karizma3571
Üye
- Kayıt
- 11 Kasım 2016
- Mesaj
- 2
- Tepki
- 2
- Yaş
- 54
- Şehir
- izmir
Merhaba arkadaşlar geçtiğimiz hafta bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine bir araştırma yaparak. Bisiklet kullanımı konusunda bir veri çalışması yapmak istedik. Bu araştırmada katılımcılara
Sorularını yönelttik. Özellikle aktif bisiklet kullanıcıları arasında yapılan bu çalışma toplam 2183 katılımcı ile gerçekleştirildi. Sorulara verilen cevaplar gerçekten ilgi çekici ve bisiklet kullanımında yaşanan sorunlara işaret edici nitelikteydi. Çalışmanın sonuçları bize göstermektedir ki bisiklet kullanımındaki alt yapı eksiklikleri ve toplumsal farkındalık eksikliği bisiklet kullanımın önündeki en büyük engeldir.
Değerli dostlar bisiklet kullanım alışkanlığını ölçmek üzere sizlerle geçtiğimiz hafta yaptığımız anket araştırmasının sonuçlarını ve sonuçlarla ilgili değerlendirmeleri sizlerle paylaşmak isterim. Konu ile ilgili dilerseniz yorum bölümünden sizler de kendi değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz. Anketimize katılarak destek veren tüm dostlara çok teşekkürler.
Öncelikle bir profesyonel araştırma olamamakla beraber bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine yapılan bu küçük anketin bazı önemli sonuçlara işaret ettiğini ifade etmek gerekiyor. Anket ile ilgili paylaşım ve duyurular özellikle bisiklet grupları üzerinden yapılmıştır. Bu nedenle ankete katılımın hemen tamamının hali hazırda bisiklet kullanan kişilerden oluştuğunu söylemek sanırım yanlış olmayacaktır. 1 hafta boyunca sürdürdüğümüz ankete toplamda 2183 kişilik bir katılımcı sayısı oluşmuştur. Anket sorularının yüzdelik dağlımı ve bu dağılımlar ile ilgili yaptığımız değerlendirmeler aşağıdaki gibidir.
Anket katılımcılarının hemen tamamının bisiklet gruplarının üyesi olduğu düşünüldüğünde bu soruya verilen cevapların oranı çok dikkat çekicidir. 0-50 km aralığında bisiklet kullanımı günde sadece 7 km lik bir bisiklet kullanımına işaret etmektedir. Bu oranı hafta 100 km kullanım oranıyla birleştirdiğimizde ise toplam katılımcıların % 77 si haftalık 100 km'nin bir başka deyişle günlük 15 km'nin altında bir bisiklet kullanmaktadır. Bisiklet kullanıcıları içinden ortaya çıkan bu kullanım oranı oldukça düşüktür.
Bu soruda verilen "Ulaşım ve spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabı olumlu bir sonuca işaret etmekle beraber "Ulaşım amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabının "Spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabına göre çok düşük olması dikkat çekicidir. Bu oranın bu kadar düşük olması sanırım bisiklet kullanıcılarının trafikte yaşadığı can alıcı sorunlarla yakından ilgilidir. Spor amaçlı olarak bisiklet kullananlar bir nebze de olsa şehrin ve trafiğin dışında bisiklet kullanma olanağı bulabiliyorken, ulaşım amaçlı olarak bisiklet kullananlar trafikte çok önemli sıkıntılar yaşamaktadır. Bu sıkıntılar bisikletin özellikle ulaşım amaçlı olarak kullanım oranının düşük kalmasına neden olmaktadır. Bu oranının arttırılmasında başta yerel yöneticiler olmak üzere, ilgili tüm taraflarca kent içinde bisiklet kullanımına engel oluşturan hususların belirlenerek ortadan kaldırılması için yapılacak çalışmaların önemi çok büyüktür.
Bu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımı da yine bisiklet kullanıcılarının yaşadığı sıkıntıların bir başka yansıması olarak değerlendirmek mümkün. Bisiklet kullanımında yol bisikleti kullanımı %16,8 gibi oldukça düşük bir oranla karşımıza çıkmakta. Şehir bisikleti ve Dağ bisikleti kullanan bisiklet kullanıcılarının yol bisikleti kullananlara göre 2 kat hatta daha fazla olduğu görülmekte. Bu oranlara bakıldığında yol bisikleti kullanımı için sağlıklı bir alt yapının ve toplumsal kültürün maalesef henüz tam olarak oluşamadığını söyleyebiliriz. Bugün mevcut yol bisikletlerini bırakın trafiğin içinde kullanmayı, mevcut bisiklet yollarında bile kullanmak büyük riskleri beraberinde getirmekte. Yol bisikletinin yapısı gereği performanslarını geliştirmek için bu bisikletlerle daha hızlı gitmek durumunda olan kullanıcılar, bisiklet yollarında bile araç ve yaya işgalleri, inşaat çalışmaları gibi nedenlerle bu bisikletleri kullanım amacına uygun olarak istedikleri hız aralıklarında kullanamamaktadır. Yol bisiklet kullanıcıları bu nedenlerle bisiklet yollarından daha çok şehirler arası kara yollarını kullanarak, çok daha hızlı seyreden motorlu araç trafiğinin içinde bisiklet kullanmak zorunda kalmaktadırlar. Bu da güvenlik risklerini de beraberinde getirmektedir. Yol bisikleti kullanımını zorlaştıran ve riskli hale getiren ve bisikleti bir spor olarak yapılmasını güçleştiren bu gibi nedenler yol bisikleti kullanım oranının çok düşük kalmasına neden olmaktadır.
Kaskın önemli olduğunu düşünen ve kask kullandığını ifadeden katılımcı oranı oldukça yüksek olmasına rağmen, aktif bisiklet kullanıcılarının toplamda %22 sinin kask kullanmadığı görülmektedir. Bu oranın oldukça yüksek olduğunu ve bu konunun üzerinde dikkatle durulması gereğini ortaya koymaktadır.
Bu soruya verilen cevaplarda dikkat çeken husus hafta da 1 gün veya 2-3 gün cevabı toplam dağılımın neredeyse %70 ine denk gelmesidir. Ortaya çıkan bu oran, bisiklet kullanıcıları arasında bile kullanım sıklığının oldukça düşük olduğuna işaret etmektedir. Bu durum bisiklet kullanıcılarının bisiklet kullanımına yönelik yaşadığı sıkıntılardan bağımsız değildir. Sonuç olarak şunu ifade etmek gerekir ki; bisikletin önemli bir ulaşım ve spor aracı olarak kullanılmasına yönelik alt yapı eksiklikleri, toplumsal kabul, ve farkındalık gibi nedenler bisiklet kullanımının, kullanıcılar arasında bile istenilen seviyede olmamasına neden olmaktadır. Bu konuda yerel yöneticiler kadar sorunun bizzat muhatabı olan kullanıcılara da birtakım sorumluluklar düştüğüne inanıyorum. Bu gün bir çok sosyal sorumluluk projesinde bisikletçileri düzenledikleri etkinliklerle görmek mümkün. Bu etkinliklerde bir çok farklı kesimin yaşadığı sıkıntılara dikkat çekmek için pedal çevirerek, bu farklı toplumsal grupların sıkıntılarına dikkat çekmeye çalışan bisiklet severler, kendi yaşadıkları problemler için de gür bir şekilde sesini yükseltmek zorundadır. Anketimize katılarak katkı sağlayan tüm katılımcılara teşekkürlerimle.
Kaynak: (link)
- Haftada kaç km bisiklet kullanıyorsunuz?
- Bisikleti hangi amaçla kullanıyorsunuz?
- Hangi bisiklet çeşidini kullanıyorsunuz?
- Kask kullanımı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi size uygundur?
- Hafta içinde bisiklet kullanma sıklığınız nedir?
Sorularını yönelttik. Özellikle aktif bisiklet kullanıcıları arasında yapılan bu çalışma toplam 2183 katılımcı ile gerçekleştirildi. Sorulara verilen cevaplar gerçekten ilgi çekici ve bisiklet kullanımında yaşanan sorunlara işaret edici nitelikteydi. Çalışmanın sonuçları bize göstermektedir ki bisiklet kullanımındaki alt yapı eksiklikleri ve toplumsal farkındalık eksikliği bisiklet kullanımın önündeki en büyük engeldir.
Değerli dostlar bisiklet kullanım alışkanlığını ölçmek üzere sizlerle geçtiğimiz hafta yaptığımız anket araştırmasının sonuçlarını ve sonuçlarla ilgili değerlendirmeleri sizlerle paylaşmak isterim. Konu ile ilgili dilerseniz yorum bölümünden sizler de kendi değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz. Anketimize katılarak destek veren tüm dostlara çok teşekkürler.
Öncelikle bir profesyonel araştırma olamamakla beraber bisiklet kullanım alışkanlığı üzerine yapılan bu küçük anketin bazı önemli sonuçlara işaret ettiğini ifade etmek gerekiyor. Anket ile ilgili paylaşım ve duyurular özellikle bisiklet grupları üzerinden yapılmıştır. Bu nedenle ankete katılımın hemen tamamının hali hazırda bisiklet kullanan kişilerden oluştuğunu söylemek sanırım yanlış olmayacaktır. 1 hafta boyunca sürdürdüğümüz ankete toplamda 2183 kişilik bir katılımcı sayısı oluşmuştur. Anket sorularının yüzdelik dağlımı ve bu dağılımlar ile ilgili yaptığımız değerlendirmeler aşağıdaki gibidir.
Anket katılımcılarının hemen tamamının bisiklet gruplarının üyesi olduğu düşünüldüğünde bu soruya verilen cevapların oranı çok dikkat çekicidir. 0-50 km aralığında bisiklet kullanımı günde sadece 7 km lik bir bisiklet kullanımına işaret etmektedir. Bu oranı hafta 100 km kullanım oranıyla birleştirdiğimizde ise toplam katılımcıların % 77 si haftalık 100 km'nin bir başka deyişle günlük 15 km'nin altında bir bisiklet kullanmaktadır. Bisiklet kullanıcıları içinden ortaya çıkan bu kullanım oranı oldukça düşüktür.
Bu soruda verilen "Ulaşım ve spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabı olumlu bir sonuca işaret etmekle beraber "Ulaşım amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabının "Spor amaçlı bisiklet kullanıyorum." cevabına göre çok düşük olması dikkat çekicidir. Bu oranın bu kadar düşük olması sanırım bisiklet kullanıcılarının trafikte yaşadığı can alıcı sorunlarla yakından ilgilidir. Spor amaçlı olarak bisiklet kullananlar bir nebze de olsa şehrin ve trafiğin dışında bisiklet kullanma olanağı bulabiliyorken, ulaşım amaçlı olarak bisiklet kullananlar trafikte çok önemli sıkıntılar yaşamaktadır. Bu sıkıntılar bisikletin özellikle ulaşım amaçlı olarak kullanım oranının düşük kalmasına neden olmaktadır. Bu oranının arttırılmasında başta yerel yöneticiler olmak üzere, ilgili tüm taraflarca kent içinde bisiklet kullanımına engel oluşturan hususların belirlenerek ortadan kaldırılması için yapılacak çalışmaların önemi çok büyüktür.
Bu soruya verilen cevapların yüzdelik dağılımı da yine bisiklet kullanıcılarının yaşadığı sıkıntıların bir başka yansıması olarak değerlendirmek mümkün. Bisiklet kullanımında yol bisikleti kullanımı %16,8 gibi oldukça düşük bir oranla karşımıza çıkmakta. Şehir bisikleti ve Dağ bisikleti kullanan bisiklet kullanıcılarının yol bisikleti kullananlara göre 2 kat hatta daha fazla olduğu görülmekte. Bu oranlara bakıldığında yol bisikleti kullanımı için sağlıklı bir alt yapının ve toplumsal kültürün maalesef henüz tam olarak oluşamadığını söyleyebiliriz. Bugün mevcut yol bisikletlerini bırakın trafiğin içinde kullanmayı, mevcut bisiklet yollarında bile kullanmak büyük riskleri beraberinde getirmekte. Yol bisikletinin yapısı gereği performanslarını geliştirmek için bu bisikletlerle daha hızlı gitmek durumunda olan kullanıcılar, bisiklet yollarında bile araç ve yaya işgalleri, inşaat çalışmaları gibi nedenlerle bu bisikletleri kullanım amacına uygun olarak istedikleri hız aralıklarında kullanamamaktadır. Yol bisiklet kullanıcıları bu nedenlerle bisiklet yollarından daha çok şehirler arası kara yollarını kullanarak, çok daha hızlı seyreden motorlu araç trafiğinin içinde bisiklet kullanmak zorunda kalmaktadırlar. Bu da güvenlik risklerini de beraberinde getirmektedir. Yol bisikleti kullanımını zorlaştıran ve riskli hale getiren ve bisikleti bir spor olarak yapılmasını güçleştiren bu gibi nedenler yol bisikleti kullanım oranının çok düşük kalmasına neden olmaktadır.
Kaskın önemli olduğunu düşünen ve kask kullandığını ifadeden katılımcı oranı oldukça yüksek olmasına rağmen, aktif bisiklet kullanıcılarının toplamda %22 sinin kask kullanmadığı görülmektedir. Bu oranın oldukça yüksek olduğunu ve bu konunun üzerinde dikkatle durulması gereğini ortaya koymaktadır.
Bu soruya verilen cevaplarda dikkat çeken husus hafta da 1 gün veya 2-3 gün cevabı toplam dağılımın neredeyse %70 ine denk gelmesidir. Ortaya çıkan bu oran, bisiklet kullanıcıları arasında bile kullanım sıklığının oldukça düşük olduğuna işaret etmektedir. Bu durum bisiklet kullanıcılarının bisiklet kullanımına yönelik yaşadığı sıkıntılardan bağımsız değildir. Sonuç olarak şunu ifade etmek gerekir ki; bisikletin önemli bir ulaşım ve spor aracı olarak kullanılmasına yönelik alt yapı eksiklikleri, toplumsal kabul, ve farkındalık gibi nedenler bisiklet kullanımının, kullanıcılar arasında bile istenilen seviyede olmamasına neden olmaktadır. Bu konuda yerel yöneticiler kadar sorunun bizzat muhatabı olan kullanıcılara da birtakım sorumluluklar düştüğüne inanıyorum. Bu gün bir çok sosyal sorumluluk projesinde bisikletçileri düzenledikleri etkinliklerle görmek mümkün. Bu etkinliklerde bir çok farklı kesimin yaşadığı sıkıntılara dikkat çekmek için pedal çevirerek, bu farklı toplumsal grupların sıkıntılarına dikkat çekmeye çalışan bisiklet severler, kendi yaşadıkları problemler için de gür bir şekilde sesini yükseltmek zorundadır. Anketimize katılarak katkı sağlayan tüm katılımcılara teşekkürlerimle.
Kaynak: (link)


