Bianchi oriona zac 19?

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Bianchi orionumun tekerleğinin ağır olduğunu hissediyorum.Acaba bisikletimin jant çemberinin ağırlığını bilen birileri var mı? Şunun için soruyorum, zac19 çember alsam ağırlık farkeder mi? yani daha hafif değilse boşuna değiştirmeyeyim.(Bisiklet 2005 model) Şimdiden teşekkürler.

Bir de zac 19r 'ı nasıl bilirsiniz? :) fiyatına göre performansı nasıldır(hafifliği,sağlamlığı)
 
Scudo

nuriaktürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2005
Mesaj
2.507
Tepki
1.394
Şehir
cappadocia ürgüp
selam arkadasım benimde bir zamanlar orionum vardı ben derimki hiç bosuna para harcama bugun jantı hosuna gitmez yarın amortisörü vs vs. sen en iyisi trek, corretec veya baska güzel markaların alt modellerini alabilirsin. oriona harcayacagın paraya az bir miktar daha katarsan
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Bisikletinin şu anda üzerindeki jantlarının özelliklerinden bahseder misin?
Sadece çember değil de belki çember, göbek ve tel değişimi ile çok iyi sonuç alınabilir. Hem hafiflik hem de akıcılık anlamında...
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
Arkadaşların söylediklerine ek olarak şunu söylemek istiyorum.Eger en azından bol bol kaldırımdan atlıyosan stabilizede biraz performans gidiyosan jantın pek dayanacagını sanmıyorum.BEnde vardı 2 hafta önce degiştirdim.20 cm den fazla yükseklikten atlamadıgım halde jant yanaklarında hafif bir yamulma oldu ve baya bir akorda sokmak zorunda kalmıştım.BAktım böyle olmuyor arkadaş ile weinmann Da 19 v profil jant taktım.Eve tbiraz agırdır ama daha saglam.Ceptede para olmayınca şimdilikj bunalrla idare edcem artık.Ama şunu söylemme gerek Zac 19 larda benim şahsi görüşüm v tipi frenler çok güzel tutuyor ;)
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
@bisikletcanavari

Halil, Serdal ve Bisikletcanavarı arkadaşlarım, öncelikle ilginize teşekkürler.

Halil bisikletimin jantı hakkında net bilgilerim maalesef yok.Üzerinde markası da yazmıyor.Sana en fazla açıklayabileceğim; jant yanağında ömür çizgisi var, iç kısmı siyah boyalı ,yanakları tırtırlı...

Serdal, tavsiyen için teşekkürler de maddiyat konusunu es geçmişsin.

Bisikletcanavarı arkadaşım sana katılamıyorum. 20cm. kaldırımlardan asla atlamıyorum çünkü tat vermiyor daha çok 50-100cm. civarı yükseltilerden atlıyorum :) İnanın jantlarda hiç bir şey yok.Ufak akart bozuklukları olmuyor değil.Bunları da düzeltiyorum zaten.Üstelik bol taşlı hızlı arazi inişleri de çok yaptım.Aslında duruma ben de şaşırmaktayım.Bunca zorlamaya rağmen ne jantlarda ne de göbeklerde bir sorun oldu,hadi hayırlısı.Eskisede iyi bir tekerlek seti alsam diyorum bir türlü eskitemedim anlayacağınız.Jantlarımdan tek şikayetim ağırlıkları.Bunu da zac 19,dt teller ve iyi bir göbekle sanırım halledebileceğim.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Deore göbekler, DT Swiss Competition 2,0-1,8 teller ve Zac19 çemberler hem hafif hem de sağlam bir seçim olacaktır. Ancak unutmamalısın ki sağlam olmaları biraz da örecek ustanın becersine bağlı.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
bence hafifletmek istiyosan zac değil,alex rims i tercih et,hesaplı çemberleri var.ace 18 lerin fiyatı baya azdı
 

bisikletcanavari

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
1.757
Tepki
1.243
50-100 cmye zac 19 fazla gelir.Jant telleri dayanır fakat jant için aynı şey söylşeyemem bi taraftan fire verir.Alexlere bi bak derim onların biraz daha dayanuıkı oldugunu duydugumu sanıyorum...
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul
@bisikletcanavari

Selam Arkadaşlar..
Tekrar ediyorum (Halil de yazmış) tekerin sağlamlığı (jantın değil) örme şekli ve sıkılığıyla orantılıdır..Zaten ilk soruyu soran arkadaş belirtmiş; "markasız jantlar o kadar ağır koşullarda nasıl dayanıyor, şaşıyorum" diye. İşte olay bu; en dandik jantı sıkıca örerseniz teker sağlam olur. Ama lastik inikken taşa "çaktığınızda" (veya kötü bir teknik sonucu) Mavic'in Crossmax'a veya başka pahalı bir janta elveda diyebilirsiniz.. Burada fark edecek olan jant duvarının sertliği olabilir. Kaliteli bir jantın kenarı az, diğerinin biraz daha fazla yamulabilir..Tabi başka bir konu da tel yuvalarının yüksüklü ya da yüksüksüz olmasıdır. Hatta yüksüklerin de değişik tipleri vardır.(çift kat /tek kat yüksük gibi) Bunlar zamanla tel deliği dibinde oluşan mikro çatlakları önlemek için yapılır. ..Bu da jantın ömrünü uzatabilir.Ayrıca akort yaparken tel başının rotasyonunun rahat olmasını sağlar.Gerçi burada bir ikilem ortaya çıkar: Delik dipleri çatlayana kadar çamurlu koşullarda kullanılan jantların duvarları zaten erimiş olur.. Yani 1 -2 yıl sonra atacağınız jantın tel yuvalarının yüksüksüz olması büyük bir dert değildir. Ama bazen bir kaza sonucu tel yuvayı yırtıp dışarı çıkar.. Bu da jantın sonu demektir.. Ama yüksüklü olan bir jant bu kadar bir stres sonucu büyük bir olasılıkla da kullanılamaz hale gelmiştir zaten diye kabul etmek gerekir.. Yüksüklü jantlar yıllarca süren uzun turlar yapan bisikletçiler için vazgeçilmez bir özelliktir.Onlar zaten genelde ana veya tali yollardan gittikleri için balçık çamurlarla az karşılaşırlar..

ZAC 19'lar benim de beğendiğim sağlam jantlardır. Hafif değildirler belki ama bence Mavic'lerden daha da sağlamdır.. (Hafiflik sağlamlığı azaltan bir etkendir bilindiği üzere.. Bazı istisnalar tabii ki vardır) Yan yüzeyleri tornalanmıştır, çok iyi bir fren yüzeyine sahiptir.. Eski Scott'larda bu jant kullanılıyordu..

Selamlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Kula