Scudo Sports

Bisiklet toplarken ana parça Kadro??

Kayıt
9 Haziran 2010
Mesaj
51
Tepki
9
Şehir
Gaziantep
Öncelikle tüm forum sakinlerine iyi günler.
Arkadaşlar bu siteye girip üye olalı yaklaşık 20-30 gün oldu ilk başta
bir kaç şey sorup bilgi edinmek için girmiştim.Öncesinde deltabisiklet.com u felan biliyordum fakat bisikletimden memnun olduğum için sadece bir kaç parçasını değiştirmeye karar vermiştim.Fakat zaman geçtikçe bu siteye girip çıktıkça bisikletimin demir yığını olduğunu anladım ve artık komple bir bisiklet toplamaya karar verdim.Tabii ki ilk başta bisikletin göze en çok çarpan parçası olan kadroyu almaya karar verdim.

Aklımda birkaç model var.Sizlerinde değerli yorumlarınız ve tavsiyelerinizle bir kadroya karar vereceğim inşallah.

Benim karar vermekte zorlandığım 4 kadro -almayı en çok istediğimden başlayarak-:Trek 8500(2009)>Trek 8500(2010)>Scott Scale40>Geotech Argon
işte bunlar arasında kararsız kaldım.Tabi ki sizlerin kadro tavsiyelerinizede açığım.

Birde sorum var Trek 8500(2009)-Trek 8500(2010) arasındaki teknik farklar nelerdir acaba?(Dayanıklılık, ağırlık felan)

Tavsiyeler ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler..
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
Scudo
@Süleyman Uzunköprü

Bende zaten çıkartaçaktımda yinede kullananlar felan varsa bir yorumlarını alayım dedim.
Genel olarak beyaz ve açık renklerin daha fazla olduğu bir kadro almayı düşünüyorum.Zaten bunun için Trek 8500(2009 model) daha çok ilgimi çekiyor.
Fakat açıkçası 2009 la 2010 model arasındaki teknik farkları bilmiyorum.Yorumunuz için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: bahtiyar közen
Arkadaşlar alternatifler arasına bir de Corratec X-Vert 0.3 de ekleyelim.

Tavsiyelerinizi bekliyorum..
 
8500 '09 modelini kullandım zirkonyum olması en önemli özelliği dolayısıyla esneme yok denecek kadar az. 8500 '10'u kadro olarak inceleme fırsatım oldu, en dikkat çekici özelliği alın borusunda kayda değer bir genişletmeye gitmişler bu da amortisörden kaynaklanan esnemeyi azaltmaya yöneliktir diye düşünüyorum. Nasıl Mercedesle Toyota kıyaslanamazsa Trek ile Corratec, Scott, Geotech, Giant kıyaslanamaz. Trek'i kıyaslayabileceğin markalar Specialized, Orbea, Cube ve Cannondale'dir. Trek kullanmayan arkadaşlar söylediklerimden alınmasınlar çünkü Trek hakkında konuşuyorum.
 
@Ercx

Öncelikle tavsiyeniz için teşekkürler.
Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla Trek in Corratec, Scott, Geotech ve Giant tan üst sınıf olduğunu ifade etmişsiniz.
Zaten benimde en çok aklıma yatan Trek fakat yazdığım markalardan hiçbirisini kullanma şansım olmadığı için hepsini sormak istedim muhakkak bilmediğm şeyler vardır diye düşündüm.

Peki sizce Trek 8500 ün 2009 modelinin üstüne yaklaşık 200 TL daha fark ekleyip 2010 modelini almamı gerektirecek kadar çok bir fark varmıdır?
(Benim aralarında -gözle görülebir- görebildiğim tek fark kabloları sanırım üstten değilde alttan geçirmişler.Birde renk farkı varki bence 2009 un renkleri daha güzel)
 
@Ercx

Merhaba,
Yazdıklarınızdan "Bütün Trek'ler bütün Scott, Giant ve Corratec'lerden daha iyidir" anlamı çıkıyor ama öyle olmadığını siz de zaten biliyorsunuzdur. Hangi sınıftaki hangi kadro (veya hangi modelin) olduğunu belirtmeniz karşılaştırma yapmak açısından bence daha sağlıklı sonuçlar verecektir.

Kazasız ve keyifli turlar

five
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
Arkadaşlar yorumlar ve tavsiyeler çok az.Hiç kimse Trek, Corratec, Geotech, Scott kullanmıyor mu?

Tavsiyelerinzi bekliyorum lütfen esirgemeyin..
 
@five

Eleştiri için teşekkürler ama,

Mercedes SL55 AMG ile Toyota Yaris'i kıyaslamaya çalışan biri değilim, Aynı sınıf ve aynı segmentte olan modeller arasında kıyaslama yapıyorum.
 
@Yusuf ZİYA

Kabloların üstten geçmesinin tek artısı, vites kolunda bir problem olduğunda kablolara kolayca erişebilmenizdir.

Arka aktarcının yayı negatif değilse, standart yaylara göre ters yönde çalışmıyorsa, rublede büyük dişlilere geçmek istediğinizde teli germeniz gerekmektedir. Telin en boş olduğu durumda rublenin on bir dişli olan yaprağını, yani dokuzuncu ya da onuncu dişlisini kullanırsınız.

Arazi şartlarında ne olacağı bilinmez, özellikle yarış ortamında vites tellerinin üstten geçiyor olması sporcuyu mutlu eder, ama olmazsa olmaz değildir.

Tel hemen elinizin altında olduğundan teli çektiğinizde arka aktarıcınız büyük dişlilere doğru, yukarı, harekete geçer.

2010 kadroyu kullanmadığım için daha iyi ya da değil diyemiyorum. Sizin dikkatinizi çeken farkı, dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
@Ercx


Yardımcı olmaya çalıştığınız için teşekkürler..
Ben aslında kabloların üstten geçmesini dezavantaj olarak görüyordım fakat yazınızı okuduktan sonra avantajları olduğunu gördüm.Zaten aklımda şimdi bir tek soru kaldı 2009 model mi yoksa 2010 model mi?Ayrıca 2009 modelin olduğu tek bir yer biliyorum oda Sds bisiklet kaldı ki belki orada da kalmamıştır dolayısıyle bi arayıp sormam gerekiyor sanırım.2010 model ise Yeşil bisikletin sitesinde kadro bölümünde gözükmüyor fakat "Trek 2010" bölümünde fiyatı felan yazıyor büyük ihtimalle ellerinde vardır.

Alternatif olarak temin edebileceğim yerler biliyorsanız ve söyleyebilirseniz memnun olurum?..
 
bence tüm bunlardan önce kadronun sizin vücut ölçülerinize uyumlu olması daha uygun olur. burası iyi bir başlangıç noktası olabilir:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
@erdem öncel


Hocam kadroya karar verebilsem ölçülere bakacağım ama karar veremiyorum ki?:(
Zaten büyük ihtimalle bana uygun olanı 17.5 inch olanıdır.(Ayrıca yardımlarınız için teşekkürler)
 
@Yusuf ZİYA

aslında tam tersi. çünkü her firma kadro ölçülerini farklı farklı üretiyor. yani sizin vücut ölçülerinize göre olan kadroları seçtiğinizden en iyi ihtimalle 1-2 seçenek kalacak :) burada 17,5" ölçüsü şu mesajda da bahsettiğim üzere iki şekilde ölçülebiliyor.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=919996#post919996

bir de bu 17,5" ölçüsü (bisikletin boyu olarak geçen) sele borusu uzunluğundan (seat tube) daha önemli dikkate alınması gereken bir ölçü var. geçerli üst boru uzunluğu (effective top tube) olarak geçiyor. bu da kol ve önkol boyu ölçülerek hesaplanıyor. sheldon brown denilen bir bisiklet gurusuna göre bu mesafe sele borusu uzunluğundan daha önemli ;)

bu da uzun vadede keyifli, rahat ve ergonomik bir bisiklet demek ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
@Yusuf ZİYA


Kadronun ellerine olup olmadığını sormadan önce kadro boyunuzu belirlemenizi öneririm. Kadrolar pantolona benzer, boyu vücudunuza uygun olmazsa sorun yaşamanız muhtemel.

Küçük kadro üzerinde hakimiyet daha yüksek olduğundan, tekniğiniz yüksekse kadroya tam anlamıyla hükmedebiliyorsunuz. Aksi durumda uğraş verdiğiniz bazı durumlarda bisiklet kendi kafasına göre davranabiliyor.

8500 gibi üst düzey bir kadronun size uygun olabilmesi için, büyük ihtimalle sipariş üzerine gelecektir. Bu noktada seçim size kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
bu bahsettiğiniz kadrolar bencede çok güzel ama bence bi sedonanın kadrolarına da bakın fiyat olarak kesinlikle el yakmaz ve giriş ve orta seviyenin ihtiyaçlarını karşılar bence... sıfır bi 781 kadroyu 400 liraya bulabilirsiniz mesela ama trek..vblerde sanıyorum fiyatlar biraz daha yüksek
SAYGILAR
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf ZİYA
@Ercx

Uyarılarınıza uyarak söylediğiniz gibi kadro boyumu belirleyeceğim.
Daha sonra arayacağım.Gerçi arayacağım bisikletçilerle(Yeşil ve Sds) aynı ilde olmamam büyük bir dezavantaj ama ne yapalım şansımızı deneyeceğiz bakalım..
Katkılarınızdan dolayı teşekkürler..(ö.m. deki önerinizi dikkate alacağım.)
 
@erdem öncel


Bahsettiğiniz linklere girdim.En kısa zamanda -inşallah evdeki metreyi bulduktan- sonra değerleri yazıp kadro boyumu belirleyeceğim..
Uyarılarınız için teşekkürler..
 
(link)

3000 avro civarında geziyorsanız karbon kadrolu seçeneklerde var
 
Geri