yaminkutlu
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 2 Temmuz 2008
- Mesaj
- 523
- Tepki
- 748
- Şehir
- İzmir/Ankara
http://img101.imageshack.us/img101/5240/fredzoutvlaktemetfietskiw8.jpg
Fred Rompelberg, 3 Ekim 1995 te, Bonnieville Salt Flats, Utah, USA da, bu rekoru kırmış. Fred, 11 tane dünya rekoru, 1 avrupa rekoru, 7 yol bisikleti zaferi bulunan dünyanın halen aktif en yaşlı bisiklet sporcusu olarak yaşıyor. Çok da güler yüzlü biri her fotoğrafında gülümsemiş.
Bu rekora ulaşmaya çalışırken bir denemesinde 17 kemiği kırılmış.
İşte rekorun nasıl kırıldığını anlatan, Rekoru kırdığı günden bir fotoğraf.
http://img169.imageshack.us/img169/2474/fredzoutvlaktetijdensrego9.jpg
Hız rekorunu da Strasburg Drag Racing Takımının bir Drag aracının arkasındaki tünelde, Amerika'da Utah bölgesinde, Salt Lake şehri kanınındaki Bonneville'de Salt Flats, kurumuş tuz gölü üzerinde kırmış.
Sponsor hatırı sayılır bir para ödülü koymuş rekorun ucuna. Tabi işin ucunda para olmasa bu rekor zor zaten...
Bu da rekorun kırıldığı 12.000$ değerindeki bisiklet ve özellikleri (Özellikleri dikkatle inceleyin ! )
3'lü çark sistemi kullanılmış. 70-13 ve 60-15 dişli oranları. Yani bu üçlü kombinasyon ile bir pedal ile 34,8 metre gidebiliyor Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsanız normal bir rekor yani. Önündeki araba kendisini yaklaşık 100 km hıza çıkarıncaya kadar çekiyormuş.
Ağırlığı: 19,5 kg
http://img502.imageshack.us/img502/7971/wereldrecordfietsrw6.jpg
Bisikletin Özellikleri
Design: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Built by: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Cost: US $ 12,000.-.
Gears: Double reduction gearing,
primary built by Cook Brothers,
70 / 13 teeth - 60 / 15 teeth,
covering 114,2 ft distance with one pedal system rotation
(fourfold of a normal 10-speed gearing).
Wheelbase: 57 in (average of a normal race bike is about 40 in).
Saddle: Leather, manufactured by Brooks.
Brake: Shimano "Cantilever" type on rear wheel only.
Fork: Special Italian racing fork,
designed to provide suspension travel at high speeds.
Steering
dampener: Motorcycle type.
Wheels: Special aluminium rims, - hubs and - spokes;
18 in diameter for lower centre of gravity
(average of a normal race bike is 27 in).
Tires: V-rated motorcycle road racing slicks,
capable for more than 150 mph.
Weight: Total of 43 lb. = 19,5 kg
Öndeki Drag aracının özellikleri
Crew: Strasburg Racing / Strasburg Brothers.
Driver: Jeff Strasburg, Jeff set a record of 255.985 mph
at the Bonneville Salt Flats with a race car.
Body: Lakester, converted from a 1990 fuel dragster.
Engine: 476 in3 V8-cylinder "big-block" fuel-injected Chevrolet
fuelled by methanol, with approximately 800 hp,
approximately 6,000 rpm at 175 mph.
Tires: The car has been equipped with Bonneville land speed tires.
Wheelbase: 262 in.
Transmission: By PRTC Transmissions with a 3.25 rear axle ratio.
Fairing: Designed and built to exacting aerodynamic specifications
by Strasburg and Burkland Builders
for the purpose of creating a slipstream.
Paint: The paint shown on the photo by Brett Gilbert.
Testing: Bonneville Salt Flats, summer 1994,
Doug Mayor - USFRA timer -
¼ mile 131.81 mph; 1st mile 139.41 mph;
2nd mile 166.711 mph; 3rd mile 173.756 mph;
course exit speed 174.79 mph,
Compulink 3 timing system.
1936'dan bu rekora kadar araç arkasındaki tüm rekorların dökümü
http://img249.imageshack.us/img249/5710/listetf6.jpg
Hız rekoru sahibinin web sitesi :
Rekorun kırıldığı bölge
Amerika'da Utah bölgesinde, Salt Lake şehri kanınındaki Bonneville'de Salt Flats, kurumuş tuz gölü üzerinde kırmış.
121 km2'lik dümdüz, bembeyaz, 1896'dan beri hız denemeleri ve yarışlarda kullanılan ünlü bir arazi. 1970'te Gary Gabolich, roket aracı ile 1001.6 km/sa hız rekorunu bu kurumuş gölde kırmış.
kaynak : (link)
Rekorun belgesi
http://img174.imageshack.us/img174/1627/guinnessbookct1.jpg
Fred Rompelberg, 3 Ekim 1995 te, Bonnieville Salt Flats, Utah, USA da, bu rekoru kırmış. Fred, 11 tane dünya rekoru, 1 avrupa rekoru, 7 yol bisikleti zaferi bulunan dünyanın halen aktif en yaşlı bisiklet sporcusu olarak yaşıyor. Çok da güler yüzlü biri her fotoğrafında gülümsemiş.
Bu rekora ulaşmaya çalışırken bir denemesinde 17 kemiği kırılmış.
İşte rekorun nasıl kırıldığını anlatan, Rekoru kırdığı günden bir fotoğraf.
http://img169.imageshack.us/img169/2474/fredzoutvlaktetijdensrego9.jpg
Hız rekorunu da Strasburg Drag Racing Takımının bir Drag aracının arkasındaki tünelde, Amerika'da Utah bölgesinde, Salt Lake şehri kanınındaki Bonneville'de Salt Flats, kurumuş tuz gölü üzerinde kırmış.
Sponsor hatırı sayılır bir para ödülü koymuş rekorun ucuna. Tabi işin ucunda para olmasa bu rekor zor zaten...
Bu da rekorun kırıldığı 12.000$ değerindeki bisiklet ve özellikleri (Özellikleri dikkatle inceleyin ! )
3'lü çark sistemi kullanılmış. 70-13 ve 60-15 dişli oranları. Yani bu üçlü kombinasyon ile bir pedal ile 34,8 metre gidebiliyor Normal bir bisikletin 4 katı... Bir de öndeki drag aracının rüzgar tünelini hesaba katarsanız normal bir rekor yani. Önündeki araba kendisini yaklaşık 100 km hıza çıkarıncaya kadar çekiyormuş.
Ağırlığı: 19,5 kg
http://img502.imageshack.us/img502/7971/wereldrecordfietsrw6.jpg
Bisikletin Özellikleri
Design: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Built by: Dave Tesch, San Diego, San Marcas CA.
Cost: US $ 12,000.-.
Gears: Double reduction gearing,
primary built by Cook Brothers,
70 / 13 teeth - 60 / 15 teeth,
covering 114,2 ft distance with one pedal system rotation
(fourfold of a normal 10-speed gearing).
Wheelbase: 57 in (average of a normal race bike is about 40 in).
Saddle: Leather, manufactured by Brooks.
Brake: Shimano "Cantilever" type on rear wheel only.
Fork: Special Italian racing fork,
designed to provide suspension travel at high speeds.
Steering
dampener: Motorcycle type.
Wheels: Special aluminium rims, - hubs and - spokes;
18 in diameter for lower centre of gravity
(average of a normal race bike is 27 in).
Tires: V-rated motorcycle road racing slicks,
capable for more than 150 mph.
Weight: Total of 43 lb. = 19,5 kg
Öndeki Drag aracının özellikleri
Crew: Strasburg Racing / Strasburg Brothers.
Driver: Jeff Strasburg, Jeff set a record of 255.985 mph
at the Bonneville Salt Flats with a race car.
Body: Lakester, converted from a 1990 fuel dragster.
Engine: 476 in3 V8-cylinder "big-block" fuel-injected Chevrolet
fuelled by methanol, with approximately 800 hp,
approximately 6,000 rpm at 175 mph.
Tires: The car has been equipped with Bonneville land speed tires.
Wheelbase: 262 in.
Transmission: By PRTC Transmissions with a 3.25 rear axle ratio.
Fairing: Designed and built to exacting aerodynamic specifications
by Strasburg and Burkland Builders
for the purpose of creating a slipstream.
Paint: The paint shown on the photo by Brett Gilbert.
Testing: Bonneville Salt Flats, summer 1994,
Doug Mayor - USFRA timer -
¼ mile 131.81 mph; 1st mile 139.41 mph;
2nd mile 166.711 mph; 3rd mile 173.756 mph;
course exit speed 174.79 mph,
Compulink 3 timing system.
1936'dan bu rekora kadar araç arkasındaki tüm rekorların dökümü
http://img249.imageshack.us/img249/5710/listetf6.jpg
Hız rekoru sahibinin web sitesi :
Rekorun kırıldığı bölge
Amerika'da Utah bölgesinde, Salt Lake şehri kanınındaki Bonneville'de Salt Flats, kurumuş tuz gölü üzerinde kırmış.
121 km2'lik dümdüz, bembeyaz, 1896'dan beri hız denemeleri ve yarışlarda kullanılan ünlü bir arazi. 1970'te Gary Gabolich, roket aracı ile 1001.6 km/sa hız rekorunu bu kurumuş gölde kırmış.
kaynak : (link)
Rekorun belgesi
http://img174.imageshack.us/img174/1627/guinnessbookct1.jpg