabalarıb arasından hızlıxa sakın geçme kardeşim.

Söylediğim şeyler yukarda yazılmış ama bir tekrar olsun bari
 
Hocam cevabınız için teşekkürler fakat benim asıl merak ettiğim; haklı durumda ve haksiz durumda kimin hasarını kim karşılar?
Istanbul gibi bir şehirde 1metre mesafe bırakacak alan olursa zaten orayada bi araba sokarlar bi şerit daha olur :)
Diyelimki kırıldı kırdık haksızız.Birde bize çarpan oldu o konudada hakliyiz bu durumlarda ne olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: FelixTheCat
@halil ibrahim duran
Hocam b durumu için emin misiniz? Karayolları Trafik Yönetmeliği Madde 110'da şunlar var:

b) Karayolunu kullananlar için bir tehlike ve engel teşkil etmeyeceğinden emin olunmadıkça;
...
3) Durakladıktan sonra aracın sağını kontrol etmeden kapı açmak ve kontrolsüz inip binmek,
4) Taşıt yolu üzerinde araçların sol kapılarından yolcu indirip bindirmek,
Yasaktır.
 
her iki şekilde de hata bisiklettedir.
sıkışık bir trafik arasında makas zaten yasak üzerine birde ayna kırarsanız veya kaportaya sürtme şeklinde zarar verirseniz oda tuzu biberi olur. kapı açma sonrasında çarpma ile ilgili dayım bursa'da böyle bir olay yaşamıştı. t.m.ali caddesinde ortalama bir hızla ilerlerken ansızın sağ tarafta park halinde duran bir aracın kapısı açılır ve son anda fark eden dayım çarpmamak için elinden geleni yapar fakat başaramaz ve araç sahibini araya alacak şekilde kapıya toslar. kendisi düşer ve araç sahibi hafif sıyrıklarla durumu atlatır. sonrasında kısa süreli bir arbede yaşanır. araç sahibi sinirlidir. dayımın üzerine yürür çevredekiler müdahil olur şeklinde devam ediyor. şimdi burada resmi olarak, kanun olarak dayım suçludur. fakat birde vicdani yönü var olayın. araç sürücüleri de hiç olmazsa aynalardan kontrol yaptıktan sonra davranmalılar kapılara. bursalılar bilirler t.m. ali caddesi dar bir caddedir. otobüsler anca geçerler. yolun bir tarafı mutlak park halinde araçlarla doludur. e kaldırımdan gitseniz yayalara zeval insanlar şikayet ediyorlar "kardeşim burası yol mu" diye, e yoldan gitseniz yine ayrı sıkıntı. bu noktada yapacak çok fazla bir şey yok. pür dikkat bisiklet sürücüsünde olmalı. yani karşı tarafın yapacağı hatayı da bisiklet sürücüsü kendi fazladan dikkatiyle telafi etmeli. aksi durumda araç sürücüsü insaflı değilse ters bir sözde veya harekette olay kavgaya kadar gider.
sıkışık trafikte ilerlerken arabaya bir şekilde zarar verme olayı ise tamamen bisiklet sürücüsüne patlar. o daha tehlikeli.
 
@Murat B.

sevgili Murat,
zorunlu durumlar haricinde emniyet şeridi kullanmak, ki burada kullanmak ilerlemek için değil belirli bir sorundan dolayı o sorunu giderene kadar orada bulunmayı ifade eder, her türden araç için yasaktır. dolayısı ile en baştan hakkı olmayan bir yolu zorunlu bir sebep olmadan keyfekeder kullanmaktan dolayı olmayan bir haktan dolayı kazaya sebep olduğundan asli kusur bisiklette olur.

110. madde "yolun sağında durup sağdaki kapıdan indirmelidir" diyor ve emniyet şeridi aracın her zaman sağında olduğundan zaten buraya yazdığınız 4. maddeyi tam olarak örnek senaryo ile örtüşmüyor.
ve emniyet şeridi genelde otoyollarda ve devlet yollarında olur ki otoyollarda zaten yolcu indirip bindirmek yasaktır. kapısını kontrolsüz açan araç kullanıcısı yolcu ise tali kusurlu sayılır. , yine bir hastalık vb durumdan dolayı kapı açılacaksa o araç zaten emniyet şeridine girme hakkını kullanacaktır, şeritten kapıyı açmaz. dolayısı ile tali kusur araç yolcusundadır.
ayrıca yine otoyol ise bisikletin zaten otoyolda sürülmesi yasak olduğundan yine bisiklet asli kusurlu olmaya devam edecektir.
 
@Murat B.
murat bey'in söylediği de doğru fakat bu sadece teoride bir kural maalesef. pratikte pek işe yaramıyor. siz araca bir şekilde zarar verdiğiniz zaman(yüzde yüz araç sürücüsü hatasından bile olsa) bir kere arabaya zarar verildi ve haliyle adam sinirlenecektir ve o maddeler, yasa, kurallar falan o ara pek işe yaramayacaktır diye düşünüyorum. yani bisiklet sürücüsünün savunması bu şekilde olursa ortama daha da gerginlik katabilir diye düşünüyorum. başka başlıklarda da çok kez geçti türk insanı bisikleti çocuk aracı çocuk gereci gibi bir araç hatta bir oyuncak olarak görüyor. bu eksiklikten dolayı siz çarptıktan sonra adama bir kanundaki maddeyi okuyup "sen haksızsın kardeşim" derseniz pek faydalı olacağını sanmıyorum. bu sebepten bizler bisiklet sürücüleri olarak çok dikkatli olmalıyız. insanflı, halden anlayan bir insana da denk geldiysek zaten allah'ın izniyle karşılıklı anlaşma şeklinde taraflar helalleşerek ayrılırlar.
 
@Murat B.
Ben de bunun için karışık bir durum diye yazdım. Ancak hem çarpan taraf olmasından hem de emniyet şeridinden gitmesinden dolayı bisiklet daha kusurlu gibi geldi bana da. Sonuçta yolcu indirmek gibi bir amaç olmayabilir. Zorunlu haller için de kapı açılıyor olabilir. İkisinde de kusur bulunur bence.
Ödeme konusuna gelince yayayken de bu durum başımıza gelebilir. Arabaların arasından geçerken park etmiş aracın aynası hasar görebilir mesela. Ya da çizilebilir. Bunlarda da sorumluluğumuz var. Muhtemelen cebimizden ödemek zorunda kalıyoruz.
 
ortada karışık bir durum yok,

birinci senaryoda araç şeridinde normal devam ediyor ise tamamen bisiklet kusurludur.
ikinci senaryoda da asli kusur bisiklette, tali kusur sağdan emniyet şeridine kontrolsüz kapıyı açan araç yolcusundadır (şoförün burada kusuru ifadelerden sonra netlik kazanır).
 
Adım adım ilerleyen trafikte minibüs aniden önüme çıkınca park halindeki arabanın aynasını yamultmuştum. Arabanın sahibini bulup durumu anlattım, adam arabasına gitti aynayı eski haline getirdi, ücret talep etmedi benden. ha ayna yerinden çıkarsa veya kırılırsa o durumlarda parayı ödetirler sanırım. 2. senaryoda 2 tarafında suçu var gibi.
 
Ayna kırmadım hiç. Ancak 2 ay önce kırmızı ışıkta duran bir aracın yanından geçerken; yolcu kapısını açtı ve kapının kenarı parmağımı kırdı...
1 ay alçıda kaldı. Genelde maddi hasardan çok sağlık daha önemli... Kazasız sürüşler dilerim...
 
  • Beğen
Tepkiler: abdulkadir
Abi sokak da çoğu zaman insanların yapısına göre madde görev görmüyor. (A) sorusunda kazayı yaptın çarptın ya sürücü dengesiz ise, kavga edersin yada parasını öder gidersin. (B) şıkkı ise öyle durumda sürücü hatalı da olabilir seninde sen arabaya dibinden gidersen yolun sağ 1-1.5 metre mesafe koyman lazım eğer park etmiş bir yolda bile gidiyorsan arabaya koyman lazım o farkı benim düşüncem (B) de her iki taraf hatalı olur ama senin çarpıp düşmenle sürücünün yaptığı hatayı farkına varınca susar.
 
Peki Avrupa da bisikletin yoğun olarak kullanıldığı ülkelerde de durum böylemi? Aslında trafiğe çıkacak bisikletlerin trafik Sigortaları olsa daha mantıklı olurdu.En azından maddi hasarı karşılar.Çünkü burada bisikletin sağdan gitmesine izin var fakat emniyet şeridinden gitmesine izin yoksa bana çok saçma geliyor.O zaman hiç trafiğe çıkartmasınlar. Gök taşı düşse biz suçluyuz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: abdulkadir
Geri