bisiklet sürerken kayıpsız elektrik üretin

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
http://interestingengineering.com/wp-content/uploads/2015/11/Carregador_port%C3%A1til.jpg

(link)
 
Scudo

Berkec.

Daimi Üye
Kayıt
17 Haziran 2015
Mesaj
236
Tepki
126
Yaş
26
Şehir
İstanbul-Bursa
Bisiklet
Diğer
Fikir güzel ama telefona abuk subuk şeyler sokmak hiç hoş olmuyor. :D Kesinlikle denemenizi önermem zamanında böyle ufak mucitliklerim yüzünden bir laptop bataryası ve bir telefon bataryasına kısa devre yaptırdım. Pilleri normalden 3 kat daha az dayanıyor
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
bununla bisiklete led lamba döşeyip komple aydınlatma yapılabilir şu şerit halinde olanlardan
 
Kayıt
21 Eylül 2015
Mesaj
3
Tepki
1
Yaş
30
Şehir
İstanbul
fikir güzel ama telefona takamam heralde, sorun olabilir gibi duruyor, düzgün bir dinamo kullanmak daha iyi. bir de kayıpsız enerji üretimi kötü bir başlık olmuş, bildiğimiz mühendislik "kayıpsız" bir şeye imkansız gözüyle bakıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihİ.10

Turkug

Üye
Kayıt
16 Ekim 2015
Mesaj
19
Tepki
6
Yaş
34
Şehir
İstanbul
İsim
Ali K.
Bisiklet
Carraro
Sürtünme kuvveti ve ağırlığı artırdığı için bizim gücümüzden kayıp?
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihİ.10

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@yigitozdemir
Gazeteci kafasıyla atılan bir başlıktı :D
Gerçekte kayıp mutlaka olur, doğru.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Turkug
Bu dediğiniz yerçekim kuvvetine karşılık bizim dünyayı çekmemiz gibi bir şey :D
Toplam ağırlığı 0,5 kg ve süntünme lastiklerinkine kıyasla çok daha az
 
Kayıt
13 Ocak 2014
Mesaj
42
Tepki
23
Şehir
Kartal/İSTANBUL
Elde edeceğeniz enerji Voltaj ve akım olarak sizin hızınıza ve rüzgara bağlı değişiklikler gösterecektir . Telefon gibi cihazların şarj üniteleri böyle bir durumda ya hiç şarj olmayacak yada bozulacaktır. Önce elde edilen enerji düzenlenmeli daha sonra sistemleri şarj etmeye başlamalı ( rüzgar türbinlerinde olduğu gibi ). Bu kadar küçük bir pervaneyle bu düzenlemeyi yapacak devreyi bile besleyemeyiz gibi görünüyor onun için proje güzel ama hesaplarda olması mümkün değil gibi görünüyor..
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
Ben hep freni siktigimizda janta surtup dondukce enerji ureten, yayli ve freni ne kadar sikarsak o kadar zor donup daha fazla elektrik ureten ve urettigi enwrjiyle kucuk bir pili sarj eden bir sistem hayal etim.

Mesela iki tane paten tekeri dusunun bu iki teker fren pabucu yyerine monte ediliyor ve dinamo gibi elektrik uretiyor, tek fark freni siktikca direnc artiyor boylece istedigimiz gibi yavaslarken bir yandan da on arka isigimizi cep telefonumuzu vs sarj esebiliyoruz...

Hem fazla bir agirlik deAvantaji olmaz, hem de aerodinami anlaminda bir dezavantaj olmaz.
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
eğer bu kayıpsız enerjiyse (!) hemen nobel'i arıyorum :D

şöyle bir ekleme yapayım. mekanik enerji üretileceğinden dolayı, bu cihazın yaratacağı hava sürtünmesi sandığınızdan bayaa bir büyük olacaktır.. gitmenizi engellemez tabii ki ama oraya küçük bir paraşüt bağlamış gibi olursunuz :D
 

Hurol Yoney

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
280
Tepki
307
Şehir
Çanakkale
İsim
Hürol
Bisiklet
Diğer
Frene basıp janta sürttükçe üretilen enerjiyi elektriğe çeviren sistem aslında Formula 1 otomobillerinde kullanılan KERS'in ( Kinetik enerji dönüşüm sisteminin ) bir benzeri olur lakin bunu verimli kullanacak bir tasarım için ciddi çaba harcanması gerekli.
 

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
184
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
@CyclingBird formule gerek yok prius vw golf vs de fren enerjisi geri kazanımı var zaten. Mesele bu sistemizn kazancının sebep olacağı enerji kaybına(fazladan ağırlık, arıza sorunlar fren hissiyatının kötüleşmesi) değmesi. Şuan bunu başaran tek güncel makine sanırım toyota prius
 

Hurol Yoney

Daimi Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
280
Tepki
307
Şehir
Çanakkale
İsim
Hürol
Bisiklet
Diğer
@çağrı can Aynen ki 2009 yılında araçlara koydular KERS i sonra bir dönem vazgeçilse de binek otomobillere bilgi aktarımı için bir bakıma AR GE amaçlı tekrar geri getirildi. Ama dediğin gibi bunu +/- endeksinde başarmak kolay değil. Anlaşılan markalarda daha fazla yaygınlaşması için daha süre var.
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@Ozan k.
Bu dediğiniz bazı otomobillerde mevcut fren yerine dinamolar kullanılıyo

Bu arada kayıpsız denmesi çok saçma olmuş o rüzgsr tribünü Ürettiği elektrik kadar Direnç kuvveti de oluşturacaktır ve size olumsuz yönde etkiyecektir
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
onu biliyorum ben bisiklette hayal ediyorum cünkü hafif ve etkin yapmak güç. ışık powermetre, telefon, ışıklarımız vs gibi güç isteyen şeyler de giderek artıyor. Sonuçta ihtiyaç çok büyük, hafif ve etkin yapılsa harika olurdu.
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@Ozan k. Ama öyle bi sistem tek başına kullanılamaz sadece yavaşlatır çünkü ani duruşlar için yetersiz kalır. Fakat uzun yokuş inişleri gibi yerlerde normal frene ek bir sistemle monte edilirse çok kullanışlı olabilir
 

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
2.027
Tepki
2.738
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
yahu diyorum da freni sıktıkça direnç ve üretilen elektrik de artacak. yani direnç sabit değil...
 
Kayıt
18 Temmuz 2015
Mesaj
67
Tepki
69
Yaş
39
Şehir
osmaniye
İsim
emrah
Bisiklet
Salcano
degerli forum arkadaslarim boyle bir icat ise yarasa serii uretimden paranin dibine vuracak birsuru firma var manyetik olani neredeyse iyi bildigim bisikletlerden pahali cark donusu ile uretilen elektirik kollektor sayesinde elde edilir ve kolektor sistemi donus direnci olan sert bir sistemdir oyle havayla civayla donmez yani donsede elektirik olmaz olsada isigi yakmaz yaksada isitmaaaazzz:) :)