Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bilyalı Göbekleri dağıtıp, Rulmalı Göbekler inşa etmek :)

Hakan Kayisligil

Aktif Üye
Kayıt
8 Ekim 2004
Mesaj
180
Tepki
182
Şehir
Istanbul Kadıköy Ataşehir
Bilyalı Göbekleri dağıtıp, Rulmalı Göbekler inşa etmek :)

Yıllardır kullandığım Shimano yol jant setimin(r 500) göbekleri iflas noktasında.
Setin göbeklerini dağıtıp ,iç yatakları sökerek alüminyum hazneye, uygun ebatta rulman çakmayı planlamaktayım.
Orta mil ve rulman iç çapına uygun geçiş bağlantısını da tornada sarıdan yaptıracağım.
Konu ile ilgili bilgi ve deneyimleri olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum.

Selamlar
 
Scudo
bence bu şekilde bir modifikasyona girmeyin derim.

neticede çok hızlı haraket eden ve üzerine çok yük binen bir sistem.

en ufak hatada sonucu çok kötü olacak kazalara sebep olabilir.

neticede bu göbekler uzun arge ve mühendislik çalışmaları sonucunda üretiliyor.

bence en güzeli yenisini almak..yada orjinal parçalar ile içindeki parçaları değiştirmektir.
 
@Goflet

Yeni rulmanlı set aldım zaten.
İncelediğimde oldukça basit,piyasada her yerde rastlanan bir bilye ve göbek bağlantısı..
Açıkçası onu taklit edeceğim :)
Güvenlik konusundaki kaygılarınıza katılıyorum..
İlginize teşekkür ederim.
 
Hakan abi, iflas derecesindeki bir göbeği hayata geçirme fikri çok güzel. Bildiğiniz gibi mikronluk bir ölçüyü her tornacı özenle yapamaz. Yaparsa da sarı ile yapması çok mantıklı bir seçim olurdu. Peki, bu işlemin maliyeti ile göbeği değiştirme maliyetini hiç hesapladınız mı? Bildiğim kadarı ile sarı malzeme ve ince işçilikler biraz pahalı.Ve en sonun da randıman alamama gibi durum da söz konusu.Olursa da ömür lük olur.. :) Benim tavsiyem orijinalini almak. Tabi, naçizane fikrim.

Sonucu bizimle paylaşmanız bekleriz. Birde ölü parçaları resim olarak paylaşmanız mümkün mü ? Selamlar..
 
@sadana

Olay maliyette değil,
işi başarabilmek asıl amaç :)
Mühendis olmam nedeni ile bu iş bana çok basit bir operasyon olarak göründü.
Ayrıca iş bitimi olayın tadını binlerce Euro'luk jant setlerinin tadına değişmem :)

Bitince yapım aşamasındaki resimleri ile birlikte buradan paylaşırım.
Benim tavsiyem kendimize set koymayıp,deneyin derim:)
Yabancı sitelerde hep bunu görüyorum, adamlar kırk kere de olsa deniyor ve başarıyor..
 
Rulmanı direk çakacakmısınız yoksa soğuk geçmemi yapacaksınız..birde bilya yuvalarını ovalden düze çevirmek sıkıntı olmazmı? et kalınlığı buna müsade ediyorki sanırım bu işe girdiniz...Birde uygun rulmanı bulabildinizmi?
 
deneyin tabi..ancak bu kadar hayati bir parçada ben olsam deneme yanılma yoluna gitmezdim.

neticede sağlığınız söz konusu olan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Kayisligil
Sanırım yapacağınız işlem, göbekte bilyelerin hareket ettiği yatağı düzeltip oraya uygun ölçüde bir rulman takmak.
Düşününce oldukça basit bir proje, dediğiniz gibi.

Aklıma gelen 1-2 sıkıntıyı aktarayım size.
İlk olarak, yatakları düzelttiğiniz zaman et kalınlığı yeterince kalıyor mu geride. Yani rulmanları taktığımız zaman sağlam olacak mı göbekler.
İkinci olarak da, uygun ölçüde rulman bulabilecek misiniz?

2. madde 1.yi doğrudan etkiliyor çünkü rulmanı takmak için yatakları fazla traşlamanız gerekebilir. Eğer bu 2 maddeyi doğru biçimde halledebilirseniz, çok güzel bir göbeğiniz olmuş olacak. Merakla bekliyorum seti.
 
Geçenlerde bir abim böyle bir yenileme çalışmasında bulunmuştu. Rulmanların göbeğe takılacagı yere bilye yatağı yerine tornada yapılmış bir çanak kullandı, rulman ile milin arasına da uygun ebatta gömlek diye tabir edilen bir parça yaptırdı. Nitekim tüm parçalar yerine takılıp somunları sıkıldığında, jant dönerken hafif kasıyordu, mili çıkarıp rulmanları tek tek elimizle kontrol ettik mükemmel çalışıyordu. Sonradan fark ettikki rulman çanaklarından biri göbeğin eksenine eğriydi. Tabi sonradan bi çözüm buldular herhalde fakat nasıl yaptıklarını bilmiyorum.
Anlatmak istediğim çok ince bir işçilik lazım. Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: erkan yurttas
@Mustafa Acar

.Rulmanı geçme olarak montajını yapacağım
Bunun için rulmanı soğutup(torba içinde buzluğa koyarak), alüminyum göbeğide sanayi tipi makinayla ısıtarak uygulanırsa kalayca geçecektir.
.Mevcut yuvarlak iç göbek yatakları çeliktir, tersten tornavida çekiç uygulanınca çıktı.
.Uygun ölçüde rulman her yerde var
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@Gökhan Toros

Rulman yataklarını traşlamama gerek yok, zira bilyaların değdiği iç yatak çelik ve çıkıyor,
Ki çıkarttım mükemmel bir rulman yatağı açığa çıktı.
 
@shark_musti

Hayır bakın göbeğe müdahale etmeyeceğim ,iç çelik yatağı çıkartınca kendiliğinden ortaya rulman yatağı çıkıyor.
 
(link)




(link)



(link)



Görüldüğü gibi mükemmel bir rulman yatağı açığa çıktı
Şimdi uygun ebatta rulmanı bulmaya kaldı iş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Tebrik ederim.Bence çok güzel bir çalışma olacak. ;) Bende çok düşünmüştüm zamanında ama ya olmazsa dedim onca para boşa gidecek. :) Tabii baba parası bir yere kadar. :D Sonucu merakla bekliyorum.Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Kayisligil
Aşırı merakla bekliyorum..:)
 
rulmanı sogutmak için buzdolabından daha soguk birşey gerekebilir. katı karbondioksit bulmayı bir deneyin derim.ünlü dondurmacılarda olur şehir dısına paket yollayanlarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Kayisligil
Harika bir proje r500 jantların en buyuk problemi gobek olayı...R500 jant seti 180 lira - bakım için gerekli bilya - yatak vs parçalar 30 tl olsun..Modifiye içinde 100 lira harcama yaptık diyelim.Sonuçta yuvalark 300 lira gibi bir maliyet çıkıyorr....Ammmmaaaa bu modifiye ile uğraşıp sonundada keyfini sürmek PAHA biçilemez :D Bence olsun veya olmasın bu tür işlerle uğraşmanın insana verdiği zevk bile yeter..Sonucu merakla bekliyoruz....:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Kayisligil
son durum nedir ?????????????
 
Hakan bey bende mekanik işlerle uğraşırım siz de madem mühendissiniz ve iş sonrası keyfi biliyorsunuz hiç durmayın.bende aynı şeyi yapmak istemiştim atelye vs..sorunu olunca yapamadım.ben olacağını biliyorum ki siz bayağı ince hesaplara girmişsiniz kaçışı yok.sadece test sürüşlerinde adım adım zorlayın.kolay gelsin. Asla Sürüden Olma.(Yürüdükçe Ölenler)
 
Geri