Bisiklet sektöründe çifte fırsat

edo

Üye
Kayıt
26 Nisan 2007
Mesaj
99
Tepki
35
Şehir
Ümraniye
Kaynak: (link)

Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, Türkiye bisiklet sektörünün önünde iki önemli fırsat bulunduğunu belirterek, "Bunlardan birincisi Avrupa Birliği'nin (AB) Çin, Filipinler, Tunus gibi ülkelerin ürünlerine karşı uyguladığı antidamping vergisi, ikincisi de elektrikli bisiklet pazarındaki büyüme." dedi.

Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, "Eurobike Bisiklet Fuarı"nda AA muhabirine sektöre ilişkin gelişmeleri değerlendirdi.

Türkiye bisiklet sektörünün gelecekte özellikle Avrupa pazarında önemli rol oynayacağını ifade eden Emanet, önlerinde iki fırsat bulunduğunu söyledi. Emanet, sektör olarak bu süreçlere odaklandıklarına işaret ederek, "Bunlardan birincisi AB'nin Çin, Filipinler, Tunus gibi ülkelerin ürünlerine karşı uyguladığı antidamping vergisi, ikincisi de elektrikli bisiklet pazarındaki büyüme." diye konuştu.


AB'nin Çin ürünlerine karşı hayata geçirdiği antidamping uygulamasını 28 Ağustos'ta 5 yıl uzattığını ve kapsamını genişlettiğini anımsatan Emanet, "En güzel haber, antidamping uygulamasının sadece Çin ile kalmayıp daha da genişletilmesi oldu. Türkiye ile rekabet edebilecek ülkelerin kapsama dahil edilmesi elimizi güçlendirdi. Özellikle Tunus'un antidamping uygulamasına dahil edilmesi sektör adına önemli bir gelişme." ifadelerini kullandı.

Çinlilerin geçmişte özellikle Tunus üzerinden antidamping uygulamasını delip, İtalya üzerinden Avrupa'ya bisiklet satışı gerçekleştirdiğine dikkati çeken Emanet, şöyle devam etti:

"Tunus, İtalya üzerinden Avrupa'ya çok ciddi ihracat yapıyordu. AB de bunu bildiği için Tunus'u antidamping uygulamasına dahil etti. Tunus'un yanı sıra Filipinler, Endonezya, Malezya, Pakistan, Sri Lanka da kapsama alındı. Bu ülkelerden ciddi miktarda bisiklet ihracatı yapılıyordu, bunların da önü kesilmiş oldu. Böylelikle Türkiye ve Doğu Avrupa ülkelerinin bisiklet sektöründe daha güçlü olmalarının önü açıldı."

Elektrikli bisiklet fırsatı

Emanet, AB'nin antidamping uygulamalarının yanı sıra elektrikli bisikletler konusundaki gelişmelerin de Türkiye için önemli bir fırsat olduğunu dile getirdi. Dünyada ve özellikle Avrupa'da elektrikli bisiklet pazarının hızla büyüdüğünü belirten Emanet, şunları kaydetti:

"Yaşanan gelişmeler nedeniyle sektörümüz katma değeri yüksek elektrikli bisiklete odaklandı. Devlet yetkililerinden yabancı yatırımcılara kadar kapsamlı görüşmeler gerçekleştirdik. Bu konuda Türkiye'yi önemli bir üretim üssü haline getirmeyi amaçlıyoruz. Yabancı yatırımcıları ülkemize çekerek ve gerekli yatırımları gerçekleştirerek, sektör olarak elektrikli bisiklet fırsatını değerlendireceğiz."
 
Scudo

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@edo Ekonomi için güzel bir haber ancak bunu sadece ekonomik anlamda yapmaları son kullanıcı için bir ifade etmiyor ne yazık ki. Hele de yaptık oldu şeklinde olursa domates gibi geri iade olur bisikletler. :) Kaldı ki antidamping uygulanmasa diğer ülkelerle yarışamayacağımızın ispatı gibi bir şey. Bisiklet üreticileri gerçekten üretim aşamasına geçmediği sürece ne oranda fayda sağlar bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo

edo

Üye
Kayıt
26 Nisan 2007
Mesaj
99
Tepki
35
Şehir
Ümraniye
Hacimler artınca maliyetler düşeceği için şu anda rekabet edemeyen sektör bu fırsatı iyi değerlendirirse rekabetçi hale gelebilir. Bu da hem ülkemize ekonomik anlamda bir fırsat sağlar, hem de ülkemizin bisiklet sektörünün gelişmesi bize eninde sonunda yarar sağlar diye düşünüyorum. Hem çeşitlilik anlamında, hem de bisiklet kullanımının yaygınlaşması ve şu anda atılmaktan imtina edilen ya da adım atmaya değer bulunmayan adımların atılabilmesini sağlayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Son iki yılda ihracat artış grafiğine bakalım, bir de aynı dönemde iç pazarda bisiklet fiyatlarının artışına bakalım ve yerli üreticiler ihracatı artırdıkça yerli kullanıcının alım gücü mü artıyor, yeniden düşünelim.

(link)

208611 dosyayı görüntüle
 

Hami Bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Nisan 2015
Mesaj
727
Tepki
1.575
Yaş
30
Şehir
İzmir
İsim
Hami Bulut
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@bisikletgundemi Gerçekten komik haberde sürekli ihracat konuşulmuş iç pazar desteği nerede? Ülke içi bir şey göremedim sadece yolunacak kaz arıyorlar.
 

igneli

Üye
Kayıt
15 Ağustos 2019
Mesaj
43
Tepki
36
Yaş
38
Şehir
Karaman
İsim
Serdar
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklet alacağım ve yurtdışı sitelere bakıyorum. Hem kalite, hem fiyat anlamında yurt dışı daha cazip. Bence önce bu şekilde yurt dışından ithal edilen ürünlerin önüne geçsinler. Bunu yasak getirsinler anlamında söylemiyorum. Kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler yapsınlar diye söylüyorum. Sektörü çok iyi bilmiyorum ama şuan için gördüğüm bu.
 

TatanQa_tr

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2018
Mesaj
1.675
Tepki
4.344
Yaş
45
Şehir
Antalya
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ben de bu dengeyi anlayabilmiş değilim. Derdimiz ihracat odaklı. Yahu iç pazarda iyi/kötü bir talep var , almak isteyen adam var ama fiyatların uçuyor gidiyor yurtdışındaki kendini kanıtlamış yılların markalarına yaklaşırken nasıl alacağız ?

Yerli ürün dediğin Yurt içi asgari ücrete göre fiyatı skalanmalı . Carraro 042 alalım dedik Triban'dan önce , 2 yıl garanti , alü maşa , set sora . Eh fena alet değil , ama fiyat 3k üzeri. Tek kadro burada üretildiğinden sanırım zira diğer tüm komponentler avro'ya bağlı . Ama pahalı işte kardeşim . Triban 500 'ü 1999TL ye aldım geçtim. 1000TL az buz değil.

Dışardan alanlar da son derece haklı .
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut