Bir de bu %5i 1.10TL den 1.25TL ye cıkan indirimli bilet fiyatından hesaplayın.. %5 = %13,7 cıkacaktır...
Tamam petrol fiyatı artar calısan maası artar vs ve bu nedenle zaman zaman zamlanma söz konusu olabilir buna karsı degilim FAKAT Ankara'da ulaşımın zamlanmanasının sebebi farklı... Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO aracılıgıyla yaptıgı kazancı başka alan kaynaklı eski borçlarını kapatmakta kullanıyor ve secimler yaklasırken kendine daha fazla kaynak ayırıp daha fazla cicek böcek yetistirmek icin de bu zammı uyguluyor... Eğer Ankara BB, EGO Genel Müdürlüğünün bütcesine karısmasa ve EGO kendi kazancını kendi icinde cark ettirse tahminimce Ankara'da ulasım indirimli 0.80TL tam 1.00TL 1.10TL civarında olacaktı...
Yani canımı sıkan ulaşımın zamlanması degil, zamla elde edilenin ulaşım dısında kullanılması...
Bir de EGO, EGO diyoruz ama düsününce ne komiktir ki geriye sadece "O" kalmıs... E'si G'si coktan özellesmis... Eee özsermayesini kaybedince tek kazanc kaynagı halk oluyor devletin iste, zamlardır vergilerdir gidiyor...
2010 yılında Otomobil sektörüne zam gelmemis, yani ocak 2010 ve aralık2010 arac fiyatları neredeyse aynı... Fakat ne komiktir ki MTV, benzin, sigorta, trafik cezaları bunlar misli misli zamlanmıs... Önce "araba al" diye tesvik ediyor sonra da arabaya cıkan yollardan halkı sömürüyor...
Sakın ola siyasi bir amacla yazdıgım dusunulmesin, sadece gercekleri görmek paylaşmak lazım... sonucta bu hükümet degil de baska bir hükümet de olsaydı 3 asagı 5 yukarı aynı politikaları izleyecekti... Kısa vadeligine secilen bir hükümet kısa vadede güzel gözükecek işler yapar, uzun vade kimsenin değildir umurunda =)