benzin

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
arka ve ön vites dişlilerini benzinle yıkayıp temizlemenin sakıncası varmı?birde pedala uygulanan ani basınçlarda arka dişlilerden çat diye sanki zincir kopması gibi ses geliyor..bu neden kaynaklanır?
 
Scudo

Murat CER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ekim 2004
Mesaj
2.047
Tepki
1.134
benzin yerine motorin (bildiğin mazot) kullanılması düstur edinilmiştir bisikletçiler tarafından..kimyasal etkileri konusunda fikrim olmamakla beraber en basitinden, kullanımında doğabilecek kazaları engellemek için tedbir mahiyetinde gözönünde bulundurulmalıdır.

ikinci konu zincir ve rublenin yıpranmış olmasından ya da vites ayarlarının doğru yapılmamış olmasından doğabilir..eğer bileşenlerde yıpranma yok ise vites ayarı, vites teli gerginliği falan kontrol edilmelidir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Çiftçi

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara

abi buruya nasıl resim ekleyecez? bisiklet seçimi hakkında bir soru sorduk resim ekleyecektik.ama nasıl olacak bilmiyoruz..resimler bilgisayarda kayıtlı..adres girin diyor.giriyoruz olmuyor nasıl olacak?
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
temzilik konusunda ruble zincir vites değiştiricileri aynakol gibi hertürlü parçayı mazotla temizleyebilirsiniz fakat temizlemeden önce sökmenizde fayda var...Mazot uçucu fakat uçtuğu zaman arkasında yağlı bir katman bırakan bir yakıt temizlerken çemberlere yada disk ise rotorlara temas ederse frenlerinizde problem yaşarsınız....
o gelen seste muhtemelen zincirinin eskimesinden yada rublenin artık bitmiş olmasından olabilir en son ihtimalse göbek içindeki tırnakların geç tutmaya başlayıp diş atmasından olabilir...
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul


Mazot hem güvenli hem de ucuz bir yoldur..

Arkadaşlar, çok kez yazıldı bu tür soru sorarken detay yazmanızda fayda var.(Tabi bunları yazabilmek için konu hakkında az çok bilgi sahibi olmak da gerekiyor farkındayım)
1- Yakın zamanda zincir değişti mi?
2- Değişmediyse sistem kaçıncı km. de ve ne şartlarda binildi?
3- Ayna dişliler demir mi aluminyum mu?
4- Çat sesi sedece ses olarak mı, yoksa bu sesle birlikte boşalma ve sarsıntı var mı?
5-Bu ses arka dişlilerin hepsinde mi oluyor?Çoğunluklaküçük dişlilerde mi?

Uzaktan servis bilgileri vermek çok zor bir iştir.. Ancak sorun detaylı bir şekilde anlatılırsa belki yardımcı olabilirim. Detay olmazsa yazışmalar boşa gider..

Bol pedallı günler..
 

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
50
Şehir
ankara
abicim sorunum hakkında detay istemişsin..detayları yazıyorum:1-zincir degişmedi(1,5 senedir aynı zincir) 2-hafif arazi ve asfalt yolda kullanıyorum. 3-arka dişliler demirden. 4-sesle beraber boşalma sarsıntı yok. 5-sadece en küçük dişlide oluyor..
 

duyguny

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Mart 2005
Mesaj
595
Tepki
120
Şehir
Bostancı
o zaman rublenin son çarkı bitmiştir...
1.5 senedir değişmiyormu zincir ...
problem yaşaman çok doğal..
ben ayda 1 zincir değiştiriyorum hergün yağlıyorum ediyorum ona rağmen ruble-aynakol çatır çatır bitio...
 

burgazz

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2005
Mesaj
865
Tepki
324
Şehir
Istanbul / Çapa
ben dun ful komple benzinle bi bakım yaptım zincir on ayna derailleur vesaire ve anladıgım kadarıyla kotu bır etkısı yok kımyasal olarak (mazot bulamadım o an) bilen arkdaslarca dogrumudur yoksa illa mazot mu
 

Gürsel A.

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Eylül 2004
Mesaj
1.387
Tepki
2.153
Şehir
İstanbul


İlla mazot diye bir şey yok tabii. Yağı kiri çözen herhangi bir şey yeterli. Fakat benzin bazı conta-plastik türlerini haşat edebilir. Ama genelde bir sorun olmuyor bunu biliyorum..

Superonlayn arkadaşımın son dişlisi gitmiş Duygun'un dediği gibi.. Bu da demektir ki superonlayn hep arka en küçükte kullanıyor vitesi.Bir üstte hiç kaydırmıyorsa bu böyle olmuş demek..Çok doğru bir kullanım değil.. Tabi küçük dişli yüzeyi az olduğu için bu böyle olur ama bu kadar eskimiş bir sistemde bir üst dişlide de kaydırır.
Dün LX aynakol yerine (Sadece tek yaprak fiyatına Deore ayna dişli ve LX zincir (9'lu)taktım arkadaşıma. (Değişim işlemi biraz gecikmiş)Bu gün ormanda yokuş çıkarken ortadan büyük dişlilere kadar hepsinde kaydırdı. Sabretmesini söyledim. Turun sonuna doğru kaydırma azaldı. 2. veya 3. binişte hiç bir şey kalmaz sistem birbirine alışır.. Arkadaşı en az 60-70 dolardan kurtardım..

Ben kendime ve de arkadaşlara baba gibi demir dişlili aynakol öneririm hep. Yıllarca da hiç bir şey olmaz.. Verilen paralara acıyorum ne yapayım..LX (octalink) ayna kol ile seri dışı demir dişlili Deore (octalink) aynakol ile aralarında 100 gr. fark var.. Hiç ama hiş değmez bence.. Habire çamura giren bizler için en iyi çözüm bu inanın.. Bir ara STX-RC ayna dişli kullanıyordum ama artık bulunmaz oldu..Şimdi Alivio serisi Ayna kol kullanıyorum.Taş gibi valla..Tabi ille üst model aynakol olsun diyenlerin yapacağı bir şey yok. Bir kaç ay dayanan ayna dişlilere talim edilecek o zaman. (Şehirde binenlerde durum farklı biliyorum. Bu kadar kısa süreli değil bu durum)Ben bu sorun yüzünden Japonya Shimano'dan sadece çeşitli orta dişliler getirtiyorum. Haberiniz ola.. Bir orta yaprak için koca dişliyi atmak yazık diye düşündüm.. (LX,XT, XTR ayna dişlilerden den iyi para kaldıranlar bana kızacak ama olsun)
 
  • Beğen
Tepkiler: Turhan Evci