@bisikletcanavari
Selam Arkadaşlar..
Tekrar ediyorum (Halil de yazmış) tekerin sağlamlığı (jantın değil) örme şekli ve sıkılığıyla orantılıdır..Zaten ilk soruyu soran arkadaş belirtmiş; "markasız jantlar o kadar ağır koşullarda nasıl dayanıyor, şaşıyorum" diye. İşte olay bu; en dandik jantı sıkıca örerseniz teker sağlam olur. Ama lastik inikken taşa "çaktığınızda" (veya kötü bir teknik sonucu) Mavic'in Crossmax'a veya başka pahalı bir janta elveda diyebilirsiniz.. Burada fark edecek olan jant duvarının sertliği olabilir. Kaliteli bir jantın kenarı az, diğerinin biraz daha fazla yamulabilir..Tabi başka bir konu da tel yuvalarının yüksüklü ya da yüksüksüz olmasıdır. Hatta yüksüklerin de değişik tipleri vardır.(çift kat /tek kat yüksük gibi) Bunlar zamanla tel deliği dibinde oluşan mikro çatlakları önlemek için yapılır. ..Bu da jantın ömrünü uzatabilir.Ayrıca akort yaparken tel başının rotasyonunun rahat olmasını sağlar.Gerçi burada bir ikilem ortaya çıkar: Delik dipleri çatlayana kadar çamurlu koşullarda kullanılan jantların duvarları zaten erimiş olur.. Yani 1 -2 yıl sonra atacağınız jantın tel yuvalarının yüksüksüz olması büyük bir dert değildir. Ama bazen bir kaza sonucu tel yuvayı yırtıp dışarı çıkar.. Bu da jantın sonu demektir.. Ama yüksüklü olan bir jant bu kadar bir stres sonucu büyük bir olasılıkla da kullanılamaz hale gelmiştir zaten diye kabul etmek gerekir.. Yüksüklü jantlar yıllarca süren uzun turlar yapan bisikletçiler için vazgeçilmez bir özelliktir.Onlar zaten genelde ana veya tali yollardan gittikleri için balçık çamurlarla az karşılaşırlar..
ZAC 19'lar benim de beğendiğim sağlam jantlardır. Hafif değildirler belki ama bence Mavic'lerden daha da sağlamdır.. (Hafiflik sağlamlığı azaltan bir etkendir bilindiği üzere.. Bazı istisnalar tabii ki vardır) Yan yüzeyleri tornalanmıştır, çok iyi bir fren yüzeyine sahiptir.. Eski Scott'larda bu jant kullanılıyordu..
Selamlar..