Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet püfleri ve yararlı teknik bilgiler

Admin

Yönetim Kurulu
Kayıt
5 Eylül 2004
Mesaj
1.740
Tepki
2.893
Pratik ön çamurluk
2.5 litrelik bir pet şişeyi uzunlamasına ikiye bölün. Dip ve ağız kısımlarını kestikten sonra 4 adet delik delin ve bu deliklerden plastik kelepçeler geçirin. Bunlarla yarım şişeyi içi dışarı bakacak şekilde kadronun alt borusuna, ön tekerle yüzünüz arasına gelecek şekilde tutturun. İşte size pratik bir ön çamurluk. Bu özellikle çamurluğun takılması problemli olan ön amortisörlü bisikletlerde oldukça işe yarar.

Patlak lastikler
Doğadasınız. Lastiğiniz patladı. Bir de baktınız ki yama takımınızı almayı unutmuşsunuz. (Veya yapıştırıcınız kurumuş) Fakat pompanız yanınızda.

Yöntem 1
Patlağı bulun ve deliğin bulunduğu yere bir düğüm atın ve iç lastiği janta yerleştirip şişirin.

Yöntem 2
Patlağı bulun. Deliğin üzerine çiğnediğiniz (varsa tabi) cikleti yapıştırın, iç lastiği janta yerleştirip şişirin. Hava kaçışı büyük ölçüde azalır. Yürümektense denemeye değer.

Yanınızda ne yama takımı ne de pompa var
Fakat doğadasınız. Yapabileceğiniz tek şey yeteri kadar ot, yaprak, çalı veya saman toplayıp dış lastiğin içine tıkmaktır. Çok konforlu olduğu söylenemez fakat eve dönmeniz için yeterlidir.

Pratik lastik levyesi
Ön ve arka tekerleklerde (bazı bisikletlerde) bulunan"quick release"sapları dış lastikleri janttan ayırmaya yarayabilir. Sele mandalları da bu işi görebilir. Üzeri plastik kaplı olmayanlar buna daha uygundur.

Doğada gidon kırılması
Küçük bir olasılık da olsa günümüzdeki hafif alaşım gidonlarda birkaç yıl kullanımdan sonra kırılma görülebilir. Hala "sağlamsanız" kırılan gidonun iç çapından biraz daha kalın sağlam bir dal parçasını kırıp içine çakın. Sonra diğer gidon parçasını da bu dalın dışına sıkı olacak şekilde geçirip ekleme işini bitirin. Dönerken çok dikkatli olun ve unutmayın ki bu sefer sağlam kalmayabilirsiniz.

Ön vites teliniz koptu
Dolayısıyla zincir en küçük dişlide kaldı. Doğadasınız ve zinciri orta veya büyük ayna dişlide tutmanız gerekirse vites üzerindeki minimum ayar vidasını vites kafesi istediğiniz dişli üzerine gelinceye kadar sıkın. Bu işlemi yaparken vites mekanizmasını dışarı doğru çekerseniz vidalama işlemi daha kolay olur. Eğer vidaları herhangi bir nedenden dolayı ayarlayamazsanız vites mekanizmasıyla kadro arasına uygun bir dal parçası sıkıştırıp dişli üzerine gelmesini sağlayın.

Gidon elciklerini kolay sökmek için
En iyi yöntemlerden biri saf alkolü (veya kolonya) elciğin altına enjektörle sıkmaktır. İnatçı elcikler için uzunca yıldız tornavida veya şiş benzeri bir çubuğu elcik ve gidon arasına sokup, alkolü akıttıktan sonra tornavidayı elcik altında 1 tur çevirin. Elcik anında çıkacaktır. Alkol lastikler üzerinde önce kayganlık sağlar. Uçtuğu zaman da elcik sıkıca gidona yapışır. Diğer bir yöntem de saç spreyi kullanmaktır. Bu da önce kayganlık, kuruyunca da daha sağlam bir yapışma sağlar. Unutmayın gevşek bir gidon elciği her zaman tehlikelidir.

Patlak tembelleri veya yarışçılar için
Jantınıza sibop deliğinin tam karşısına bir delik daha açın. Dış lastiğin içine 2. bir iç lastik daha yerleştirin. Bu lastiğin sibobunu da deldiğiniz delikten çıkarın. İç lastiklerden birini şişirin. Lastiğiniz patladığı zaman, patlakla uğraşmak yerine yedek lastiğinizi şişirip yola devam edin...
 
Scudo
Kopan zincirler için bir öneriniz var mı? Bir keresinde benim başıma gelmişti de...
tabi yanımızda zincir anahtarı da yoktu :)
 
Selam. Valla zincir anahtarı yoksa kopmuş zincirin tamiri çok zor.. O yüzden zincir anahtarsız yola çıkmamak lazım. Benim yanımda her zaman bu alet bulunur. Başka bir çok arızanın çözümü vardır ama bu zincir kopmasının aletsiz tamiri nerdeyse imkansız. Zincirin pimi yerindeyse ama bakla yamulmuşsa yerine oturtmayı deneyebilirsin. Tabi minicik ve sert bir metal parçasına ne kadar hükmedebilirsen.. Yanında pense benzeri bir alet varsa yine de biraz şansın var. (Tabi genelde kimse koca bir pense taşımaz) Ancak benim İsviçre çakımda ufak bir pense var ama tabi bunun gücü tartışılır. Hiç bir alet yoksa sağlam bir taş işe yarayabilir. Yerlerde bulunabilecek çivi-tel gibi parçalar da işe yarayabilir. Tabi bunları bir şekilde pim boyu kadar kesmek gerekir. Sonra pim yerine geçirip uçlarını ya kısacık bükmek, ya da perçin yapar gibi ezmek gerek. Tabi bu işler gerçekten zaman alıcı ve zordur. Siz en iyisi 3 kuruşa bir tane zincir aleti alın, daha kolay olur.
 
ön vites telim ayda bir koptuğu için ön vites değiştiricisi püf'ünü ben kullandım, ki bu yazıyı okumamıştım :) yine de kafa biraz çalışıyor demek ki, kadro ile ön vites arasina taş sıkıştırdım idare etti baya.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cüneyt HOCAOĞLU
İyi güzelde takım çantasını yanımıza alalımda tam olsun :) Walla bu kadarı bence fazla.. Yanımıza bir sürü ekipman alıp uzun yola çıkmak adamı yorar.. (bence)
 
Uzun yolu bırak ben kısa turlarda bile yanımda birsürü aletle geziyorum (2 küçük boy ingiliz anahtarı, 3 ayrı boy allen..vs.vs.). Yakında bir zincir aleti de alırım tam olur.
 
gürsel abi iyi güzel de zincir anahtarını ben alıp yola çıksam.o anahtarı kullanmayı bilmedikten sonra bi hiç gibi bişey.sizde böyle malzeme alınca.pratikte ve teoride hemen gösterir misin?
 
Çok kolay sen arkadaşım yeterki zincir anahtarını al kullanmasını öğrenmen 30 saniye zamanını alır. Fakat bir gün abuk bir yerde zincirin koparsa o zaman bisikleti istediğin yere ulaştırmak için çok zahmet çekersin.
 
Çağatay selam. O alet yanında olsun, zincirin koptuğu zaman mecburen öğrenirsin nasıl kullanılacağını. Alete ve zincire bakınca nasıl çalıştığını anlamak için olgun yaşlarda olmak gerekmiyor..Tabi deneyimli olan bu işi çabuk hallediyor ama zincirin kopmuş, yarım saat uğraşıp tamir etmiş olmak deneyimsiz biri için zaten en büyük başarı. Alet taşıma konusuna gelince. Ya öyle İngiliz anahtarları falan taşımaya gerek yok.. 15-20 işlevli 10-15 dolardan başlayan birçok aleti barındıran, avuca sığacak boyutta aletler var..Bundan bir tane, 2 ad lastik levyesi ve yama takımı edinin yeter. Tabi ben bunlara ek olarak plastik kelepçe, bir parça ip, bakır tel parçası, minik karabina, İsviçre çakısı (Victorinox) taşırım hep yanımda. İlle de hepsi çeşitli işlere yaramıştır hayatım boyunca.. Tabi bu ufak tefek ıvır zıvır taşıma geleneği benim çocukluğumdan beri dağ bayır gezmemin, kamp yapmamdan kaynaklanıyor.. Ha yeri gelmişken, (konu dışı olacak ama olsun)şartların nasıl değiştiğini anlatmak için yazayım: Ben ilk kampımı 12 yaşında, GS Lisesi'nde izciyken, İstanbul dışında, Yalova Delmece'de bir arkadaşımla yapmıştım. Yani düşünün; 12 yaşında 2 çocuk, İstanbul'dan vapura binip, (Yıl 1972!) kalkıp Yalova'nın dağlarında kamp atıyor! Hey gidi günler hey!
 
valla saol gürsel abi aleti daha önceden gördüm nsaıl kullanıldığınıda gördüm ama hiç yapmadığım için bilemiyorum.burada 12 yaşında kamp yapmışsın yani helal olsun...ben 17 yaşıma geldim.daha kamp filan yapmamadım. :D
 
Dün karda ilk sürüşümü ve ilk düşüşümü yaptım. Kardan dolayı düşmedim aslında. Kaygan zeminde şunu fark ettim; zeminin kaygan olduğunu anlamak için güç ayağınızla pedala hızlıca asılın, eğer teker boşa dönüyorsa zemin kaygandır ve dikkatli olunmalıdır.
 
vallaha gürsel abi helal olsun sendede benim pardon bendede senin huyun var :D benim çantada dolu ıvır zıvırla yani bi mangal eksik bide kömürü :D diger zımbırtılarıda ceplerime felan dolduruyom hele zincirim bi kere kırıldıktan sonra :D herşey var

tabi ben tarihi baya yakından takip ediyorum ama kusura bakmayın
 
yq arkadaşın mesaj sayısını artırmaya çalıştığını da nerden çıkardın?gördüğün gibi yeni bir üye,daha önce bir foruma üye olmamış olabilir,ilk forunu burası olmuş olabilir,bu koşulları göz önüne alırsan senin yaptığın resmen iftiraya giriyor,hem ayrıca sanane,bu forumda birsürü moderatör var.
 
Arkadaşlar lütfen tartışma ortamı yaratmayalım...Arkadaşımız eski bir konuyu incelerken bulmuş olabilir...Bunu ihtar olarak alabilirsiniz...
 
bu mesaj sayısını arttırmak için lafını çok fazla duymaya başladım artık....yani çok saçma ne yani insanlar bir yere üye olduklarında bu damgayı yememek için 3-5 sene bişi yazmamalarımı gerekiyor? Hadi mesaj sayısını arttıkmak istedi üstelik; bunda ne kötülük var? ben anlamıyorum bu insanları..neyse ...
 


aynen katılıyorum... ayrıca ben bu konuyu görmemişdim yararlı bilgiler var arkadaş mesaj yazarak bu konunun görülmesine katkıda bulundu bizde okuduk bilgilendik.. :rolleyes: ;) ayrıca kıskanmana gerek yok çalış senin de olsun mesaj sayın :p :D
 
tartışma ortamı yaratmaya niyetim yok sadece arkadaşın günlük mesaj sayısına baktığımda(25 mesaj) böyle bi izlenime katıldım. yanılmış olabilirim.belki sinirli bi anıma gelmiştir.hoşgörülü yaklaşamamış olabilirim. herkesten özür dilerim ve özellikle nefretten. affedin nolur.
 
Geri