Scudo Sports

Bisiklet hakimiyeti

@Aruera
hocam şöyle söyleyeyim düz maşalı bisiklet kaldırımdan inip çıkmaya ne kadar dayanır bilmem ama bir sabit maşalı hybrid bisiklet kullanıcısı olarak siz dayanamazsınız ondan %100 eminim.Sabit maşalı bisikletler zaten düz yolda bile en küçük darbe çukurda bile yeterince rahatsız ediyor siz kaldırım inip çıkmaktan bahsediyorsunuz.Paranıza yazık olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Scudo
@Desert Fox
Sanırım yanlış anlattım kaldırımdan falan inip çıkacak değilim, dediğim şimdiye kadar trafik durumuna göre kaldırıma inip çıktığım ancak düz maşalıyla yapamayacağımdan trafikte bisiklete daha hakim olmam gerektiği, düşünceliliğiniz için teşekkür ederim. Benim ricam (artık trafik durumuna göre hizlıca kaldırıma çıkıp kaldirımdan inemeyeceğimden) bisiklete nasıl daha hakim olabileceğim ve dar yerlerde nasıl daha başarılı geçişler yapabileceğime yardımcı olacabilecek ipuçları ve kendimce yüksek hızlarda nelere dikkat etmem gerektiğini açıklamanız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Öncelikle bisiklet üzerinde ne karşıya ne önünüze bakın. Ortalama 10 mt. 15 mt. ileriyi görseniz bu sizin gelen tehlikeye tepki vermeniz için yeter sanırım. Tabi tepkilerinizi geliştirmeniz, engellerden kaçmanız ve ya durmanız lazım. Bununla ilgili bir izleti vardı Yourube'da. Boş bir alanda tepkilerinizi ve frenleme zamanınızı geliştirin diyordu. Bana bakmayın ama. Ben çok düşer, çarpılır, kalkarım da Tanrı'ya şükür daha yaşıyorum ?.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
@Aruera
reflekslerini geliştirmen lazım,yeni bir bisiklete geçtiğin zaman zaten sıfırdan öğreniyormuş gibi oluyor ben de dağ dan şehir bisikletine geçince öyle olmuştu.Sana şunu tavsiye edebilirim ehliyet kurslarının motorsiklet eğitimi yaptıkları yerler oluyor eğer yakınlarda bir yerlerde varsa orada zik zak,8 çizme,engellerin arasından geçme felan yapabilirsin.Bu yol kenarlarında arabalar park edilmesin diye uzun dubalar oluyor ya o dubaların arasından geçmeye çalışabilirsin,boş bir alana belli mesafelerle şişe,taş felan koyup aralarında zik zak çizerek manevra çalışabilirsin.Boş alanda fren denemeleri yap bisikletin tepkilerini tanımaya çalış tabi biraz da süre süre tecrübe kazanarak manevra kabiliyetin artacaktır.

Trafikte seyretmek biraz da öngörü işi hocam,ben kendim araba da kullandıgımdan yolun ilerisinde ne olabilir,araba mı çıkar,yaya mı atlar az çok tahmin edip temkinle yaklaştığım için şu ana kadar şükür bir sıkıntı yaşamadım
 
  • Beğen
Tepkiler: NS. ve Aruera
@Desert Fox
@CmlCLK
Makul öneriler bisikleti alabilirsem veya alamazsam şimdikine daha da hakim olmak adına bunları deneyeceğim. Peki yol bisikletiyle yüksek hız tecrübesi olanlar yokuş asağı veya amatör sprintle hızlanırsam nelere dikkat etmeli?
 
Yol bisikletine yeni başladım ama bu kural değişmezdir. Dümeni sıkı tut ?.
 
@Aruera

gidonu fazla sıkmaya gerek yok bence, çünkü pedal çevirirken sürekli kendini düzeltir (fazla sıkma dediysem de bağımsızlığını ilan etmesin)

eğer bisiklete sürekli gözlükle biniyorsan, gözlüksüz bakkala bile gitme (rüzgar göz yaşarması yapıyor bende)

ellerin terliyorsa eldivensiz kesinlikle binme sti kollar ıslanınca çok kaygan oluyor (en azından claris r2000 de)

yüksek hızlara çıktığın yollar üzerinde yaya geçidi var ise bir daha orada yüksek hızlara çıkma (60 ile giderken bir çocuğa çarpmayı kimse istemez)

önündeki trafiği okumaya çalış (kim ne yapar, sinyalsiz kim şerit değiştirebilir gibi)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Geri