Bisiklet sürmek yasak mı?

içgüdü

Üye
Kayıt
28 Ekim 2013
Mesaj
7
Tepki
42
Şehir
İstanbul
otobanlarda bisiklet sürmek yasak mıdır arkadaşlar? böyle bir yasa var mıdır?

ayrıca şehirlerarası tur yapanlar hangi yolları kullanıyorlar? teşekkür ederim.
 
Scudo
Kayıt
3 Temmuz 2012
Mesaj
913
Tepki
1.364
Yaş
34
Şehir
istanbul
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Raleigh-USA
Bisiklet türü
Katlanır
Yasak otoban. Girişte tabela vardır bisiklet, at arabası v.s diye..
D100 yolu veya yan yollardan, köylerden yolu biraz uzatarak gidiyorlar en güvenli olanı budur.

http://img18.imageshack.us/img18/3748/otoyolyasaklar.jpg
 

Latif Ç.

Aktif Üye
Kayıt
28 Haziran 2013
Mesaj
124
Tepki
130
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Karayolları Trafik Yönetmeliği, Dördüncü bölüm Hız Kuralları Hız Sınırları MADDE 100 – (Değişik:RG-1/9/2010-27689)
(link)

https://i.hizliresim.com/wOv80n.jpg


Yani bisiklet otoyala giremez...

Forumda ilgili diğer başlıklar:
(link)
(link)
 

doğan_69

Daimi Üye
Kayıt
14 Ağustos 2012
Mesaj
392
Tepki
326
Şehir
esenler
geçen pazar çatalca gişelerden girip mahmutbey gişelerden çıktım..yol bana e5 ten daha güvenli gibi geldi..emniyet şeridi çok geniş..tamam teorik olarak yasak arabaların min.hızları yüksek..ama pratikte kesinlikle daha güvenli geldi bana..
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@dogan_69

Bence guruduyulacak bir durum degil, otobanda emniyet seridinde de olsa bisiklet yasaktir ve dediginiz gibi güvenli de degildir. Düsününki yaninizdan 150 160 km hizla giden bir arabanin lastigi patladi yada jantdan cikti yada hakimiyetini kayip etti, sonuclari düsüne biliyormusunuz. Ha bir sey de olunca bisikletliler hatali olmuyor devamli araclar hatali olyor, otobana girdigseniz suclu sizsiniz, arac sürücüsü degildir. Arti kurallari cignediginiz bir yana "daha güvenli gibi geldi bana" diye de öneri de bulunmussunuz. Bu öneri bisikletcileri güvene degil tehlikeye tesvik etmektir.

Lutfen böyle yasaklari cigneyerek kendinizi tehlikeye atmayin.
 

doğan_69

Daimi Üye
Kayıt
14 Ağustos 2012
Mesaj
392
Tepki
326
Şehir
esenler
murat abi ben kimseyi teşvik etmedim otobandada bisiklet sürün demedim..ben sadece hayatımda bir kere girdiğim otobandaki kendi fikrimi söyledim sonuçta burası bir forum buda açılmış bir konu..ama yinede şöyle söyliyim kemerburgaz-hasdal yolundaki hafriyat kamyonu terörününün otobandan daha tehlikeli olduğunu bilseydiniz veya çatalcadan dönerken otoban üzerinden değilde e5 üzerinden gelseydim o güzergahta emniyet şeridi çok dar kimi yerlerde hiç yok ve kendimi daha büyük bir tehlikeye atacaktım ki bana hak verceğinizi düşünüyorum..sanırım giresunda oturuyosunuz ve maalesef istanbulda yollarımız okadar müsait değil kapının önünde bile güvende değiliz onun için herkes kendine göre mantıklı seçenekler kullanma durumunda kalıyo..yinede uyarılarınız için sağolun :in:
 

Rüzgar Inoğlu

Daimi Üye
Kayıt
24 Şubat 2013
Mesaj
230
Tepki
123
Şehir
D
Bisiklet
Salcano
@murat cömez

Arkadaşın yazdıklarına ilaveten, araçlar ne kadar düzgün gitse de, herhangi bir kaza olmasa da yanınızdan geçecek olan kamyon, tır gibi büyük araçların oluşturacağı hava akımı dengenizi bozar, hatta sizi altına bile çekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez

Çetin ŞAHİNÖZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2013
Mesaj
1.538
Tepki
1.893
Yaş
56
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Sedona
Bu konuda yazılanlar tamamen risk analizi ve yönetimi ile ilgili,
Hatta biraz uçak yolculuğu ne kadar güvenli konusuna benziyor.

Şimdi otobanda seyreden araçların yoğunluğu az, ama hızları yüksek, ama emniyet şeridi ara şehir yollarına göre daha geniş ve emniyet
şeridinin araçlar tarafından ihlali daha nadir olduğu için burada bir tehlike ihtimali daha az.

Devam edelim otobana göre daha şehir içi yollarda toplu taşıma ve ticari araçların bisikletlilere davranışına bakarsan tehlikeli durum sayısı her 5 dakikada bir.
rakamları sadece fikir amaçlı veriyorum. Ama otobanda risk frekansı daha düşük. Şehir içinde Allah korusun ölümcül kaza ihtimali otobana göre az ama kaza ihtimali yüksek.

Yani sonuçta otoban ın yasaklı olması bir yana riskleri doğru anlamak ve ne kadarının kabul edilebilir olduğuna karar vermek kişisel bir karar.

Ayrıca bu oranlar şehirden şehire de değişir. Mesela TEM in öyle yerleri varki orada sürmek intihar, ama öyle yerleri var ki minibüs caddesinde sürmeye kıyasla
on kere tercih ederim.