Kerem Özbayrak
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Haziran 2009
- Mesaj
- 1.245
- Tepki
- 2.688
- Yaş
- 45
- Şehir
- iSTANBUL
- Bisiklet
- Giant
Hollanda merkezli dünyaca ünlü bisiklet üreticisi Vanmoof, kargo teslimatları sırasında meydana gelen zararların önüne geçmek için ilginç ama yaratıcı bir çözümle dikkatleri üzerine çekti. Daha önce de benzer çözümleri ile gündeme gelen merkezi Amsterdam'da bulunan dünyaca ünlü şirketin kıtalar arası pazarlama sırasında ortaya çıkan problemlere getirdiği yenilikçi ve yaratıcı çözüm takdir topladı. New York, Tokyo, Bangladeş gibi dünyanın birçok yerinde bisiklet satışı gerçekleştiren Vanmoof, bisiklet pastasının popüler markalarından biri. Şirket gelişen ve büyüyen küreselleşmeye ayak uydurmaya çalışırken kıtalararası pazarlama sorunlarına da çözüm getirmek için elinden geleni yapıyor. Dünyanın en büyük kargo şirketlerinden FedEx ile çalışan şirket, ürünlerinin hasarlı bir şekilde teslim etmesi sonrası çözümü kendi bulmuş.
Vanmoof, yaratıcı çözümü ile ürünlerini artık büyük ekran led televizyon kutusu içinde gönderiyor. Bu sayede kargo çalışanları kutunun içinde televizyon olduğunu varsayıp kargoyu daha dikkatli ve özenli bir şekilde yerine teslim ediyor. Bu yaratıcı çözüm sonrası hasarlı ürün bildirimi yüzde 80 azalan şirketin ürünleri çizik bile almadan müşteriye ulaşmış oluyor. Konudan bihaber kargo şirketlerinin ne yapacağı ise merak ediliyor.
Şirketin uzun süredir saklamayı başardığı bu yöntem, bir müşterinin sosyal medya hesabı üzerinden övgü dolu sözlerle 'sırlarını' açıklaması sonrası ifşa oldu. Sosyal medyada çok fazla paylaşım yapılması ve konunun teknoloji sitelerinde haber olması sonrası VanMoof resmi Twitter hesabı üzerinden kısa bir açıklama yapmak zorunda kaldı:
"Aslında bu yöntemin gizli kalmasını umuyorduk"
Kaynak: (link)
Vanmoof, yaratıcı çözümü ile ürünlerini artık büyük ekran led televizyon kutusu içinde gönderiyor. Bu sayede kargo çalışanları kutunun içinde televizyon olduğunu varsayıp kargoyu daha dikkatli ve özenli bir şekilde yerine teslim ediyor. Bu yaratıcı çözüm sonrası hasarlı ürün bildirimi yüzde 80 azalan şirketin ürünleri çizik bile almadan müşteriye ulaşmış oluyor. Konudan bihaber kargo şirketlerinin ne yapacağı ise merak ediliyor.
Şirketin uzun süredir saklamayı başardığı bu yöntem, bir müşterinin sosyal medya hesabı üzerinden övgü dolu sözlerle 'sırlarını' açıklaması sonrası ifşa oldu. Sosyal medyada çok fazla paylaşım yapılması ve konunun teknoloji sitelerinde haber olması sonrası VanMoof resmi Twitter hesabı üzerinden kısa bir açıklama yapmak zorunda kaldı:
"Aslında bu yöntemin gizli kalmasını umuyorduk"
Kaynak: (link)