Scudo Sports

Bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine

Bisikleti Hangi Amaçlarla Kullanıyorsunuz?

  • Spor

  • Gezmek,dolaşmak

  • İşe gidip gelmek

  • Gaveye,bakka gitmek için :)


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.
Kayıt
11 Kasım 2016
Mesaj
2
Tepki
2
Yaş
54
Şehir
izmir
Merhaba arkadaşlar geçtiğimiz hafta bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine bir araştırma yaparak. Bisiklet kullanımı konusunda bir veri çalışması yapmak istedik. Bu araştırmada katılımcılara

  • Haftada kaç km bisiklet kullanıyorsunuz?
  • Bisikleti hangi amaçla kullanıyorsunuz?
  • Hangi bisiklet çeşidini kullanıyorsunuz?
  • Kask kullanımı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi size uygundur?
  • Hafta içinde bisiklet kullanma sıklığınız nedir?

Sorularını yönelttik. Özellikle aktif bisiklet kullanıcıları arasında yapılan bu çalışma toplam 2183 katılımcı ile gerçekleştirildi. Sorulara verilen cevaplar gerçekten ilgi çekici ve bisiklet kullanımında yaşanan sorunlara işaret edici nitelikteydi. Çalışmanın sonuçları bize göstermektedir ki bisiklet kullanımındaki alt yapı eksiklikleri ve toplumsal farkındalık eksikliği bisiklet kullanımın önündeki en büyük engeldir.

Değerli dostlar bisiklet kullanım alışkanlığını ölçmek üzere sizlerle geçtiğimiz hafta yaptığımız anket araştırmasının sonuçlarını ve sonuçlarla ilgili değerlendirmeleri sizlerle paylaşmak isterim. Konu ile ilgili dilerseniz yorum bölümünden sizler de kendi değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz. Anketimize katılarak destek veren tüm dostlara çok teşekkürler.

Öncelikle bir profesyonel araştırma olamamakla beraber bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine yapılan bu küçük anketin bazı önemli sonuçlara işaret ettiğini ifade etmek gerekiyor. Anket ile ilgili paylaşım ve duyurular özellikle bisiklet grupları üzerinden yapılmıştır. Bu nedenle ankete katılımın hemen tamamının hali hazırda bisiklet kullanan kişilerden oluştuğunu söylemek sanırım yanlış olmayacaktır. 1 hafta boyunca sürdürdüğümüz ankete toplamda 2183 kişilik bir katılımcı sayısı oluşmuştur. Anket sorularının yüzdelik dağlımı ve bu dağılımlar ile ilgili yaptığımız değerlendirmeler aşağıdaki gibidir.

Arast%25C4%25B1rma1_SEO.jpg


Anket katılımcılarının hemen tamamının bisiklet gruplarının üyesi olduğu düşünüldüğünde bu soruya verilen cevapların oranı çok dikkat çekicidir. 0-50 km aralığında bisiklet kullanımı günde sadece 7 km lik bir bisiklet kullanımına işaret etmektedir. Bu oranı hafta 100 km kullanım oranıyla birleştirdiğimizde ise toplam katılımcıların % 77 si haftalık 100 km'nin bir başka deyişle günlük 15 km'nin altında bir bisiklet kullanmaktadır. Bisiklet kullanıcıları içinden ortaya çıkan bu kullanım oranı oldukça düşüktür.

Arast%25C4%25B1rma2_SEO.jpg


Bu soruda verilen "Ulaşım ve spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabı olumlu bir sonuca işaret etmekle beraber "Ulaşım amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabının "Spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabına göre çok düşük olması dikkat çekicidir. Bu oranın bu kadar düşük olması sanırım bisiklet kullanıcılarının trafikte yaşadığı can alıcı sorunlarla yakından ilgilidir. Spor amaçlı olarak bisiklet kullananlar bir nebze de olsa şehrin ve trafiğin dışında bisiklet kullanma olanağı bulabiliyorken, ulaşım amaçlı olarak bisiklet kullananlar trafikte çok önemli sıkıntılar yaşamaktadır. Bu sıkıntılar bisikletin özellikle ulaşım amaçlı olarak kullanım oranının düşük kalmasına neden olmaktadır. Bu oranının arttırılmasında başta yerel yöneticiler olmak üzere, ilgili tüm taraflarca kent içinde bisiklet kullanımına engel oluşturan hususların belirlenerek ortadan kaldırılması için yapılacak çalışmaların önemi çok büyüktür.

Arast%25C4%25B1rma3_SEO.jpg


Bu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımı da yine bisiklet kullanıcılarının yaşadığı sıkıntıların bir başka yansıması olarak değerlendirmek mümkün. Bisiklet kullanımında yol bisikleti kullanımı %16,8 gibi oldukça düşük bir oranla karşımıza çıkmakta. Şehir bisikleti ve Dağ bisikleti kullanan bisiklet kullanıcılarının yol bisikleti kullananlara göre 2 kat hatta daha fazla olduğu görülmekte. Bu oranlara bakıldığında yol bisikleti kullanımı için sağlıklı bir alt yapının ve toplumsal kültürün maalesef henüz tam olarak oluşamadığını söyleyebiliriz. Bugün mevcut yol bisikletlerini bırakın trafiğin içinde kullanmayı, mevcut bisiklet yollarında bile kullanmak büyük riskleri beraberinde getirmekte. Yol bisikletinin yapısı gereği performanslarını geliştirmek için bu bisikletlerle daha hızlı gitmek durumunda olan kullanıcılar, bisiklet yollarında bile araç ve yaya işgalleri, inşaat çalışmaları gibi nedenlerle bu bisikletleri kullanım amacına uygun olarak istedikleri hız aralıklarında kullanamamaktadır. Yol bisiklet kullanıcıları bu nedenlerle bisiklet yollarından daha çok şehirler arası kara yollarını kullanarak, çok daha hızlı seyreden motorlu araç trafiğinin içinde bisiklet kullanmak zorunda kalmaktadırlar. Bu da güvenlik risklerini de beraberinde getirmektedir. Yol bisikleti kullanımını zorlaştıran ve riskli hale getiren ve bisikleti bir spor olarak yapılmasını güçleştiren bu gibi nedenler yol bisikleti kullanım oranının çok düşük kalmasına neden olmaktadır.

Arast%25C4%25B1rma4_SEO.jpg


Kaskın önemli olduğunu düşünen ve kask kullandığını ifadeden katılımcı oranı oldukça yüksek olmasına rağmen, aktif bisiklet kullanıcılarının toplamda %22 sinin kask kullanmadığı görülmektedir. Bu oranın oldukça yüksek olduğunu ve bu konunun üzerinde dikkatle durulması gereğini ortaya koymaktadır.

Arast%25C4%25B1rma5_SEO.jpg


Bu soruya verilen cevaplarda dikkat çeken husus hafta da 1 gün veya 2-3 gün cevabı toplam dağılımın neredeyse %70 ine denk gelmesidir. Ortaya çıkan bu oran, bisiklet kullanıcıları arasında bile kullanım sıklığının oldukça düşük olduğuna işaret etmektedir. Bu durum bisiklet kullanıcılarının bisiklet kullanımına yönelik yaşadığı sıkıntılardan bağımsız değildir. Sonuç olarak şunu ifade etmek gerekir ki; bisikletin önemli bir ulaşım ve spor aracı olarak kullanılmasına yönelik alt yapı eksiklikleri, toplumsal kabul, ve farkındalık gibi nedenler bisiklet kullanımının, kullanıcılar arasında bile istenilen seviyede olmamasına neden olmaktadır. Bu konuda yerel yöneticiler kadar sorunun bizzat muhatabı olan kullanıcılara da birtakım sorumluluklar düştüğüne inanıyorum. Bu gün bir çok sosyal sorumluluk projesinde bisikletçileri düzenledikleri etkinliklerle görmek mümkün. Bu etkinliklerde bir çok farklı kesimin yaşadığı sıkıntılara dikkat çekmek için pedal çevirerek, bu farklı toplumsal grupların sıkıntılarına dikkat çekmeye çalışan bisiklet severler, kendi yaşadıkları problemler için de gür bir şekilde sesini yükseltmek zorundadır. Anketimize katılarak katkı sağlayan tüm katılımcılara teşekkürlerimle.

Kaynak: (link)
 

Dosyalar

  • Arastırma1_SEO.jpg
    Arastırma1_SEO.jpg
    17,8 KB · Okunma: 2
Scudo
Elbette tüm şıklar vardır ama en çok kullanım şekliniz nedir?
 
Ben çevreye hava atma amaçlı kullanıyorum
Ehehe
Şaka bi yana en çok ulaşım ve alışverişe filan kullanmaktayim
Bide kafa dağıtmaya birebir
 
Her ne kadar antrenman ve gezinti amacli da kullansam butun ulasimimi bisikletle sagladigim icin %80 civari ulasim oluyor ben de ulasim amacli surusleri belli nabiz bolgelerinde antrenmana ceviriyorum mumkun oldukca [emoji16]
 
Bisikletim zaten şehir/tur bisikleti.
Bu yüzden bisikleti gezmek dolaşmak amacıyla kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Kısa mesafelere ulaşımda iyi oluyor. Camiye markete çarşıya gitmek için de birebir.
Ama gelin görün ki şu bisikletin verdiği muazzam bir lezzet var, başka yerde çok nadir bulunan. Aman yarabbi nasıl bir tat bu, gerçekten keyif denilen şeyi buram buram hissettiriyor. Mükemmel :p
Not: mtbciyim
 
hepsi için all of them :))))
 
-Uzun mesafeleri gezerken bir rouleurun;
-Stresimden kaçarken bir baroudeurun (kaçış spesiyalisti)
-Köpek korkusundayken patlayıcı gücümü gösterirken bir sprinterin;
-Yokuşları kan ter içinde çıkarken bir yokuşçunun
ne hissettiğini anlayarak onlara daha fazla saygı duyarak takip ettiğim yarıştan maksimum keyifi almak için bisiklete biniyorum.
 
Ulaşım için başladım, psikolojik olarak yükseltici etkisini farkedip terapi niyetine bağlanmaya başladım ve nihayetinde spor ve hobi olarak hayatımın bir parçası haline gelmeye devam etmekte.
 
Gezmek, kendimi geliştirmek, ev ihtiyaçları marketten yiyecek içecek, grup gezileri falan filan
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
mutlu olmak için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@dtcf31
Yoğunlaşmak, nirvanaya ulaşmak, düşünceyi odaklamak, zor kararları vermek ve iç huzuru için kullanıyorum. Yoganın pedallısı, inzivanın tekerleklisi, huzurun havalisi.
 
Açıkçası ben bisikletimi aldığımda daha çok iş odaklı sağa sola git gel de kullanırım, hatta iş yerindeki çocuklarda sağa sola giderken bisikletle giderler yorulmazlar diyordum ama durum bambaşka bir hal aldı.

Bisikleti aldım çok kısa bir süre sonra benden başka kimse binemez oldu.Üzerine çıkmam için nedenim olmamaya başladı ve şu anda her gece benimle odamda uyuyor.Nasıl böyle bu hale geldik bende anlamadım hele ara ara bazı upgrade ler yapıyorsunuz ya siz anlamışsınızdır beni :)

Hal böyle olunca bindirirmiyim kimseyi :) Yani ne yazıkki malesef.
 
Tur bisikletim varken işi gidip gelmek için kullanıyordum yol bisikletine geçince ilk hedef spor oldu tabiki yine işe gidip gelicem
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@efaruk
En çok hangi alanın kullanıldığını belirlemek için bir anket zaten. Normalde bu şıkların hepsini yapıyorduruz ama toplam sürüş içersinde en çok yer alan şık bizim asıl kullanım amacımızı veriyor. :)

@Kamış Tornavida

Ulaşım içinde çok güzel bir araç, küçükken beni ekmek almaya gönderemezlerdi.Sonra bisiklet aldılar,ben sorar olmuştum bir şey alınacak mı, diye:D
Ama işte dükkanların dışarısında bırakmak biraz sıkıntı olduğu için her türlü ulaşımımızda kullanamıyoruz. Kilitlemeye kalksak bile üzerinde bir sürü ekipman var,onları yürütürler diye gözümüz arkada kalıyor.Ancak büfe tarzı yerlerden,gazete abur cubur alırken vs o tarzlarda kullanabiliyoruz.
Bisikete tekrar başlama sebebim spor yapıp kilo vermek amacıyla olduydu ama şimdi bakıyorumda bu amaç gezmek için yolan yola dönüyor.:p
 
Geri