Mesut Girgiç
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 28 Mart 2006
- Mesaj
- 4.517
- Tepki
- 11.601
- Şehir
- Konya
(Bisiklet Fizyolojisi konusunun ikinci bölümü)
İlk bölüm için BURAYA TIKLAYIN
FİZYOLOJİK SİSTEMLER:
Fizyolojik sistemlerin iyi anlaşılması, fizyolojik kapasitelerin bisiklet kullanarak nasıl geliştirilebileceğinin anlaşılmasını sağlar.
Bisiklete binerken vücut üç major fizyolik sistemle egzersize destek olur.
1. Enerji sistemleri
2. Kas sistemleri
3. Kalp damar sistemleri
1. Enerji sistemleri:
a. Kreatin fosfat: 10-15 sn lik eforlarda
b. Anaerobik: 30 sn- 2dk arası eforlarda
c. Aerobik: 4 dk- saatler süren eforlarda devreye giren enerji sistemlerimizdir.
2. Kas sistemi:
Güç: Belli bir dirence karşı pedallama yeteneği
Dayanıklılık: Uzun süre pedallama yeteneği
Hız: Hızlı pedallama yeteneği
İş gücü: Belli bir zaman diliminde belli bir gücü uygulama yeteneği
3. Kalp damar sistemi:
En yüksek kalp hızı, maksimum egzersizde ulaşılabilen kalp hızıdır. Laktik asidin kaslarda biriktiği yada Anaerobik mekanizma denen durum daha ziyade en yüksek kalp hızının %85-92 sinin kullanıldığı durumlarda devreye girer. Buna gre kalp hızı zonları aşağıdaki gibi sınıflandırılabilir.
Aşağıdaki tabloda en soldaki sütün olasılıkla (220-yaş) formülüyle hesaplanmış maksimum nabız hızını göstermektedir.
Buna göre örnek olarak maksimum nabızı 195 olan birinin(tablonun en alt satırına bakınız) nabız aralığını 140-160 arasında tutarak yapacağı egzersizler ona dayanıklılık kazandırırken, güç kazandırıcı bir egzersiz yapmayı hedefliyorsa nabız aralığını 180-201 arasında tutması gerekecektir.
http://i932.photobucket.com/albums/ad164/mesutgirgic/heartrate.jpg
Bir nabız saatiniz yoksa yukarıdaki tablodaki zonları 1 den 6 ya kadar olmak üzere en hafiften, hafif orta ağır çok ağır ve maksimum egzersiz seviyesi gibi olarak isimlenirebilir ve ona göre kendinizi ayarlayabilirsiniz ancak bu objektif bir yaklaşım olmaz maalesef.
Faydalanılan kaynak:
BASICS OF CYCLING TRAINING
www.cyclesportcoaching.com
İlk bölüm için BURAYA TIKLAYIN
FİZYOLOJİK SİSTEMLER:
Fizyolojik sistemlerin iyi anlaşılması, fizyolojik kapasitelerin bisiklet kullanarak nasıl geliştirilebileceğinin anlaşılmasını sağlar.
Bisiklete binerken vücut üç major fizyolik sistemle egzersize destek olur.
1. Enerji sistemleri
2. Kas sistemleri
3. Kalp damar sistemleri
1. Enerji sistemleri:
a. Kreatin fosfat: 10-15 sn lik eforlarda
b. Anaerobik: 30 sn- 2dk arası eforlarda
c. Aerobik: 4 dk- saatler süren eforlarda devreye giren enerji sistemlerimizdir.
2. Kas sistemi:
Güç: Belli bir dirence karşı pedallama yeteneği
Dayanıklılık: Uzun süre pedallama yeteneği
Hız: Hızlı pedallama yeteneği
İş gücü: Belli bir zaman diliminde belli bir gücü uygulama yeteneği
3. Kalp damar sistemi:
En yüksek kalp hızı, maksimum egzersizde ulaşılabilen kalp hızıdır. Laktik asidin kaslarda biriktiği yada Anaerobik mekanizma denen durum daha ziyade en yüksek kalp hızının %85-92 sinin kullanıldığı durumlarda devreye girer. Buna gre kalp hızı zonları aşağıdaki gibi sınıflandırılabilir.
Aşağıdaki tabloda en soldaki sütün olasılıkla (220-yaş) formülüyle hesaplanmış maksimum nabız hızını göstermektedir.
Buna göre örnek olarak maksimum nabızı 195 olan birinin(tablonun en alt satırına bakınız) nabız aralığını 140-160 arasında tutarak yapacağı egzersizler ona dayanıklılık kazandırırken, güç kazandırıcı bir egzersiz yapmayı hedefliyorsa nabız aralığını 180-201 arasında tutması gerekecektir.
http://i932.photobucket.com/albums/ad164/mesutgirgic/heartrate.jpg
Bir nabız saatiniz yoksa yukarıdaki tablodaki zonları 1 den 6 ya kadar olmak üzere en hafiften, hafif orta ağır çok ağır ve maksimum egzersiz seviyesi gibi olarak isimlenirebilir ve ona göre kendinizi ayarlayabilirsiniz ancak bu objektif bir yaklaşım olmaz maalesef.
Faydalanılan kaynak:
BASICS OF CYCLING TRAINING
www.cyclesportcoaching.com