Bilgisayar İadesi Hakkında

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Merhaba arkadaşlar Lenovo marka bir bilgisayar aldım.Bilgisayar bugün elime ulaştı yalnız toucpadinde sıkıntı var.Yarın aldığım firmayı arayacağım ve muhtemelen servise yönlendirecekler.Merak ettiğim şeyse bilgisayarın tamir edilmesi yerine yenisiyle değiştirilmesi hakkına sahip olup olmadığım,sorun ne kadar basit olursa olsun direkt değişim hakkına sahip miyim?
 
Scudo

Mert Ahmet

Daimi Üye
Kayıt
13 Ağustos 2013
Mesaj
382
Tepki
293
Şehir
Tekirdağ/Çorlu
@Ali.K
aldığınız ilk bir hafta içinde sorgu sual olmadan geri iade edebilyorsunuz, nereden aldıysanız geri gönderin başka sipariş verin.

Hangi modelini ne kadara aldınız lenovonun ?
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
İnternetten sipariş verdiyseniz sorgusuz sualsiz iade edebilirsiniz. Bir gerekçe göstermenize gerek yok.

Elden aldıysanız servise gönderirler. Yenisiyle değiştirilmesini talep edemiyorsunuz, servis raporları doğrultusunda veriliyor kararlar.
 

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
İnternetten sipariş verdim ama bilgisayarın orjinalliğini bozdum doğal olarak.Windows falan yükledim bu yüzden kabul etmiyorlar.Benim demek istediğim yetkili servis bilgisayardaki sorunu tescillediği takdirde tamir yerine değişim isteyebiliyor muyum ilk 7 gün.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Öyle bir hakları yok. Windows dediğiniz içinde yüklü olarak gelen Windows ise, kurulum yapmak bir şey değiştirmez. İade almak zorundalar.
 

Mehmet H.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2013
Mesaj
816
Tepki
363
Şehir
*
Bisiklet
Ghost
ilk bi hafta iade etme hakkkın var bildiğim
servise gidersede değişir parça yenisi vs. gönderilmez böyle şeylerde maalesef üst üste 4 defa felan aynı hata yada sürekli sorun halinde bunu talep edebilirsiniz tabi oda hangi firma yapar muamma
işletim sistemide istediğinizi yükleyebilirsiniz garanti konusunda bir sıkıntı olmaz hiçbirzaman aklınızda bulunsun

recovery kısmınıda silmediyseniz formatla ilk aldığınız haline gelir bilgisayar birşey diyemezler
 

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.910
Tepki
2.055
lenovo ların yeni serilerinde touchpad sıkıntılı. benden deyivermesi. tabii sizin için çok geç bir uyarı ama yeni almayı düşünenler var ise bu sayede uyarmış olalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Mehmet Levent

Kaynağınız var mı Mehmet Bey? Ona göre seçelim.
 

thomisus lx

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
2.910
Tepki
2.055
kullandığım x230 serisi örneğin.

asus>sony=samsung=lenovo diye okuyorum bazı sitelerde laptoplar konusunu.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Ben o tip genellemelere bakmıyorum bile. Her markanın belli ürün grupları var, farklı fiyatlardan satılıyorlar. Lenovo'nun B Serisi ile Y Serisi'ni bir tutamazsınız mesela. Hepsinde kullanılan malzemeler farklıdır.

Şimdi sizin kullandığınız cihaz Thinkpad ailesine mensup. Bu ürünün asıl özelliği dayanıklılığı. Thinkpad'i Thinkpad yapan bu özelliği zaten. Normal şartlar altında birçok bilgisayarı tarihe gömer, uzun ömürlüdür. Çok yüksek hassasiyete ve pürüzsüzlüğe sahip bir touchpad olmaması gayet normal. Bu tip özellikleri üst seviye (high-end) cihazlarda görürsünüz. Misal; bir zamanların Acer Aspire Ethos serisi.

http://images.electricpig.co.uk/wp-content/uploads/2010/03/acer-aspire-ethos-hands-on-photos-16.jpg

Yahut da 11W çıkışlı amfiye sahip Asus NX90 ile 1-2W hoparlörlere sahip sıradan bir X Serisi Asus'u kıyaslamak olmaz.

(link)

Ne kadar ekmek, o kadar köfte. Her markada böyle.
 

MuratHan

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesaj
1.687
Tepki
2.287
Şehir
Alanya
Bisiklet
Scott
Yazın kardeşime Vatan bilgisayardan Lenovo yoga 13 tablet notebook almıştım. Aynı touchpad sorunu bu alette de vardı. Vatan bilgisayara götürüp ürünün değişimini istedim. Yaklaşık 20 gün sonra değişim kabul edildi ve yenisi geldi. Yalnız yenisinde 1 adet ölü piksel var, ayrıca sağ menteşesinde kasılmadan dolayı çatırdamalar mevcut. Yarı yıl tatilinde tekrar Vatana götürüp mümkünse iadesini isteyeceğim. Kardeşimi bilmem ama ben bu markadan pek memnun kalmadım. Geçen sene 17 inç ekranlı g780 modelini almıştım onda da ekran ve klavye sorunu yaşadım, iade ettim. Kendi kullandığım 5 yıllık Asus notebook hala ilk günkü gibi sapasağlam.

Ali, senin sorununa gelince İnternetten aldığın için arızadan hiç bahsetme. Direkt para iadesi iste. Vatan bilgisayar gibi büyük elektronik mağazalarda elden almak şartı ile, bu tür sorunlarda size üç seçenek sunuyorlar. Birincisi ürünün tamiri, ikincisi ürünün yenisi ile değişimi, üçüncüsü ürünün iadesi. Ben yogayı teslim ederken değişim isteyerek gönderdim ve yenisi verildi. İnternet üzerinden alışverişlerde böyle bir şansın bildiğim kadarı ile yok.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
"Sıkıntı var" ile tam olarak neyi kastediyorsunuz? Arızalı ise 30 gün içinde iade etme ya da yenisini isteme de dahil haklarınız mevcut. Ancak öylesi işlerine geldiği için satıcı sizi servise yönlendirecektir.

4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'dan:
Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Murat Bey karıştırdınız muhtemelen. Mesafeli satışlarda, hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkı mevcuttur. Arızalı olsun ya da olmasın.

Cayma Hakkı
Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

(link)
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@ahmetcan44

Haklısınız, ben sadece kanuna bakmıştım. Oradaki mesafeli satışlarda, cayma hakkı hariç olmak üzere kapıdan satış ile ilgili hükümlerin geçerli olacağı yazıyor. kafa karıştırmaması için mesajı düzelttim.
 

Tahir Keskin

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2013
Mesaj
2.145
Tepki
2.003
Yaş
39
Şehir
Kocaeli, Gölcük
İsim
Tahir Keskin
Bisiklet
Kron
Ali K. geçmiş olsun öncelikle.
Bizim memleketimizde çoğu insan hakkı bildiği halde ona uymaz. Bilgisayar için direk değişim talep edin. Karşınızdaki esnaf biraz direnç gösterse de kanunen hakkınız budur. Eğer işi çok buyuturlerse yanınıza zabıta alıp gidin.
 

Tolga.Yuzuncu

Aktif Üye
Kayıt
19 Temmuz 2013
Mesaj
117
Tepki
48
Şehir
Adana
Bisiklet
Geotech
@Ali.K
Öncelikle bilişim sektöründe çalıstıgım ve bu garanti olayının içinde oldugumdan şöyle birşey soyleyebilirim.
Mesafeli satıs sözleşmesindeki sizi koruyan
Ahmetcan beyin söylediği
@ahmetcan44
sadece bilgisayarın orjinalliği bozulmadıgı varsayılarak geçerlidir.Eğer disk üzerindeki recover alanını sildiyseniz (Cihazınız üzerinde gelen işletim sisteminin lisansı bu alandaki işletim sistemi için geçerlidir.).Direk olarak garanti dısı işlem görecektir. Ama recover alanını silmeden sadece C: diski üzerine başka bir işletim sistemi kurduysanız size verilen dökümanlarda cihazı nasıl fabrika ayarlarına geitreceğinize dair döküman verilmiştir.Oradan cihazı fabrika ayalarına getirip o şekilde değişim talebi yapmanızı tavisye ederim.
Birde sizin tarafta recover alanı ile ilgili sıkıntı yoksa ne derlerse desinler değişim talebi yapın hatta çingenelik yapın mümkünse aynı cihazıda almayın.Ya üzerine biraz para verip başka bir ürün alın (Dell yada Asus tavisyemdir) yada bir alt modeli alıp kalan miktara hediye çeki alın ve baska ihtiyaclarınızı karsılayın veya cihazın tüm bedeli için hediye çeki alıp farklı bir ihtiyacınızda kullanın ama sakın arızaya göndertmeyin.Çünkü arızaya bir defa giren cihaz bir daha servisten kurtulmaz.Benden tavsiye
 

Faruk K.

Üye
Kayıt
31 Ekim 2013
Mesaj
75
Tepki
26
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Geri yükleyemiyor musunuz? Internetten aldığınıza göre mesafeli satış sözleşmesi yapmış oluyorsunuz, bu durumda da tüketici malı görmeden almış olduğu için, koşulsuz iade hakkı var. Tabi ürünü aldığınız haline getirmeniz gerekir. Bir de ayıplı mal durumu olabilir burada, kutusundan çıktığında kusuru olan malı yani "ayıplı malı" direk iade edebiliyorsunuz, internetten almış olmanıza gerek yok. Dükkandan alsanız da bu geçerli. Tüketici kanunu bu şekilde, hakkınızı arayın.
@Ali.K
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Bilgisayarı nereden aldığınız da önemli. Derdinizi anlayacak çok az yer vardır çünkü (mediamarkt,vatan,bimeks,darty ve belki teknosa) dışındaki yerler ürünü servise yollamak için var güçleriyle size dil dökeceklerdir. ve eğer bu tip biryerden aldıysanız umarım almamışsınızdır, tüketici hakları mahkemesiyle uğraşmaktan başka yolunuz kalmayacak. yanınıza zabıta alıp gitme tavsiyesini okurken de gülümsedim :) işe yarıyorsa deneyin, ben de merak ettim. umarım büyük bir yerden almışsınızdır. en kötü ihtimalle hediye çeki verirler tolga beyin dediği gibi.

türkiyede bu işler böyle malesef
 

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Oncelikle yanitlar icin tesekkurler.Bilgisayari aldigim yer pc depo.Bildigim kadariyla kosulsuz iade bilgisayara dokunmadigim yani kutusunu dahi acmadigim zaman gecerli.Mesela bilgisayar geldi ben daha ucuz bi bilgisayar gordum ve hic kutuya ellemeden geri gonderebilirim.Bu konuda síknti yok.Yalniz bana gelen urun qyipli bir urun ve dogal olarak bilgisayari acmadan anlayamam bu ayibi.Benim yapmak istedigim sey hic servisle falan ugrasmadan geriye gondermek ama pek muhtemel gorunmuyor.Yarim saat icinde pc depo ile iletisime gececegim bakalim ne diyecekler.
 

Tolga.Yuzuncu

Aktif Üye
Kayıt
19 Temmuz 2013
Mesaj
117
Tepki
48
Şehir
Adana
Bisiklet
Geotech
@Ali.K

Tabikide ürünün ayıplı olup olmamasını acıp,çalıstırdıktan sonra anlayabilirsiniz ama dediğim gibi ürünün donanımında yada yazılımda herhangi bir değişiklik yapamış olmanız gerekiyor.Tabi bu bahsettiğim standart vatanimedimarkt,bimeks vs. prosedürü.Sizin aldıgınız yer farklı bir şey yapıp değişime gidebilir