Bisiklet sürdüğünü hissetmek... Değişen neydi?

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Salih Kü tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Kü

    Salih Kü Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    326
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bugün rotam olan Ev(Yeşilova)-Yenikapı iskele turumu yaptım. Ama bugünkü tur, benim için bambaşka birşeydi.
    Bisiklet Salcano City Sport 40(bkz: https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=119119&highlight= )
    3 gün önceki ortalama rekorum olan 20 km/h'yi, 23,45 km/h ile geçtim. Giderken rüzgara rağmen çoğu zaman 30'dan hızlıydım.(ort. 21 gibi birşeydi) Pazar günü olduğu için belli bazı noktalar dışında değil kaldırımı, bisiklet yolunu bile zor kullanıyordum.(gerçi kaldırımı kullanmak daha kolay ama... diyerek yayalara da selamlarımı iletiyorum) Ben de araba yolundan gittim. Dediğim gibi bazı yerler dışında, çok sevmesem de 30-70 gibi hız sınırı olan yoldan gittim. Ama normalde kaldırım ve bisiklet yollarının dolu olmasından dolayı korkarak çıktığım Pazar turu, araba yoluna çıkmamla hafta içi turlarından daha keyifli bir hale geldi. Ayrıca işe giden araçlar ve bilmediğim bir sebepten sürekli geçen yük kamyonları olmadığı için, kötü olan emniyet şeridi yerine sağ şeridi kapattım ama insaflı bir şekilde kapattım. Kaldırımlara, yola kadar taşan araçlar park edilmişti. genelde trafik seyrekti. Arkada kalabalık olduğu zamanlarda kendimi tehlikeye atmamak şartıyla biraz solumda geçiş yolu bırakıyordum. Ve benim en şaşırdığım nokta, Ataköy'e, Galleria'ya doğru olan yokuşu, rüzgardan da destek alarak 40'ı bulan hızlarla çıktım.
    Peki bu turda bisiklette değişen ne vardı?
    Bu turda konforu salladım ve maşamı kilitledim.(bu arada Salcano'nun sitesinde disk frenli City sportlar ile benim maşam arasında pek fark olmadığını fark etmiştim. Gerçekten maşamda disk fren delikleri vardı. Geçiş yapmak isteyen CS sahiplerine duyrulur. Muhtemelen aksi geçiş de mümkün) Tur başında hep yaptığım gibi lastik basıncımı 58psi yaptım.(genelde boruyu çıkartırken 6psi'ı bulan düşüşler olabiliyor) Sonra gidon açısını değiştirmeyi öğrendim ve sonuna kadar indirip fren-vites kollarını da ayarladım. Sonra km saatimin lastikle gidona takılan kısmını, çevirip gidon boğazına taktım.

    Sonuçta tur mesafem 41km'den, 39, bilmem kaç km'ye düştü. Ortalama 3km arttı, maks. hız zaten D100'de Sefaköy-Yenibosna yokuşunu inerken 56 oldu. Yorumlarınızı bekleyirum.
    Edit: Dönüşte gözümün önünde kalkarak bisiklet-müzik-yol keyfimi beşe katlayan Atlasjet A321'e ve tepemden inerek iniş ışıklarıyla beni aydınlığa boğan uçak panpalarıma burdan çok selam.
     
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.810
    Beğeniler:
    4.309
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    1) Düz yolda maşayı açmanız başlı başına bir hata.
    2) Ben MTB ve lastiklerl düz yolda Üsküdar - Harem 27 Km/h ile giderim ki sizin 30 ile gitmeniz gayet normal.

    İyi Forumlar...
     

İlginizi Çekebilir

limits.jpg
Limits power meter ürünü ise her tür bisiklete uyan bir tasarımla krank ile pedal arasına takılan ara bağlantı şeklinde tasarlanmış, bisikletleriniz arası değişimi ve montajı kolay bir ürün.....
power pod.jpg
Bu getirisi yüksek power meter pazarı kızışırken yeni yeni çeşitli ürünler sürülüyor piyasaya, şuan için bunların arasında en uygun fiyat seçeneği sunan ama değerlerindeki yanılma payı daha fazla...
MVI_1501-2_thumb.jpg
Power meter ürünlerinde yeni tasarımlardan biride pınoneer markasının ürettiği iki bacağın ürettiği gücü ayrı ayrı ölçebilen, ve pedalın hangi konumunda bacakların ne kadar güç ürettiğini...