Bisiklet Gruplarında Yaşanan Problemler Ağlama Duvarı :)

Bisiklet Grupları Olmalımıdır ?


  • Toplam katılım
    119
Durum
Konu kapatılmıştır.

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Başlık
30
Mesaj
257
Tepki
572
Şehir
İstanbul/Kağıthane
İsim
Gökhan
Bisiklet
Specialized
Evet arkadaşlar yeni bir konu ile sizinle birlikteyim yine. Bizimde bir grubumuz var ve bu grubumuzdan ne mutlu bize ki 3 ekip daha ortaya çıkarak grup kurdular. Her bisiklet grubunun temelde kuralları ve bir sistemi vardır, biz topluluk olmaktan yana olduğumuz için gruptaki aile bilincini hep koruduk ve bu zamana kadar da ayakta tuttuk. Ben gruplardaki kırılmaları şu şekilde aklımda tuttum; kişisel egolar, maddi farklılıklar, bisiklet farklılıkları, ortam farklılıkları, kişisel çıkarlar, dini ayrımcılık, siyaset, yaş sorunu, yaşantı biçimi, diksiyon, hayata bakış şekli ve biçimi vs. vs. işte bu sıraladığım saçma sapan nedenler yüzünden bizim grubumuzda da veya başka gruplarda da ayrılıklar olmuştur. Ne kadar komik değil mi benim bisikletim daha hızlı ve ben artık bu grupta olmak istemiyorum, kardeşim kur grup içinde hızlı bir ekip alkışlayalım, ya da ne bileyim, bu grupta siyaset konuşamıyorum, yeterince siyasetçimiz var ülkenin bu kadar sorunu varken biz 3-5 kişi bulmuşuz bisiklet biniyoruz bari onun içine etmeyin. Grup bilinci iyidir. Sizde bu tarz sorunlar yaşadıysanız yazın, konuşalım maksat sohbet olsun ;)
 

yusufgs3625

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Mayıs 2016
Başlık
3
Mesaj
430
Tepki
614
Yaş
37
Şehir
ankara
İsim
isa
Bisiklet
KTM
hocam sıraladığınız kırılmaların hepsi bisiklet gruplarında yaşanan şeyler. hatta grup liderlerinden gelme bile diyenler olduğuna şahit oldum bisikletin uygun olamadığını bahane ederek. anlayışla karşılamıştım. grupların benim için sürüşe en büyük katkısı sürüş güvenliğini gerçekten arttırması. kalabalık görünmek motorlu taşıtlar üstünde bir etki oluşturuyor. tabi ki arıza sırasında sana yardımcı olabilecek birilerinin yanında olması ayrı bir güzel tarafı. grup kurulurken grup üyelerinin arasında bir uyum olması bence gruptan elde edeceğiniz faydayı yükseltecektir. sallana sallana bisiklet sürmek isteyenler olduğu gibi belli bir değerleri tutturmak veya üstüne çıkmak isteyenler de olacaktır. önemli olan sana uygun grubu bulabilmek. bu benim için deneme yanılmayla mümkün oldu. açıkçası her gruba girmek istemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Kuş

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
43
Merhaba, gruplar içerisinde bence en çok yaşananlar, iletişimsizlik, isteksizlik, zaman ayıramamak, yaşam mücadelesi nedeniyle "bisikletten daha önemli" unsurların ön plana çıkması ve sürüşlere katılamamak, grup içerisinde 2 veya daha fazla kişinin ayrılıp ayrı bir grup kurması.

Benim kendi adıma her zaman savunduğum şey ise, sürüşlere katılmayan kalabalık bir topluluk yerine, kafa dengi 2-3 kişi ile "sürekli" sürüş yapabiliyorsanız, daha fazlasını aramaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Başlık
48
Mesaj
776
Tepki
2.253
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
@Gökhan Kuş Bu tip kırılmalar insanın olduğu her yerde var ve olacak da. İnsanlar bu tip grupların amacının tek olduğunu unutup (örneğin burada bisiklete binmek) hayatlarının geri kalanını da yanlarında getirdikleri için çözümsüz bir konu bu.
Forumda da öyle değil mi? Her forumdaşın bir dini ve politik görüşü var ama burada sadece bisikletle ilgili konular için bulunuyoruz (Serbest Kürsü'yü ayırıyorum). Diğer tüm kimliklerimizden sıyrılıp buradayken buraya, grup sürüşündeysek oraya odaklansak sorun kalmayacak ya da azalacak ama dediğim gibi benim umudum yok :)
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
43
Grup içinde frekans tutmadığı zaman, o topluluk işkence haline gelebiliyor. İnsanlar hayatın hemen her alanında uzlaşabilseydi zaten çatışma diye bir kavram doğmazdı ki bu da toplum halinde yaşamanın bir sonucudur. Stres atmak için yaptığım bir aktivitenin beni daha çok germesini istemediğim için, yaşı küçük, büyük vs farketmeksizin kafa dengi birkaç kişiyle ya da tek başıma sürmeyi tercih ediyorum. Bu işi istisnalar hariç profesyonel olarak yapmıyoruz ve turlarda sürekli iletişim halinde olduğumuz insanlarla uyuşma konusunda hiçbirimizin taahhüt vereceğini sanmıyorum. Bunlar benim düşüncelerim ve nispeten karşıt bir bakış açısı. Polemik yaratma kaygısında değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
251
Mesaj
2.093
Tepki
8.300
Yaş
51
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
@Gökhan Kuş

Yol gruplarında alt grupların oluşmasının öncelikli ve haklı nedeni, zamanla kişiler arasında oluşan performans farkları. Her kişinin genetiğine, yaşına, antrenman yoğunluğuna vb bağlı olarak zamanla farklar oluşur. Doğal olarak, performansı birbirine yakın olanların ayrı gruplarda toplanmaları söz konusu oluyor. Bunu kötü bir niyete bağlamak anlamsız. Bu olmamalı demek, yol bisikleti kullanmanın özüne aykırı gelir.
 

cahitakin

Daimi Üye
Kayıt
7 Temmuz 2016
Başlık
17
Mesaj
363
Tepki
1.398
Yaş
56
Şehir
Mersin
Bisiklet
Scott
Bisiklet üstünde herkes eşittir. Bu şiarı benimsemeyen, sözün hakkını vermeyen, veremeyen her topluluk çürüyüp yozlaşmaya, ayrışıp dağılmaya mahkûmdur. Bisikletli gruplarında yaşanan sorunların handiyse tamamının kaynağı buradadır. Bisiklet kültürünün çoğulcu, dayanışmacı ve paylaşımcı temellerini görmezden gelerek, algılayıp benimsemeden herhangi bir kolektif etkinliğin sağlıklı ve güzel olacağını öngörmek imkânsızdır. Gruplar içerisinde gördüğümüz bütün o egosantrik varoluşlar, rekabetçi davranışlar, tahakkümcü yönetimler, hiyerarşik ilişkiler, hizipçi kümelenmeler ve kopuşların kaynağında eşitlik ve dayanışma ruhunun yokluğu ya da aşınması bulunur. Çoğu bisikletliyi "kafa dengi iki üç kişiyle sürmek en iyisi" fikrine eriştiren hayal kırıklıkları bu sorunların sonucudur. Kafa dengi iki üç kişiyi bir arada tutan ise, işte o eşitlik, dayanışma ve paylaşımın asgari düzeyde sağlanıp istikrarla sürdürülmesidir. Kimse kimseyi kaşını gözünü beğendiği için kendine yol arkadaşı yapmaz, yolda olmak eşit olmayı, paylaşmayı ve dayanışmayı gerektirir ve bunlar sağlandığında güven de kendiliğinden gelir.

Onlarca şehirde kurulu bisikletli derneklerinin büyük çoğunluğunda kişisel ilişkiler hızla kırılıp dökülüyor, grup dayanışması bozuluyor, grup büyüyüp genişleyecek yerde küçülüp daralıyor, grup içerisinde bir avuç insan kendini bisikletin ve bisiklet kültürünün, sporunun gurusu ilan edip çevresindeki diğer bisikletliler üzerinde tahakküm kuruyor, gruba katılımları denetlemeye ve grup üyelerini ayıklamaya cüret ediyor. Ticari kaygıları, yerel yönetimlerle kapalı ilişkileri, itibar ve kariyer geliştirme planlarını söz konusu etmiyorum bile. Elbette her etkinlik belli bir disiplin altında yürütülmelidir, elbette yolda olmak sağlıklı bir işbölümünü ve sorumluluk duygusunu gerektirir, elbette her ilişkinin ya da ilişkiler ağının işleyiş kuralları ve ilkeleri mevcuttur, elbette, ama bunların hiçbiri insani değerlere, eşitlik, dayanışma, paylaşım ilkelerine aykırı düşemez, düşmemeli. Hep söylerim, dünyaya, hayata, insana dair derinlikli ve eleştirel bir bakışınız, görüşünüz yoksa, ilişkilerde ve toplumsal etkinliklerde egonuzun kusurlarına teslim olup başkalarının haklarını çiğnemeniz an meselesidir, vicdan denen hassa ancak böyle bir bakış, görüş sayesinde gelişir, acımak ile merhamet arasındaki farkı bilmek gibidir bu.

Alt tarafı bisiklet süreceğiz, bu kadar felsefi düşünmeye ne hacet, diyenler olacaktır ama onlar da katıldıkları ya da koptukları gruplara bir de bu gözle bakmayı denesinler, belki öfkeleri ya da hayranlıkları bir nebze azalıp düşünceleri daha rasyonel bir zemine oturmaya başlar. En tehlikelisi de, insanın olduğu her yerde bunlar olacaktır, kafaya takmayıp sürmeye bakmak lazım, düşüncesidir. Yozlaşmanın, çürümenin, tahakkümün, suistimalin meşruiyet edinmesini sağlayan işte bu tutumdur. Hayır, bisiklet üstünde herkes eşittir, yolda herkes dayanışma içinde olmalıdır, bisiklet kültürü ancak paylaşarak gelişebilir, bu şiarlara bağlanmıyorsak da bir gün biz de sorunların kaynağında kendimizi buluyor olacağız, biz de kötülüğün üretimine katılıyor olacağız. Bu ilkelere sonuna kadar sahip çıkmak, bulunduğumuz ortamlarda ve etkinliklerde bu ilkeler doğrultusunda eleştirel tutumu asla terk etmemek zorundayız. Şikâyet etmek yetmez, anlamak bilmek yetmez, müdahale edip değiştirmeye de mecburuz.
 

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Başlık
30
Mesaj
257
Tepki
572
Şehir
İstanbul/Kağıthane
İsim
Gökhan
Bisiklet
Specialized
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #8
@Bahadır Gürel sevgili dostum anladığım kadarıyla sende bu hızlı ekiplerdensin:) şimdi olay şu benim demeye çalıştığım adam bir gruba giriyor orada gelişiyor ve sonrada diyorki bu grup çok yavaş, bende diyorum ki hazır ortamın var buraya kur hızlı bir ekip yine grubun içinde adını duyur. Yani birlikte olmak bu kadar mı zor @cahitakin ın yazdıkları neredeyse kişilere eğitim olarak sunulabilir, biz hangi ara bir birimnizden bu kadar uzaklaştık !
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel

air28-3

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2015
Başlık
2
Mesaj
939
Tepki
4.895
Yaş
36
Şehir
Kayseri
İsim
Ersin
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Genellikle ferdi çıksam da yollara bisiklet grupları bisiklet sporunu daha belirginleştirir,ön plana çıkarır bunu yaşadığım ilde bizzat gözlemliyorum,hoşuma gidiyor insanların bisikleti ulaşım,spor,hobi amaçlı kullandıklarını görmek.. 8 yaşımdan itibaren bisikletsiz çıkmadım neredeyse, 1996 yılındaydı sanırım belediye etraftaki bisikletleri toplamıştı sebepsiz..!! trafikten bisikletimi almak için babam tabir i caizse akla karayı seçmişti. O durumlardan buralara kadar gelebildiysek ilerleme kaydediyoruz demektir bence. Daha birkaç seneye kadar çok bisiklet göremiyordum eve gidiş gelişlerimde lakin bisiklet grupları, grupların yaptığı etkinlikler sayesinde genç ihtiyar her yaştan bisiklet kullanıcılarını görmek mutlu ediyor beni..
 

erhan erhan

Aktif Üye
Kayıt
15 Haziran 2016
Başlık
5
Mesaj
131
Tepki
270
Yaş
45
Şehir
istanbul
İsim
erhan
Bisiklet
b'Twin
Bu zamana kadar hiçbir gruba katılmadım ama grup piskolojisi bisikletle hiç uyumlu değil. Bisiklet kullanmanın güzelliği özgür olup istediğin yerde durmak istediğin yerde rotayı değiştirmek gibi geliyor bana. Kendine ayırdığın bu zevkli zamanı bir grup içinde kurallara uyarak geçirmek en azından bana göre değil.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
43
Çok duygusal bir topluluğuz, kişisel olarak ben olmamaya çalışıyorum. Başka grup kurulması, daha hızlı olanın ayrılmak istemesi, bireyin kendi bisikletinin daha iyi olduğu düşüncesiyle farklı davranışlara sürüklenmesi falan aslında hiç umursanması gereken şeyler değil.

Gruptan beklenti nedir? Pragmatist bakıyorum ben ve bir köyün ortasında yalnız sorun yaşayacağına 4 kişi yaşamak, beraber rüzgara dönüşümlü olarak kafa atmak ve olursa eğer -ekstra, olmazsa olmaz değil- biraz güzel muhabbet grupla bisiklet sürüşünün temelini oluşturmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Kudret Kurtcebe

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ocak 2009
Başlık
482
Mesaj
36.060
Tepki
49.062
grup güven demek,oyumu kullandım,yalnız performans sürüşlerini mercek altına alalım,grup eğer performans odaklı ise,ve bu grup, evli olmayan bekar olanlardan kurulu ise ve bu grup haftanın 3 günü idmana vakit ayırabiliyor ise iş durumları buna engel değil ise, birlikte idman yaparak pekala kendilerini geliştirebilirler,yaş ortalaması 18-25 olabilir,25-35,35-45,45-55,55+olabilir,bir sistem dahilinde gidilir,
nitekim kartepe bisiklet takımının en yaşlısı olarak genç dostlarımın nasıl sıfırdan gelerek geliştiklerine şahit oldum ,performans farklılığı vakit ayırmakla doğru orantılı,kimi haftanın 1 günü müsaitken diğeri 3 günü müsait olur,tabiatı ile performans farklılığı ortaya çıkar,kim fazla gün ayırırda çalışır ise başarıyı aynen elde eder,performans grup sürüşünde rüzgara karşı güvenli sürüş takdikleri ve teknikleri anca sahada çok idman yapılarak elde edilir,önemli olan vakit ayırabilmek ve çalışmaktır.
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
251
Mesaj
2.093
Tepki
8.300
Yaş
51
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
@Gökhan Kuş

Yazdıklarımdan hızlı ekip durumu çıkmasın, öyle biri değilim :) yıllar içinde ister istemez hızlı olduğum kişiler ve geride kaldığım kişiler oluşuyor. Bu olaya bakarken kendi gözümden değil de herkesi anlama çabasıyla yaklaşıyorum. İki taraftan bakarak durumu değerlendireyim.

Benden hızlı olan çok sevdiğim saygı duyduğum ve görüştüğüm arkadaşlar var; benzer şekilde benden yavaş olan yine değer verdiğim sevdiğim arkadaşlar var. Kişi olarak ayrım yapmam mümkün değil. Ama bisiklete binip performans yapmaya gelince iş değişiyor. İster sevin ister sevmeyin; ben bir gruba katılıyorsam ve grubun genel performansı benden iyiyse işin içine sıkıntılar girer. Velodromda dolaşsak sorun değil de, uzun parkurlarda yalnız kalırsanız hem grup için hem sizin için çok sıkıntı. Gruptakiler beni tanıdıkların mutlaka akılları geride kalıyor "ne oldu acaba, kaza mı oldu veya arıza mı çıktı" vb. Benzer durum benim de önde olduğum gruplarda oluyor. Bekleniyor, olmuyor telefonla ulaşmaya çalışılıyor, konum atılıyor. Bu şekilde çözüm bulunmaya çalışılıyor. Bir kaza veya arıza varsa, zaten bunlar gereken şeyler. Ama bu bekleme nedenleri çoğunlukla performans farkından ileri geliyorsa, işin rengi değişiyor. Bir tahmin edelim, yarım saat boyunca yüksek tempo sürdünüz, kan-ter içindesiniz, baktınız bir arkadaşınız geride kalmış. Beklemeye başlıyorsunuz ve daha uzun bir yolunuz varken soğumaya başlıyorsunuz. Bu durum ayda yılda bir defa kabul edilebilir. Benden hızlı olan arkadaşların gruplarına seyrek de olsa katılırım. Ama devamlı katılmaya çalışmak biraz da anlayış bekleme olayına giriyor. Bunun ötesi suistimale giriyor.

Dün yaşadığım olaydan bahsedeyim: Üç arkadaş Edirne'ye yarışa gidecektik. Ancak aksilikler nedeniyle yola geç çıkabildik. Selimpaşa tarafında karar vermemiz gerekti. Yarışa yetişemeyecektik. Hızlı karar alıp Silivri üzerinden Kumbağ-Uçmakdere turu planladık. Ancak her iki arkadaşım da yokuşlarda çok hızlı. Bunu biliyorum. Yol boyunca geride kalacaktım. Nitekim de öyle oldu. Bazı yerlerde durup beni beklediler. Normalde bu arkadaşlar o parkuru hiç durmadan yüksek tempoyla bitirebilirlerken haklı nedenlerle durup iki defa beni beklemeleri hoş bir durum olmadı. Yollar virajlı ve aşırı rüzgarlı, ayrıca sert çıkışlar olduğu gibi sert inişler var. Her sert inişin sonunda keskin virajlar var. Böyle bir yolda kazadan şüphelenirsiniz. Ki aramak zorunda olduğum bir durum da oldu. Yolun dik bir yokuşunda aktarıcım eğilip janta girdi. Güç bela düzelttik öyle devam ettim.

Gruplarda şöyle bir karar alınıyor. Bir noktada mola verilecek. O molaya kadar gruplar örneğin ikiye ayrılıyor. Biri hızlı olanlar, diğeri yavaş olanlar. Mola yerinde herkes bir araya geliyor. Düşünce güzel ama gelin pratiğe bakalım. Grup kalabalıklaştıça bu güzel senaryo işlemiyor. Hızlı gruptan kopmalar oluyor ve o kişiler hızlı grup tarafından beklenmiyor. Benzer şekilde yavaş grupta da hızlı ve daha yavaş olanlar kopmaya başlıyorlar. Bu defa amatör yol yarışlarında gördüğümüz senaryolar başlıyor. Uzun bir yol boyunca birbirinden dağılmış bisikletçiler. Tamamen trafiğin insafına kalmış, yardım alıp alamayacağı belli değil, çünkü herkes başkalarına topu atıyor.
 
Kayıt
22 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
37
Tepki
14
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
@Gökhan Kuş burda bunu paylasman bence cok sacma kim nerde isterse orda takilir tabiki simdi bukadar iyi bir grub var neden gelen kaciyor neden hic buyumuyor ve neden hep ayni insanlar tura cikiyor ve neden grub icinde ticaret donuyor ?? Bunun gibi cok sebebleri var grub kurmamistik ama bu saat den sonra kurcaz insan 3 e alip 30 satarmi bu nasil bir vijdan meselesi grub icinde saygisizlik diz boyu ( avrupa pedal grubunda bir arkadas bizim grubdaydi ben bizmle alakali birdey yazdim arkadad orda grubun adi gecti diye. Beni grubdan atti ama ben onlara karsi solememistim ) bu örneği berdim çünkü adamlarda ciddiyet. Var ama bizde kimin eli kimin belinde belli değil bunun gibi çok örnekler var herkezin dinine görüsüne saygım var ama grubda bu saygı yok ! Bir forma yaptırdık 55 tl miydi 50 miydi hatırlamıyorum 30 tl formayı alıp 50 tl satmak nekadar mantıklıdır bilemem grub diyorsuz ama daha çok kazıklanma ticaret dolasıyor bunun gibi binlerce örnek var ...
 

cngz

Daimi Üye
Kayıt
4 Ocak 2016
Başlık
0
Mesaj
248
Tepki
374
Şehir
izmir
İsim
cengiz
Bisiklet
Specialized
Bisiklet sporunun en güzel yanı:Takım veya grupla yapılabildiği gibi ferdi de yapılmasıdır.
Bisiklete düzenli kullanan biri her geçen gün performansını artırır. Yeni başlayanlardan performans açısından her zaman önde olur.Gerçekten spor için oluşan gruplarda sosyal statü geçerli olmaz.Siyaset konuşan ve siyaset için bisiklete binenlerden HERKES NEFRET EDER..
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege

trainspotting35

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Ağustos 2015
Başlık
10
Mesaj
3.540
Tepki
8.289
Yaş
38
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Büyükçekmece Bisiklet Kulubü olarak bu tip şeyleri aşmış bir grubumuz var. Salı-Perşembe turlarımız da en yavaşa göre hareket ediliyor. Düzlükte kaptırıp gidenler oluyor. Yokuşta kopup gidenler oluyor ancak yaklaşık 3-4 bekleme noktamız var hepimiz o noktalarda bekleyip toplanarak tekrar yola devam ediyoruz. Ortalama yapmak istediğimizde cumartesi-Pazar İnceğiz turu düzenleyip ortalama için süreceğimizi bize ayak uydurabilecek insanların gelmesini belirtiyoruz. Uzun tur seven arkadaşlar var onlar da kendileri haftasonları uzun tura çıkıyorlar. Çok iyi anlaşan bir ekibimiz var. Siyaset konuşulmaz, ticaret yapılmaz. Problem olunca hepbirlikte sorunu çözmeye çalışırız. Ben açıkçası çok memnunum. Yakınlarda olanları bekleriz.
 

Gökhan Kuş

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2014
Başlık
30
Mesaj
257
Tepki
572
Şehir
İstanbul/Kağıthane
İsim
Gökhan
Bisiklet
Specialized
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #17
@Hüseyin_arslan Sevgili Hüseyin bak hala arkadaşımız olduğunu düşünerek sana cevap veriyorum. 1.si bizim grubumuz içerisinde malzeme ihtiyacı olanlara biz malzeme satıyoruz evet bu doğru ama 3 e alıp 5 e satmak gibi bir durum söz konusu değildir bu zaten ticaret ahlakına sığmaz, ayrıca formalarımızın 30 tl ye yapılıp 55 tl ye satıldığını hangi şimdi ağzımı bozacağım size .... söyledi. Bunun dışında bizim bu zamana kadar yapılan formalarımızın hepsi ücretsiz sponsorluk alınarak dağıtılmış ve forma başına 10 tl toplanarak gruba iç lastik, yedek parça vs. yaptırılmıştır. Onun dışında yeni yapılan formalarımızın fiyatı üst 55 , alt ise 65 tl dir. Bu bizim kar amaçlı koyduğumuz fiyat değil, sora tekstil'in kendi fiyatlarıdır Girayhan kardeşimizi arayıp forma fiyatlarını sorabilirsin, taslağımız hazır kayıtlıdır. Girayhan Köseoğlu: 0553 606 0609. Hatta bu formaları toplu sipariş verip kişiler yerine bizzat cebimden para vererek forma aldım ve de her gelen formaların kargo parasını cebimden veriyorum hangi kendini bilmez böyle bir palavra atıyorsa burada konuyu kirletmek yerine yiyiyorsa gelsin yüzüme söylesin. Gidin istediğiniz grubu kurun kardeşim, her zaman büyük balıkların altında parazitler olur, konuya saldırı yapmanın sabote etmenin alemi yok.
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
251
Mesaj
2.093
Tepki
8.300
Yaş
51
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
İlk yazdığım mesaja eklemeyi unutmuşum. Grup sürüşlerinde eğer performans farkları varsa ortada bir sorun var demektir.

Bir örneği yıllarca beraber sürdüğüm Atilla takımından vereceğim.

Eskiden bu grupta yokuşun başına gelene kadar grubun ortalaması en zayıfa göre ayarlanırdı. Yokuş başında grup ilk mola yerine kadar ikiye ayrılırdı. Hızlı olan A grubu Osman Şirin, Tufan Sağnak, Mutlu Başdaş, Efe Ballı, Deniz Şanlı gibi, daha o zamandan gücünü ispatlamış bisikletçilerden oluşurdu. B grubunu ise, performansı nispeten düşük olanlar oluştururdu. Kural şuydu: Uzun yokuş boyunca A grubundan geri kalan olursa tek başına çabalamayacak B grubunu bekleyecekti. Tabii ki bu çok doğal ve olması gerekendi. Ancak sorun B grubundaydı. Bu grubun temposu en yavaş olanın temposuna göre olması gerekiyordu. Sonuçta hiç kimse tek başına gerilerde kalamazdı. Sorun da burada başlıyordu. A grubundakilerin performans yapmaya, kendini geliştirmeye hakkı var da B grubu figüranlardan mı oluşuyordu? Neden en yavaş olana göre hareket edilecekti? Siz A grubunda olursanız gelişiyordunuz ama B grubuna kalırsanız düşük bir tempoda giderek o antrenmanı boşa geçiriyordunuz.

@trainspotting35 'in verdiği örnekten hareket etmek istiyorum, ancak amacım genel bir yorum yazmak, belli grubu hedef almak değil:


@trainspotting35

Hafta içi grubunda üç-dört bekleme noktası olması demek mukavemet antrenmanları yapılmaması demektir. Bunu daha önceki yazılarımda detaylı paylaşmıştım. Örneğin 60 km'lik bir yarışa katılacaksanız veya Kartepe/Uludağ/Erciyes gibi bir performans turu yapacaksanız; 1.5-2 saatin üzerinde, hiç ara vermeden tempo yapacak dayanıklılığınızın olması lazım. Mola verilerek yapılan performans turları kısa enerji bölgesini çalıştırır (Sprint, anaerobik, VO2max) ancak FTP ve altı bölgeyi geliştiremezsiniz. Bu, dayanıklılık açısından hem hızlı olanlar hem de yavaş olanlar için de verimsiz bir antrenmandır. Hafta sonu grubunda ise hızlı olanların öncelikli alınması, yavaş olanların katılamamasını veya katılsa bile gerilerde kalacağını gösteriyor. Bu durumda yavaş olanların çalışması için bir ortam yok demektir veya kendi gruplarını kurmaları gerekiyor.

Bariz bir örnek vermek istiyorum: Bir arkadaşımın iki yıl önceki Kartepe Strava derecesi 1 saat 20 dakikaydı. Uzun süredir bu derecesini bile yakalayamıyordu. Ancak bu arkadaş kısa yokuşlarda çok çok iyiydi. Anadolu yakasında rekabet edemeyeceğiniz bir gücü vardı. Çünkü kilosu tartıda 56'ydı ve bacakları iyi güç üretiyordu. Bu başarısızlığını bana sordu ve ne yapabilirim dedi. Değerlerine baktım ve gördüğüm şey çok açıktı. Bu arkadaşın kısa zaman aralığında patlayıcı gücü çok iyi olmasına karşın bir saat üzeri dayanıklılığı vasat seviyedeydi. Dediğim şu oldu: En kısa zamanda kısa yokuşlarda derece yapmayı bırakıyorsun ve bir saat sürecek velodrom'da laktat ve tempo antrenmanlarına başlıyorsun. Bana ilk sorduğu "düz yolda Kartepe çalışması mı olur?" oldu ve inanmadı. Ancak bir süre sonra ikna ettim ve çalışmaya başladı. Bu çalışmaların ardından Kartepe'ye gitti ve derecesini 1 saat 15 dakikaya indirdi.
 
Kayıt
22 Nisan 2016
Başlık
0
Mesaj
37
Tepki
14
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
@Gökhan Kuş görülen köy klavuz istemez. Tartisma gibi bir soz konusu degildir siparisimle ilgili. Birsey ararken bu yaziyo gordum ve bu grubdan ayrilan biri olarak sorununu icerdw ara gidenlerde degil konuyu kapatki buyumesin .. ben o gruba israfil var diye geldim ama
Baktimki grub dan bise olmaz ciktim bu benim dusuncem swnin dusuncendw nasil. Biz ortam yapmissak sayende kucuk balik parantez gibi dusuncen istedigin gibi dusune bilirsin ve yaza bilirsinde ... konuyu uzatmayalim siz buyuk bi grubsunuz gidenlere ihtiyacinizmi var??
 
  • Beğen
Tepkiler: Memo2626

Ozan k.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Başlık
15
Mesaj
2.391
Tepki
3.517
Şehir
İstanbul
Bisiklet
KTM
@Bahadır Gürel 'e katılıyorum ve bu tür problemlerin aslında grup üyesi biiskletçilerin kendi gruplarını bilmemeleri veya anlayamamalarından kaynaklandığını düşünüyorum.
. Gezi grubu vardır, bir miktar dayanıklılık ve performans gerektiren rotalarda süren gezi grupları vardır bir de performans grubu vardır.

Performans grubunda arkada kalırsanız kimsenin sizi beklemesini talep edemezsiniz. Ediyorsanız grubun niteliğinden bihabersiniz demektir.

Performans gerektiren gezi grubunda geride kalanlar için yokuş sonlarında veya bazı belirlenmiş noktalarda beklenir. Beklemek istemiyorsanız da grubun niteliğinden bihabersiniz demektir.

Basit rotada giden gezi grubu zaten muhtemelen hiç birbirinden kopmaz.

Grubu bilip de kendi kafasına göre şekillendirmek isteyenler, anlık olarak o gün kendini iyi hissedip kopup gidenler, ihtiraslılar, benciller, öngörüsüzler, rasyonel olamayanlar vs vs mutlaka çıkar.

Ama gruba göre performansı iyi olan, zamanla gelişen bisikletçinin grupla beraber sürmeye devam etmesini beklemememek gerekir. Herkes kafasına, performansına göre bir grup bulur bulamıyorsa o gruba uyar ya da tek takılır. Aslında olay çok basit...
 
Durum
Konu kapatılmıştır.
Yukarı Alt