Scudo Sports

Bir garip bisiklet arayışı. hızlı tur bisikleti

Kayıt
14 Temmuz 2014
Mesaj
45
Tepki
43
Şehir
İstanbul
Merhaba,

Aslında aradığım şey basit, tura çıkacağım bir yol bisikleti arıyorum.

Mevcutta vsf t100 ve rohlofflu tx400 üm olmasına ve bu bisikletlerden çok memnun olmama rağmen, özellikle avrupada full asfalt yollarda daha hızlı gidebilmeme olanak sağlayacak hafif birşey bakıyorum. tx400 le dağ bisikleti parkurlarından asfaltlara, köy yollarına gitme özgürlüğü hiçbirşeyle değişilmez. Ancak daha hızlı ve asfalt turlarında başka öncelikler ortaya çıkıyor. Buraya kadar herşey güzel. Ancak kısıtlarım var.

Hali hazırda elimde iki tur, bir yol ve bir katlanır olmak üzere birden fazla bisiklet var, bu yüzden çok para vermeyi planlamıyorum.

Trek 1.2 bisikletime arka bagaj taktım, şehir içi gezintilerimde gayet hızlıyım. İpsala-dedeağaç gibi hatlarda da çok güzel oluyor. Ancak henüz arkaya çok yük koymadım, jantı kaldırır mı bilmiyorum.

Aslında istediğim şey trek 720 ya da specialized awol gibi ama bütçe aşırı kısıtlı. Fuji Touring belki slik lastiklerle güzel olabilir ama kesinlikle barend shifter sevmiyorum. çünkü gittiğim şehirde şehiriçinde de bisiklet kullanıyorum ve sık vites değiştiren birisiyim. Kullandığım Rohloff'un en sevdiğim özelliklerinden biri de çok kolay vites değişimi.

Yine pahalı bir seçenek VSF randonneur dört dörtlük gibi dursa da hem emsallerine göre ağır (14,6 kg!!) hem de fiyatı çok ötede.

Aradığım şey, aluminyum maşalı, hatta maşasında bagaj deliği olan, vites aralığı fena olmayan (2*18 olsun ön küçük dişli yeterli olsun), jantı sağlam olan, yerli olabilir bir yol bisikleti. trek 7 serisini alıp dropbar'a çevirmek bana maliyetli geliyor.. bu konuda da öneri alabilirm. ya da fuji touringe STI shifter takmak?

Şimdiden selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
bişeyler yazacaktım ama rohloffu görünce bu beni aşar dedim kolay gelsin :D
 
@mustafaguler madem tavsiye istiyorsunuz o zaman touring alın o da deore idi galiba bi sora kol alıp ön aynakolu 2li yapıp bide o frenleri güçlendiren zımbırtıdan alırsanız bence sorununuz çözülebilir bi de neden touringdeki vites sistemi kalmamalı sonuçta turda sürekli aynı tempoyu tutturcaksınız vites değişimi az olacak gibi geldi bana benim tavsiyem ve bilgimin limitleri bunlardır teşekkür ederim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafaguler
@efecan200, touringi sti a çevirmek ciddi bir alternatif.. Barend olmaz çünkü uzun yol ok ama şehir içinde fren ve vitesleri elimin altında istiyorum..

@Emre Sefa SEFER, çok teşekkürler, krediye girip geleyim:) 24 telli jantlar sıkıntı çıkarır mı, forumlarda bir kaç şikayet var tellerin kopması ile ilgili? 520 de 36 tel gayet güzel duruyor (o da barend shifter!!)

para yok, bitti!
 
Specialized diverge bagaj bağlanarak belki işini görebilir, dt swiss axis jantları sağlamdır diye düşünüyorum.
İşi ucuz yollu çözmek istiyorsan ve ön bagaj çok şart değilse trek 1.2'ye jant alabilirsin.
 
Eminim biliyorsunuz ama meridanın speeder serisi işinizi görür mü ? Hem bagaj delikleri mevcut hemde 2 li aynakola sahip hemde 10.40 kg olarak belirtiliyor yabancı sitesinde. Gerçi fitness serisi olarak geçiyor ama şahsen kadrosunun gayet geliştirmeye açık olduğunu dşünüyorum alabilmeyi de çok istediğim bir bisiklet :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Trek fx serisine bakın derim.
7.0 kullanıyorum drop bar flat bar kelebek gidon bilmem ne hepsi uygun olur bence.
Üzerindeki grup seti de değiştirebilirsiniz göbeklerle. 1900 gibi sıfır bi fiyatı var.
2 bin harcama yapıp göbeklerle beraber deoreli ya da soralı bir makine yapabilirsiniz. Ön arka bagaj çamurluk delikleri de var. Kadro da sağlam
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafaguler
(link) 2014 model Fuji Sportij 1.3 kullanıcısıyım. Kendi bisikletim diye söylemiyorum gerek lastik genişliği olsun 700x28 daha kalın lastiği jant ve maşa destekliyor. Arka bagaj delikleri olsun. Jantının ve tellerinin sağlamlığı olsun size önerim olacaktır. Oturuş pozisyonunun rahatlığı (Büyükçekmece-Karaburun 106 km sırt çantalı) bir 106 km daha giderdim açıkçası ve dropbarın vermiş olduğu sürüş pozisyonu çeşitliliği uzun tur için ideal bir bisiklet bence.
 
Herkese teşekkürler.

@eren konu teşekkürler. specialized olunca zaten başlayan rakamlar malum:) ama bazı modellerinde çatalda bagaj bağlama alt deliğini göremedim? CycleCross kategorisinde sanırım.

Trek 1.2 ye sağlam jant takmak dediğiniz gibi en güzel alternatif. lowrider ön bagaj kullanmayııp arkaya biraz daha yükleyebilirim bu durumda. Ben jant seti bakayım..

@Genç89 Merida speeder da trek 7 serisi, specialized sirrus gibi fitness evet. Hepsinde önce alıp sonra dropbara çevirme çabasına girmem gerekecek..

@Hastateker selamlar, fx serisi kadrosu maşası yukarıya çıktıkça farklılaşıyor. bu yüzden 2000 tl masraf yapacağım basit bir kadro almayı mantıklı bulmuyorum. Zaten 3900 tl gibi bir rakam az buz değil, pahalı dediğim trek 720 ye yaklaşıyor olacağım:(

@trainspotting35 aslında benim için lastik genişliği problem değil, zaten ince lastik kullanacağım. yeni modellerde bagaj deliği göremedim, 2014 modelinde var diyorsunuz? güzele benziyor, disk fren de iyi gelecektir dropbara..
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
@mustafaguler Sportif 1.5 diye bakarsanız yeni modelini görürsünüz. Ben yanlış bilmiyorumdur umarım. Siyah daire içine aldığım kısım bagaj bağlamak için herhalde. Melsa bisiklette.5455a36314dd3ed6bf2de1e293baf741.jpg
 
@trainspotting35 tam da bakıyordum. Ancak çatala bağlayacak çıkıntı yok maalesef. bu bisiklete Topeak roadie gibi bagajlar bağlanır, onların da kapasitesi düşük oluyor. Trek 1.2 de ilginç bir şekilde arkada çıkıntılardan var
 
@mustafaguler Çıkıntıdan neyi kastettiğinizi anlamadım ancak frenler disk olduğu için disk fren uyumlu bagaj bağlanabiliyor diye biliyorum. Jantın takıldığı kısımda 2 ya da 3 adet boş delik mevcut. Yanlış bilgi vermek istemem ama yakın zamanda bisikletime bagaj almayı düşünüyorum montajını yaptıktan sonra resim paylaşırım.
 
Geri