mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.668
- Tepki
- 13.443
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
İlk olarak T.C. Karayolları Trafik Kanunu 2918 Sayılı Bisikletle İlgili Maddeleri vermek istiyorum.
Madde 3 c (10) Bendi: Bisiklet motorsuz bir taşıttır.
Madde 37: Sürücü için ehliyet ve taşıt için plaka gerekmez.
Madde 46: Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Madde 66: Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.
Madde 66: a) Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülemez.
Madde 66: b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
Madde 66: c) Yük ve eşya taşınamaz.
Madde 37: Karayollarında bisiklet sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.
Altı çizili maddede görüldüğü üzere bisiklet yolu olan yerlerde bisiklet karayolunda sürülmez. Bisiklet yolu bizatihi bisikletin sınırlandırılması demektir. Yani bir insan bisiklet yolunu neden isteyebilir. Oysaki biz kısıtsız bisiklet sürmek istiyoruz. Bisiklet yoluna ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum. Bisikleti belli bir yol ile sınırlamak bana çıkar yol gibi gözükmüyor. Mahalli idarelerden Bisiklet yolu yapmalarından ziyade bisiklet üzerine farkındalığın arttırılmasını isteyebiliriz. Birde şöyle bir şey varki bisiklet yolu mahalli idareleri bir zorunluluktan kurtaracaktır. Yani bir kaza olması halinde işte bisiklet yolu vardı-ki çoğunlukla dostlar alışverişte görsün kabilinden-oradan sürseydi sorumlu biz değiliz şeklinde bir yaklaşımda bulunacaklardırki hoş bisiklet yolu olmadığı halde bile böyle bir sorumluluk hisssetmiyorlar. Demem oki bir yerleşimi bisiklet yolları ile donatmanız fiziki vs mümkün olmayabilir. Bisikleti trafikten yalıtılmış bir araç kılmaktan ziyade trafiğin içinde ama kabul edilmiş bir araç haline dönüştürmek daha olması gereken bir çözümdür.
otoyolda bisikletin sürülmemesi uygulaması ise akşam saatleri dışında kaldırılmalıdır. Otoyol emniyet şeridi çoğu kez diğer karayollarından daha güvenli-gündüz şartlarında-
Madde 3 c (10) Bendi: Bisiklet motorsuz bir taşıttır.
Madde 37: Sürücü için ehliyet ve taşıt için plaka gerekmez.
Madde 46: Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.
Madde 66: Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.
Madde 66: a) Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülemez.
Madde 66: b) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
Madde 66: c) Yük ve eşya taşınamaz.
Madde 37: Karayollarında bisiklet sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir.
Altı çizili maddede görüldüğü üzere bisiklet yolu olan yerlerde bisiklet karayolunda sürülmez. Bisiklet yolu bizatihi bisikletin sınırlandırılması demektir. Yani bir insan bisiklet yolunu neden isteyebilir. Oysaki biz kısıtsız bisiklet sürmek istiyoruz. Bisiklet yoluna ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum. Bisikleti belli bir yol ile sınırlamak bana çıkar yol gibi gözükmüyor. Mahalli idarelerden Bisiklet yolu yapmalarından ziyade bisiklet üzerine farkındalığın arttırılmasını isteyebiliriz. Birde şöyle bir şey varki bisiklet yolu mahalli idareleri bir zorunluluktan kurtaracaktır. Yani bir kaza olması halinde işte bisiklet yolu vardı-ki çoğunlukla dostlar alışverişte görsün kabilinden-oradan sürseydi sorumlu biz değiliz şeklinde bir yaklaşımda bulunacaklardırki hoş bisiklet yolu olmadığı halde bile böyle bir sorumluluk hisssetmiyorlar. Demem oki bir yerleşimi bisiklet yolları ile donatmanız fiziki vs mümkün olmayabilir. Bisikleti trafikten yalıtılmış bir araç kılmaktan ziyade trafiğin içinde ama kabul edilmiş bir araç haline dönüştürmek daha olması gereken bir çözümdür.
otoyolda bisikletin sürülmemesi uygulaması ise akşam saatleri dışında kaldırılmalıdır. Otoyol emniyet şeridi çoğu kez diğer karayollarından daha güvenli-gündüz şartlarında-