En iyi yama eski bir iç lastikten istediğiniz boyutta yüzlercesini keseceğiniz parçalardır (iç lastiğiniz ile aynı gerilme, esneme vs. özelliklerine sahiptir). Orta kabalıkta zımpara kağıdı, bir tüp bildiğimiz Derbi veya Bally yapıştırıcı ve zippo çakmak benzini ile malzemeleriniz hazırdır.
Lastiğin patlak bölgesini yama büyüklüğünü karşılayacak şekilde iyice zımparalayın. Kestiğiniz yamayı da her yanıyla aynı şekilde zımparalayın. Varsa, çakmak benzini ile hem lastiğin zımparalanan yerini, hem de yamayı silin.
Yapıştırıcıyı lastiğin yamanacak yerine akıtıp hemen parmağınızla yayın. Aynı şekilde yamaya da yapıştırıcıyı sürün ve yayın. Yama parmağınıza yapışmadan bir kenara koyun. Yapıştıysa ayırmaya çalışırken yapıştırıcı da kalkarsa endişelenmeyin. Çakmak benzini ile yapıştırıcıyı yumuşatıp ovalayarak üzerinden kaldırıp aynı işlemi tekrar deneyin.
Sürülen yapıştırıcının EN AZ 15 DAKİKA tam anlamıyla kurumasını bekleyin, bu çok önemli, Bu süre 10 dakika olmamalı, ama 20 dakika olabilmeli. Dokunduğunuzda elinize yapışmamalı artık.
Şimdi yamayı yerine yerleştirin ve üzerine parmağınızla bastırın, ardından da lastiği zedelemeyecek düz bir zemin üzerinde yamayı çekiçle biraz dövün, ama öldürmeyin

İşler ters giderse yamayı sökün, hem lastiğin hem de yamanın üzerindeki yapışkanı benzin ile yumuşatın ve parmağınızla ovarak kaldırın. Aynı işlemleri yeniden yapın. Biraz tecrübe kazandıktan sonra benim gibi lastiklerinizle üzerinde 3-5 yama ile sorunsuz bir şekilde yaşayıp gidersiniz.
Havanız bol olsun ve kaçmasın
