Kaan.Özçelik
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Ağustos 2014
- Mesaj
- 774
- Tepki
- 2.025
- Yaş
- 53
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- b'Twin
Bisiklet geçmişi fazla olmayan, kendi halinde, amatör bir bisikletçi olarak ilk incelememi yazıyorum. Bisikletimiz Bianchi Cargo!
"Nereden çıktı?" diye merak edenlere cevap: Eşim çocukluğunda bir kez korkmuş bisikletten ve hiç binmemiş, biraz da denge sorunu var. Bu sorunları halledemediğimiz için çözümü 3 tekerde bulduk.
Bisikletin web sitesi (link)
Ağırlık bilgisi verilmemiş ancak 20-25kg arasında olduğunu tahmin ediyorum, tartmadım. Önde 33'lü tek çarklı aynakol, arkada 14-34 6'lı ruble var, Shimano Tourney. Önde V fren, arkada kampana (evet yanlış okumadınız) var.
Gidon boğazı ayarlı olmamakla birlikte açısı biraz fazla olduğu için oturma pozisyonu (Ben 170cm'yim, eşim 165) çok rahat.
Gerektiğinde sökülebilir, tabanla birlikte 5 parçadan oluşan ve söküldüğünde yer kaplamayan bir bagajı var. İzin verilen azami ağırlık, sürücü dahil 150Kg. Ancak bagajın 50Kg'ı geçmemesi öneriliyor. Bunları bilgi olsun diye aktarıyorum, bizim yükle, bagajla işimiz yok
Dün ilk sürüşümüzü Maltepe sahilde yaptık. Eşimin ilk sürüşü olacağı için bisikletlerle inemedik. Benim bisikleti arabaya yükledik. Eşim E-5'ten hareketle Maltepe'ye indi, ben de onun bisikleti ile Bostancı iskeleye inip devamla Maltepe'ye ulaştım. Dönüşte de aynı yolu izledik. Böylece ben de bisikleti 14km kullanmış oldum.
İlk izlenimim şu: Bisiklet tam bizim amacımıza hizmet ediyor. En önemlisi, 3 teker olduğu için denge sorunu yok. İkincisi 6.viteste 33-14 gibi bir dişli oranı var ki 20"'lik arka jantlarla, 100 civarında kadansla (nabız sayar gibi saatimle saydım) ancak 22-23Km/h hız okuyabildim. Normal sürüşte eşim ancak 11-12 ortalama tutturdu. Dönüş yolunun son 2,5Km'sinde (Bostancı iskeleden eve yaklaşık 55m istifa kazancı var) ben de 12 ortalama ile çıkabildim. Gramların konuşulduğu yol bisikletleri arasında 25kiloluk bir ağır vasıta ile bu kadar oluyor
Yukarıda da yazığım gibi arka fren kampana. Rublenin yanında çapı 10cm'den küçük bir disk var ve fren pabucu (arabalarda içten sarılan balatanın aksine) bu diske dıştan sarılarak çalışıyor. Bence bisikletin en önemli sorunu da burası. 28" jantın alnında elde ettiğiniz fren gücünün yanında bu sistem çok zayıf kalıyor ve alışık olduğumuzun tersine ön fren çok daha fazla kullanılıyor. Hız yapılamadığı ve bisikletin ağırlığı/ağırlık merkezi düşünülünce çok da dert değil aslında. Fren kollarının üzerindeki kilitleme mekanizmasına ise bayıldım. Park yerinde fren kolunu çekip üstteki pimleri aşağı basıyorsunuz ve frenler kilitli kalıyor. Fren kollarını çekip bıraktığınızdaysa çözülüyor.
Sonuç olarak, ilk gün ben 14Km, eşim 18.6Km kullandık. Arka fren hariç pek bir sorun göremedim. Aldığımız bayi ürünü kendi arabasıyla eve gönderdi. Onlar gittikten sonra vitesin 1. ve 6. çarklara geçmediğini, 1-2-4 ve 4-3-1 şeklinde atlayarak geçtiğini farkedip elimden geldiğince ayarladım. Şimdi geçişler bazen sesli olmakla birlikte sorunsuz. İnce ayarı da bir ara bisikletçiye uğrar yaptırırım.
Bir de fotoğraf. Öndeki benim Sedona 310, arkadaki Bianchi Cargo.
"Nereden çıktı?" diye merak edenlere cevap: Eşim çocukluğunda bir kez korkmuş bisikletten ve hiç binmemiş, biraz da denge sorunu var. Bu sorunları halledemediğimiz için çözümü 3 tekerde bulduk.
Bisikletin web sitesi (link)
Ağırlık bilgisi verilmemiş ancak 20-25kg arasında olduğunu tahmin ediyorum, tartmadım. Önde 33'lü tek çarklı aynakol, arkada 14-34 6'lı ruble var, Shimano Tourney. Önde V fren, arkada kampana (evet yanlış okumadınız) var.
Gidon boğazı ayarlı olmamakla birlikte açısı biraz fazla olduğu için oturma pozisyonu (Ben 170cm'yim, eşim 165) çok rahat.
Gerektiğinde sökülebilir, tabanla birlikte 5 parçadan oluşan ve söküldüğünde yer kaplamayan bir bagajı var. İzin verilen azami ağırlık, sürücü dahil 150Kg. Ancak bagajın 50Kg'ı geçmemesi öneriliyor. Bunları bilgi olsun diye aktarıyorum, bizim yükle, bagajla işimiz yok
Dün ilk sürüşümüzü Maltepe sahilde yaptık. Eşimin ilk sürüşü olacağı için bisikletlerle inemedik. Benim bisikleti arabaya yükledik. Eşim E-5'ten hareketle Maltepe'ye indi, ben de onun bisikleti ile Bostancı iskeleye inip devamla Maltepe'ye ulaştım. Dönüşte de aynı yolu izledik. Böylece ben de bisikleti 14km kullanmış oldum.
İlk izlenimim şu: Bisiklet tam bizim amacımıza hizmet ediyor. En önemlisi, 3 teker olduğu için denge sorunu yok. İkincisi 6.viteste 33-14 gibi bir dişli oranı var ki 20"'lik arka jantlarla, 100 civarında kadansla (nabız sayar gibi saatimle saydım) ancak 22-23Km/h hız okuyabildim. Normal sürüşte eşim ancak 11-12 ortalama tutturdu. Dönüş yolunun son 2,5Km'sinde (Bostancı iskeleden eve yaklaşık 55m istifa kazancı var) ben de 12 ortalama ile çıkabildim. Gramların konuşulduğu yol bisikletleri arasında 25kiloluk bir ağır vasıta ile bu kadar oluyor
Yukarıda da yazığım gibi arka fren kampana. Rublenin yanında çapı 10cm'den küçük bir disk var ve fren pabucu (arabalarda içten sarılan balatanın aksine) bu diske dıştan sarılarak çalışıyor. Bence bisikletin en önemli sorunu da burası. 28" jantın alnında elde ettiğiniz fren gücünün yanında bu sistem çok zayıf kalıyor ve alışık olduğumuzun tersine ön fren çok daha fazla kullanılıyor. Hız yapılamadığı ve bisikletin ağırlığı/ağırlık merkezi düşünülünce çok da dert değil aslında. Fren kollarının üzerindeki kilitleme mekanizmasına ise bayıldım. Park yerinde fren kolunu çekip üstteki pimleri aşağı basıyorsunuz ve frenler kilitli kalıyor. Fren kollarını çekip bıraktığınızdaysa çözülüyor.
Sonuç olarak, ilk gün ben 14Km, eşim 18.6Km kullandık. Arka fren hariç pek bir sorun göremedim. Aldığımız bayi ürünü kendi arabasıyla eve gönderdi. Onlar gittikten sonra vitesin 1. ve 6. çarklara geçmediğini, 1-2-4 ve 4-3-1 şeklinde atlayarak geçtiğini farkedip elimden geldiğince ayarladım. Şimdi geçişler bazen sesli olmakla birlikte sorunsuz. İnce ayarı da bir ara bisikletçiye uğrar yaptırırım.
Bir de fotoğraf. Öndeki benim Sedona 310, arkadaki Bianchi Cargo.