Scudo Sports

Bisiklet sürmenin kilometre başına maliyeti kaç kuruş? Hesaplayalım

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Bikeforums'ta gördüm, ilgi çekici bir detay diye düşünüyorum. Son zamanlarda belli bir süre zarfında yaptığımız kilometreyi ve o zarf dahilinde bisiklet adına ne kadar harcama (servis-bakım, yeme-içme dahil) yaptığımızı ortaya çıkarıp, toplam parayı toplam kilometreye bölelim arkadaşlar. :) Bakalım neler çıkacak. Ben başlayayım;

Son 2,5 ayda kilometre saatinde toplam yaptığım kilometre olarak 1824 kilometre görüyorum. 2,5 ay içerisinde kabaca bir hesapla, bisiklete 450 lira kadar harcadım. Fakat bunların çoğunluğu kıyafet, aksesuar içindi. Yani yatırım amaçlıydı. Zaman geçtikçe maliyet düşecek. Sabit olanlar ise yeme-içme, servis-bakım ücretleri. İsteyen ayrı ayrı da hesaplayabilir bunları hariç tutarak.

Şu durumda 2,5 aylık kilometre başına maliyet benim için yaklaşık 25 kuruş çıkıyor. Buyrun, siz de hesaplayın.

Not: Yeme-içmeye örnek olarak günlük sürüş başına yarım tablet çikolata fiyatını ekledim mesela. 50 kuruş pet şişe su parası da eklenebilir.

Gökhan hocam sadece yeme-içme, yani yakıt olarak yazmış. Ben de ekleyeyim; ayakkabı, pedal, aksesuarlar falan derken 300 lira kadar harcadım sanırım. 150 kalıyor. Bu da kilometre başına 8 kuruş civarı ediyor. :)
 
Scudo
Antrenman için konuşuyorum, ulaşım için düşünmeyin lütfen.

100km'lik sürüş benim 2 jel, 1 şişe gatorade, 1 şişe de su benim için.

Jellerin tanesi 2TL'ye geliyor yaklaşık yurtdışından aldığım zaman. Gatorade 2.5TL. Su evden damacanadan. 20 kuruş falan oluyor sanırım. 50km'lik molada da 1 kutu kola içsem, 2TL de ona gitse hadi.
10TL diyelim düz hesap.
km başına 0.1TL, yani 10 kuruş oluyor benim maliyetim. Bisiklet, aksesuar vs. masraflarını eklemiyorum kesinlikle.

Kullandığım araba 1.4 dizel motorlu Toyota Auris. 100km'de 5-6 litre arası bir tüketimi var normal kullanımda.
100km'de 30TL gibi bir fiyata geliyor :)
 
şahane bi durum,,
2008 martından 2013 eylül sonuna kadar devrilen 50.000 km scot scale 30 ' a ,ne harcadım

1- ayna kol değişti slx 44 oldu - birinci ayna kol truativ idi ,onu bitirdim
aslında bu slx ayna kolun 2-3 yaprakları bitti sayılır yalnız 44 diş değişti deore 44 diş bu slx ayna kola uydu bu slx lerin iyi özelliği tek tek yaprak değişiyor böylelikle ucuza geliyor
2- evet rublede sıra lx idi ilk ruble onu bitirdim ikinci rubleyide bitirdim bu üçüncü sram 9 o da bitti
3- zincir valla zincir 6 adet gitti ,bu 6 ıncıda bitti sayılır,
4- sele 3 defa değişti
5- tekerler 7 adet teker gitti bu sonuncu maxsis ler de bitti sayılır,
6- hidrolik sistemi lav ettim ,3 yıl sonra 2011 de ,
7- çatal takıldı alminyum -fox yüzlük amortisör satıldı 500 liraya gitti,
8- cross ride jantlar takas oldu alexrims 28 jantlar ile
9- arka mekanik disk fren oldu yeni disk takıldı ve avidin kaliperi alındı üst model
10- öne v- break frenler yapıldı
11- spd pedal hiç değişmedi 2008 model hala çalışıyor ve hatta ayakkabı bile hala iyi durumda bontreycır ayakkabı
12- gidon ikincisi takıldı,
13- furç yatağına ikincisi takıldı,
14- iç lastik çok aldım,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret Abi, senin hesap kabarık gibi. :D Aklında kalanlardan bir maliyet çıkarsaydık, süper olurdu. Boru değil, yılda 10 bin kilometre. Ayda 800 desek, Haftada 200, günde de 30 civarı yapar, aralıksız hesapla. Bomba bir hesap olur. (:)
 
Son iki ayda 1620 km yol yapmışım Turları genellikle hafta sonları yapıyorum 2 ayda en fazla 50 lira yeme içme masrafım olmuştur.Hafta içleri okula gittiğim için o masrafları olağan değerlendiriyorum.
98 liraya Michelın lastik aldım eski lastikleri 40'a sattım=58 TL
Shımano WH-M505 jant seti aldım 150 liraya eski janları 60 liraya sattım=90 TL
Arka fren kartuşları değiştirdim 10 lira.
2'de iç lastik 10 lira. TOTAL'de:218 TL

Şuana kadar bisikleti aldığımdan beri (21 ay. 4 ayda kullanamadım) turlarda yeme-içme,eski parçaların değişimi vs.. toplamda 700 liraya yakın bir masraf vardır belkide 800,900. Toplam Masraf:700 TL Toplam Km:11150
 
Ben Bir Tabak Tavuk Pilavla 50km Yol Yapıyorum Temiz İş :)
 
@ahmetcan44

valla ahmet ,bi bakayım ne hesap çıkacak ,şimdi slx ayna kola 280 lira verdim ,ama hala bu ayna kol ,2-3 yapraklar artık randımanlı değil tabi 44 değişti tabi o kıyak oldu bana ,,bedavaya geldi.deore 44 diş slx ayna kola uyum sağladı ,iki ruble lx ler 300 lira toplam gitti bu üçüncü kıyak oldu bana sram 9 tabi buda 100 kağıttan aşağı değil,5 adet zincir lx ler 60 dan hesap edelim gerçi eski fiatlar 300 o tuttu,lx zincirler şimdi pahalıdır son zincirde kıyak oldu ,,iki sele parası verildi 70 kağıt ,
aliminyum çatal takas ile bedava oldu ,valla tekerlere para gitti tabi,alexrims jantlar takas ile bedava ,son tekerde bedavaya geldi,valla son parçalar bedavaya geldi,tabi modifiye olayı biraz pahalıya geliyor ,
şimdi ön aktaracı benim boruya uygun yok bi de kelepçeli sisteme karşı biraz sakıncalarım var bu bisikletin yapılış tarzı orta göbekten bağlı ön aktarıcı modeli ,orjinale uyma durumu 48 ayna kol mümkün gözükmüyor ama 44 dişte kalarak yaprakların tek tek değiştirilmesi uygun sram-9 ruble artık bitti,44-11 de atlama yapmaya başladı bu da rublenin bitik olduğunu gösterir,dayanmaz tabi sürekli bisikletin tepesinde olanlara ,,gidon ikinciside kıyak oldu ,iç lastik evet fazla gitti 10 ar kağıttan ,,v- break bedava oldu arkaya kaliper avid bedava oldu ,
 
Bugün yaklaşık 70km sürdüm:1şişe su,1tane çikolata,1paket bisküvi,1tane meyve suyu;toplam 2 lira tutuyor bim sağolsun :D .Km başına 0,028 lira tutuyor :D
Ama bisiklet ve bisiklet parçaları(giyim,aksesuar v.b.)toplam 900lira harcadığımı ve 3000km yol yaptığımı düşünürsek km başına 0.3 lira oluyor.
 
En masraflısı benim galiba.

Masraf :Maşa 350, jant 300,Aynakol 300,Lastik 250,iç lastik 60,pedal ayakkabı 200,vurduğum taksi masrafı 600 :D,forma 150,kask 100,gözlük matara vs 100 = 2410
Km 3650
km başı 0,66 kuruş :D ama eski bisikletimle yaptığım km yi de katınca 0,60 kuruşa düşüyor :D
 
Bisiklet 500 TL aksesuarlariyla 350 km yaptim 2 ayda km de 1 TL den fazla :D
 
en beleşe giden benim herhalde. ayda yaklaşık 1300 km yol yapıyorum. bakımını falan elimden geldiğince kendim yaparım. yemek vs. zaten işyerinden. arada yakıt olsun diye aldığım meyveleri çerezleri hesaba katarsak km başı 10 kuruşu geçmez sanırım. bisikletin ve aksesuarların maliyetini hesaba katmıyorum. onlar demirbaş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
km başına maliyet hesaplarken otomobil ve motosiklette sadece km de kaç kuruş yaktığı hesaplanır

bakım, vergi, yolda harcanan yiyecek içecek ve otopark masrafları dahil edilse km başına 10 liradan aşağı değildir sanırım...

bisiklet ise otomobil ve motosiklete göre vergi, otopark, otoyol ve köprü geçiş ücretleri ödenmediğinden geriye sadece bakım masrafı kalıyor. Yiyecek içecek bunlar doğal ihtiyaç zaten bunları eklemesek de olur bence:cool:

ben önceki bisikletimle 1 senede 2.000 km den fazla yaptım. önceki km saatim 1 senenin son 3 ayında bozulmasına rağmen bisiklete ayda ortalama 200 km yapmama rağmen iç dış lastik ve fren bakımı haricinde masraf yapmadım. toplamda 4 iç lastik 2 dış lastik için 150 lira falan harcamışımdır... şimdi ki lastiklerim patlamaya dayanıklı son 500 km de masraf yapmadım... bir 500km daha yapana kadar da yağ vs haricinde bakım yaptırmıyacam. 1000 km yi geçince fren papuçlarını ve dış lastikleri duruma göre yenileyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak ç.
Hareket etmek için insandan başka bir enerji kaynağı kullanan diğer araçlara göre çok çok ekonomik olduğu kesin :)
 
@hakan grmn

Bilakis asıl önemli olan ne yiyip ne içtiğimiz. Benzinle çalışmadığımıza göre, bisiklet sürebilmek için enerji kaynağı olarak yiyecek-içecek kullanıyoruz. Bakım masrafları kimine göre ücretsiz olduğundan, ihmal edilebilir. Fakat yeme içmeye bir şekilde para veriyoruz her çıktığımızda.
 
@ahmetcan44

profesyonellerden aslında bu konuda yorum bekliyoruz... potasyum ve protein özellikle 100-150 km günlük tura çıkanlar için olmazsa olmaz... protein yıkımına uğramamak için günde 150 km pedal çevirenlerin kaybettikleri enerjiyi geri kazanmaları bol miktarda sıvı ve besin takviyesi yapmalarını gerektirir...
 
Benim için oldukça enteresan olan, aylar öncesinden tartışılmış fakat yeni gözüme ilişen ölü bir konuyu tekrar küllerinden dirilteyim istedim. Daha önce benzer bir konuyu nerede okudum bilmiyorum. Sanırım el attıkları her işi son derece ciddiye alıp nerdeyse suyunu çıkaran batılı bir kaynak olsa gerek. Bisikletin maliyet hesabını yapmışlardı. Benim gözümden kaçmış çokda akıllıca bazı sonuçlara ulaşmışlardı. Biz nerdeyse bisikleti maliyetsiz bir araç olarak görürken zatı şahaneleri armudun sapı üzümün çöpü niteliğinde bir çok ayrıntıyı maliyet hesabına katmışlardı. Eğer bisikleti bir eğlence aracı dışında bir ulaşım aracı olarakda kullanıyorsanız bisikletin ne denli verimli ve ekonomik bir araç olduğunuda hesaplamanız gerekir. Devir maliyet devri ise bisiklet acaba maliyetsiz bir araçmıdır. Bunun için bir giderler skalası oluşturmak ve olur olmaz şeyleride bu skalanın içine dahil etmemek gerekir. Mesela bahse konu başlıkta son derece yararlı katkılarda bulunan arkadaşlar yiyip içtiklerinide maliyet hesaplamalarına katmışlar. Pekala araba ile bir yere giderken ağzınızı torba gibi büzüyormusunuz. Bu yeme içime faslı işin doğasında vardır. Bu faslı geçelim. Bu maliyet hesaplamaları endüstri mühendisliğinin işide olabilir. Listeye neleri dahil edip neleri çıkaralım. Bence liste şuradan başlamalıdır. İlk yatırım harcamasını yaptınız diyelim bir bisiklet aldınız ondan sonra bisiklet üzerine yapılan sabit kıymet harcamaları, bakımlar, onarım ve yedek parçalar, temizlik giderleri maliyet hesaplaması içine girer. batılılar, vakit nakittir özdeyişini somut bir olay haline dönüştüren mücerret olmaktan çıkarıp müşahas bir durum haline çeviren yolda geçirilen süreyide maliyet hesaplamalarına dahil etmektedirler. bu durumda şehirler arası bisikleti ciddi ciddi bir ulaşım aracı olarak kullananlar için bisikletin rantabl bir özelliği bulunmamaktadır. Çünkü bir gün dışarda konaklasanız ki 250-300 km lik yolculuklar için mecburiyettendir bisikletin akı tokunu karşılamamakta, astarı yüzünden pahalıya gelen bir araç haline dönüşmektedir. Ama istanbul gibi şehir trafiğinin son derece zor ilerlediği trafik ortamlarında bisiklet bir can simidi olabilir ve verimliliği tavan yapabilir. Maliyet hesaplamalarına bisiklet ile giderken terlemek ve bu nedenle elbiselerin daha çabuk yıpranması gibi ekstrem örnekleride katabilirsiniz. Sonuçta bir formülasyon bulunabilir ve km başına maliyetler her kullanıcı için değişmekte birlikte bulunabilir.
 
Sanırım benimde hesaplı çıkacak baya. Yıllık 6.000 km gittiğimi ddüşünürsek ayda 500 km. Suyumu evden damacanadan kullanıyorum maliyeti aylık 5 lira desek çikolata aylık 25 desek bisküvi içecek vb bunlarada 10 desem ki anca tutar pek almıyorum. Ama okula giderken ve çarşıya inerken otobüs parasından kurtuluyorum. Buda aylık en az 50 tl kazanç. Yani bana maliyeti km de -0.2 kuruş. :D kask, çadır, aletler ve ekipmanları saymıyorum çünkü bir arabanın yakıtını hesaplarken edilen masraflar katılmıyor sanırım :)
 
Abi benim anlamadığım bu saydıklarınız bisküvi, çikolata.. falan ben araç kullanırken de tüketiyorum. Bisiklet bakımları ekipmanları ve onların kullanım ömürüyle hesaplanması lazım gelir ki hesapmalaya gerek bile yoktur. Her türlü kârdayız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yakup Disci
Aslında tek hesaplanması gereken bisiklet sürdüğümüz zamanlar normal günlük ihtiyacımız dışında yediğimiz ve içtiğimiz şeyler. Buda su, yumurta ve çikolata benim için. :) yani dediğiniz gibi biz hertürlü kazançlı çıkıyoruz :) maliyeti çok düşük.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih T.
Geri